צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 22/07/2004 ב- 08:24:10 כותרת הודעה: הוראות המלחין |
|
|
שלום!
אולי דיברנו על זה כבר לפני כמה זמן, אבל אז עסקנו רק בטמפו.
בכל אופן,
מה היא לדעתכם החשיבות של הוראות המלחין בביצוע היצירה, כשאלה קיימות?
האם חשוב לעקוב אחר הוראות המלחין כמו שעוקבים אחרי הצלילים?
|
|
חזור למעלה |
|
|
master moshe משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26 הודעות: 44
|
נשלח: 22/07/2004 ב- 12:19:21 כותרת הודעה: |
|
|
לפי דעתי תלוי ומשתנה...
למשל, בטהובן כותב נורא מעט הוראות וזה חובה לבצע אותם, לפי דעתי.
אבל עם רחמנינוב, למשל, אפשר לשחק הרבה... הוא בעצמו עושה את זה בביצועים שלו. האמת שהוא בכלל לא מתייחס להוראות של עצמו...
וגרשווין... זה לפעמים אפילו לא לעקוב אחרי התווים! |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 22/07/2004 ב- 12:48:12 כותרת הודעה: |
|
|
אבל מה עם מלחינים כמו מאהלר ושנברג שכלכך מפורטים עם ההסברים שלהם והרוצונות שלהם..
לדעתי צריך להיאחז בכל פרט ורצון שהמלחין כתב. |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 22/07/2004 ב- 13:12:18 כותרת הודעה: |
|
|
ומה עם באך?
הוא לא כתב אפילו הוראות טמפו.........
כמובן שצריך לכבד את רצון המלחין, אבל אם למישהו יש רעיון חדש/מקורי/מעניין שיש לו ביסוס והצדקה, והכי חשוב זה משכנע, אז למה לא.
ובנוגע למאהלר - לפעמים הוא כותב PPPP. כמה שקט זה כבר יכול להיות ועוד ישמעו את זה.
בקשר לדינמיקה הרי שהכל יחסי.
בקשר לאקספרסיביות זה כבר ענין אבסטרקטי לחלוטין. ואז הכל פתוח בפני המבצע. |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 22/07/2004 ב- 14:45:58 כותרת הודעה: |
|
|
לדעתי, הוראות ביצוע זה דבר חשוב, ובוודאי שצריך להיתייחס אליהן ברצינות. אבל גם לא צריך לקחת אותן כמו תורה מסיני.
הדיעה שלי כשאני מקבלת יצירה עם כל מיני הערות מרובות למיניהן זה ליקרוא אותו ברצינות, להבין מה הוא רצה לעשות עם זה, ולאיזו מטרה נכתבה הוראת ביצוע זו או אחרת, להבין את הרוח הכללית של רצון המלחין ביצירה כמכלול ובפרטים שמצויינים (ובאלו נכללים גם הערות והנחיות הביצוע) ובסוף מכל המיקס הזה של אינפורמציה שאתה מקבל ליצור משהו שלך.
אפשר גם באותה מידה לעשות משהו אחר מהוראת שכתוב, אבל אם זה משרת את אותה המטרה של הוראה הביצוע, לדעתי זה בסדר.
(חוצ מיזה תמיד אפשר לעשות מה שבא לך אך צריך לעשות את זה מידיעה ולא מחוסר ידיעה... ) _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
master moshe משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26 הודעות: 44
|
נשלח: 22/07/2004 ב- 23:29:06 כותרת הודעה: |
|
|
פיצי כתב\ה: |
ומה עם באך?
הוא לא כתב אפילו הוראות טמפו......... |
הוא כן... רק לא במונחים מטרונומיים, כי לא היה אז מטרונום... |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 23/07/2004 ב- 00:06:32 כותרת הודעה: |
|
|
דוגמא מקרית:
תפתח כל קטע במתיאוס פסיון ותראה אם כתוב אלגרו, אנדנטה וכו'. לא כתוב כלום. לעיתים נדירות ביותר הוא כותב הוראת טמפו. |
|
חזור למעלה |
|
|
|