עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

צבע [אלא מה...]

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> אוף טופיק מוסיקלי
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 10/01/2007 ב- 12:05:51    כותרת הודעה: צבע [אלא מה...] תגובה עם ציטוט

נראה לכם שיש כזה דבר צבע "נשי" וצבע "גברי"?
אני מדברת על כלי נגינה...

וזה לא מחייב שצבע גברי=צליל אגרסיבי | > סתם לשם הדוגמא...
וצבע נשי=צליל מרוח... |

חשבתי על זה ואני לפחות שמעתי הבדלים בצליל של חצוצרניות [למשל] לעומת חצוצרנים..
ושוב, לאו דווקא בקטע של האגרסיות.. לפעמים זה הפוך.. קורץ

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
מור
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26
הודעות: 1524
מיקום: מבשרת ציון

הודעהנשלח: 10/01/2007 ב- 14:27:33    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תמיד בתחרות הנבל מורתי הקודמת הייתה מתלוננת בפניי על זה שהנגינה של הגברים היא יותר אגרסיבית...
לדעתי האישית זה מאוד אינדיווידואלי....
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 10/01/2007 ב- 22:58:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שמעתי ברדיו פעם דיון שלם על "נגינה גברית" מול "נגינה נשית" בפסנתר.
והביאו דוגמאות לגברים שמנגנים בסגנון נשי והפוך (רק שאני לא זוכר דוגמה ספציפית..)

בכל מקרה, אני חושב שזה בולשיט.

תדליקי את הרדיו - את שומעת את הנוקטורן הזה של שופן? זה גבר מנגן או אישה?
תודי שאין לך מושג!

(זה מנוסח בלשון נקבה, אך מיועד גם לגברים)

קורץ
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 12/01/2007 ב- 13:16:14    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בפסנתר זה כמעט בלתי אפשרי לדעת.

כלי נשיפה זה סיפור אחר לגמרי. ואני חושבת שלפעמים זה כן בולט אם בן או בת מנגנים..אבל שוב שום דבר לא ודאי.

לא שאלתי אם אפשר לזהות מי מנגן, אלא במה הנגינה שונה...אם בכלל..
משום מה נראה לי שזה ישאר מסתורי לתמיד...כל העניין הזה..

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 13/01/2007 ב- 02:10:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כשמדברים על נגינה גברית או נגינה נשית לא מתכוונים בד"כ לזה שגבר או אישה מנגנים.
מתכוונים לאופי. וכשחושבים על אופי גברי, או אופי נשי, יש לנו כל מיני סטנדרטים\סטריאוטיפים חברתיים. אז כשמדברים על נגינה גברית אנחנו יכולים לחשוב על משהו הרואי, אגרסיבי, אסרטיבי, אמיץ. וכשזה בא לנגינה נשית אנחנו יכולים לחשוב על עדין, שירתי, יפה, רך.
נכון, גבר או אשה יכולים להיות ההפך המוחלט מקווי האופי שציינתי, מה שיביא אותנו לשאלה של מה זה בכלל גברי או נשי ?
אבל כשאנחנו מדברים על זה במוסיקה, בהיבט סגנוני הסטורי, אז יש לנו הבנה מסויימת של המונחים בצורה רגשית. אז מבצע או מבצעת, צריכים לדעת לחקור ולנגן בכל אופי שהמוסיקה דורשת. אם היא דורשת נגינה אסרטיבית והרואית או אם נגינה לירית ועדינה.

עכשיו, לחזור לנקודה של נושא האשכול הזה, של האם אנחנו יכולים לדעת אם זו היא אשה מנגנת או אם זה הוא גבר אפשר לאמר שבפעמים מסויימות יהיה ניתן לאמר ובפעמים אחרות אי אפשר יהיה לאמר. כפי שאמרתי, אין אופי מוחלט של אישה, כי זו יכולה להיות גם אישה שהיא ההפך המוחלט מהסטריאוטיפ החברתי וכך גם גבר יכול להיות ההפך המוחלט.

אני זוכר שפעם עשיתי השוואה בין ביצוע של רובינשטיין לביצוע של ארגריך לפנטזי-אימפרומפטו של שופן. עכשיו, אני לא אומר שארגריך היא לא פסנתרנית טובה, אני חושב שהיא מדהימה,
אבל יותר התחברתי לביצוע של רובינשטיין בגלל שהיה בו יותר כח. איזה מן כח ? קשה לי להסביר.
זו הייתה הרגשה שהייתה חסרה לי בביצוע של ארגריך. האם זה בגלל שהיא אישה ? אני לא יודע.
האם הייתי יודע שזו אישה מנגנת אם לא היו אומרים לי ? קרוב לודאי שלא הייתי יודע.
הייתי יכול לנחש ואולי הייתי צודק אם הם היו נופלים לתוך הסטריאוטיפ החברתי אבל אולי גם הייתי טועה אם הם לא היו. ישנם גברים נשיים וישנם נשים גבריים.

הנושא מביא עוד שאלה מעניינת ששאלתי את עצמי בעבר. אם רוב המלחינים הגדולים ביותר היו גברים וכתבו מתוך תפיסת עולם של גבר, האם אישה מבצעת יכולה להתחבר לרגשות המלחין ?
ואז שוב אפשר לענות כי מלחינים התחברו לצד הנשי שלהם בזמנים וגם לצד הגברי שלהם אבל הם היו גברים, אז מי יבין אותם יותר טוב ? האישה או הגבר ? או רק הם עצמם ? האם מישהו יבין אותם בכלל ?

אני חושב שזה לא כל כך מעניין את קהל חובבי האמנות. אני חושב שהם נהנים לשמוע את האינטרפטציות השונות ע"פי גברים ונשים ודעתם תשתנה מפעם לפעם, ממבצע למבצע.

האם אנחנו יכולים לדעת כי המלחין הוא מלחין או מלחינה ? האם אנחנו יכולים לדעת כי הצייר הוא צייר או ציירת ?

אני חושב שאם נעשה סקר, התשובה תשתנה מבן-אדם לאדם ע"פי תפיסת עולמו לגבי נשים וגברים. האם הוא בן-האדם של הסטריאוטיפים החברתיים הקיימים או האם הוא ההפך המוחלט
מהם או משהו אחר לחלוטין. האם הוא רגיש, עדין, אגרסיבי, שכלתן, אימפולסיבי, סגור, שמרן ?
אולי הוא לא מתחבר לאמנות כלל.

אם נקח את זה למבחן ונרצה תוצאות סבירות, נצטרך לתשאל דיי הרבה אנשים בשביל להגיע
לתשובה סטטיסטית כל שהיא. עד אז, אנחנו באפילה מחייך וקרוב לודאי שנשאר שם גם אחרי מבחן סטטיסטי שכזה P:

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 13/01/2007 ב- 02:23:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בקשר לצליל רציתי להוסיף. הצליל שלנו הוא כמו הקול שלנו. לכל אחד יש את הקול שלו. אבל שמעתי כבר נשים שנשמעות כמו גברים וגברים שנשמעים כמו נשים. לכלי נגינה שלנו יש גם מנעד מסויים, הוא יכול להיות כלי סופרני או כלי בס או יותר מזה. אז זה מעניין לשמוע איך אנשים עם קול גבוה לומדים להסתדר עם כלי עם "קול" נמוך או ההפך ואיזה מן צליל יוצא לבן-אדם שרגיל לשמוע תדרים מסויימים יותר מתדרים אחרים. אז זה אתגר בשבילנו, לנגן בכלי נגינה בכל המנעד שאולי חלקו הוא לא מנעד שאנחנו רגילים לשמוע ובכל זאת אנחנו צריכים ללמוד לנגן עם הצליל שאנחנו צריכים שם ברגע הספציפי. אולי אנחנו אפילו לא מכירים את הצליל הספציפי שאנחנו צריכים שם, שהקהל כל כך רוצה לשמוע, אז זה בהחלט אתגר בשבילנו, אנחנו צריכים לחקור ולחפש את זה בכדי להיות מבצעים משכנעים. זה למה מוסיקאי צריך אוזן טובה.
_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 13/01/2007 ב- 19:33:12    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה על ההרחבה.

זה למה= ..
אין כזה מושג בעברית.
אלא- הביטוי המקביל, "זאת הסיבה.."

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> אוף טופיק מוסיקלי כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb