צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 20/03/2006 ב- 21:51:03 כותרת הודעה: |
|
|
הנה שאלה שעלתה למוחי לא מזמן כי בזמן האחרון אני שומע כל מיני גישות על כך:
איך אתם מעדיפים את העלים שלכם?
קלים מאוד? שאפילו אין כמעט צורך להתאמץ.
בלוקבאסטרים כאלה? כמה שיותר התנגדות יותר טוב?
וקלרינתנים: במה אתה משתמשים? 3.5? 3? 2.5? מה אתם חושבים עדיף?
אז איך אתם אוהבים את העלים/פיות שלכם? _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
T 4 2 משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34 הודעות: 445
|
נשלח: 23/03/2006 ב- 21:39:27 כותרת הודעה: |
|
|
משום מה תמיד יש לי העדפה לאותם עלים בפוטנציה.
הכוונה, כאלה שכרגע הם קצת אנטי, אבל אחרי כמה נגינות הם פשוט מוותרים על עימות נוסף.
אני לא אוהבת כשהעלה קל על ההתחלה. מעבר לזה, שזה לא מהווה 'אתגר', הם פשוט מאבדים מאכותם הכי מהר.
אני, אישית, מנגנת בדרך כלל על 3/3.5...בעקרון זה גם תלוי באיזו פייה כל אחד משתמש.
לכל פייה מתאימים עלים מסויימים.
(סרקתי במיוחד את הדף הזה שבא בחבילות עלים של ונדורן, אבל האימג'-שק לא רוצה לשתף איתי פעולה כרגע...אנסה מאוחר יותר.) _________________ מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון - |
|
חזור למעלה |
|
|
jrniol משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 19:24:33 הודעות: 48
|
נשלח: 27/03/2006 ב- 14:16:04 כותרת הודעה: |
|
|
מישהו כאן אולי יודע ויכול להסביר, מה בדיוק העניין של פיית קריסטל?
מה זה נותן?? יש מי משתמש בפיה כזו חוץ מנגנים של מוזיקה חסידית?? |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 27/03/2006 ב- 15:41:14 כותרת הודעה: |
|
|
לגבי פיית קריסטל - אני לא חושב שיש הצדקה למה שאומרים עליה, שהיא "מתאימה" למוסיקה חסידית. אני דווקא ראיתי כמה נגנים קלאסיים שניגנו בפייה כזאת, וזה נשמע בסדר גמור.
אולי זה סתם כדי לעשות רושם, כמו שלפיידמן יש קלרינט שלם - שקוף - רק בשביל הפוזה... |
|
חזור למעלה |
|
|
T 4 2 משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34 הודעות: 445
|
נשלח: 27/03/2006 ב- 18:32:08 כותרת הודעה: . |
|
|
למורה שלי יש פיית קריסטל (והוא לא בדיוק בקטע של מוסיקה חסידית)..אני אשאל אותו מה הוא אומר עליה.
ובקשר למה שיחיאל אמר...בדיוק ביום שישי, במקרה, ראיתי 'אינטרמצו' והוא ניגן שם עם הקלרינט הזה שלו...מאז בערך אני גם מהרהרת מה גורם לו לחשוב שזה עדיף על קלרינט מעץ..
צריך לבדוק את זה.. _________________ מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון - |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 27/03/2006 ב- 19:10:24 כותרת הודעה: |
|
|
מה, היה את גיורא באינטרמצו ופספסתי? חבל... בדיוק הייתי באמצע להתאמן אז לא ראיתי...
ושתדעי יערה, הוא ממש לא חושב שהקלרינט הזה הוא יותר טוב מקלרינט עץ! זה ממש בשביל הפוזה, הוא בעצמו אמר לי. הקלרינט הזה שלו שווה בערך 150$ וכשהוא מנגן בקונצרטים רציניים הוא שולף את הבופה - לא יודע בדיוק איזה דגם, אבל משהו שעולה לפחות פי 20 מהקלרינט פלסטיק השקוף. |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 27/03/2006 ב- 23:05:27 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שאנשים צריכים לצאת מההנחה הילדותית שהכלי עושה את הנגן.
לשם הדוגמא הנה סיפור שסיפר לי פעם מורה שהיה תלמיד של יונה אטלינגר:
לפני לא מעט שנים, כשעוד יונה אטלינגר היה עוד בחיים, נפטר הקלרינתן הראשון של בית האופרה של פריז.
ולפי יונה הוא היה אחד הגדולים שהיו אז.
ואחרי שהוא נפטר מסתבר שיונה זכה לקחת את הקלרינט שהשאיר מאחור ואת כל האביזרים שלו.
מסתבר שאותו קלרינתן ניגן על פייה של בופה קרמפו, וכידוע הן מהגרועות שקיימות. וזה לא ממש מנע ממנו להישמע מדהים.
אם אין לך את הבסיס הנכון של זרימת האוויר, אחזקת הפה, תמיכה וכו'... מה הטעם להחזיק קלרינט בשווי 30 אלף שקל?
וגם ככה כשתגיע לרמה עולמית... מה זה משנה איזה כלי יהיה לך? ברגע שהכל נכון לדעתי הכלי לא משנה כל כך. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 28/03/2006 ב- 07:45:30 כותרת הודעה: |
|
|
בהחלט נכון!
אבל בכל זאת יש סיבה לכך שיש הבדלים כל כך גדולים בין הדגמים הפשוטים למסובכים.. ויש סיבה לכך שרוב הקלרנטיסטים משתמשים בפיות של ונדורן, ולא בופה.
האמת שלי יש שתי פיות של בופה שנשמעות לי בסדר גמור, אבל אם אני מנגן בהם אנשים אומרים לי - למה אתה מנגן בפייה כזאת גרועה? ואז הם מסבירים לי למה היא גרועה... |
|
חזור למעלה |
|
|
clarnibass משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01 הודעות: 129
|
נשלח: 28/10/2006 ב- 22:01:39 כותרת הודעה: |
|
|
אוקיי כמה דברים בקשר למה שנכתב -
קלרינט הפלסטיק השקוף של גיורא פיידמן הוא של בופה. נדמה לי שזה הדגם B12 שהוא דגם הסטודנטים מפלסטיק. היתה תקופה שהם יצרו גם שקופים, היום כבר לא. זה קלרינט לא רע בכלל.
קראתי לא מעט ובדקתי גם בעצמי השפעות של חומר הקלרינט על צליל. זה נושא שקשור בעיקר לפיזיקה ואקוסטיקה. מה שמדענים ואקוסטיקאים גילו, זה שאין השפעה של חומר הכלי על הצליל. או יותר נכון, יש השפעה אבל היא קטנה מדי בשביל שתורגש. מה שגורם לגוון הצליל הוא הצורה של עמוד האוויר. היה גם ניסוי רציני מאוד בקשר לחומר הפיות (קריסטל לעומת הארד-ראבר לדוגמא) והתוצאה היתה שגם אין אין מספיק הבדל. אפשר להשוות את זה ליריה באקדח באותו זמן שיורים מתותח. לא ישמעו את האקדח בכלל.
חומרים שונים, לדוגמא בפיות שונות, יכולים לתת לנגן הרגשה פיזית שונה, וזה מטעה אותו וגורם לו לחשוב שהצליל נשמע שונה. נגנים, ואנשים בכלל, נוטים להיות מוטעים על ידי מה שהם רואים או מרגישים.
הבדיקות היחידות האמינות הן בדיקות עיוורות כפולות. אלה בדיקות בהן גם הנגן וגם השופט לא יודעים מה החומר של הכלי עליו מנגנים. כאלה בדיקות נעשו עם שבעה חלילים של מרמאצו והוכיחו שאין הבדל משמעותי בין החומרים. אפילו חלק מהחלילים מהחומרים ה"זולים" יצאו בעלי צליל טיפה מועדף (אבל לא בהפרש שמראה על הבדל מספיק). בבדיקות אמינות מנסים להעלים כמה שיותר את הסובייקטיביות האנושית, ולבודד כמה שאפשר את מה שרוצים להשוות.
אז מה בעצם עושה את ההבדל בין הקלרינטים היקרים לזולים? העיצוב האקוסטי, העבודה שדרושה לייצר אותו והרמה המכנית והדיוק הגבוהים. אפילו שינויים קטנים בצורה של ה-Bore (עמוד האוויר) יעשו הבדל משמעותי בצליל.
לקלרינטים יקרים יש עמוד אוויר, חורים, ו-undercutting (זוויות בתחתית החורים) בדיוק גבוה מאוד ובעיצוב מושקע שגורם לצליל ואינטונציה טובים בהרבה. החברות משקיעות הרבה יותר כסף וזמן במחקר להגיע לעיצוב האקוסטי הזה. לקלרינטים זולים אולי לא יהיה undercutting ושינויים בעמוד האוויר והצליל והאינטונציה יהיו פחות טובים. גם הקלידים יהיו בגימור ברמה נמוכה יחסית בכלים הזולים, לדוגמא יותר מרעישים, כריות לא מדויקות מעל החורים, וכו'.
בקשר לחומרי הפיות, יש כמה הבדלים. פיות הארד-ראבר (מצטער אני לא יודע את השם העברי, הכוונה לחומר שרוב הפיות עשויות ממנו) הוא חומר שנוח מאוד לעבד אותו ויחסית אפשר לדייק מאוד בצורה הסופית של הפייה. לכן אפשר לייצר הרבה פיות כאלה ברמה גובהה. הבעיה (אבל זאת בעיה קטנה לדעתי) היא שהחומר משנה טיפה את הצורה במשך השנים והצליל או הרגשה של הפייה יכולים להשתנות.
לפיות קריסטל יש את היתרון שהחומר לא ישתנה. הבעיה היא שהרבה יותר קשה לעבד קריסטל ולהגיע לתוצאה מדוייקת בייצור. אם תבדקו 20 פיות קריסטל של אותה חברה ודגם אתם יכולים למצוא 20 פיות שונות מאוד. יש אנשים שמתמחים ב-refacing לפיות, שהם בעצם מתקנים את הבעיות בייצור.
ניסיתי הרבה מאוד פיות, הרבה גם של חברות שלא משווקים בארץ, גם מהארד-ראבר, גם מעץ, וגם מקריסטל, ולדעתי ההוכחות של הפיזיקאים והאקוסטיקאים נכונות, ואין הבדל. אפילו עשיתי השוואה של נגינה על אותו קלרינט ואותו נגן על הרבה פיות מחומרים שונים, ואף אחד לא זיהה איזו פיה היא מאיזה חומר.
בקשר לעלים, המחירים בארץ באמת לא הגיוניים, ובגלל זה הפסקתי לקנות עלים בארץ. כשמישהו שאני מכיר מבקר מארה"ב אני מזמין עלים אליהם. ניסיתי באמת המון סוגי עלים, את רובם אין אפשרות להשיג בארץ (אם מעניין מישהו אני יכול לנסות להזכר ולרשום את כל העלים שניסיתי, היו גם עלים מפלסטיק). בסופו של דבר אני מנגן בעיקר על Vandoren V12. לא יודע למה, אני מעדיף את הצליל שלהם. פעם אחרונה לא משמן הזמנתי שתי חבילות ויצא לי בערך 70 ש"ח לחבילה של 10 עלים (במקרה היה מבצע מיוחד) . המחיר הרגיל בארה"ב הוא באיזור ה-90 ש"ח אם אני לא טועה. אני חוסך על ידי זה שאני מנגן גם על העלים הגרועים. אם אני מצליח עם עלים לא טובים, אחר כך עלה טוב פתאום הופך הכל ליותר קל.
בקשר לפניות של בופה - היום הם באמת די גרועות (למרות שאפשר להשמע טוב גם עליהן) אבל דווקא פעם (נראה לי בשנות ב-20 עד ה-50 או משהו כזה, אני לא זוכר בדיוק מתי) היו פיות מעולות של בופה. אני לא בטוח שאפילו בופה עצמם יצרו אותן.
מקווה שזה עוזר למישהו. |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 29/10/2006 ב- 01:36:49 כותרת הודעה: |
|
|
וואו! זו תשובה מפורטת ומעניינת.. אני אישית לא נשפן, אבל הרגשתי שזה מחכים אותי.
כאילו קראתי כתבה על איך לבחור כלי נשיפה במגזין מוזיקלי...
ברוך הבא לאתרנו! _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
ג'יימס - sexyphone משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 14/10/2007 ב- 21:59:24 הודעות: 29 מיקום: תחנה מרכזית, ירושלים.
|
נשלח: 10/11/2007 ב- 23:52:42 כותרת הודעה: |
|
|
אם משייפים עלה בסכין גילוח הוא יכול להיות יותר קל? או שזה רק יהרוס אותו? _________________ بوق هذا جهاز لوطي! |
|
חזור למעלה |
|
|
amitai90 משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 03/05/2007 ב- 16:18:12 הודעות: 167
|
נשלח: 11/11/2007 ב- 10:38:34 כותרת הודעה: |
|
|
אני מנגן על פיה מקריסטל של pomarico (שאגב, מיוצרת באיטליה באותו מפעל שבו וונדורן מייצרים את פיות הקרסטל שלהם). לא הרבה נגנים שניסו את הפיה הזאת התלהבו ממנה, וביניהם גם המורה שלי. הפיה הזאת נותנת תחושה מאוד חזקה של מיקוד עם זאת שהיא פתוחה מאוד. עם עלים קלים יותר היא נשמעת יותר bright, עם עלים מתאימים היא מצלצלת חם ועגול. לקח לי זמן להבין את מה שטמון בה ואני מאוד מרוצה ממנה.
אני משתמש בעלים 3.5 (עם הפיה הזאת) מסוג וונדורן כחול, ומסוג של עלים שנקרא WA reeds שמיוצרים בסינגפור.
בקשר לשאלתך, אדון ג'יימס, אני אישית לא משייף עלים ובכלל, משתדל כמה שפחות לגעת בהם עם האצבעות וכדו' מסיבה מאוד פשוטה: העלה הוא קפיס במבוק אורגני חי בעל "פיוניות", כשהפיוניות האלה נשחקות/נסתמות אנחנו מרגישים שהעלה "נגמר". ככל שאנחנו נוגעים יותר בעלה עם האצבעות (לכלוך, שומנים וכו..) אנחנו מקצרים את חייו.
מה אתם אומרים על חביות שונות, פעמונים, והחלפה של חלקים אלו? |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 11/11/2007 ב- 14:23:25 כותרת הודעה: |
|
|
במה שונה נגיעה של הלשון \ שפתיים מאיבר גוף אחר [כמו ידיים נקיות] ? _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
clarnibass משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01 הודעות: 129
|
נשלח: 11/11/2007 ב- 19:16:35 כותרת הודעה: |
|
|
ניצן_גפן כתב\ה: |
במה שונה נגיעה של הלשון \ שפתיים מאיבר גוף אחר [כמו ידיים נקיות] ? |
יש הבדל.... לשון הרבה יותר גרוע!
ואם שותים ואוכלים כל מיני דברים לפני (או בזמן) שמנגנים אז עוד יותר. לדעתי לא צריך להגזים עם ההיגינה (איזה סקסופוניסט לא שותה בירה בזמן ההופעה ) אבל שכל אחד יעשה מה שטוב לו!
אני גם לא משייף עלים. לא הייתי עושה את זה עם סכין אלא אם כן אתה רוצה להוריד הרבה מאוד. עדיף עם שייפנים או נייר זכוכית. יש אנשים שמומחים לשיוף עלים ויודעים איפה לשייף מתי ולמה, תלוי בבעיה של העלה. נדמה לי שיש על זה ספרים אפילו (אולי יותר נכון חוברות). אבל לפעמים אפילו שיוף טוב לא יגרום בדיוק למה שמצפים כי זה לא שחור לבן.
בקשר לחביות ופעמונים אחרים ניסיתי די הרבה (מכמה ייצרני החביות היותר נחשבים היום) ולפעמים יש הבדל (קטן) ולפעמים אין. מה שבטוח חבית או פעמון אחרים לא בהכרח ישפרו - זאת אומרת יכול להיות הבדל אבל לטובה או לרעה זה כבר החלטה של הנגן. לפני שניסיתי שיערתי שאין בהם משהו שיגרום לי לקנות אותם ואחרי שניסיתי אני בטוח בזה. לעומת זאת, מישהו שהוציא הרבה כסף על חבית חדשה רוב הסיכויים באמת יאמין שהיא יותר טובה (פסיכולוגיה פשוטה). למרות כל זה, יש מקרים שבהם דווקא כדאי לנסות חבית אחרת (פעמון זה פחות משמעותי) הם לדוגמא צריך חבית יותר קצרה בשביל בעיה באינטונציה (למשל כשמזג האוויר משתנה) או חבית חדשה יכולה להפיח רוח חיים בקלרינט )למשל קלרינט ישן, וזה יעלה פחות מאשר לקנות קלרינט חדש). |
|
חזור למעלה |
|
|
SaxGod משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17 הודעות: 284 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 11/11/2007 ב- 21:13:36 כותרת הודעה: |
|
|
סקסופוניסטים! באיזה פיה אתם משתמשים ובאיזה עלים? |
|
חזור למעלה |
|
|
amitai90 משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 03/05/2007 ב- 16:18:12 הודעות: 167
|
נשלח: 12/11/2007 ב- 12:16:16 כותרת הודעה: |
|
|
בקשר לחבית, המורה שלי נתן לי לנסות חבית מאלומיניום שעובדת בשיטת ה"קרבורטור". החבית עשויה מ"דיסקיות" אלומיניום סביב החלל הצילינדרי, מה שמאפשר זרימת אוויר סביב החבית ומונע חימום יתר שלה (שכידוע הפיה והחבית מתחממות ראשונות והדבר עלול לגרום לירידה בכיוון). וכמובן שכל יתרון עומד לצידו חסרון, ואין לדבר סוף.
ניסיתי שבוע שעבר חבית MOUENIN(מישהו מכיר?) ממש לא התלהבתי. הבנתי שלפני איזה 20 30 שנה זה היה להיט.
בקשר לפעמון, שמעתי שצריך להזהר מאד בהחלפות למיניהם, זה עלול לפגוע בוויברציות או משהו כזה.. |
|
חזור למעלה |
|
|
Yard Bird משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 29/10/2007 ב- 15:28:20 הודעות: 35 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/11/2007 ב- 21:37:19 כותרת הודעה: |
|
|
היי SAXGOD, בתשובה לשאלתך-
סקסופון אלט:
פיה: סלמר S90 190 עלים: וונדורן כחול 3.5
סופרן:
פיה: מאייר 7 עלים: וונדורן כחול 3
וג'יימס: בחיים אבל בחיים אל תשתמש בסכין גילוח
(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) שיוף של העלה היא עבודה מאוד עדינה (שעדיף לעשות עם נייר זכוכית) ונראה לי שלהוריד חצי מהעלה עם סכין גילוך ממש לא יעזור! _________________ !YARD BIRD! |
|
חזור למעלה |
|
|
amitai90 משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 03/05/2007 ב- 16:18:12 הודעות: 167
|
נשלח: 15/11/2007 ב- 09:24:43 כותרת הודעה: |
|
|
היי YARD BIRD,
היה לי מורה שהיה משייף את העלים שלו עם סכין קומנדו, אז סכין גילוח זה עוד השפויים.. |
|
חזור למעלה |
|
|
SaxGod משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17 הודעות: 284 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/11/2007 ב- 15:25:50 כותרת הודעה: |
|
|
חחחחחחחחחח אבל הוא היה עושה את זה טוב!
אם הבנתי נכון התכוונת לויקטור? |
|
חזור למעלה |
|
|
סקסופון משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/12/2007 ב- 13:19:43 הודעות: 4 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 25/12/2007 ב- 13:28:51 כותרת הודעה: הי |
|
|
מישהו צריך עלים לסקסופון תנור?? מס 3.5???? |
|
חזור למעלה |
|
|
סקסופון משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/12/2007 ב- 13:19:43 הודעות: 4 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 25/12/2007 ב- 13:30:30 כותרת הודעה: .. |
|
|
מישהו מוכר פיית גא'ז ממתכת ?? |
|
חזור למעלה |
|
|
SaxGod משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17 הודעות: 284 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 25/12/2007 ב- 15:06:27 כותרת הודעה: |
|
|
אני מוכר. לאלט |
|
חזור למעלה |
|
|
סקסופון משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/12/2007 ב- 13:19:43 הודעות: 4 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 25/12/2007 ב- 15:35:10 כותרת הודעה: הי |
|
|
אני מחפש לתנור.. |
|
חזור למעלה |
|
|
סקסופון משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/12/2007 ב- 13:19:43 הודעות: 4 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 25/12/2007 ב- 15:37:19 כותרת הודעה: . |
|
|
אם מישהו מחפש מורה לסקסופון שיפנה אלי.. |
|
חזור למעלה |
|
|
לורן משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 12/03/2011 ב- 22:09:23 הודעות: 13
|
נשלח: 15/10/2011 ב- 21:32:07 כותרת הודעה: רגע |
|
|
אני היחידה שאין לה שום בעיה עם עלים???
העלים שלי מקסימים,אני משתמשת בונדורן(אין לי מושג איזה)המחיר סבבה.(13)
פייה?
למזלי,המנצחת שלי היא תלמידה של פיידמן,ואני הולכת לקבל בעוד חצי שנה בערך פיית קריסטל מתנה.
ווווווווווווווווווווווווווווווווייייייייייייייייייפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפיייייייייי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(זה רק בגלל שאמרתי לה שאני הולכת על כלייזמר,בתכלס-אני אוהבת את הג'אז יותר...)
ויש לי יחסית קצת עלים בבית(7 לקלאסי.4 לבס)
הבעיה-אני לא מרוצה מהקלרינט עצמו-יש לי אמאטי,ואני לא מחבבת אותו,אני מחכה לאפריל,יום הולדתי שבו אקבל את הקלרינט שלי
הבס שלי מעולה,סלמר פאריז מוכסף.ששווה המון.אבל הוא הורס עלים סדרתי,משוה כמו עלה חדש כל שלושה שבועות לערך..... _________________ יום מלאמלא אושר לכולם |
|
חזור למעלה |
|
|
|