עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

ויואלדי, צ'צ'יליה ומה שביניהם

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> ווקאליסטים
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Chuka
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15
הודעות: 180

הודעהנשלח: 29/06/2006 ב- 13:07:06    כותרת הודעה: ויואלדי, צ'צ'יליה ומה שביניהם תגובה עם ציטוט

שלום לכם ווקאליסטים מעטים אך איכותיים!

ונתחיל בלינק:
http://www.youtube.com/watch?v=J7P-INo21qU&search=vivaldi%20cecilia

שאלתי היא - מה לעזאזל היא עושה שם בסטקטי המהירים החל מדקה 1:00 ובהמשך?
איך זה נקרא? איך היא עושה את זה? (משתמשת ביכולות הגבוהות ובטכניקה מצויינת כמובן, אבל עוד משהו?)
ובכלל, איך נמנעים מ"גלישה" על צלילים מסויימים בזמן ווקליזות ודומיהן? איך שרים את כל הצלילים המהירים באופן מדוייק ובלי לדלג על חלקם או "למרוח" אותם? נדמה לי שזה קשור לתשומת לב לפעימות החלשות?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
Agnus-Dei
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:34:58
הודעות: 34

הודעהנשלח: 29/06/2006 ב- 14:16:55    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לצערי אין לי תשובות לשאלותיך,
אבל זה היה פשוט מדהים.
נהנתי מכל רגע.

עילם מגניב
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
well-tempered
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30
הודעות: 649

הודעהנשלח: 29/06/2006 ב- 15:58:06    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה פשוט מדהים!!!

נשמע כאילו יש לה כנר וירטואוז תקוע בגרון, שמבצע את אחד הקונצ'רטים לכינור של ויואלדי.
המום

_________________
"Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Contre Tenor
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29
הודעות: 132

הודעהנשלח: 29/06/2006 ב- 20:22:50    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

קוראים לזה קולורטורה סופר מהירה ומדוייקת. אבל זה לא סטאקאטו מושלם.

ויולדי לא ידע לכתוב לקולות באופרות שלו, זה פשוט מזעזע עד כמה שהוא כתב אינסטרומנטלי. אני לא חושב שיותר מקמצוץ זמרות בעולם מסוגלות לשיר את האריות שלו.

אתם צריכים לשמוע את הדיסק האחרון שלה, opera proibita.

_________________
Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!

Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei!


נערך בפעם אחרונה על-ידי Contre Tenor בתאריך 29/06/2006 ב- 20:29:42, נערך סך הכל פעם אחת
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
matan__
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48
הודעות: 156

הודעהנשלח: 29/06/2006 ב- 20:29:35    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מדהים , אין מילים.... המום
אגב זה מקובל לשיר עם כ"כ הרבה ויברטו את המוסיקה הזו?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Contre Tenor
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29
הודעות: 132

הודעהנשלח: 29/06/2006 ב- 20:33:17    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

matan__ כתב\ה:
מדהים , אין מילים.... המום
אגב זה מקובל לשיר עם כ"כ הרבה ויברטו את המוסיקה הזו?


כן. זאת אופרה.

_________________
Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!

Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 29/06/2006 ב- 21:10:16    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני עדיין חושב שמבחינה אסטתית, הויברטו באופרות בארוק הוא לא יפה. יתכן שהיו לכך צידוקים באותה תקופה, שקשורים בסך בכל של הביצוע על הבמה. היום זה פשוט נשמע לא טוב. בייחוד בהקלטות.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Contre Tenor
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29
הודעות: 132

הודעהנשלח: 29/06/2006 ב- 21:33:59    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

holst כתב\ה:
אני עדיין חושב שמבחינה אסטתית, הויברטו באופרות בארוק הוא לא יפה. יתכן שהיו לכך צידוקים באותה תקופה, שקשורים בסך בכל של הביצוע על הבמה. היום זה פשוט נשמע לא טוב. בייחוד בהקלטות.


אותי מעניין אילו הקלטות שמעת. ובלי שום קשר - כל מוזיקאי יאמר לך שקול בלי ויבראטו זה קול משעמם ומת. ויבראטו נותן חיים לצליל - גם לכלי נגינה וגם לקול.

_________________
Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!

Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
matan__
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48
הודעות: 156

הודעהנשלח: 29/06/2006 ב- 21:42:21    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יש שיאמרו שזמר שמשתמש בויברטו יותר מדי בהקצנה , עושה את זה כדי לחפות על בעיות אינטונציה....,
וכנ"ל לגבי כינור מבולבל
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 29/06/2006 ב- 21:55:22    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני חושב שזו קצת הכללה מצידך עידן.
לא נשמע טוב לאזניי מי ? זו השאלה. זה עניין סובייקטיבי.
אני לא בא לטעון מה נכון מבחינה סגנונית אך לאמר לך את האמת, לי זה לא מפריע כל כך.
אם זה נעשה בטעם טוב לאזניי, אני יכול להנות מזה גם כן.

ויברטו זה כלי למבצע. אפשר לעשות איתו הרבה דברים. אבל ! גם לצליל ללא ויברטו יש המון כח.
אפשר לעשות המון דברים עם הכלים הללו. לדעת מתי לנגן במקום אחד עם ויברטו ואיפה לא.
זה עניין של צבע ומה אתה חושב שאתה מעביר למאזין בעזרת הכלי הזה.

בעניין האינטונציה... כן, זה עוזר לכסות לפעמים על בעיות אינטונציה. זה טוב בתזמורת לפעמים אם יש
איזו שהיא בעייה מבחינת האינטונציה ב2 כלים בגלל בעיות מנעד וכדומה, להוסיף ויברטו על הצליל ולא ישמעו בעיית אינטונציה.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 29/06/2006 ב- 22:46:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לדעתי מה שהיא עושה שם זה סוג של טריל. אני מכיר את האריה הזו גם עם קרקבי וגם היא עושה משהו דומה. אני לא יודע מה כתוב בתווים. נראה לי שזה בעצם צליל רפטיטטיבי. כלומר צליל חוזר. ויולדי עושה את זה המון במוסיקה אינסטרומנטלית, ולפעמים גם בווקלית. כששרים זה נשמע כמו ה - trillo מבית מדרשו של קצ'יני, שמשמעותו חזרה מהירה על אותו צליל.

אני באמת שלא מבין את ההצהרה "ויולדי לא יודע לכתוב לקולות. מזעזע כמה שהוא כותב אינסטרומנטלי". האם זה בהכרח רע? רק קומץ זמרות יכולות לשיר ויולדי? ממש לא. נכון המוסיקה וירטואוזית וקשה, אך לא בלתי נתנת לביצוע. מה לעשות, בשביל לשיר ויולדי צריך לעבוד קשה. אפילו קשה מאוד. גם באך כותב אינסטרומנטלי, אמנם בצורה שונה, ואת באך מבצעים הרבה יותר מאשר את ויולדי.

_________________
? Ob ich die Musik nich hore
! Sie kommt doch aus mir
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Mistyusic
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19
הודעות: 170
מיקום: צור הדסה

הודעהנשלח: 30/06/2006 ב- 10:05:03    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ואי, אני מת על האריה הזו! תמיד הכי אהבתי אותה מכל הקונצרט.... גם בגלל הוירטואוזיות.
גם את הגירסא של קירקבי אני מכיר ואוהב, וזה שונה בתכלית ממה שברתולי עושה.
בגירסא של קירקבי הכל יותר נקי וחלק, בלי הרבה ויבראטו. אפילו הנמוכים של קירקבי נשמכים לי טוב (בתור סופרנו) קולורטורה מדוייקת והיא גם מוסיפה צליל גבוה בסוף והגוון שלה נשמע שם ממש מעניין.

הגירסה הזו של ברתולי מלאת כוח וחיים, עם הרבה טכניקה, זה ממש מדהים. (ושוב - גם אני רוצה להצליח קולורטורות שכאלו!) אני ממש אוהב אותה.

אגב - מה אתם חושבים על איך שהיא עומדת על הבמה?

המורה שלי חושבת שזה קצת מוגזם ופסיכי, אבל לדעתי יש בזה אופי וזה מעניין.
אני מת על צ'יצ'יליה!

אגב, כמו שדרור אמר - מומלץ לשמוע את האלבום האחרון שלה שמומרכב משירים חילוניים שהיו אסורים לנגינה בעבר. שם היא עושה קולטורות מטורפות! בהחלט מומלץ.

קורץ
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 30/06/2006 ב- 12:13:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא מצאתי בדף את הקליק לאלבום.

תוכלו לשים קישור?

-תודה

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
shaked_shammah
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28
הודעות: 303
מיקום: בבית

הודעהנשלח: 30/06/2006 ב- 13:05:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מדהים...איזה פרצופים היא דופקת שם...
_________________
PEACE, שקד.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Chuka
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15
הודעות: 180

הודעהנשלח: 11/07/2006 ב- 08:35:43    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

למה הכוונה - "איך שהיא עומדת על הבמה"? מבחינת יציבה? מבחינה ייצוגית, איך זה נראה?
לנושא של איך לעמוד על הבמה גם כשלא שרים יש חשיבות למראה הכללי. היא נראית טיפה לחוצה בחלק מהזמן. בהרבה אריות אחרות בהופעה הזאת היא ממש נצמדת לפסנתר...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
punto
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30
הודעות: 74
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 12/07/2006 ב- 11:20:38    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ביצוע מרשים בהחלט, הוירטואוזיות נשפכת מכל הכיוונים. מישהו יודע מאיזו אופרה לקוחה האריה? מעניין לדעת על מה מדובר שם.

בעניין סגנון הכתיבה של ויואלדי, והתאמת סגנון לכלים. ויואלדי לא מתחשב בחרקטריסטיקה של הכלי לו הוא כותב ביצירות שלו. הוא יוצא מתוך אופי הכתיבה האישי שלו, שמבוסס כולו על המאפיינים הסגנונים והטכניים של הכינור בתקופתו, ולא מתוך אופי הכלי ויכולותיו. ומכאן גם הקושי בביצוע יצירותיו בכלים שהם לא כינור. לי אישית יצירות אלה אם כל הפאר וההדר והויטואוזיות נשמעות מעט מלאכותיות. לכן, רק אמנים חסרי כל עקבות טכניות מסוגלים להפיק משהו מיצירות אלה. אחת האיכויות של יצירות גדולות באמת הוא שהן נשמעות נהדר כמעט בכל ביצוע, וההתאמה לכלי משחקת חלק חשוב ביותר כאן. ויואלדי, לא מצליח או לא רוצה להגיע לנקודה הזו. לכן, זכות הביצוע והריגוש דרך יצירות כאלה תישמר לעד לעלית המבצעים, מה שמוריד (שוב,לפי דעתי) מערכן האומנותי.

ובעניין הויברטו. ויבראטו קשור קשר הדוק למאפיינים הסגנונים של תקופת הכתיבה ותקופת הביצוע. ביצוע של היום לא ישמע כמו ביצוע של לפני 70 שנה בדיוק מהסיבה הזו. בתחילת המאה שעברה נהוג היה בכל הכלים להפריז בויברטו כחלק מאמצעי הביטוי המקובלים. היום, ויברטו מולטו נשמע מגוחך, וולגארי ומעיד על טעם רע. ופסיעה במסדרונות האקדמיה תוכיח את זה…
כמובן שבכלים מסוימים הויברטו נשאר חלק אינטגראלי מטכניקת הביצוע, אולם בכלליות ויבראטו היום הוא אמצעי שמשתמשים בו בחסכנות בגלל האפקט החזק שהוא מביא.

"ויבראטו עוזר לכסות על בעיות אינטונציה" -אמר טל. אתה באמת מאמין שזה פתרון יאה? שני נגנים לא מכוונים שעושים ויבראטו יחד לא ישמעו כמו שני נגנים מכוונים הם ישמעו כמו שני זייפנים שעושים ויברטו.

_________________
I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> ווקאליסטים כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb