עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

קונסרבטוריון טוב או מורה מעולה?

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
GayaO__O
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 16/04/2013 ב- 22:16:12
הודעות: 18

הודעהנשלח: 19/04/2013 ב- 21:31:52    כותרת הודעה: קונסרבטוריון טוב או מורה מעולה? תגובה עם ציטוט

אני כרגע לומדת בקונסרבטוריון באיזה חור במרכז הארץ, שהוא יחסית חדש וממש לא מקצועי (אבל נמצא במרחק של שלוש דקות הליכה מהבית). נתחיל מזה שהתזמורת (ממש תזמורת עירונית...) היא ממש לא מקצועית: הרוב המוחלט שם מנגנים שנה שנייה (כמוני), רק שרובם לא ברמה של תזמורת והם לא מסוגלים לקרוא תפקיד (אפילו ממש פשוט) מהדף. יש בעיית משמעת רצינית, ואף אחד לא עובד על הקטעים בבית (אני גם לא, אבל זה כי אני יכולה לקרוא את התפקיד מהדף ויש לי דברים יותר טובים לנגן). בסוף אני, חלילן אחד ועוד מישהו בן 10 שמנגן בקלרינט (אבל הוא ממש רציני) היחידים שבאמת מגיעים מוכנים לחזרות (ומבזבזים את הזמן על להקשיב לסקסופוניסטים, לנגן קרן ולכמה חצוצרנים שעושים לנו טובה כשהם באים מזייפים). אני לא פורשת כי אני חושבת שאם תהיה תזמורת ייצוגית בשלב כלשהו, אולי תהיה לי בעיה להיות בה בלי העירונית. חוץ מהתזמורת, יש שיעורי תיאוריה נוראיים. אנחנו לומדים לאט ובאופן שטחי. בסוף המורה שלי מלמדת אותי תיאוריה תוך כדי השיעור והצלחתי לנתח לבד באופן די שטחי פרק מתוך פנטזיה מס' 5 של טלמן (וזה הישג משמעותי, כי מתחילת השנה השנה בקושי עזבנו את הנושא של מרווחים בשיעורי תיאוריה. כל הזמן מצטרפים עוד ילדים וחוזרים על הכל מהתחלה). מתחילת השנה אני עדיין לא ניגנתי יצירה עם ליווי פסנתר (אין אף פסנתר פנוי, למרות שבשעות של השיעורים שלי אני דווקא חושבת שאף אחד כבר לא נמצא בקונסרבטוריון). לעומת זאת, יש לי מורה מעולה ואני ממש לא רוצה להפסיק ללמוד אצלה. היא גרה קצת רחוק מכאן (שעה וחצי נסיעה בערך) ומגיעה פעם בשבוע, אז אני לא יכולה ללמוד אצלה בפרטי. זה זול משמעותית מהקונסרבטוריון, ואני יכולה להפיק מזה הרבה יותר. בקיץ נסעתי אליה פעמיים והגעתי לרמה שפשוט ניגנתי חלק (אמנם די קטן) ממארש טורקי (של מוצארט), ולמדתי אותו לבד.
וכאן אני מגיעה לדילמה- אולי כדאי לי לעבור ללמוד בכפר סבא (יש שם קונסרבטוריון מעולה וחברה שלי לומדת שם)? זו נסיעה של בערך 20 דקות, אבל אולי בכל זאת כדאי? אבל זה אומר להפסיק ללמוד אצל המורה שלי עצוב
אני גם לא יודעת אם אפשר להיות רק בתזמורת שם. בכל מקרה, גם אמא שלי התחילה לכעוס על ההנהלה (אחרי תלונות בלתי פוסקות שלי, וקונצרט ממש נוראי של התזמורת). בתחילת השנה עוד ניסיתי לרמוז על זה איכשהו והיא אמרה לי שרק כשהמורה שלי לא תהיה טובה בשבילי היא תסכים, אבל עכשיו היא ממש כועסת על ההנהלה שם, אז אני חושבת שהיא דווקא כן תסכים.
אני גם ממש מבואסת כל הזמן אחרי חזרות של התזמורת או שיעורי תיאוריה, כי אני מרגישה שאני מבזבזת את הזמן בתקווה שהמצב שם ישתפר.
אז, מה דעתכם, כדאי? דרך אגב, זה די יקר ללמוד כאן בקונסרבטוריון, ואם אני לא מפיקה מזה ממש משהו אני חושבת שזה די טיפשי שההורים שלי ישלמו את כל הכסף הזה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 20/04/2013 ב- 08:23:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

היי,
קודם תדעי לך שרמת ההוראה של הקורסים התיאורטיים ברוב המוסדות היא לא מאוד גבוהה. זה בכל מקום בעולם, לרוב. ישנם הרבה יוצאי דופן כמובן. לכן, אי אפשר להבטיח לך שבכפר סבא הרמה שם תהיה יותר טובה (לא שמעתי משהו מיוחד על רמת ההוראה שם). מה שרוב האנשים עושים, כשהם מתעניינים בנושאים התיאורטיים, זה הולכים ללמוד אצל מורים פרטיים. יש כמה שהם מצויינים.
הפלוס הגדול של כפר סבא, זה מחלקת כלי הנשיפה שלנם, ושמעון ויינריד, המורה לחליל בפרט. הוא מוציא תלמידים מצויינים, וגם נחשב לקשוח. אני רק לא יודע אם הוא ממש עובד על מתחילים (שנה ראשונה-שלישית). בכל מקרה, יש להם מה להציע שם, כמו כן תזמורת נוער מצויינת.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
GayaO__O
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 16/04/2013 ב- 22:16:12
הודעות: 18

הודעהנשלח: 20/04/2013 ב- 11:56:26    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה רבה מחייך
מבחינת שיעורי תיאוריה- אני מכירה מישהו שמלמד תיאוריה מחוץ לכל הקונסרבטוריונים, אבל הוא פותח קבוצה חדשה כל שנתיים, והשנה אני לא התחלתי ללמוד, אז אני אצטרך לחכות עוד שנתיים (אלא אם יקרה משהו והוא יפתח עוד קבוצה שנה הבאה).
אני יודעת שהתזמורת שם מעולה, אבל אמרו לי ששמעון ויינריד ממש קשוח, וזאת בעיה (במיוחד עם ההתקפי צחוק המוזרים שיש לי מגלגל עיניים ).
לדעתך, יש אפשרות לנגן שם רק בתזמורת (בלי ללמוד בקונסרבטוריון)?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb