צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
sarit משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 18/10/2009 ב- 13:56:40 הודעות: 3
|
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 23/10/2009 ב- 23:57:45 כותרת הודעה: |
|
|
הכוונה היא לפי הבנתי, שconjunct היא תנועה בצעדים, והמילה השניה היא תנועה שאינה בצעדים, קפיצה )תנועה במרווח הגדול מסקונדה). בקונטרפונקט "פלסטרינה" צריך להימנע משתי קפיצות באותו כיוון. בקוטרפונקט מאוחר יותר אין מניעה כזו, אך צריך להימנע מקפיצה של שתי קוורטות, שתי קווינטות, וכיו"ב (מרווחים זהים שגדולים מטרצה, בעיקרון), אך אני לא מתמצא בקונטרפונקט הזה בצורה מעמיקה לכן אני מעדיף שלא להרחיב.
|
|
חזור למעלה |
|
|
sarit משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 18/10/2009 ב- 13:56:40 הודעות: 3
|
נשלח: 25/10/2009 ב- 23:31:12 כותרת הודעה: |
|
|
תודה רבה על התשובה לא הבנתי מה זה אומר "בקונטרפונקט "פלסטרינה" צריך להימנע משתי קפיצות באותו כיוון.."
|
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 31/10/2009 ב- 17:12:51 כותרת הודעה: |
|
|
זו מערכת "כללים", בהגדרה גסה, של הכתיבהשאת לומדת, שהייתה נפוצה בסוף הרנסנס וראשית הבארוק.
שתי קציפות אומר, לנוע פעמיים באותו כיוון במרווחים שגדולים מסקונדה
|
|
חזור למעלה |
|
|
|