|
הקונסרבטוריון הוירטואלי The Virtual Conservatory
|
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
מחשלת חרבות משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 27/12/2012 ב- 15:59:38 הודעות: 21
|
נשלח: 30/05/2015 ב- 20:28:31 כותרת הודעה: קלארק |
|
|
שוב אני
החלטתי להקדיש את החופש הקרב לחזרה לקלארק (technical studies), הפעם אני רוצה להיות יותר חכמה וקודם למצוא תשובה לשאלות שעלו לי בעבר בנוגע לתרגילים.
1. המורים שלי תמיד ניגנו איתי את התרגילים עם כל מיני וריאציות של לגטו וסטקטו, נגיד – כל ארבע שמיניות – זוג לגטו זוג סטקטו/סטקטו זוג לגטו סטקטו... נו. אתם מכירים. אז – מה הטעם בכך? האם זה אפקטיבי לכל התרגילים או רק למסויימים? יש בזה תועלת למשל בתרגיל של הטרילים או בתרגיל הכרומטי?
2. שמעתי פעם חצוצרן ביוטיוב שאמר שמוטב לנגן את התרגילים באצבוע מינימאלי. למשל, במקום לנגן מי אוקטבה ראשונה ב־1-2, מוטב לנגן ב־3. מה העניין בכך (מתחבר קצת לשאלה הראשונה...), לא מוטב לנגן באצבוע בו אני מנגנת בדרך כלל?
אציין שאת ההוראות לנגינת התרגילים שמופיעות בחוברת עצמה – קראתי. |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 13/06/2015 ב- 17:31:22 כותרת הודעה: |
|
|
כל תרגיל טכני שאת לוקחת ועושה עליו וריאציות כאלה ואחרות ישפרו לך את הטכניקה, באם זה לנגן את הקלארקים בלגטו כמו שכתוב בשביל להתרכז בעיקר על זרימת אוויר, אצבועים, קלות ואיכות צליל הומוגני לאורך מנעד הכלי ועד לוריאציות שונות על התרגילים עם תוספת נקישות כאלה ואחרות כמו שציינת.
אחר כך כשתפגשי את האלמנטים הטכניים האלה ביצירות תוכלי להשחיל אותם יותר בקלות
לגבי העניין עם האצבועים אני אישית לא מנגן מי נמוך עם שסתום 3 בפרזה מהירה. יכול לעשות את זה מספיק טוב ומהר עם 1-2. אין כל רע להתנסות עם זה אך לומר שדבר אחד מוטב מן האחר זה לא יהיה נכון לומר, זה כבר עניין של בחירה אישית. אם את פוגשת פרזה מהירה שאת מרגישה שממש נוח לך לנגן מי נמוך בה עם שסתום 3 ואת חושבת שזה נשמע טוב לטעמך אז לכי על זה. מה שעובד בשבילך בסופו של דבר זה מה שחשוב, אבל רצוי תמיד לנסות את האופציה הסטנדרטית לפני שאת מחליטה. לי עדיין לא קרה שהייתי צריך לנגן מי ככה. המי הזה אף פעם לא נשמע לי מספיק טוב בשביל להשתמש בו. הצליל היחיד שאני מנגן עם שסתום 3 בלבד זה לה גבוה על חצוצרה בדו ולה גבוה על הפיקולו, יושבים לי יותר טוב וגם הרבה חצוצרנים אחרים עושים את זה. מי נמוך שסתום 3 ראיתי בעיקר ג'אזיסטים שלפעמים מנגנים אותו ככה.
לגבי הקלארקים. ממליץ להתנסות גם עם דינמיקות שונות וארטיקולציות שונות שהם לא רק סטקטו אלא גם טנוטו. חוץ מזה גם לנגן בטמפי שונים, לאו דווקא לנסות לנגן הכי מהר שאפשר אלא לפעמים לעבוד גם לאט. כשמנגנים לאט אפשר לשים לב יותר לפרטים חשובים כמו מה קורה כשאנחנו עוברים בין הצלילים ואיך הצליל שלי נשמע?
וריאציה נוספת זה לנגן למשל את קלארק #2 במינור, טונים שלמים או מודוסים כאלה ואחרים.
ממליץ לך לעשות לעצמך טבלת אימון לקיץ מסודרת של הקלארקים. למשל קלארק #1 (כרומטיים) שבוע אחד את עובדת על הסולמות עם המספרים האי זוגיים, שבוע אחרי על הזוגיים ומחליטה איך את הולכת לעבוד עליהם מבחינת ארטיקולציות, מהירויות וכו'. תתחמי לך גם זמנים של כמה סשנים של אימון את עושה כל יום כמה זמן ועל מה את עובדת בכל סשן.
האמת שיש כתבה של כריס גקר על הקלארקים ותכנית אימון שלו על קלארקים לקיץ. אם את סבבה עם אנגלית, אצרף פה לינק:
http://abel.hive.no/trumpet/practice/gekker
יש שתי כתבות יותר מעמיקות אבל אני צריך לחפש אותן. אם תרצי, תבקשי, אחפש ואשלח.
חוץ מזה לתכנית הקיץ שלך ממליץ על תרגילי הארטיקולציה השונים מהארבן באם זה התרגילים של נקישה רגילה, כפולה ומשולשת.
ממליץ גם מעבר להרבה דברים טכניים ומהירים לנגן גם דברים ליריים בלגטו כמו ווקליזות של קונקון או רושו.
ואולי תבחרי לך גם אטיוד אחד מהאטיודים בסוף הארבן ותציבי מטרה לנגן אותו ממש ממש טוב עד סוף הקיץ.
בכל אופן, שיהיה קיץ פורה ומהנה _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
מחשלת חרבות משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 27/12/2012 ב- 15:59:38 הודעות: 21
|
נשלח: 13/06/2015 ב- 21:12:40 כותרת הודעה: |
|
|
תודה רבה על התגובה! אני ממש מעריכה את זה
נראה שאנסה את החלוקה לזוגיים ואי זוגיים. באמת לא ידעתי איך אחלק את הנגינה -- בעבר הייתי מנגנת משני תרגילים ביום על מחזורים של יומיים -- יום אחד את הסעיפים במנעד הנמוך ולמחרת את אלה במנעד הגבוה (אחרת הייתי מגיעה למנעד הגבוה בלי שפתיים). אני עדיין לא בטוחה איך אבנה את זה – למשל לא בטוחה עד כמה להתעכב בהעלאת המהירות אם יש רק סעיף אחד באצבוע שלו אני לא עומדת בקצב (סעיפים מרושעים שדורשים 1-3 | 2 | 1-3 | 2 )
אשמח לשתי הכתבות המעמיקות יותר ~ (אני בסדר עם אנגלית)
ותודה על ההצעות הנוספות, אחפש אותן בספריה המוזיקאלית |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 13/06/2015 ב- 21:49:55 כותרת הודעה: |
|
|
תקדישי יותר זמן לאלה שיותר קשה לך לנגן אם ככה ועל אלה שקלים לך אל תתעכבי יותר מדי.
לגבי העלאת טמפו זה עובד באופן די ברור. תמצאי את הטמפו הכי מהיר שאת יכולה לנגן בו בקצב בטוח, יציב, אחיד, עם צליל טוב ושאת מרגישה בשליטה מלאה לחלוטין בטמפו הזה. מהמקום הזה תתחילי להרים כל פעם קליק או כמה קליקים ותתחילי לבנות ביטחון על טמפו קצת יותר מהיר. כשתתפסי עליו ביטחון תעלי עוד בהדרגתיות. מהירות בסופו של דבר זה עניין של תפיסת זמן. צריך לאמן את המוח לעבד את הנתונים יותר ויותר מהר, אבל חשוב גם לא להכנס לפאניקה כשהטמפו עולה אלא להרגע. דבר חשוב נוסף שעוזר בטמפי מהירים יותר זה להרחיב את ה-feel של הפעמות. לעבור למשל מ-feel של 3 ל-1 או מ-4 ל-2 או אפילו גם ל-1 תלוי כמה מהר הטמפו. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
|
|
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb
|