עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

ביצועים אותנטיסטיים

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> בארוק ומוסיקה עתיקה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 22/05/2004 ב- 11:37:18    כותרת הודעה: ביצועים אותנטיסטיים תגובה עם ציטוט

שבוע טוב,

רציתי לשאול אתכם מה דעתכם על הזרם האותנטיסטי במוסיקה העתיקה.
ואני לא מדבר רק על הכלים, אלא על כל שיטת הביצוע, הקישוטים וכו'...

מה אתם חושבים?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 17/07/2004 ב- 02:41:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני חושב שזה מאוד יפה.. אבל יש גם בעיותיות רבה עם זרם זה.. שכן בגלל הקישוטים הרבים קשה לדעת איך בדיוק הדברים צריכים להיתנגן... אבל. אני גםלא ממש יודע על התקופה יותר מידי...
אתה יכול אולי קצת להרחיב..?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 17/07/2004 ב- 04:00:30    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יש פעמים שאני בעד ביצועים אותנטים..
אם זה בעיקר יצירות וואקליות..
אבל למשל בפסנתר... אני משתדלת לחשוב על התקופה של אז בביצוע,
אך מתחשבת בהחלט בתקופה שאני חיה בה..

_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 17/07/2004 ב- 09:19:30    כותרת הודעה: ג תגובה עם ציטוט

קודם כל הזרם האותנטי הביא ל"תחית המתים". המון מלחינים ויצירות שנשכחו יוצאים מהאפלה ומגלים כמה מוסיקה טובה נכתבה בעידן הטרום מוצרטי. גם יצירות רבות של מלחינים כמו באך או ויולדי, שלא בוצעו שנים רבות מתגלות פתאום (עד שנת 1920 מכל הקורפוס העצום של ויולדי ניגנו בקושי 10 קונצ'רטי ואולי את הגלוריה המפורסמת).

מעבר לכך העניין בתקופות הבארוק והרנסנס הביא למחקר עצום על המלחינים, המוסיקה, דרכי נגינה, תפקיד היצירה וכו'. הדבר השפיע בצורה גדולה ביותר על האופן שבו מבצעים כיום מוסיקה עתיקה ולא רק - פרקטיקה אותנטית חדרה גם לביצוע מוסיקה של מוצרט, בטהובן, ברליוז, שוברט, שומאן. פתאום נכנס משב רוח רענן ששינה לגמרי את ההתיחסות לביצוע - לא תמיד לטובה - אך התרומה העצומה של הזרם הזה לא במהרה תשכח ותגווע.

לדעתי האישית - אין היום מקום לביצועי מוסיקה עתיקה ללא התיחסות למחקר העצום שנעשה. אני מעדיף כמובן כלים אותנטיים, אך ביצועים בתזמורות מודרניות כמו בקמרטה הם בהחלט טובים לעומת ביצועים כאלו בפילהרמונית שלרוב הם גרועים.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 17/07/2004 ב- 12:26:03    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה על ההסבר.....
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 18/07/2004 ב- 17:56:25    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני מסכימה עם העיניין שחייבים להתייחס למחקר .. וזה גם מאוד מעניין ומאתגר.
אבל בעיניי ביצוים אותנטים הרבה יותר נעימים לאוזן (אבל לאו דווקא, ישנן המון יצירות שיפהיפיות בביצוע אותנטי + כילים אותנטים!!)

_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 18/07/2004 ב- 21:29:42    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כמו סונטה ראשונה של באך לחליל ופסנתר ובמקור..
לחליל בארוקי וצ'מבלו!!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 18/07/2004 ב- 22:31:14    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בהחלט...!
שמעתי אותו ועליו חשבתי כשרשמתי את זה....

_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 20/07/2004 ב- 20:24:45    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

דרך אגב.. לא מוזר לכם שהביצועים האוטננטים תמיד נשמעים יותר טוב והם נשמעים כמעט חצי טון למטה...
זה ממש מגניב..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 20/07/2004 ב- 22:45:35    כותרת הודעה: ג תגובה עם ציטוט

מהזאת אומרת כמעט חצי טון?
זה חצי טון לגמרי!

ולפעמים גם טון שלם נמוך יותר!
ולפעמים גם טון שלם גבוה יותר - תלוי בתקופה, במלחין והאיזור בו נכתבה היצירה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 21/07/2004 ב- 09:28:24    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גבוה יותר לא שמעתי. ואל תעשה הכללות. לא תמיד זה חצי טון שלם.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 21/07/2004 ב- 09:40:08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא נראה לי שהם נשמעים טוב יותר בגלל שהם נמוכים יותר.
אלא, בגלל שההרכבים הם קטנים. למשל ביצירות וואקליות, יש 3 או 4 זמרים, ובביצוע לא אותנטי ישנה מקהלה שלמה וזה פחות ברור וחד.
נראה לי.

_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Mistyusic
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19
הודעות: 170
מיקום: צור הדסה

הודעהנשלח: 21/07/2004 ב- 09:47:22    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

למה הם נשמעים נמוך יותר או גבוה יותר?
זה קשור בכיוון של הכלים?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 21/07/2004 ב- 09:50:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כן, ככה היה הכיוון של הכלים בתקופת הבארוק...
נמוך יותר.

_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 21/07/2004 ב- 09:51:13    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

. הכיוון גם לא היה ממש מדוייק כך שכל פעם זה היה אחרת...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 21/07/2004 ב- 09:56:16    כותרת הודעה: ג תגובה עם ציטוט

כשאני עושה השוואות בין אותנטי למודרני אני תמיד מגיע לחצי טון מדויק. לזמרים זה מאוד חשוב ומשמעותי.

קנטטות של באך עם קופמן או סוזוקי מבוצעות (לא תמיד) עם כיוון הגבוה בטון שלם גבוה יותר.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 21/07/2004 ב- 11:24:57    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא עידו... הוא היה מדוייק.
_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 21/07/2004 ב- 11:30:56    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שירה,
עידו צודק במובן הזה שזה היה אחרת במקומות שונים באירופה. לכל מקום היה הכיוונון שלו, מה שהקשה על קולורטורות למיניהן.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 21/07/2004 ב- 13:10:57    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אהה הבנתי.
הייתי בטוחה שהוא התכוון לכלים שונים.
כי אם כך, איך היו מנגנים בהרכבים...?
תודה.

_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 21/07/2004 ב- 17:33:06    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כן.. אני מיצטער על ההסבר הגרוע.. ודבריי לא באים לסתור את דבריך פיצי.
בכל מקרה יש הקלטות שההבדל הוא פחות מחצי טון.. בזה אני בטוח.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 21/07/2004 ב- 22:47:31    כותרת הודעה: ג תגובה עם ציטוט

עכשיו אני רואה ששורה חשובה נמחקה מההודעה שלי בראש העמוד.

באופרות של גלוק בביצוע המנצח מארק מינקובסקי הכיוונון הוא לה = 402. כאמור טון שלם נמוך יותר.
יצירות של הנדל הוא מבצע עוד יותר נמוך לה = 382 .
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 21/07/2004 ב- 23:22:47    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עד כדי כך... מעניין לא ידעתי... אני אלך לשמוע.. תודה על האינפורמציה
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> בארוק ומוסיקה עתיקה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb