צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
גזוזית משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 24/07/2004 ב- 11:22:11 הודעות: 3 מיקום: נגב
|
נשלח: 24/07/2004 ב- 11:43:01 כותרת הודעה: שלום לכולם. אני חדשה כאן. |
|
|
אני לומדת פיתוח קול מזה כחצי שנה ויש לי שאלה. הקול שלי נשמע טוב בפוזיציה הנמוכה - בצלילים הנמוכים (כשהגרון הוא תיבת התהודה), והאמצעית (כשההדהוד הוא באיזור השפתיים), אבל בפוזיציה העליונה, בצלילים הגבוהים כשהסינוסים הם תיבת התהודה הקול שלי נשמע שטוח, חלש למדי ועם כמו איזה כיסוי.
יש לי שתי סברות העשויות להסביר תופעה זו:
א. אני לא סופראן.
ב. בגלל שיש לי מחיצה לא ישרה בין הנחיריים הקול לא יוצא טוב דרך האף, ויש כמו סתימה באיזור הסינוסים, ולכן הוא לא מצלצל טוב בצלילים הגבוהים.
ישנו ניתוח לישור המחיצה אבל אני מתלבטת אם כדאי לי לעבור ניתוח, קטן ככל שיהיה.
מה דעתכם? |
|
חזור למעלה |
|
|
Ave maria משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 15/04/2004 ב- 20:52:36 הודעות: 292 מיקום: under the sea
|
נשלח: 24/07/2004 ב- 11:46:07 כותרת הודעה: |
|
|
למה שתיהי סופרן?
נצלי את זה שיש לך מנעד נמוך. _________________ =] |
|
חזור למעלה |
|
|
master moshe משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26 הודעות: 44
|
נשלח: 24/07/2004 ב- 13:44:16 כותרת הודעה: |
|
|
בת כמה את? |
|
חזור למעלה |
|
|
jhona67 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24 הודעות: 47
|
נשלח: 24/07/2004 ב- 15:29:54 כותרת הודעה: |
|
|
שלום לך גזוזית!
שמי פטריסיה ואני מורה לפיתוח קול ותיקה בוגרת ברקלי קולג' שבבוסטון פלוס עוד כמה מקומות בארץ. מה שאת מספרת נשמע קצת מוזר מהתחלה:
1) לא כל מי שעולה "גבוה" סופראן. חוץ מזה ש"גבוה" זה דבר יחסית לחלוטין.
2) איזה מורה מלמדת אותך שיש תהודה בגרון ובשפתיים??!! משהו לא מובן!
3) אם הטכניקה של שירה שאת לומדת היא נכונה, למחיצה קצת עקומה לא אמור להיות לה שום השפעה, כי הצליל לא אמור להיות בתוך האף לרגע.
ואחרון אחרון: אל תעשי ניתוח שלא נחוץ אף פעם!!
אם תגידי מאיזה עיר את, אשמח לשמוע אותך כדי שאוכל אולי לעזור לך יותר לקבל מושג על מה קורה איתך מבחינת הקוליות.
בברכה ובהצלחה!
פטריסיה |
|
חזור למעלה |
|
|
גזוזית משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 24/07/2004 ב- 11:22:11 הודעות: 3 מיקום: נגב
|
נשלח: 24/07/2004 ב- 17:43:07 כותרת הודעה: פטריסיה, בעניין שהתהודה היא בשפתיים התכוונתי |
|
|
שמרגישים את הויברציות באיזור השפתיים (בצלילים בעלי גובה אמצעי).
אני גרה ליד שדרות. את מוזמנת לכתוב אלי ישירות ונתאם משהו. |
|
חזור למעלה |
|
|
יניב משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17 הודעות: 121 מיקום: איזור ב"ש
|
נשלח: 24/07/2004 ב- 23:05:20 כותרת הודעה: |
|
|
הי גזוזית...
ברוכה הבאה לפורום שלנו, ומקווה שתפיקי ממנו את המירב.
בשעה כזאת כבר כולם בטח במפגש הראשון והמרגש, ואני מנחש שאת לא ממש נמצאת פה.
לגבי הניתוח - אני נוטה להסכים את ידידתי פטריסיה, שאם הוא לא רפואי אז ממש אין צורך.
אני חושב שאחרי חצי שנה, מורה מנוסה כבר יוכל לאמר לך את סוג הקול שברשותך.
לגבי הרגשת הוויברציות באיזור השפתיים - זה נשמע לי קצת מוזר. האם זה מה שפטריסיה קוראת לו - הפקת קול קדמית?!
מעניין באיזו שיטת הפקה את לומדת, האם סגנון של הפקה אופראית או מוזיקה קלה?
מי המורה שלך? את מופיעה במסגרת כלשהי?
גם לא סיפרת לנו בת כמה את....בתקווה שזה לא סוד
,
שבוע טוב ונעים, יניב _________________ "היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני" |
|
חזור למעלה |
|
|
גזוזית משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 24/07/2004 ב- 11:22:11 הודעות: 3 מיקום: נגב
|
נשלח: 24/07/2004 ב- 23:20:12 כותרת הודעה: אני בת 28 |
|
|
אני לא מופיעה עדיין. אני לא בטוחה לגבי הסגנון בו אני לומדת. בגלל העדפותי אני מתמקדת כרגע בשירה קלאסית (אני אוהבת במיוחד בארוק) אבל שרתי גם גרשווין ושירי ג'אז אחרים. בכל אופן לא שמתי לב להבדל בטכניקה שבה המורה מלמדת אותי לשיר קטעים קלאסיים או שירים אחרים, זו נראית לי אותה טכניקה.
לגבי ההדהוד, למדתי ואני גם מרגישה זאת שיש שלש פוזיציות של שירה: לצלילים גבוהים הרגשת ההדהוד היא ב"מסיכה" באיזור העיניים, הסינוסים. באיזור האמצעי זה הפה, ואת הצלילים הנמוכים מרגישים בגרון. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 25/07/2004 ב- 13:24:28 כותרת הודעה: |
|
|
סליחה על ההפררעה בשיחה... יניב.. למדתה אולי גם את שיטת ההפקה של הגברים הקונטרה טנורים? אני חושב שקוראים לזה "פולצט" או משהו כזה וזה טכניקה של לשיר מתחת לאוזניים ומשהו כזה.. וזה נותן קול מאוד גבוהה..
כדוגמא דויד דא'ור.. אני לא ממש מתמצא... אתה כן? אם כן אתה יכול אולי להסביר?
תודה.. עידו |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 25/07/2004 ב- 13:54:43 כותרת הודעה: |
|
|
לא אזניים ולא נעליים. זו טכניקת שירה כמו בכל שאר הקולות.
קוראים לזה פלסט אבל זה מונח מאוד כללי ולא מדויק שמציין רק צורה של הפקת קול מלאכותית.
אם נפגש יום אחד אסביר לך כמו שצריך. קשה לכתוב את זה על רגל אחת.
למקרה ולא ידעת - גם אני קונטרה טנור..... |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 25/07/2004 ב- 14:05:42 כותרת הודעה: |
|
|
אוקיי.. אבל לא מפיקים את זה מאחורי האזניים..? זו לא הטכניקה...? או אחת הטכניקות..? |
|
חזור למעלה |
|
|
Ave maria משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 15/04/2004 ב- 20:52:36 הודעות: 292 מיקום: under the sea
|
נשלח: 25/07/2004 ב- 16:17:13 כותרת הודעה: |
|
|
לא כל אחד יכול לשיר כמו דוד ד'אור....זה דיי נדיר, פעם היו מסרסי גברים בשביל זה...הם נקראו קסטרטו, והם היו מאוד אהודים למרות שנהוג לחשוב אחרת.... _________________ =] |
|
חזור למעלה |
|
|
קקטוסית משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 21/06/2004 ב- 09:47:36 הודעות: 185 מיקום: אשדוד!!!!!
|
נשלח: 25/07/2004 ב- 16:23:11 כותרת הודעה: |
|
|
אההה סליחה שאני לא קשורה.....
את לומדת חצי שנה אם אני זוכרת נכון... לפי מה שאני מבינה הקול הגבוהה מתפתח עם הזמן ודורש הרבה אימונים.... בכל אופן ככה אמרו לי...
אני נמצאת בערך בותו מצב כמו שלך..
השנה התחלתי לעבוד יותר על הקול הגבוהה שלי ואני מגועה ליותר תווים.... _________________ -"רחוב היסמין זה רחוב עגול בצורת P. אתן צריכות ללכת שמאלה. אני חושבת ש115 זה מצד שמאל, אז תסתכלו ימינה."
-"אוקיי, תודה."
*בשביל להבין, חפש את היערה* |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 25/07/2004 ב- 17:47:51 כותרת הודעה: |
|
|
קשה לשיר כמו דוויד דאור... אולי.. הוא שר יפה... אבל להיות קונטרה טנור זה לא דבר שאי אפשר להשיג....
זו טכניקת שירה מסויימת... זה הכל... לא שזה פשוט לבצע... כמו כל סוג של טכניקה בכל כלי...
ואליה..
הכוונה הייתה לא לסופרן.... ולא לקול הנשי.... אלא לקול הגברי הגבוה= קונטרה טנור |
|
חזור למעלה |
|
|
יניב משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17 הודעות: 121 מיקום: איזור ב"ש
|
נשלח: 25/07/2004 ב- 21:42:55 כותרת הודעה: |
|
|
הי פיצי...שמח שחזרת אלינו...
נתחיל עם גזוזית...האבחנה של שלושת מוקדי הצליל אכן נכונה באופן כללי, שהרי כל זמר יכול להגדיר שונה את המיקום של ההפקה אצלו, כי זה מאוד משתנה מאחד לאחד.
לגבי הצלילים הנמוכים - הם מגיעים יותר מכיוון החזה ולא הגרון. בשירה רצוי שלא להרגיש את הגרון כלל ושלא לדבר על להשתמש בו כי אז עלולים מהר מאוד לאבד אותו.
לגבי הקונטרה-טנור - לפני הרבה זמן קרס פה הפורום ואשכול מלא ומעניין אודון הפלצטו נכחד, אבל אם אני זוכר נכון, ההסכמה הייתה שקונטרה טנור לא משתמש בטכניקת הפלצטו ע"מ להפיק את קולו המיוחד (ביסודו הפלצטו נשמע חלש יותר).
בסדנא שהייתי בה בשבוע שעבר למדתי, שמיקום ההפקה כ"כ משתנה מזמר לזמר וכ"כ אהבתי משפט של מורה ממקסיכו (שנראה לי שאני ממש מעריץ) שאמר: מורה טוב לעולם לא יסביר לתלמיד שלו באיזו צורה להפיק את קולו, אלא יתן לו את הכלים המתאימים למצא את המקום המיוחד שלו שממנו הוא יפיק את הקול הייחודי לו....לא גאון?!
ולכן, היזהרו ממורים שיתעקשו לשפץ לכם את מראה הפה או הלשון ע"מ לשיר "נכון", וכבר ראיתי מורים כאלה. _________________ "היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני" |
|
חזור למעלה |
|
|
יניב משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17 הודעות: 121 מיקום: איזור ב"ש
|
נשלח: 25/07/2004 ב- 21:45:34 כותרת הודעה: |
|
|
גזוזית...לא סיפרת באיזו מסגרת את שרה ואצל מי את לומדת...
זה מאוד מעניין...במיוחד שאני גם מאיזור הנגב _________________ "היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני" |
|
חזור למעלה |
|
|
Ave maria משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 15/04/2004 ב- 20:52:36 הודעות: 292 מיקום: under the sea
|
נשלח: 25/07/2004 ב- 22:07:46 כותרת הודעה: |
|
|
עידו אתה טועה....
ברגע שמיתרי הקול מתעבים (או מה שזה לא יהיה) אין דרך להחזיר את הגלגל אחורה! _________________ =] |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 25/07/2004 ב- 22:19:36 כותרת הודעה: |
|
|
את מבלבלת בין שני דברים..
ומה את חושבת? שלדויד דאור לא התעבו המיתרים? מה הוא לא התבגר... הוא למד לשיר ככה...
והוא לא הקונטרה טנור היחיד בארץ.. יש עוד מספיק חוץ ממנו.. פיצי.. אולי אתה תסביר למירי.. |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 25/07/2004 ב- 23:33:54 כותרת הודעה: |
|
|
לכל גבר יש אפשרות לשיר בצורה מלאכותית ולעשות קול של אישה. לזה בגדול קוראים פלסט. בשביל להיות קונטרה טנור באמת צריך לדעתי להוולד עם היכולת הזו. זה לא שכל גבר יכול להפוך אם רצונו בכך להיות קונטרה טנור. בשביל קונטרה טנור לשיר בפלסט זה הדבר הטבעי ביותר ולא מלאכותי בכלל.
ולענין הטכניקה - אין שום קשר לאזנים בשביל להפיק קול כזה או אחר. כאשר פותחים את הפה גדול ומשמיטים את הלסת אז נוצר מן "חור" כזה קרוב לתנוכי האזניים. זה מפתח הפה הרצוי והנכון ביותר לשירה קלאסית בכל קול. אולי לזה אתה מתכוון. |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 00:18:58 כותרת הודעה: |
|
|
חוצ מיזה, אם אני לא טועה, רוב הקונטרה-טנורים הם בכלל במקור בריטונים או משהו כזה... _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 08:31:34 כותרת הודעה: |
|
|
יכול להיות שלזה התכוונתי פיצי. |
|
חזור למעלה |
|
|
jhona67 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24 הודעות: 47
|
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 09:09:35 כותרת הודעה: |
|
|
אוקיי... תודה רבה פטריסיה |
|
חזור למעלה |
|
|
|