צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Chuka מנהל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15 הודעות: 180
|
נשלח: 29/06/2006 ב- 13:07:06 כותרת הודעה: ויואלדי, צ'צ'יליה ומה שביניהם |
|
|
שלום לכם ווקאליסטים מעטים אך איכותיים!
ונתחיל בלינק:
http://www.youtube.com/watch?v=J7P-INo21qU&search=vivaldi%20cecilia
שאלתי היא - מה לעזאזל היא עושה שם בסטקטי המהירים החל מדקה 1:00 ובהמשך?
איך זה נקרא? איך היא עושה את זה? (משתמשת ביכולות הגבוהות ובטכניקה מצויינת כמובן, אבל עוד משהו?)
ובכלל, איך נמנעים מ"גלישה" על צלילים מסויימים בזמן ווקליזות ודומיהן? איך שרים את כל הצלילים המהירים באופן מדוייק ובלי לדלג על חלקם או "למרוח" אותם? נדמה לי שזה קשור לתשומת לב לפעימות החלשות? |
|
חזור למעלה |
|
|
Agnus-Dei משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:34:58 הודעות: 34
|
נשלח: 29/06/2006 ב- 14:16:55 כותרת הודעה: |
|
|
לצערי אין לי תשובות לשאלותיך,
אבל זה היה פשוט מדהים.
נהנתי מכל רגע.
עילם |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 29/06/2006 ב- 15:58:06 כותרת הודעה: |
|
|
זה פשוט מדהים!!!
נשמע כאילו יש לה כנר וירטואוז תקוע בגרון, שמבצע את אחד הקונצ'רטים לכינור של ויואלדי.
_________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 29/06/2006 ב- 20:22:50 כותרת הודעה: |
|
|
קוראים לזה קולורטורה סופר מהירה ומדוייקת. אבל זה לא סטאקאטו מושלם.
ויולדי לא ידע לכתוב לקולות באופרות שלו, זה פשוט מזעזע עד כמה שהוא כתב אינסטרומנטלי. אני לא חושב שיותר מקמצוץ זמרות בעולם מסוגלות לשיר את האריות שלו.
אתם צריכים לשמוע את הדיסק האחרון שלה, opera proibita. _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei!
נערך בפעם אחרונה על-ידי Contre Tenor בתאריך 29/06/2006 ב- 20:29:42, נערך סך הכל פעם אחת |
|
חזור למעלה |
|
|
matan__ משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48 הודעות: 156
|
נשלח: 29/06/2006 ב- 20:29:35 כותרת הודעה: |
|
|
מדהים , אין מילים....
אגב זה מקובל לשיר עם כ"כ הרבה ויברטו את המוסיקה הזו? |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 29/06/2006 ב- 20:33:17 כותרת הודעה: |
|
|
matan__ כתב\ה: |
מדהים , אין מילים....
אגב זה מקובל לשיר עם כ"כ הרבה ויברטו את המוסיקה הזו? |
כן. זאת אופרה. _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 29/06/2006 ב- 21:10:16 כותרת הודעה: |
|
|
אני עדיין חושב שמבחינה אסטתית, הויברטו באופרות בארוק הוא לא יפה. יתכן שהיו לכך צידוקים באותה תקופה, שקשורים בסך בכל של הביצוע על הבמה. היום זה פשוט נשמע לא טוב. בייחוד בהקלטות. |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 29/06/2006 ב- 21:33:59 כותרת הודעה: |
|
|
holst כתב\ה: |
אני עדיין חושב שמבחינה אסטתית, הויברטו באופרות בארוק הוא לא יפה. יתכן שהיו לכך צידוקים באותה תקופה, שקשורים בסך בכל של הביצוע על הבמה. היום זה פשוט נשמע לא טוב. בייחוד בהקלטות. |
אותי מעניין אילו הקלטות שמעת. ובלי שום קשר - כל מוזיקאי יאמר לך שקול בלי ויבראטו זה קול משעמם ומת. ויבראטו נותן חיים לצליל - גם לכלי נגינה וגם לקול. _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
matan__ משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48 הודעות: 156
|
נשלח: 29/06/2006 ב- 21:42:21 כותרת הודעה: |
|
|
יש שיאמרו שזמר שמשתמש בויברטו יותר מדי בהקצנה , עושה את זה כדי לחפות על בעיות אינטונציה....,
וכנ"ל לגבי כינור |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 29/06/2006 ב- 21:55:22 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שזו קצת הכללה מצידך עידן.
לא נשמע טוב לאזניי מי ? זו השאלה. זה עניין סובייקטיבי.
אני לא בא לטעון מה נכון מבחינה סגנונית אך לאמר לך את האמת, לי זה לא מפריע כל כך.
אם זה נעשה בטעם טוב לאזניי, אני יכול להנות מזה גם כן.
ויברטו זה כלי למבצע. אפשר לעשות איתו הרבה דברים. אבל ! גם לצליל ללא ויברטו יש המון כח.
אפשר לעשות המון דברים עם הכלים הללו. לדעת מתי לנגן במקום אחד עם ויברטו ואיפה לא.
זה עניין של צבע ומה אתה חושב שאתה מעביר למאזין בעזרת הכלי הזה.
בעניין האינטונציה... כן, זה עוזר לכסות לפעמים על בעיות אינטונציה. זה טוב בתזמורת לפעמים אם יש
איזו שהיא בעייה מבחינת האינטונציה ב2 כלים בגלל בעיות מנעד וכדומה, להוסיף ויברטו על הצליל ולא ישמעו בעיית אינטונציה. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 29/06/2006 ב- 22:46:05 כותרת הודעה: |
|
|
לדעתי מה שהיא עושה שם זה סוג של טריל. אני מכיר את האריה הזו גם עם קרקבי וגם היא עושה משהו דומה. אני לא יודע מה כתוב בתווים. נראה לי שזה בעצם צליל רפטיטטיבי. כלומר צליל חוזר. ויולדי עושה את זה המון במוסיקה אינסטרומנטלית, ולפעמים גם בווקלית. כששרים זה נשמע כמו ה - trillo מבית מדרשו של קצ'יני, שמשמעותו חזרה מהירה על אותו צליל.
אני באמת שלא מבין את ההצהרה "ויולדי לא יודע לכתוב לקולות. מזעזע כמה שהוא כותב אינסטרומנטלי". האם זה בהכרח רע? רק קומץ זמרות יכולות לשיר ויולדי? ממש לא. נכון המוסיקה וירטואוזית וקשה, אך לא בלתי נתנת לביצוע. מה לעשות, בשביל לשיר ויולדי צריך לעבוד קשה. אפילו קשה מאוד. גם באך כותב אינסטרומנטלי, אמנם בצורה שונה, ואת באך מבצעים הרבה יותר מאשר את ויולדי. _________________ ? Ob ich die Musik nich hore
! Sie kommt doch aus mir |
|
חזור למעלה |
|
|
Mistyusic משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19 הודעות: 170 מיקום: צור הדסה
|
נשלח: 30/06/2006 ב- 10:05:03 כותרת הודעה: |
|
|
ואי, אני מת על האריה הזו! תמיד הכי אהבתי אותה מכל הקונצרט.... גם בגלל הוירטואוזיות.
גם את הגירסא של קירקבי אני מכיר ואוהב, וזה שונה בתכלית ממה שברתולי עושה.
בגירסא של קירקבי הכל יותר נקי וחלק, בלי הרבה ויבראטו. אפילו הנמוכים של קירקבי נשמכים לי טוב (בתור סופרנו) קולורטורה מדוייקת והיא גם מוסיפה צליל גבוה בסוף והגוון שלה נשמע שם ממש מעניין.
הגירסה הזו של ברתולי מלאת כוח וחיים, עם הרבה טכניקה, זה ממש מדהים. (ושוב - גם אני רוצה להצליח קולורטורות שכאלו!) אני ממש אוהב אותה.
אגב - מה אתם חושבים על איך שהיא עומדת על הבמה?
המורה שלי חושבת שזה קצת מוגזם ופסיכי, אבל לדעתי יש בזה אופי וזה מעניין.
אני מת על צ'יצ'יליה!
אגב, כמו שדרור אמר - מומלץ לשמוע את האלבום האחרון שלה שמומרכב משירים חילוניים שהיו אסורים לנגינה בעבר. שם היא עושה קולטורות מטורפות! בהחלט מומלץ.
|
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 30/06/2006 ב- 12:13:27 כותרת הודעה: |
|
|
לא מצאתי בדף את הקליק לאלבום.
תוכלו לשים קישור?
-תודה _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
shaked_shammah משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28 הודעות: 303 מיקום: בבית
|
נשלח: 30/06/2006 ב- 13:05:48 כותרת הודעה: |
|
|
מדהים...איזה פרצופים היא דופקת שם... _________________ PEACE, שקד. |
|
חזור למעלה |
|
|
Chuka מנהל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15 הודעות: 180
|
נשלח: 11/07/2006 ב- 08:35:43 כותרת הודעה: |
|
|
למה הכוונה - "איך שהיא עומדת על הבמה"? מבחינת יציבה? מבחינה ייצוגית, איך זה נראה?
לנושא של איך לעמוד על הבמה גם כשלא שרים יש חשיבות למראה הכללי. היא נראית טיפה לחוצה בחלק מהזמן. בהרבה אריות אחרות בהופעה הזאת היא ממש נצמדת לפסנתר... |
|
חזור למעלה |
|
|
punto משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30 הודעות: 74 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 12/07/2006 ב- 11:20:38 כותרת הודעה: |
|
|
ביצוע מרשים בהחלט, הוירטואוזיות נשפכת מכל הכיוונים. מישהו יודע מאיזו אופרה לקוחה האריה? מעניין לדעת על מה מדובר שם.
בעניין סגנון הכתיבה של ויואלדי, והתאמת סגנון לכלים. ויואלדי לא מתחשב בחרקטריסטיקה של הכלי לו הוא כותב ביצירות שלו. הוא יוצא מתוך אופי הכתיבה האישי שלו, שמבוסס כולו על המאפיינים הסגנונים והטכניים של הכינור בתקופתו, ולא מתוך אופי הכלי ויכולותיו. ומכאן גם הקושי בביצוע יצירותיו בכלים שהם לא כינור. לי אישית יצירות אלה אם כל הפאר וההדר והויטואוזיות נשמעות מעט מלאכותיות. לכן, רק אמנים חסרי כל עקבות טכניות מסוגלים להפיק משהו מיצירות אלה. אחת האיכויות של יצירות גדולות באמת הוא שהן נשמעות נהדר כמעט בכל ביצוע, וההתאמה לכלי משחקת חלק חשוב ביותר כאן. ויואלדי, לא מצליח או לא רוצה להגיע לנקודה הזו. לכן, זכות הביצוע והריגוש דרך יצירות כאלה תישמר לעד לעלית המבצעים, מה שמוריד (שוב,לפי דעתי) מערכן האומנותי.
ובעניין הויברטו. ויבראטו קשור קשר הדוק למאפיינים הסגנונים של תקופת הכתיבה ותקופת הביצוע. ביצוע של היום לא ישמע כמו ביצוע של לפני 70 שנה בדיוק מהסיבה הזו. בתחילת המאה שעברה נהוג היה בכל הכלים להפריז בויברטו כחלק מאמצעי הביטוי המקובלים. היום, ויברטו מולטו נשמע מגוחך, וולגארי ומעיד על טעם רע. ופסיעה במסדרונות האקדמיה תוכיח את זה…
כמובן שבכלים מסוימים הויברטו נשאר חלק אינטגראלי מטכניקת הביצוע, אולם בכלליות ויבראטו היום הוא אמצעי שמשתמשים בו בחסכנות בגלל האפקט החזק שהוא מביא.
"ויבראטו עוזר לכסות על בעיות אינטונציה" -אמר טל. אתה באמת מאמין שזה פתרון יאה? שני נגנים לא מכוונים שעושים ויבראטו יחד לא ישמעו כמו שני נגנים מכוונים הם ישמעו כמו שני זייפנים שעושים ויברטו. _________________ I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886 |
|
חזור למעלה |
|
|
|