צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 25/07/2004 ב- 13:19:21 כותרת הודעה: גמישות המנעד |
|
|
טוב..אז כפי שאתם יודעים... לכל כלי יש את המגבלויות שלו שעליהם אנחנו מנסים להתגבר...
מגבלות הרגיסטרים בכלי נשיפה הם מוגבליות שעובדים עליהם הרבה על מנת למזער אותם.. כי הם לעולם לא נעלמות..
לדוגמא:
באבוב למשל... הרגיסטר הנמוך שזה חציה הראשון של האוקטבה הראשונה קשה להפיק בפיאנו.
הרגיסטר הגבוהה באבוב הוא צליל מאוד חד אבל יחסית חלש.. וקשה להוציא פיאנו אמיתי..
מכלי הנשיפה.. האבוב הוא אולי המוגבל ביותר מבחינה זו....
אז... אני יכול לפרט בשאר הכלים.. אבל .. אולי מישהו רוצה הוא בעצמו לספר על מוגבלויות הכלי שלו או כלים אחרים.? |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 08:36:07 כותרת הודעה: |
|
|
טוב.. אז אני אמשיך...
בחליל למשל... האוקטבה הראשונה היא מאוד חלשה וקשה לנגן בה פורטה גדול...
מתחילת האוקטבה השנייה החליל כבר מאוד מתחזק.... ובגבוהים שלו סוף אוקטבה שלישית ורביעית הוא כבר מאוד בולט וקשה להציא פיאנו...
דניאל אולי אתה תכתוב על הבסון? |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 12:44:50 כותרת הודעה: |
|
|
זה אגב ממש לא נכון לגבי החליל, פשוט צריך לדעת איך לעשות את זה. באוקטבה הראשונה (אפילו בדו#, דו וסי למי שיש) אפשר להוציא פורטה דיי יפה. צריך הרבה תמיכה, לסט החוצה ויש את השיטה של משה אפשטיין של ללחוצ את החליל פיסית אל הספתיים ואז יוצא יופי של פורטה.
(טוב, יותר מפורטה זה כבר קצת בעייה...)
לגבי הגבוהים, שיטה אומנם מזוכיסטית וקשה נורא (לפחות בשבילי), אבל זה יכול לעבוד: לנגן את האוקטבה השלישית בתור אוברטונים של צלילים נמוכים, ואז יוצא גם פיינו וגם גוון מאוד מיוחד. זה אומנם ממש לא יעיל אם יש פסאז' טכני פסיכי, אבל יש לזה מיני שימושים _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 20:28:51 כותרת הודעה: |
|
|
אני דיברתי על הבעיות והנטיות של הכלי... ולא על איך לפתור אותם...
ברור שניתן לפתור אותן.. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 21:29:18 כותרת הודעה: |
|
|
את באמת משתמשת באופן תדיר באוברטונים כדי לנגן גבוהים בפיאנו? אני חושב שזה מבזבז הרבה אויר, וגם נותן לצליל גוון שונה משל שאר הרגיסטר, וכל עוד לא מדובר במוסיקה מודרנית אני לא חושב שכדאי להשתמש בזה... אבל זו דעתי.
כדאי שתיישמי את השיטה שמשה לימד בצורה יותר... "משמעותית" (כלומר ללחוץ אפילו יותר לכיוון הסנטר) וזה בד"כ מאוד עוזר לשלוט בדינמיקה של הגבוהים. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 21:38:32 כותרת הודעה: |
|
|
אבל... למרות זאת.. הלה הסי והדו אוקטבה רביעית.. חזק משמעותית לעומת שאר הרגיסטר באוקטבה השנייה ותחלית השלישית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 21:50:21 כותרת הודעה: |
|
|
תלוי אצל מי. יש כאלו שאני ממש לא שומעת אצלהם הבדל.
חוצ מיזה, עידן, בטח שכן. פעם, זאת היתה הדרך היחידה בה יכלתי להחזיק את הרה של ה4 תיבות ברה מז'ור של מוצארט בפיינו (בכיתה י"א) _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 21:51:56 כותרת הודעה: |
|
|
אוו.... מסכנים ארבע תיבות.... |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 22:00:05 כותרת הודעה: |
|
|
רה שלישי בפיינו למשך 4 תיבות ושזה יצא יפה זה לא פשוט בחליל. _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 23:14:06 כותרת הודעה: |
|
|
לא פשוט לנגן יפה.... זה נכון... |
|
חזור למעלה |
|
|
|