עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

מורה לפיתוח קול
עבור לעמוד 1, 2  הבא
 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> ווקאליסטים
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
jhona67
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24
הודעות: 47

הודעהנשלח: 10/04/2004 ב- 19:24:02    כותרת הודעה: מורה לפיתוח קול תגובה עם ציטוט

שלום לכולם!.

אני מורה לפיתוח קול. אשמח לענות על שאלות, לקבל תלמידים חדשים ולשוחח איתכם על כל מה שקשור לנושא.
לפרטים אנא פנו אליי דרך האי מייל.
כמו כן אני מלמד פסנתר כל הרמות, פיתוח שמיעה, הרמוניה, עיבוד והלחנה.

JR מגניב
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 12/04/2004 ב- 07:18:54    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שלום לך jhona,
וברוכה הבאה לאתר!

נשמח לראותך כאן כמה שיותר.

היכן את מלמדת?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
jhona67
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24
הודעות: 47

הודעהנשלח: 12/04/2004 ב- 19:01:52    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה HOLST!

אני מלמדת פעם בשבוע בתל אביב, פעם בשבוע בבאר שבע, וכל יתר הימים במקום מגוריי, ערד.
כמו כן, אני ובעלי, שהוא מורה לפסנתר בוגר רימון וברקלי, מופעים בכל מיני הזדמנויות.

קורץ JR
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
יניב
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17
הודעות: 121
מיקום: איזור ב"ש

הודעהנשלח: 13/04/2004 ב- 22:17:15    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הי יוהנה...ברוכה הבאה...
או שמא ברוכים הבאים - את ובן זוגך.

שמעתי אודותייך, כבר כמה פעמים, במידה ואין עוד מורה לפיתוח קול מערד שמגיעה לב"ש פעם בשבוע. והאמת שאני גם לא זוכר באיזו הזדמנות זה קרה.
בכל מקרה נשמח לראות אותכם בפורום שלנו ואף מפרים אותנו בידיעותיכם ונסיונכם.

יוהנה, אני לומד אצל פרופ' אינה גריגורובנה מב"ש...ואני משער שאת מכירה אותה, שערתי נכון?!

_________________
"היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
jhona67
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24
הודעות: 47

הודעהנשלח: 14/04/2004 ב- 08:14:43    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

האמת שלא, אני לא מכירה אותה. אני ובעלי היינו שנתיים בברקלי בארה"ב. גם לפני שנסענו וגם מאז שחזרנו, אנחנו לא בקשר עם אף אחד. במיוחד לא עם אלא שדוגלים בשיטות הקלסיות, שהיום ידועים בתור בעיתיות בסוףו של דבר. אני מתכוונת במיוחד לפיתוח קול, כי בפסנתר אין בסיס יותר טוב מאשר הקלסי. אבל זה נושא שאפשר להרחיב בו, אם יהיו לכם שאלות ספציפיות.

JR מחייך
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
יניב
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17
הודעות: 121
מיקום: איזור ב"ש

הודעהנשלח: 14/04/2004 ב- 22:47:46    כותרת הודעה: יוהנה יקרה... תגובה עם ציטוט

אנו עדים כיום למגמה עולמית בכל התחומים של חזרה לקלאסי בכל דבר.
תמיד אנחנו שומעים ומלמדים שמההסטוריה אנחנו חיבים ללמוד, אבל זה לא מה שאנחנו עושים בפועל, כי אנחנו חושבים שאנחנו הכי טובים.
כמו שהזכרתי קודם, אנו חוזרים אחורה בכל התחומים כי פתאום אנחנו מבינים שאין ממש חדש תחת השמש ומה שהיה פעם הוא מה שיהיה נכון גם למחר. כך בחינוך גם במוזיקה ובתחומים אחרים שאין להם קשר למדע מדוייק.
אמנם השירה האופראית נועדה לביצוע באולמות גדולים עם תזמורת, ולכן הזמר היה צריך להפיק את קולו בהתאם וכך התפתחה אומנות השירה האומנותית.
אמנם כיום אין צורך בהפקות קוליות כ"כ רציניות מכיוון שיש את כל המכשור המתקדם ע"מ לגרום לכל קרקרן להישמע בצורה נסבלת ולמי שניחן בחוש שירה מסויים להשמע כאילו זה הטופ. זו הסיבה, אגב, שאנו כ"כ סובלים בהופעות חיות כשאנו שומעים את ה"אלילים" שלנו במערומיהם ולא מבינים מה קרה לו/ה שהם לא במיטבם היום (כמובן-במידה ואנחנו לא מעריצים עד כדי עוורון).

כשהתחלתי ללמוד פיתוח קול רציתי לשיר ולקרקר כמו כולם, את השירים שאהבתי מהרדיו הרעשני, ובדרך מוזרה הגעתי למורר לפיתוח קול שאמר לי שאם אני אלמד הפקה אופראית - לא תהיה לי בעיה לשיר כל סגנון. אוח...איך שהוא צדק, רק הבעיה שנשארתי עמוק בשירה האופראית, אבל מידי פעם אני חוטא בפופ ישראלי או שלא, מוזיקה מזרחית (לא ים תיכונית) ואפילו תימנית, וההפקה האופראית חוללה אצלי גם בסגנונות אלה - פלאים שלא חשבתי שקיימים אצלי.

לכן טענתי הבסיסית היא, שמי שרוצה להיות זמר-מבצע חייב להתבסס על טכניקות השירה הקלאסית, או אז הוא יהיה כ"כ בטוח בעצמו ובקולו הנפלא כך שלא יפחד לשיר עירום ליד פסנתר קסום. (תראו לי "זמרים" שהיו מוכנים לאתגר כזה).
אני מוציא מהדיון יוצרים מוזיקלים שמעדיפים לבצע את יצירותיהם בעצמם (אביב גפן, דוכין וכו'), שכן זו זכותם המקצועית אך, לדעתי, יש להיזהר בהצמדת התואר "זמר" ליוצרים מכובדים אלה.

חברים....תגובות....

_________________
"היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
jhona67
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24
הודעות: 47

הודעהנשלח: 16/04/2004 ב- 07:56:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טוב, יניב, עכשיו יש לי קצת זמן, אז אני מקווה שאצליח להסביר את עצמי בצורה ברורה.
דבר ראשון, אני מסכימה עם הרעיון שהיום יש "חזרה לשורשים" בכמעט כל תחום. כשאתה רואה מיקרופונים באולמות אופרה מכובדים, הם לא נועדו כדי להגביר את הזמרים, אלה כדי להקליט אותם. בדרך כלל זה גם קשור לשידור לרדיו.
עכשיו אני אסביר את עצמי בקשר להפקה האופרטי. הסקולה הקלסי טוענת ששרים מוסיקה קלסי עם הפקת הצליל לאחורה ושרים מוסיקה קלה עם הפקת צליל קדמית. אני חשבתי ושרתי ככה, עד שהגעתי לברקלי.
המורה שלי שם, שלימד אותי גם לשיר וגם ללמד, הסביר לי והוכיח לי, שההפקה האחורית היא בסופו של דבר מוגבלת, ולטווח ארוך יכולה לגרום לבעיות רפואיות, ולא קטנות. זה קורה בגלל שזה הפקה לא טבעית. אם אנחנו באמת "חוזרים לעבר", זה אומר שלוקחים מחדש את כל מה שטבעי, ולא מאולץ (מקווה שזאת המילה הנכונה מבחינת העברית!). הפקת אחורית היא לא טבעית! שמעת פעם ילד שר בצליל אחורי? ואם כבר, אם שמעת פעם מקהלת הילדים הכי מפורסמת מכל הזמנים: "הילדים המזמרים מוינה", אתה תשמע בהם צליל אופרתי משגע, אבל הפקה קדמית לחלוטין.
טכניקה של פיתוח קול נכונה מאפשרת באמת לשיר כל סגנון ולהשמע מתאים לסגנון. תחשוב על פאורוטי שר למשל שיר של החיפושיות איך שבדרך כלל פאורוטי נשמע... מצחיק המחשבה נכון?
וזה לא בגלל שהקול שלו לא יפה אלה שפשוט לא מתאים לסגנון, וחיפושיות זה לא נחשב למוסיקת זבל כמובן! אני לא טוענת עם זה שהטכניקה שלו לא נכונה, אבל יש דברים שמתחדשים בנידון והוא כבר אין לו צורך.
בוטום ליין, כמו שאומרים, הרעיון הוא לחזור להפקה טבעית, שהיא קדמית לחלוטין, הוא משם להפתח את היכולות עם תמיכה נכונה ומקום תהודה נכון.

מקווה שעניתי על הכל

פטריסיה קורץ
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
jhona67
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24
הודעות: 47

הודעהנשלח: 16/04/2004 ב- 07:58:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אגב, אביב גפן טוען בפומבי שהוא לא זמר ושאם יש משהו שחושב שיכול לבצע את שיריו באותו כח כמו שהוא, שהוא מוכן לפנות את הבמה

וגם אני לא אוהב אותו בתור זמר! חוצפן
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
יניב
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17
הודעות: 121
מיקום: איזור ב"ש

הודעהנשלח: 16/04/2004 ב- 11:04:20    כותרת הודעה: פטריסיה שלום... תגובה עם ציטוט

מודה לך עך התגובה וההסבר הנאות.
נראה לי שאני זקוק להדגמות חיות של המושגים "הפקה אחורית" והפקה קדמית".
אמנם, כשפברוטי שר עם חברים, אני לא יודע אם זה נשמע מגוחך או לא מתאים, אבל זה הסגנון שלו.
אני דווקא רואה מול עיני לדוגמא את ריטה, שיש לה השכלה מוזיקלית וניסיון עשיר בשירה וגם בשירה אופראית או קלאסית. האם תוכלי לתאר ע"פ הפקות הקול שלה בין השירים מתי היא משתמשת באיזו הפקה? כשהיא שרה פרסית הגוון משתנה, כשהיא שרה רוק/פופ הגוון הוא אחר וכשהיר שרה מחזות זמר זה מקבל נפח שונה, אבל, לענ"ד, הפקת הקול שלה נראה שתמיד מגיעה ממקום אחד, אמיתי ונכון. (כשאני נותן את הדוגמא של ריטה אני מתכווין למצב שבו היא שרה ולא למצבים בשירה המודרנית שזה בעצם סוג של דיבור).
גם אצלי אני חש באותו העניין, לא משנה איזה סגנון אני אשיר, אני מרגיש שאני משתמש באותה ההפקה אך בגוון שונה שמצריך אותו סגנון, אם זו מוסיקה ערבית או רוק או אופרה או אפילו קטע ממחזמר או אפילו בלדה עברית ליום הזיכרון - תמיד זה יבוא מאותו המקום.
קראתי לא מזמן איזה הסבר לגבי הפקה קדמית ואחורית, שבה זה תואר לפי שתי שפות: האנגלית, שההגיה בה היא קדמית באיזור השפתיים לעומת השפה הרוסית שבה ההגיה היא יותר ממעמקי הגרון, מה דעתך על הדימוי הזה? בדיבור אני מצליח להבין את ההבדל אבל בשירה - קצת קשה לי.

זהו...וזכרתי איפה ראיתי אותך...זה היה באתר musicians פרסמת את עצמך כמורה לפיתוח קול.

_________________
"היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
יניב
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17
הודעות: 121
מיקום: איזור ב"ש

הודעהנשלח: 16/04/2004 ב- 11:12:25    כותרת הודעה: ועוד דבר.... תגובה עם ציטוט

בעצם עוד שני דברים...

לגבי אביב גפן ושות', אני רוצה להבהיר את מה שאמרתי. אמנים אלה הם אומנים יוצרים ומצליחים להגיש את יצירותיהם בצורה נפלאה ביותר, וביעיניי הם מוערכים מאוד. אבל יש לשים לב שהם אינם זמרים אלא מבצעים.
יש לי בעיה עם אותם מבצעים שמבצעים יצירות לא שלהם וקוראים לעצמם או שמכתירים אותם בתואר "זמרים". זה מאוד מפריע לי.

העניין השני הוא, שהייתי רוצה לשמוע על השירה שלך, היכן את שרה? מה כולל הרפרטואר שלך וכו'...

תודה, יניב

_________________
"היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 16/04/2004 ב- 19:22:02    כותרת הודעה: כ תגובה עם ציטוט

שתי תגובות בנושא:

א. בבתי אופרה גדולים ומכובדים שרים היום עם מקרופונים, ולא, לא על מנת להקליט את המופע, אלא כדי להגביר את הזמרים. עד כמה שזה נשמע מופרך ומגונה זה נכון. באופרה הישראלית כמו גם באופרה בפאריס שרים עם מקרופונים.
ובאותו עניין - אחד הקוראים הקבועים של ה-opera international - כתב מכתב למערכת ובו הוא שואל איך יתכן שמגזין כה מכובד ומוביל בתחום הסיקור האופראי בעתונות לא מגנה את חילול הקודש (הוא משתמש במילה sacrilege) הזה של שימוש במיקרופונים.

ב. אינני בטוח שהדימוי של אנגלית ורוסית ממחיש את ההבדל בין הפקה דקמית לאחורית, כיוון שאנגלית יושבת בחלק האחורי של הגרון בערך כמו רוסית. יותר נכון להגיד שההבדל הוא בין רוסית לאיטלקית.
ואגב מה זה בדיוק קדמי/אחורי? כשאומרים על מישהו שהוא שר אחורה זה אומר שההפקה הקולית שלו היא בגרון. למרבה הצער זה מאפיין הרבה קולות רוסיים. אין טכניקה אחורית שמתאימה לסגנון כלשהו. תמיד צריך לשיר קדימה כי החיך הוא קדמי וכשהפוזיציה גבוהה הפרוייקציה של הקול טובה ונכונה ועוברת לקהל שנמצא בחוץ לפנינו, ולא מאחורינו.....
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
יניב
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17
הודעות: 121
מיקום: איזור ב"ש

הודעהנשלח: 17/04/2004 ב- 21:03:47    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

פיצי - ברוך הבא לפורום שלנו...

האמת שדי בלבלת אותי ... אני כבר לא יודע באיה סוג של הפקה אני משתשמש כאשר אני שר...
ושוב לשאלה...האם ריטה משתמשת בהפקה אחורית או קדמית, או שבעצם, לשיטתך, אין כזאת הפקה אחוקית או קדמית, אז באיזה סוג של הפקה בכ"ז?
מה לגבי וויטני יוסטון או ברברה סטרייסנד?

יניב

_________________
"היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 17/04/2004 ב- 22:58:04    כותרת הודעה: ג תגובה עם ציטוט

שלום וברכה,

ראשית אני שואל שוב, מה זה הפקה אחורית? אם תוכל להסביר במילים........בהדגמות כמובן הרבה יותר קל.
לדעתי המונח הזה "הפקה אחורית" מדבר בעצם על זמרים שהקול שלהם נמצא עמוק בגרון כמו לדוגמא ילנה אובצובה או לריסה טטוייב המקומית. "הפקה" מסוג זה לא נותנת לקול לצאת החוצה אלא מקבעת אותו במעמקי הגרון.

ולגבי ריטה, היא אף פעם לא שרה אחורה, תודה לאל, גם כשהיא משתמשת באותו צבע שחור מהפנט של השירה הפרסית. בגלל שהיא למדה פיתוח קול היא לא שרה על המיתרים, אלא משתמשת בעקרונות השירה האמנותית על מנת לשיר בצורה יותר נינוחה ולא לחוצה.

אביב גפן, אריק איינשטיין, גידי גוב - כולם שרים על המיתרים. מה הפלא שהם כ"כ צרודים?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
יניב
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17
הודעות: 121
מיקום: איזור ב"ש

הודעהנשלח: 17/04/2004 ב- 23:37:43    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

או...עכשיו אני קצת יוצר מבין ורגוע....

אני מקווה שהסבריך אלו מתיישבים גם לדעתה של פטריסיה.
בעיניי לפחות הם מאוד מתיישבים.

במה אתה עוסק?
גם שר?

_________________
"היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 18/04/2004 ב- 08:51:21    כותרת הודעה: כ תגובה עם ציטוט

כמובן שאני שר.......זה לא ברור?

מי זאת פטריסיה?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
יניב
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17
הודעות: 121
מיקום: איזור ב"ש

הודעהנשלח: 18/04/2004 ב- 12:18:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

פיצי - ספר על עצמך.
אני מאוד אוהב להכיר פה זמרים. גם אני זמר, אמנם לא כמקור פרנסה עדיין.
באיזו מסגרת אתה שר? איזה רפרטואר?
אני שר בעיקר קלאסי רומנסות ואריות. אני זמר טנור לירי דרמטי.
לומד זה שנה חמישית ומחפש את דרכי אי שם.

ספר קצת על עצמך, יניב

_________________
"היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 18/04/2004 ב- 17:20:52    כותרת הודעה: ע תגובה עם ציטוט

ובכן,
אני זמר קונטרה-טנור.
וגם אני עדיין לא מתפרנס מזמרה (למרבה הצער).
סטודנט שנה שלישית באקדמיה בירושלים.
לומד סה"כ כ-10 שנים (אם מורידים את 3 השנים בצבא אז 6).
הרפרטואר שלי מטבע הדברים הוא בארוק אבל גם לידר ושירים צרפתיים, וכן תפקידים באופרות מוקדמות של מוצרט.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
יניב
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17
הודעות: 121
מיקום: איזור ב"ש

הודעהנשלח: 19/04/2004 ב- 08:10:09    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הי פיצי...

ואווו, אני מקנא בך, ללמוד באקדמיה למוסיקה זה החלום שלי שבטח כבר לא יתגשם במלואו.

אני מאוד אשמח אם תפתח אשכול שמדבר על הפקת הקול המיוחד של קונטרה טנור והייחוד שלו מפלצט, זה נושא שעניין מאוד לפני שנפל האתר. אני לא יודע אם יצא לך לקרא מה שנאמר שם, אבל זה לא היה ממש ממצא. אם תרצה אני אתחיל אותו - רק תגיד לי.

אתה בטח יודע על כל מיני תחרויות ואירועים מוזיקליים שקיימים בארץ ומתפרסמים אצלכם בלוח המודעות, אני מקווה שזו לא תהיה חוצפה לבקש ממך ליידע את הפורום שלנו לרווחת המשתתפים (ולא אכחיש שגם לרווחתי).

הייתי ביום שלישי שעבר באקדמיה בי-ם, הגעתי לנשום ולספוג אווירה וגם לחפש כמה תווים שאני צריך, אבל היה מאוד ריק ועצוב (לי), אבל אני מתכווין לשריין לי יום נוסף לבקר שם. יש שם ספרן שהוא גם פרופ' ששכחתי את שמו, אבל אני למדתי אצל קולגות שלו בקונסרבטוריון של קישינייב, והוא בטח יישמח לשמוע ולקבל דרישת שלום מהם.

נשתמע, יניב.

_________________
"היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
jhona67
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24
הודעות: 47

הודעהנשלח: 19/04/2004 ב- 23:21:43    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

פטריסיה זאת אני, מורה לפיתוח קול, כרגע בלי זמן להגיב...
אבל עוד יומיים שלש אני אוכל לשבת לכתוב
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
jhona67
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24
הודעות: 47

הודעהנשלח: 21/04/2004 ב- 07:21:38    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יניב, עוד משהו...
אני בעצם מסכימה עם פיצי ברוב הדברים שהוא אומר. כנראה שהיה צריך למצוא זמר טוב כדי שיבין על מה אני מדברת.
כל פעם שנכנסתי לפורומים אחרים, מורות לפיתוח קול דיברו על זה שבספרות מדובר על הפקה אחורית והפקה קדמית ושהשירה הקלסי היא אחורה והשירה של מוסיקה קלה היא קדמית.
מזה התפתח ויכוח כשאני טענתי שטכניקה נכונה היא תמיד קדמית, כמו שפיצי אומר. ממש הרגשתי שנכנסתי למעורת אריות שהולכים לאכול אותי.
בעבר, כשלמדתי פיתוח קול גם בבואנוס איירס וגם בארץ, הנושא של טכניקה לא טובה גרמה לנזק בגרון שלי, שרק בברקלי תוקן (נסעתי לשם עם יבלות בגודל של פומלה וחזרתי בלי).
הנושא של אחורה לא קשור לשפה, וריטה שרה עם טכניקה מצוינת, אפילו שאני לא אוהבת את מניארות שלה כשהיא שרה את השירים שלה. כשהיא עושה מוזיקל למשל, מבדילים כמה שהיא טובה! אחינועם ניני גם זמרת מעולה עם טכניקה יוצאת מן הכלל.
דוגמא של הפקה אחורית יכולה להיות כשאתה עושה תרגיל מסוים, לא משנה איזה, ואתה שומע שהצליל לא צלול, לא בהיר, כאילו ששומעים אותו מאחורי וילון או משהו כזה. לא עולה לי לראש כרגע דוגמאות נוספות. זה צליל שאם מתרגלים להשתמש בו הוא גורם להגבלות בקול ואפילו למחלה.

פטריסיה מגניב
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
יניב
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17
הודעות: 121
מיקום: איזור ב"ש

הודעהנשלח: 21/04/2004 ב- 17:52:39    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הי פטריסיה...

תחילה אני רוצה לאמר בהחלט שאני רוצה שנמשיך להיות חברים.
לא חשבתי שיש ביננו וויכוח, אלא התפתח דיון, שדרכו, לעניות דעתי, השכלנו כולנו וזו מטרתו של הפורום.
כמו בכל תחום יש כל מיני אסכולות שהדיון שמתפתח ביניהם ברוב המקרים מרתק, ובסופו של דבר המתבונן מהצד מקבל מס' נקודות מבט ומפתח לעצמו את הדיעה ע"פ מכלול הנתונים האישיים ששייכים רק לו, ומאידך - המתדיין מחדד את השקפת עולמו.
לכן, אין כזה דבר - "רק אני צודק", אלא כל אחד צודק בדרכו ונותר לו רק לשמר ולפתח את צדקת דרכו ע"מ שלא תיעלם מן העולם.
לכן, אם משהו מדבריי התפרש כשלילי, אני מתנצל, ומקווה שנמשיך לנהל דיונים שונים בפורום.

ולעניינו...האם כשאני שר יצירה של רמי קליינשטיין בהפקה לא אופראית, אלא בהפקה רגילה עם מקרופון וכל האמצעים הטכניים לשיפור הקול - האם הפקת הקול היא הפקה קדמית?
ההרגשה שלי, בכל אופן, היא שאני משתמש בכל הטכניקות לשירה שאני מכיר, רק שהגוון הוא אחר ופחות עמוק, אבל מגיע בהחלט ע"י הפעלה נכונה של הנשימה ותמיכה של הסרעפת. ובגרון?! - אני לא מרגיש שאני משתמש.

_________________
"היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 21/04/2004 ב- 18:15:37    כותרת הודעה: ע תגובה עם ציטוט

יניב,

ציטוט קצר מדבריך:"ההרגשה שלי, בכל אופן, היא שאני משתמש בכל הטכניקות לשירה שאני מכיר, רק שהגוון הוא אחר ופחות עמוק, אבל מגיע בהחלט ע"י הפעלה נכונה של הנשימה ותמיכה של הסרעפת. ובגרון"

לכל הסיפור הזה יש מילה אחת מסכמת: פוזיציה.
כששרים קלאסי שרים עם פוזיציה (תמיכה מהסרעפת, חיך עליון מאוד גבוה וכו') וכששרים מוסיקה קלה אז אין פוזיציה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
jhona67
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24
הודעות: 47

הודעהנשלח: 21/04/2004 ב- 21:31:07    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אוקיי יניב,
לרגע לא חשבתי שהתפתח ביננו ויכוח. רק עניתי לפי מיתב הבנתי וידיעתי. עכשיו, אני כן מסכימה עם פיצי, בקשר למקום ההפקה, כי זה בעצם מה שאני בעצמי מלמדת. העניין פה הוא אחר: "... כל הטכניקות שאני מכיר,,," אתה אומר.
לפי מה שאני הבנתי, אחרי ברקלי, טכניקה נכונה היא רק אחת. אם יודעים אותה, אפשר לשיר כל סגנון בצורה שמתאימה ונכונה.
ולא, אני לא מסכימה איתך פיצי שבמוסיקה קלה אין מצב של לשיר בטכניקה נכונה! כל התלמידים שלי עושים את זה. שרים עם תמיכה, יודעים את האיך ואת הלמה, ומגיעים לשיא היכולת שלהם מבחינת מנעד, עוצמה וכו' ללא מאמץ.

המיקרופון, אגב, רק מגביר, זה כל התפקיד שלו. אם הקול לא זורם קדימה או לא מלאה OVERTONES, כמו שאמור להיות, המיקרופון לא ייתן את זה. וזה לא משנה אם שרים קלסי או קל.

פטריסיה מאוד שמח
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 21/04/2004 ב- 22:19:19    כותרת הודעה: כ תגובה עם ציטוט

יש כמובן זמרים ששרים מוסיקה קלה עם טכניקה, אבל אלו מעטים מאוד: ריטה, אחינעם ניני, דוד דאור, שושנה דמארי. כמו כן הרבה מן הזמרים בתחום הזמר המזרחי, שם איכות השירה מאוד גבוהה ביחס לרוק/פופ.
הרוב המכריע של הזמרים לא שר עם טכניקה, רוב הזמרים בתחום זה אפילו לא לומדים פיתוח קול או אפילו את יסודות השירה הנכונה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
uvcd
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 18:59:46
הודעות: 67
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 24/04/2004 ב- 10:52:33    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

jhona67 כתב\ה:

המורה שלי שם, שלימד אותי גם לשיר וגם ללמד, הסביר לי והוכיח לי, שההפקה האחורית היא בסופו של דבר מוגבלת, ולטווח ארוך יכולה לגרום לבעיות רפואיות, ולא קטנות. זה קורה בגלל שזה הפקה לא טבעית. אם אנחנו באמת "חוזרים לעבר", זה אומר שלוקחים מחדש את כל מה שטבעי, ולא מאולץ (מקווה שזאת המילה הנכונה מבחינת העברית!). הפקת אחורית היא לא טבעית! שמעת פעם ילד שר בצליל אחורי? קורץ


מה זה כל הטבעיות הזאת? לפי דעתי הדבר החשוב ביותר הוא לשיר יפה. אני לא יודע מה זו הפקה אחורית או קדמית אבל אני בטוח שמי ששר טבעי, כמו ילד שר גם מכוער וצפצפני כמו ילד.
אני חושב שמשתמשים במילה "טבעי" לעיתים יותר מדי תכופות. אני אתן את הדוגמא הכי קרובה לי, מעולם כלי הקשת. כשילד בא לנגן פעם ראשונה על כנור הוא מנגן עליו בצורה טבעית. והוא מנגן עם חריקות איומות והקשת שלו הולכת בצורה הטבעית ביותר למרות זאת!
לפי דעתי צריך להפוך את הדברים שהם נכונים טכנית לדברים הזמינים, גם אם הם לא "טבעיים". אם נסתכל על אומנים גדולים אז נחשוב: "וואו זה נראה כל כך טבעי כשהוא מזיז את הקשת!"
זה האומן שהופך את זה לכל כך זמין אצלו עד שזה נראה "טבעי"! זאת השקפתי.

_________________
There are three types of intelligence: human, animal and military. In that order.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
jhona67
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24
הודעות: 47

הודעהנשלח: 02/05/2004 ב- 09:59:18    כותרת הודעה: טבעיות... תגובה עם ציטוט

שלום לך UCVD!

דוקא כלי קשת זה לא ההשוואה הכי מתאימה כדי להשתמש במילה "טבעי". אני מסכימה איתך על זה שילד נשמע נורא כשפעם ראשונה (או שניה) מחזיק את הקשת בידיו. לעומת זאת, כשאני מדברת על "שר כמו ילד", אני לא מתכוונת על איך הוא נשמע אלה על איך הוא מפיק את הצליל שלו. תחשוב קצת... האם שמעת פעם תינוק צרוד? משונה נכון? או ילד קטן, אולי עד גיל 3 צרוד?
הם מסוגלים לשגע פילים בבכי שעות או בצעקות! למה זה קורה? כי צורת הפקת הצליל היא נכונה!
הכוונה הוא להרגיש את הצליל בשיניים הקדמיות ובחיך העליון... קצת קשה להסביר את זה במילים, בלי לשיר...
אני מקווה שהסברתי את עצמי קצת יותר.
אגב, ראיתי את סולני האופרה הישראלית מופיעים בטקס פרסי ישראל: הם היו מעולים, ובאמת כל ההפקה הייתה במקומה: קדימה...

פטריסיה חוצפן חוצפן
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
יניב
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17
הודעות: 121
מיקום: איזור ב"ש

הודעהנשלח: 02/05/2004 ב- 22:25:25    כותרת הודעה: לא ידעתי שהם הופיעו בטקס תגובה עם ציטוט

חבל, אם הייתי יודע הייתי צופה...
אלו היו סולני האופרה או הסטודיו אופרה?

האמת, אף פעם לא יצא לי לשמוע את סולני האופרה הישראלית.
עד לפני שנה וחצי שהיתי בחו"ל ושם ראיתי ושמעתי הרבה סולנים.
לצערי, את הישראליים טרם ראיתי, גם בגלל המרחק ממעוז האופרה וגם המחירים המפחידים

_________________
"היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
יניב
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17
הודעות: 121
מיקום: איזור ב"ש

הודעהנשלח: 02/05/2004 ב- 22:31:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ד"א, פטריסיה, הפניתי אליך בחורה צעירה מאיזור צפון הנגב, שרוצה ללמוד פיתוח קול...
נאחל לה בהצלחה

_________________
"היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
jhona67
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24
הודעות: 47

הודעהנשלח: 03/05/2004 ב- 22:10:16    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

חן חן !! תודה יניב!! מאוד שמח מאוד שמח מחייך
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Wolfchild
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 27/04/2004 ב- 13:16:44
הודעות: 38

הודעהנשלח: 05/05/2004 ב- 22:37:08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שלום לכם! קוראים לי ליאן, וכפי שאתם רואים אני חדשה בפורום. מחייך
התעניינתי מאוד בדיון כאן... אני אף פעם לא למדתי פיתוח קול (אבל אני אעשה את זה מתישהו! אני מבטיחה!), ולכן המושגים שהשתמשתם בהם לא היו ברורים לי תחילה, אבל אני חושבת שהבנתי את הרעיון בכלליות.
דבר אחד נגע לי במיוחד.. משהו שיניב אמר מזמן. אצטט: "לגבי אביב גפן ושות', אני רוצה להבהיר את מה שאמרתי. אמנים אלה הם אומנים יוצרים ומצליחים להגיש את יצירותיהם בצורה נפלאה ביותר, וביעיניי הם מוערכים מאוד. אבל יש לשים לב שהם אינם זמרים אלא מבצעים.
יש לי בעיה עם אותם מבצעים שמבצעים יצירות לא שלהם וקוראים לעצמם או שמכתירים אותם בתואר "זמרים". זה מאוד מפריע לי."

איך אתה מגדיר זמרים? אני אישית לא למדתי פיתוח קול ברמה מקצועית או אפילו בסיסית, וכרגע אני לא מבצעת שום דבר שכתבתי, אבל אני בהחלט מחשיבה את עצמי כ"זמרת". למה? דבר ראשון, למרות שאני לא מצפה להתפרנס ממש משירה בעתיד, אני כן מתכוונת להתעסק בזה בצורה חובבנית במינימליות. עד שאלמד, אני מפתחת את הקול לבד, ע"י... שירה. כי זה לדעתי אחד הדברים הכי חשובים בכל העניין (חוץ מכישרון ופוטנצייל מאוד שמח ); אהבת השירה. יום ולילה, בעצב ובשמחה אני שרה. הזמר הוא דרך בשבילי לבטא את רגשותי.
אני מרגישה שאני משתייכת לפורום הזה, אם רק מהסיבה הזאת. (חוץ מזה שאני מתחילה להופיע כשאני יכולה... שרתי בבר מצווה של אחי הצעיר, ומשם קיבלתי בקשה מבן-דודי לשיר בחתונתו... אבל זה לא העניין כרגע)

אז איך תגדירו אותי? זמרת? ווקאליסטית? מבצעת? או סתם ילדה שמשחקת עם מיתרי הקול?

מאוד שמח ליאן
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> ווקאליסטים כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עבור לעמוד 1, 2  הבא
עמוד 1 מתוך 2

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb