עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

שאלה - חליל צד.

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Ofir
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 15/07/2009 ב- 13:59:30
הודעות: 8

הודעהנשלח: 07/11/2009 ב- 00:04:03    כותרת הודעה: שאלה - חליל צד. תגובה עם ציטוט

אני לומד כבר בערך שבועיים, עם מורה, שכרתי חליל גרוע של ז'אן מישל, זה מה שגינזבורג נותנים לשכור והוא גם היה היחידי עם חורים פתוחים, אני מרגיל את עצמי כבר מההתחלה.
השתלטתי די מהר על רוב הצלילים, זה לא מסובך מדי כי אני מנגן סקסופון אז אני די רגיל למצוא צלילים ואוברטונים והכל, עכשיו, יש לי בעיה אחת גדולה, אני מנגן כל היום, לקראת הערב אני מגיע לאיכות צליל מאוד גבוהה באופן יחסי וכשאני קם למחרת בבוקר, טראח ! בעיטה לביצים, הכל נעלם, לא זוכר כלום, לפעמים זה עובר ואני נזכר תוך כמה שעות ולפעמים אני לא מצליח לנגן נורמאלי כל היום, עוד בעיה קטנה שיש לי זה שהצלילים הנמוכים מאוד (רה ומטה) לא יוצאים לי בכלל, אני מאשים את החליל, המי והפה יוצאים צולע, פה דיאז ומעלה יוצא אחלה.

אשמח לשמוע את דעותיכם.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 07/11/2009 ב- 15:25:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

היי מחייך

מה שאתה מספר דיי מוכר... אצלי העניין הוא, שהדקות הראשונות של הנגינה הן טובות מאוד, ואח"כ האיכות יורדת מאוד מאוד. לכן צריך לעשות חימום. אני עושה חימום גם בבוקר שבו אני בכושר נגינה טוב, בעיקר כי זה משפר דברים גם בהמשך היום. אתה עושה חימום בוקר?

בנוסף כדאי לבדוק דברים חוץ-חליליים, כמו למשל מה מצב הגרון - אם אני מנגן שעה אחרי שאני קם, כאשר עוד לא ממש דיברתי, אז אני שר קצת, וזה עוזר לשחרר את הגרון. ריצה היא תמיד נהדרת, וגם תרגילי בטן וחזה.

בקשר לנמוכים - זה גם שאלה של חליל, אבל לרוב, מדובר רק ברזוננס שנפגע מחליל גרוע. הנמוכים אמורים לצאת בכל מקרה כשהחליל סותם. כל אחד ומה שעוזר לו - אני יודע שמחשבה על החיך העליון מאוד עוזרת לנמוכים, ואצלי באופן ספציפי גם גלגול האגן קדימה. הבעיה איתם שהם מאוד רגישים - יותר מדיי אויר והם לא יצאו, ופחות מדיי אויר והם גם לא יצאו מחייך צריך פשוט לתרגל את אופן הנשיפה ע"י תרגילי צליל, סולמות, והספר של מואיז sound development through interpretation בחלקו הראשון שהוא בעיקר נמוכים, עוזר נורא.


בהצלחה!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Ofir
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 15/07/2009 ב- 13:59:30
הודעות: 8

הודעהנשלח: 07/11/2009 ב- 15:55:16    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אהלן, תודה רבה על התשובה והעצות. העניין של הרזוננס שנפגע בגלל שהחליל גרוע נשמע לי הגיוני, אני מנסה שעות להוציא את הנמוכים האלה, ניסיתי הכל והם פשוט לא יוצאים, זה מרגיש כאילו אני מנסה להוציא צלילים שלא קיימים בכלל צוחק אני אבקש מהמורה שלי לנגן על החליל בשביל לאמת את זה.
בקשר לחימום בוקר, אני לא עושה, אבל אולי כדאי להתחיל, זה יעזור גם לנגינה וגם לבטלנות צוחק
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
clarnibass
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01
הודעות: 129

הודעהנשלח: 08/11/2009 ב- 11:02:12    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הצלילים הנמוכים בחליל לדוגמה רה במול ודו יותר קשים למתחילים מאשר צלילים באמצע המנעד, לא לגמרי שונה מההרגשה בסקסופון. אבל בעיה כמו שאתה מתאר היא כמעט תמיד בגלל חליל שלא אוטם. כדאי מאוד שהמורה שלך ינסה את החליל כדי לבדוק.

בכל מקרה אתה יכול לנסות כמה דברים. תתחיל מהצליל הראשון שיוצא בעייתי, ובמקום ללחוץ רגיל תלחץ הרבה יותר חזק. תמשיך לרדת ואם יש שיפור כשאתה לוחץ חזק הבעיה היא בחליל. בנוסף כדאי גם ללחוץ רק קצת יותר חזק, ובאותו זמן מישהו אחר לוחץ על הכפתורים שנסגרים על ידי קישורים ולא תחת האצבעות שלך. אם זה עוזר הבעיה שוב בחליל. אם שתי הבדיקות האלה לא עוזרות הבעיה עדיין יכולה להיות בחליל.

עוד אופציה שיוכלה להיות היא שכשאתה צריך להשתמש ביותר אצבעות אז אצבעות אחרות שלך לא אוטמות לגמרי את החורים הפתוחים. עוד אופציה הרבה פחות סבירה אבל עדיין אפשרית היא שיש דליפות בין החורים לאצבעות. זה יכול לקרות אם יש לך עור מאוד מחוספס. זה נדיר אבל קיים.

מקווה שזה עוזר.

ניתאי
www.nitailevi.com
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb