עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

חינוך מוסיקלי בארץ

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> אוף טופיק כללי
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
GayaO__O
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 16/04/2013 ב- 22:16:12
הודעות: 18

הודעהנשלח: 31/05/2013 ב- 18:33:04    כותרת הודעה: חינוך מוסיקלי בארץ תגובה עם ציטוט

אני לא יודעת אם זה בדיוק הפורום המתאים לזה, אבל רציתי לדעת- מה דעתכם על החינוך המוסיקלי בארץ? נזכרתי שלפני חודש לקחו את כל השכבה שלנו לקונצרט, ולפני זה עשו הכנה לקונצרט (בשביל שלא נתחיל לצעוק שם או להשתולל). הסתבר שבערך חצי שכבה (ואנחנו 250 תלמידים) מעולם לא הייתה בקונצרט של תזמורת סימפונית מעבר לקונצרטים שלקחו אותנו אליהם מבית הספר. ילדים בני 13 לא מכירים מוסיקה קלאסית, וחושבים שמוצרט הוא המלחין היחיד, או שהוא ובאך הם שני המלחינים היחידים ושמי ששומע מוסיקה קלאסית הוא חנון חסר חיים.
אני גם לא ידעתי שום דבר שקשור למוסיקה קלאסית עד שהתחלתי לנגן. הבעיה לדעתי היא שבשיעורי מוסיקה בבית ספר יסודי, שבדרך כלל הם רק עד כיתה ג' או ד', מלמדים בעיקר שירים ישראליים ושמים דגש על המילים ולא על הלחן. אין שום דבר רע בזה, אבל לפחות שיקראו לשיעור "ספרות", ולא מוסיקה. כמות הפעמים ששמענו מוסיקה קלאסית בשיעור הייתה זעומה ביחס לכמות השירים ששרנו. הייתה מורה מחליפה שבאה מידי פעם, והיא באמת ניסתה ללמד אותנו על מוסיקה קלאסית, אבל ילדים כבר לא התעניינו בזה. אם תגידו לילד בן 10 בערך, שלא עוסק במוסיקה, להקשיב למוסיקה קלאסית הוא לא יסכים, אולי אפילו יצחק עליכם (קרה לי...). אין משהו פסול במוסיקה שאנשים שומעים היום, אבל מצד שני, אני חושבת לפעמים שאולי המוסיקה הקלאסית תיכחד, או שלא יהיו עוד אנשים שירצו לשמוע אותה, כי זה "משעמם", "לא מעניין" ואין בה מילים רדודות.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 31/05/2013 ב- 18:41:59    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מצטער על האוף טופיק, אך בכל זאת אנחנו בפורום האוף טופיק.

מתוך סקרנות שמתקשרת למה שכתבת, בת כמה את גאיה (אם שמך הוא באמת גאיה)?

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
GayaO__O
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 16/04/2013 ב- 22:16:12
הודעות: 18

הודעהנשלח: 31/05/2013 ב- 19:58:24    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא בדיוק קוראים לי גאיה, אבל יש לאנשים נטייה להתבלבל ביני לבין אחותי הגדולה שקוראים לה גאיה, אז אני מעדיפה להשתמש באנונימיות של השם הזה, גם לכתובת מייל. אני בת שלוש עשרה (ממש קטנה ביחס לשאר האנשים באתר לפי מה שהבנתי). זה בטח נשמע מגוחך שדברים כאלו נאמרים על ידי בת שלוש עשרה, נכון? גם לי זה נשמע לפעמים כאילו אני סתם מתלהבת...
קודם כל- אני לא מזלזלת במוזיקת פופ, רוק או כל סגנון אחר. אני פשוט מדברת כרגע על מוסיקה קלאסית, כי אני רואה שהידע של נערים וילדים בערך בגיל שלי על מוסיקה קלאסית הוא מזערי, וכשאני מסתכלת על זה וחושבת על העתיד, כנראה שלאט לאט הז'אנר יתחיל להיעלם. לא יצא לי לפגוש כמעט נערים או ילדים בגילי, צעירים ממני או מבוגרים ממני שעוסקים במוסיקה (אולי כי אני לומדת בחטיבה, או כי אין לנו איזו כיתת מוסיקה או מגמות), וגם אלו שכן, מנגנים (לרוב) על פסנתר, גיטרה או תופים. רובם לא באמת משקיעים בזה (יש אפילו אחד מנגן על פסנתר מגיל שלוש וחצי ומנגן חצי שעה ביום, וגם זה לא כל יום), ואלו שכן משקיעים לא עוסקים במוסיקה קלאסית. יש עוד כמה נשפנים שיצא לי לפגוש, רק 5 מהם באמת משקיעים במוסיקה (והשאר מהתזמורת של הקונסרבטוריון, וזה די מדאיג אותי). אני מכירה כנרית אחת בגילי (שפורשת בשנה הבאה), וזהו. זה ממש מעצבן אותי שאין אף אחד שאפשר לדבר איתו על זה, ואיכשהו הגעתי לכאן. השנה יצא לי ללכת לכמה קונצרטים (אני כבר לא זוכרת מתי היה כל אחד) ורוב הקהל שם היה אנשים מבוגרים (מאוד). היה קונצרט אחד שהייתי בו בפריז (פה זה כבר לא רק בארץ), וכולם שם, ללא יוצא מן הכלל, היו בני 30+, והרוב נראו בני שישים ומשהו.
ממש חפרתי, נכון? מגלגל עיניים
אני יודעת שזה נשמע קצת טיפשי (בעיקר בגלל הגיל, לדעתי האישית לפחות), אבל בכל זאת, זה חשוב לי.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 31/05/2013 ב- 21:20:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה בהחלט מרשים שילדה בת 13 מסוגלת להתבטא באופן מעמיק.
בכל אופן, הייתי ממליץ לך לנצל את זה שאת עדיין בת 13 ולהשתדל שלא להעסיק את עצמך ביותר מדי מחשבות טרדניות.

המוסיקה הקלאסית לא בהכרח הולכת למות ואת גם לא צריכה לדאוג מזה כל כך. מה שחשוב זה שאם את אוהבת מוסיקה אז תמשיכי לעשות את מה שאת אוהבת.
את צריכה להבין שהיוצרים\המלחינים של יצירות המופת מן העבר שכולנו מכירים ואוהבים כבר אינם בחיים מאות שנים והמוסיקה שלהם כבר לא פופולרית כפי שהייתה בתקופתם.
ככל שהזמן עובר השפה המוסיקלית משתנה ועוברת תהפוכות כאלה ואחרות. האופנות משתנות והקהל רוצה לשמוע משהו אחר.

המוסיקה הקלאסית היא לא מוסיקה פופלרית וכך גם היה לפני 50 שנה. ישנן כל מיני סיבות לכך שרוב קהל היעד הוא קהל מבוגרים ולא קהל של ילדים.
להתפתחויות הטכנולוגיות של שנות ה-90 מהמאה הקודמת ועד לימינו ישנן השפעות רבות על החברה שבה אנו חיים כיום.
בעידן שבו אנו חיים במגוון של אפשרויות ובחירות ומכשירים טכנולוגיים שפותחים אותנו לעולם כמעט אינסופי של מידע הגענו למצב שבו אנשים מתקשים להתרכז במשהו
אחד ליותר מ-5 דקות. בעידן שבו אפשר להוריד שיר באייטיונס שמקסימום אורכו 5 דקות את יכולה להבין שפתאום להקשיב לשיר שאורכו 20 דקות זה כבר נחשב לאתגר.
ואכן הרבה מן היצירות הקלאסיות ארוכות מדי לילדים היום והם מתקשים להקשיב להן מתחילתן ועד סופן.

קהל המבוגרים שאת ראית בקונצרטים לא תמיד היו מבוגרים. גם הם היו פעם בני 13 מחייך הם גדלו בעידן שבו היו פחות אפשרויות, פחות הסחות דעת, לא היו מליון ערוצים
בטלויזיה. לחלקם בכלל לא הייתה טלויזיה! לא היה פייסבוק, לא פלאפונים חכמים וגם לא הקונסרבטוריון הוירטואלי. הם גדלו בתקופה שונה ולכן יש להם הרגלים שונים ממה
שילדים כיום יש. זה לאו דווקא אומר שהם הולכים לקונצרטים מגיל 13. סביר להניח שרובם התחילו ללכת לקונצרטים בשנות ה-20 לחייהם. יש גם כאלה שיוצאים לגמלאות
בשנות ה-60+ לחייהם ומכיוון שהם לא עובדים יותר הם עושים מנויים לכל מיני תכניות תרבות כאלה ואחרות בכדי להעשיר את זמנם בדברים שלא בהכרח הזדמן להם לעשות בשנים שבהם היו עסוקים בעבודה ובמשפחה.

בכדי להנות ממוסיקה קלאסית נדרשת בגרות מסויימת, ריכוז, סבלנות וסקרנות. לרוב החיבור נוצר מזה שלומדים לנגן בכלי נגינה ונחשפים לכל מיני מלחינים ויצירות.
משם כבר באמת נדרשת הנאה מללמוד על ההסטוריה של המוסיקה הזאת ורצון להקשיב. רק מעטים באמת נכנסים לזה. ככה זה וזה לא כזה נורא. המוסיקה הקלאסית
לא חייבת להיות פופולרית. רוב האנשים מעדיפים להתעניין במה עכשווי ופחות במה שהיה לפני 300 שנה.

לגבי החינוך המוסיקלי בארץ אני יכול לציין שיש הרבה מורים למוסיקה שעושים את עבודתם נאמנה ומכשירים דור של נגנים צעירים נפלאים שאוהבים מוסיקה קלאסית
וימשיכו לעסוק בה גם בעתיד וגם כאלה שלא בהכרח יעסקו במוסיקה כמקצוע אבל יהיו חובבי מוסיקה וקהל יעד לקונצרטים. ישנם הרבה מורים טובים שרוצים לעשות יותר
במערכת החינוך של בתי הספר הממלכתיים אך נראה שבשנים האחרונות מערכת החינוך החליטה לשים יתר דגש על לימוד נושאים לא ברורים... ופחות דגש על העשרה אמנותית.

עם זאת, בתור מישהו שיוצא לו לנגן המון קונצרטים לילדים אני רואה שהמצב לא כל כך נורא. הרבה פעמים ילדים באים אלי ואומרים לי שהם נהנו ושהיה יפה וזה תמיד משמח אותי.

הייתי ממליץ לך לבדוק מחנות קיץ למיניהם כמו התזמורת הלאומית או תזמורת בני הקיבוצים ואולי תתפלאי לגלות שיש עוד ילדים כמוך שמאוד אוהבים לנגן גם מוסיקה קלאסית.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Itay99
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 20/04/2013 ב- 14:07:28
הודעות: 7

הודעהנשלח: 01/06/2013 ב- 11:07:59    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

באמת אין הרבה ילדים בגילך (גילנו) שמתעניינים במוסיקה קלאסית אבל זה לא מאוד קשה למצוא אותם אם מחפשים נכון. לדוגמא(כמו שטל אמר) יש כל מיני תזמורת שנאספות כמו תזמורת בני הקיבוצים, הלאומית ולנגנים ברמה גבוהה גם פל"צ שמאוד כדאי לך לנסות(אם את רוצה ההרשמה לבני הקיבוצים פתוחה ואני יכול לשלוח לך את הפרטים). הז'אנר לא מאוד פופולארי אבל מה שאני עושה זה פשוט לא לחשוב על זה יותר מידי(כמו שהמורה שלי אומרת:"בעיות של גדולים" צוחק ) . אחרי הכל, העיקר ההנאה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 02/06/2013 ב- 17:24:17    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

היי,
אני בד"כ מתייחס לרמת החינוך המוסיקלי בארץ בחיוב; לעיתים אפילו שגובל בנס.
ידוע הרי שתמיכת המדינה במוסדות ציבוריים יורדת באופן קבוע, וכמו כן העובדה שרוב הממשלות האחרונות הורכבו בחלקן ממפלגות שלאו דווקא מעודדות מוסיקה קלאסית מערבית (או אפילו בזות לה). ובכל זאת היחס בין כמות התזמורות הנתמכות ציבורית למספר התושבים הוא כמו זה בגרמניה (אחת ל700,000 תושבים). חוץ מזה אני נתקל בלא מעט קונצרטים פתוחים, קונצרטי משפחה, וקונצרטים חינוכיים. התזמורת שאני מנגן בה מנגנת בערך 3 קונצרטים חינוכיים בשנה (זה מספר שיעלה בקרוב לשמחתי), ובארץ אני זוכר שהיו הרבה יותר... בנוסף רמת הלימוד של החומר העיוני והתיאורטי היא דיי גבוה, כך שרמת הלימוד באקדמיות השונות היא גבוהה מזו שבגרמניה למשל. אך זה כמובן משתנה ממדינה למדינה. יש מדינות אחרות עם מערכת חינוך מוסיקלי טובה כמו בארץ ואף יותר.

אל תשכחי שהמוסיקה המערבית אינה נחלתם של יוצאי עדות המזרח. והם מהווים לדעתי לפחות 30% מהתושבים היהודים בישראל. לזאת יש לצרף גם את המיעוט הערבי שגם הוא לא מביא את המוסיקה הקלאסית מהבית בדרך כלל.

לדעתי דווקא בנושא הזה את יכולה להיות גאה בישראל... קורה לפעמים מחייך
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 02/06/2013 ב- 17:30:10    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ועוד סוג של נס בן זמננו: נגנים טובים רבים מאוד שהתליחו בחו"ל מעדיפים לחזור לישראל למרות שכר הרעב שמוצע כאן (בדרך כלל) ויוקר המחייה שנלווה אליו. אם כוחות השוק היו פועלים בזירה הזו ביתר שאת, אזי הייתה רמת הביצוע וההוראה כאן נמוכות באופן משמעותי.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Itay99
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 20/04/2013 ב- 14:07:28
הודעות: 7

הודעהנשלח: 05/06/2013 ב- 21:46:35    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ומה בנוגע לרמת הלימוד המעשי (הנגינה בכלי)?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 07/06/2013 ב- 07:51:06    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הכל בסדר גמור גם עם רמת הלימוד הנגינתי.
_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> אוף טופיק כללי כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb