עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

סידור תפקידים

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 27/05/2004 ב- 19:33:17    כותרת הודעה: סידור תפקידים תגובה עם ציטוט

בתווים של מנצח למי שהייתה לו ההזדמנות להסתכל כלי הנשיפה תמיד למעלה... ולמטה כלי הקשת כשבאמצע כלי ההקשה!!
מה... מה....מה??? מבולבל

מה הקטע? למה ככה?
לא יותר הגיוני לשים את כלי ההקשה למטה לגמרי? כלי הקשת למעלה כלי הנשיפה באמצע...
כלומר לפי איך שהם מופיעים לפני המנצח??
מהקרוב לרחוק ביותר??
(יכול להיות שמפרידים בין כלי קשת לנשיפה כדי שלא יתבלבלו בינהם?? אבל מצד שני איך אפשר יש את השמות....)

מישהו שיאיר את עיניי בנושא!! מגלגל עיניים

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 27/05/2004 ב- 19:56:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא בדקתי את העניין לעומק, אך עד כמה שידוע לי זה הנוהג. ראה את כלי הקשת כבסיס לתמורת, כשמעליהם נמצאים כלי הנשיפה וכלי ההקשה.

לפני מאות שנים כלי קשת היו התזמורת, וכלי הנשיפה נוספו אליהם (אם נכללו ביצירה) כסולנים. אני מניח שזה שימר את הנוהג של סידור הפרטיטורה כפי שהיא מסודרת.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
God
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07
הודעות: 821
מיקום: Beyond the pearly gates,heaven

הודעהנשלח: 28/05/2004 ב- 13:14:25    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה בא להדגים ולהדגיש את סדר ההיררכייה התזמורתית - הנשיפה בראש, שכמובן הנשיפה מעץ מעל המתכת, אז ההקשה, ואז הכי למטה בסוף כלי המיסר. זה בא להראות גרפית את העליונות של הנשיפה מעץ בפרט, ואת עליונות כולם על הנסרנים ככלל.


רשע מאוד

_________________
הללויה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 28/05/2004 ב- 14:51:04    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גם זו פרשנות......... אישית......
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 28/05/2004 ב- 19:36:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

התשובה היא מה שעידן אמר לדעתי....
לפני שהיו כלי הנשיפה כלי הקשת היו התזמורת כולה.... עם התווספות כלי הנשיפה השתנה מבנה התזמורת... כאשר כלי הקשת הם בסיס התזמורת... ואליהם מתווספים כלי הנשיפה "הסולנים"..
ולכן.... הסדר הוא כזה כאשר כלי הנשיפה למעלה.. מה עוד תשים לב שבראש בדרך כלל החליל.... הנשפן שמנגן ברוב הזמן את המנגינה... את "הסולו".... ולכן הוא למעלה ומיד אחריו האבוב שנמצא עימו בהכפלה פעמים רבות....
לדעתי זו הסיבה.. וכן מנהג שכבר נהוג לעשותו...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
EmmanuelOboe
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13
הודעות: 286
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 28/05/2004 ב- 22:19:53    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

התשובה של עידן בהחלט נכונה, עם כי היא רק האספקט ההיסטורי של הסיפור.

זה הולך לפי כמה דברים:
קודם כל מנעדים. כשאתה קורא פרטיטורה שלמה, אתה באמת רוצה שהגבוהים יהיו למעלה והנמוכים למטה. עכשיו תגיד "אז למה לא כינורות עם חלילים למעלה, ולמטה הצ'לים...". ואני אגיד כי כלי הקשת הם יחידה תזמורתית אחת. אז שמים אותם ביחד, וגם אצלם שומרים על סדר הגבהים. אבל זה רק החצי הקטן של המטבע.

הדבר העיקרי, שהוא בעצם הרחבה של ההסבר ההיסטורי, הוא שהכלים נמצאים לפי תשומת הלב שהמנצח צריך לתת לכניסות. כלי הנשיפה הם סולנים (2-3 מכל אחד, ולא 20 כמו הכינורות), ולכן מאוד חשוב לשים לב אליהם ולתת להם כניסה ברורה. לעומת זאת, אם כינור אחד ישכח להיכנס, לא יקרה כלום.

התופים, החל מהרומנטיקה, הפכו למשמעותיים ביותר בהבעת הרגש של היצירות התזמורתיות. ועל כן התשומת לב שהמנצח צריך לתת למתופף היא גדולה, במיוחד שהוא לגמרי לבד שם מאחורי הטימפאני שלו מחייך ואם הוא מאבד את המקום הוא לא יכול לשאול את השכן "איפה אנחנו?". מאוד חשוב שהוא ייכנס במקום, ובלי כניסה ברורה מהמנצח זה לא יקרה, במיוחד שלמתופפים יש היסטוריה של... הממ.. פספוס כניסות נגיד ככה.

זהו בערך... הכל מאוד הגיוני כשחושבים על זה מחייך

_________________
Music is the soundtrack of our lives
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 28/05/2004 ב- 22:32:19    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מנסיוני האישי בהאזנה חיה לתזמורות, אני רוצה להעיר (אל תקחו את זה אישית, כך פשוט אני שמעתי וזו התרשמות אישית בלבד) שיצא לי לשמוע בעיקר נגני בראס שמפשלים בכניסות.
עם טימפני הייתה לי התנסות עוד יותר גרועה: נגן טימפני ששכח להתכוונן וניגן את הסולו שלו בפרק השני ברביעית של בטהובן עם צלילים לא נכונים.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
God
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07
הודעות: 821
מיקום: Beyond the pearly gates,heaven

הודעהנשלח: 29/05/2004 ב- 13:57:49    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עידן, אתה מתכוון למה שהלך בהופעה של הקאמרטה, נכון? אני חושב שזה כי הוא לא כיוון או משהוא, לא כי הוא טעה - ראיתי את המבע על הפרצוף שלו, והוא הייה מופתע בדיוק כמונו...
_________________
הללויה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 29/05/2004 ב- 15:07:19    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הוא היה אמור לנגן קוורטות: סי במול-מי במול,

ויצא לו משהו שנשמע יותר כמו סקונדה גדולה בלתי מכוונת.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb