צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 13/05/2007 ב- 21:17:36 כותרת הודעה: תהיות על אופרה |
|
|
בעקבות כמה נסיונות באופרות עלו בי כמה תהיות... למשל מה המקום של ההפקות בסגנון ה"קלאסי", המשחק ה"קלאסי", הקשר בין משחק ובין השירה וכד'. אני חושב שהייתי שמרן עד לפני כמה זמן, אבל אז הבנתי שההפקות בסגנון הישן יותר כבר לא ממש עושות לי את זה. אלא אם כן מדובר באופרה קומית\פארודית, או אופרה שמשוחקת בצורה יוצאת דופן (דבר שלא תמיד נתקלים בו). בכל מקרה, אני מתחיל לחשוב שרק שימוש במשחק תיאטרלי שקרוב יותר לימינו יכול להעביר טוב יותר את המסר של היצירה לאנשים כמונו, שחיים בימינו-אנו. |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/05/2007 ב- 06:45:43 כותרת הודעה: |
|
|
סליחה שאני קצת בור בעניין אבל,
אולי תוכל להאיר את עיניי במה שונה אותו משחק תיאטרלי קלאסי לעומת מה שיש כיום?
האם זה יותר דרמטי ויותר תזוזתי על הבמה? בקלאסי פשוט נשארו תקועים מול המנצח?
או ההיפך?
בכל מקרה, הואיל והקהל רואה גם הצגות בתיאטרון, הוא סביר למדי יצפה להצגות באופרה שמשתמשות באותן טכניקות... ללא? _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
GreenFrog משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/04/2007 ב- 13:48:37 הודעות: 270 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/05/2007 ב- 08:40:56 כותרת הודעה: |
|
|
אני גם קצת עם הארץ בנושא הזה. מה בעינך נחשב אופרה קלאסית? האם אתה מתכוון למשל לכל האופרות הגדולות, כולל Wagner? או רק לאופרות מוקדמות בלי תחפושות, שנכתבו לפני Orfeo של Monteverdi?
אני חושב שאופרה בת זמננו היא כבר עולם שונה לחלוטין. אני מחשיב את סיפור הפרברים כאופרה מודרנית, וגם מאוד אוהב לראות אופרה "קלאסית" באינטרפיטציה מודרנית. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 14/05/2007 ב- 20:41:33 כותרת הודעה: |
|
|
לא דיברתי על אופרה קלאסית, אלא על הפקות קלאסיות לאופרות שונות.
גדיאל, אפשר לומר שהמשחק בסגנון הישן יותר לוקח את עצמו מאוד ברצינות (ואני מתכוון לדמויות הלא-ליצניות), עם ג'סטות תנועתיות מאוד ברורות, אינטונציית דיבור מרובעת וכד'. אני אתן לך דוגמא ממוצארט. אתה בטח מכיר את החלק שבו טמינו מקבל את התמונה של פמינה ומתאהב בה. הסצינה הזו מעולם לא דיברה אליי, לא עתה עליי רושם והיא אפילו גסה בעיניי. זה מגוחך לראות בימינו מישהו מניף את התמונה בידו הימנית בפוזה הירואית, מביט בה בעיניים פעורות ואומר שהוא אוהב את האישה שמצוירת בה. זה פשוט מגוחך ולא אמין. ואז הוא מחזיר אותה לחיקו, ומלטף אותה.
בדור של ימינו שבו הדרמה נגישה כל כך (אינטרנט, טלוויזיה, קולנוע), צורת ההתנהלות הבימתית של הפקות מן הסוג שהזכרתי הן חסרות תועלת, ואפילו מזיקות להנאה מהמוסיקה. |
|
חזור למעלה |
|
|
shaked_shammah משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28 הודעות: 303 מיקום: בבית
|
נשלח: 14/05/2007 ב- 22:49:14 כותרת הודעה: |
|
|
זאת ועוד- הפקות רבות משנות לגמרי את הבימוי כך שנראה שהכל מתרחש בימינו אנו, ואינן בוחלות באמצעים אלקטרוניים למשל...דווקא לדעתי זה מוצלח ומעביר את התחושה שלדעתי היתה באופרה בימים שנכתבה. זה בידור, תיאטרון, וכל עוד מבחינה מוסיקלית הענינים נשמרים אני לא רואה פסול בשינוי. _________________ PEACE, שקד. |
|
חזור למעלה |
|
|
יניב משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17 הודעות: 121 מיקום: איזור ב"ש
|
נשלח: 07/08/2007 ב- 20:22:48 כותרת הודעה: |
|
|
מה אתם אומרים על ההפקה של האופרה הישראלית ל"שיקוי האהבה" של דוניצטי, שבה הלבישו את הבמה בתפאורה של ארץ ישראל של שנות השלושים?! וגם המשחק היה בהתאם. _________________ "היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני" |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 07/08/2007 ב- 22:23:30 כותרת הודעה: |
|
|
וואו, שנים!
מה שלומך יניב?
אממ... לא ראיתי את ההפקה, אבל אני חושב שפתחתי אשכול לגבי הפקות שמותאמות לתקופה... אבל אני לא זוכר באיזה פורום שמתי אותו. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 08/08/2007 ב- 08:52:25 כותרת הודעה: |
|
|
אוי , רגע... זה האשכול הזה..... טוב, אז אופס.
אז כמו שאמרתי קודם: אני מניח שהייתי צריך לראות את ההפקה. יש הפקות "תקופתיות", על כל המשחק, הדרמה והתפאורה, שפשוט מאבדים מערכם הדרמטי בגלל חוסר קשר לימינו ולמוטיבים בסיסיים שברורים לצופים בימינו.
אני לא מכיר את העלילה של האופרה הזו, אבל אני חושב שא"י בשנות השלושים יכולה להיות כר נחמד לדרמה, בשביל צופים בישראל. |
|
חזור למעלה |
|
|
|