צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
|
חזור למעלה |
|
|
shaked_shammah משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28 הודעות: 303 מיקום: בבית
|
נשלח: 10/10/2006 ב- 23:37:27 כותרת הודעה: |
|
|
אווו לא שמתי לב לזה עד עכשיו, מגניב! לעומת זאת מה שכן שמתי לב זה כמובן באך: ווקינג בבס, מלא סינקופות, ולפעמים אפילו קטעים עם "גרוב" ממש! אני יכול לתת דוגמה ממה שההכרות שלי גבוהה יחסית שזה הסונטה לחליל ומקלדת בסי מינור שאני מנגן. הפרק השלישי (שמורכב משני חלקים). בחלקו הראשון-ממש מרגישים את הגרוב. כאילו עומד מתופף מאחוריך ונותן לך סוג של סווינג... ובחלק השני הסינקופות כבר עוברות כל גבול! אפילו חברים ג'אזיססטים שלי התלהבו.
_________________ PEACE, שקד. |
|
חזור למעלה |
|
|
matan__ משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48 הודעות: 156
|
נשלח: 11/10/2006 ב- 02:08:39 כותרת הודעה: |
|
|
אומרים שלבאך היה חוש קצב מאוד מפותח...
למרות שסווינג אין שם ביצירה שאת מדברת עליה...
אלה אם כן יש שם פרק ב12/8
ומה שכן יש לcanadian brass
עיבוד לפוגה בCmמהספנתר המושווה לדיקסילנד... נשמע מגניב
|
|
חזור למעלה |
|
|
shaked_shammah משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28 הודעות: 303 מיקום: בבית
|
נשלח: 11/10/2006 ב- 12:57:11 כותרת הודעה: |
|
|
אני בן!
לא ממש סווינג אוף לא מבין במונחים האלה. ויש פרק ב12/16
_________________ PEACE, שקד. |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 13/10/2006 ב- 14:55:38 כותרת הודעה: |
|
|
יש הרבה ביצועים של באך בסגנון סווינג, המפורסמים ביותר הם הסווינגל סינגרז, אבל גם בביצועים של גלן גולד הוא משתמש בדגשים סינקופטיים לפעמים...
בקשר לבטהובן.. בסה"כ מדובר בwalking bass... והשאלה היא האם זו אמורה להיות המצאה של הג'אז... אני לא ממש בטוח בזה, אני חושב שהמקור לבס המהלך הוא במוזיקה קלאסית.
בכלל, הג'אז הוא שילוב בין הרמוניה קלאסית מערבית, למקצבים אפריקאים מורכבים... החידוש העיקרי הוא זה של הקצב ויש יצירות קלאסיות רבו שאפשר לבצע אותן באופן ג'אזי... וולפה נתן לנו דוגמאות של מנגינות של ברהמס ששינו אותן מעט והן הפכו לסטנדרטי ג'אז.. וגם במיסה של מוצרט (ששרנו אתמול באבו גוש ) יש לא מעט קטעים בפוגות, שנשמעים ג'אזיים לגמרי כשמדגישים את האופביטים.
_________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 13/10/2006 ב- 16:55:31 כותרת הודעה: |
|
|
הטריו של Jacques Loussier מנגנים באך זה משהו שכדאי לכם לבדוק !
_________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 14/10/2006 ב- 21:31:47 כותרת הודעה: |
|
|
ציטוט: |
וגם במיסה של מוצרט (ששרנו אתמול באבו גוש ) יש לא מעט קטעים בפוגות, שנשמעים ג'אזיים לגמרי כשמדגישים את האופביטים. |
או כששרים את השמיניות בדב-דב-דב-דב-דב-דב-דב-דב...
|
|
חזור למעלה |
|
|
matan__ משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48 הודעות: 156
|
נשלח: 15/10/2006 ב- 02:39:00 כותרת הודעה: |
|
|
זה לא נכון שהחידוש העיקרי בג'אז הוא המקצבים ,ואפריקאים - לא הייתי אומר.
אתה אולי מדבר על גוספל או בלוז....
לכל תקופה בג'אז יש חידושים משלה...
הדבר הכי פורץ גבולות בג'אז זה העניין של ההרמוניה - לקחת אקורדים בעלי טנשנים שפעם היו רק תנועות עוברות או משהו כזה בלתי רצוי בעליל... ולהפוך אותם לליגיטמיים ביותר
|
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 15/10/2006 ב- 16:54:30 כותרת הודעה: |
|
|
בהחלט מסכים.
בג'אז לוקחים את העניין של "כיווניות" וזרימה בהרמוניה ומסתכלים עליה כמעט באופן הפוך מבמוסיקה קלאסית. זה אומר שמהלך כמו I - V - II9 - I הוא מאוד לגיטימי או שהרבה פעמים המלודיה היא ה9 וה7 של האקורד.
וזה כבר הרבה יותר קשה למצוא בבטהובן...
|
|
חזור למעלה |
|
|
Mico משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 02/11/2004 ב- 10:02:44 הודעות: 471 מיקום: מדינת היהודים
|
נשלח: 19/10/2006 ב- 08:49:57 כותרת הודעה: |
|
|
טל כץ כתב\ה: |
הטריו של Jacques Loussier מנגנים באך זה משהו שכדאי לכם לבדוק ! |
חיכיתי שמישהו ינקוב בשמם.... בוא'נה, יש להם את זה!
_________________ NI!!! Nobody expects the SPANISH INQUISITION!!!!! |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 20/10/2006 ב- 12:11:33 כותרת הודעה: |
|
|
חחח, באמת ג'אזי קצת...
יש עוד דוגמא לכך שבטהובן היה מראשוני מוסיקאי ה"עולם", למשל הפרק האחרון של הסימפוניה השניה. אלו לא המקצבים הכי אופיניים לסימפוניה וינאית תמימה.
|
|
חזור למעלה |
|
|
alt38 פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 22/07/2005 ב- 10:08:27 הודעות: 83 מיקום: המעג"ל
|
|
חזור למעלה |
|
|
Mico משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 02/11/2004 ב- 10:02:44 הודעות: 471 מיקום: מדינת היהודים
|
נשלח: 21/10/2006 ב- 19:39:51 כותרת הודעה: |
|
|
גרשווין ורוול היו חברים טובים, רוול אפילו נסע אליו לארה"ב. רוול הוא זה שתזמר את "הרפסודיה בכחול" של גרשווין, וכשגרשווין רצה ללצוד אצלו הלחנה, ההוא סירב כי טען שעל גרשווין לשמור על מה שיש לו כבר.
_________________ NI!!! Nobody expects the SPANISH INQUISITION!!!!! |
|
חזור למעלה |
|
|
alt38 פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 22/07/2005 ב- 10:08:27 הודעות: 83 מיקום: המעג"ל
|
נשלח: 21/10/2006 ב- 19:59:39 כותרת הודעה: |
|
|
אה... אז עכשיו זה יותר מובן...
תודה על המידע
|
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 21/10/2006 ב- 20:14:36 כותרת הודעה: |
|
|
גרשווין המסכן רצה גם ללמוד אצל סטרוונסקי וגם הוא סירב (בטענה שעם הסכומים שגרשווין מרוויח אז הוא לא צריך ללמוד אצל אף אחד, אלא להיפך). או שהם אנטישמים, או שאני לא יודע...
קראתי שבשלב מסוים גרשווין פנה להלחין באמצעות מתודיקת הלחנה שנקבעת ע"י סכימות וטבלאות ליצירת מוסיקה ברמה גבוהה. "פורגי ובס" הולחנה באופן זה.
בחזרה שוב לאגמונט:
מה שלפי דעתי גורם לכך להישמע ג'אזי זה לאו דווקא המוטיב עצמו, כי הוא בעצם מין רצף שניוניות, וזה יחסית מצוי. העובדה שהמוטיב הזה חוזר באופן שבו הוא חוזר מזכיר קונטרבס במין סווינג כזה, שמנגן את אותו רצף, כאשר הקולות העליונים מנגנים מעליו.
|
|
חזור למעלה |
|
|
matan__ משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48 הודעות: 156
|
נשלח: 21/10/2006 ב- 22:20:22 כותרת הודעה: |
|
|
זה מצחיק שהזכרת את רוול כי זה ידוע שרוול הושפע מאוד מסצינת הג'אז האמריקאית - לדוגמא בקונצ'רטו לפסנתר בסול מינור...
שמעתי עכשיו דיסק של הביג בנד של קאונט בייסי - נשמע כאילו הוא ממש הושפע מג'אז
|
|
חזור למעלה |
|
|
Stewie Griffin פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/05/2007 ב- 22:06:03 הודעות: 120 מיקום: ראשון לציון
|
נשלח: 03/07/2007 ב- 01:31:02 כותרת הודעה: |
|
|
Ylock כתב\ה: |
בג'אז לוקחים את העניין של "כיווניות" וזרימה בהרמוניה ומסתכלים עליה כמעט באופן הפוך מבמוסיקה קלאסית. זה אומר שמהלך כמו I - V - II9 - I הוא מאוד לגיטימי |
למיטב ידיעתי, זה לא נכון. המהלך הזה הוא לא לגיטימי ולמעשה, אתה לעולם לא תמצא בג'אז מהלך של סוב-דומיננטה אחרי דומיננטה - לפחות לא בתדירות רבה יותר משמהלכים כאלה מופיעים במוסיקה קלאסית.
(אני לא מדבר כמובן על ג'אז מודרני, מודאלי, חופשי וכו' - ששם אפשר לעשות הכל...)
הג'אז הוא שילוב של אלמנטים מהמוסיקה המערבית המסורתית של התקופה הרומנטית עם המוסיקה האפריקאית השורשית. ביצירות מהתקופה הרומנטית ואילך תמצאו "טנשנים" (צלילי מתח - 9, 11, 13 שלא מופיעים כצלילים עוברים, שוהים, שכנים וכו' אלא סתם כצלילים שמוסיפים צבע ולא נפתרים לשום מקום) וזה היה קיים עוד לפני הג'אז. אלמנטים נוספים שמופיעים הרבה בג'אז כמו דומיננטות משניות, מודולציות וכו' היו קיימים בשפע עוד מימי באך. החידוש בג'אז היה בעיקר השילוב של בלוז (מוסיקה אפריקאית שהושרה בפיהם של זמרים נודדים) ו-Blue Notes (תווים שנועדו לחקות רבעי טונים שהיו קיימים במוסיקה האפריקאית אך לא במערבית) ומקצב ה-Swing (זה לא 12/8 אלא 4/4 אבל עם שמיניות ש"מורחקות" אחת מהשניה כדי שהמקצב יהיה יותר ריקודי ומקפיץ) עם ההרמוניה המערבית. מיזוג תרבויות, בקיצור.
לגבי הקטע של בטהובן: מדובר על מהלך I-VI-II-V רגיל בהחלט שהיה נפוץ מאוד במוסיקה הקלאסית בכל התקופות, עם כמה צלילים כרומטים, שגם הם היו נפוצים מאוד. אבל כשמשלבים את המהלך הזה שהפך (100 שנה לאחר מכן!) לסימן היכר של הג'אז, עם הצלילים הכרומטים שמשמשים כאן כ-Approach Notes ולא סתם צלילים עוברים או שכנים, זה בהחלט נשמע די ג'אזי (ומגניב). מצד שני, להגיד שבטהובן המציא את הג'אז זה כמובן קצת מוגזם
נ.ב: מצטער שהערתי את השרשרת...
|
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 03/07/2007 ב- 08:38:20 כותרת הודעה: |
|
|
אין דבר יותר מבורך מלהחיות אשכולות מתים
|
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 03/07/2007 ב- 09:43:44 כותרת הודעה: |
|
|
סטיבי G - מסכים בהחלט, ביטאת את זה בצורה מדויקת ומפורטת
יפה!
|
|
חזור למעלה |
|
|
avihaymor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 22/01/2007 ב- 04:27:33 הודעות: 228 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 03/07/2007 ב- 11:55:08 כותרת הודעה: |
|
|
רציתי להוסיף בעניין בטהובן - שבדיוק בגלל הדברים האלה הוא גאון ביצירתיות שלו!!!! תשמעו את המלודיה הזאת לתקופה הקלאסית רומנטית זה פשוט גאוני אין מה לדבר בטהובן החדיר לנו לתת מודע את המלודיות הכל כך פשוטות שלו אבל הגאוניות, לדעתי הרבה מהמלודיות שלו יכולות להגיד לנו "כל כך קל לחשוב על המלודיה הזאת אבל אף אחד לא חשב עלייה עדיין, חוץ מבטהובן"... כמובן שאני לא אומר את זה בזלזול לבטהובן יש גם מלודיות מסובכות שאני עדיין לא מבין או עוקב אחריהן
|
|
חזור למעלה |
|
|
|