עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

גמישות המנעד

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 25/07/2004 ב- 13:19:21    כותרת הודעה: גמישות המנעד תגובה עם ציטוט

טוב..אז כפי שאתם יודעים... לכל כלי יש את המגבלויות שלו שעליהם אנחנו מנסים להתגבר...
מגבלות הרגיסטרים בכלי נשיפה הם מוגבליות שעובדים עליהם הרבה על מנת למזער אותם.. כי הם לעולם לא נעלמות..
לדוגמא:
באבוב למשל... הרגיסטר הנמוך שזה חציה הראשון של האוקטבה הראשונה קשה להפיק בפיאנו.
הרגיסטר הגבוהה באבוב הוא צליל מאוד חד אבל יחסית חלש.. וקשה להוציא פיאנו אמיתי..
מכלי הנשיפה.. האבוב הוא אולי המוגבל ביותר מבחינה זו....
אז... אני יכול לפרט בשאר הכלים.. אבל .. אולי מישהו רוצה הוא בעצמו לספר על מוגבלויות הכלי שלו או כלים אחרים.?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 08:36:07    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טוב.. אז אני אמשיך...
בחליל למשל... האוקטבה הראשונה היא מאוד חלשה וקשה לנגן בה פורטה גדול...
מתחילת האוקטבה השנייה החליל כבר מאוד מתחזק.... ובגבוהים שלו סוף אוקטבה שלישית ורביעית הוא כבר מאוד בולט וקשה להציא פיאנו...
דניאל אולי אתה תכתוב על הבסון?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
חלילניתוש
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35
הודעות: 301
מיקום: עיר החודש

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 12:44:50    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה אגב ממש לא נכון לגבי החליל, פשוט צריך לדעת איך לעשות את זה. באוקטבה הראשונה (אפילו בדו#, דו וסי למי שיש) אפשר להוציא פורטה דיי יפה. צריך הרבה תמיכה, לסט החוצה ויש את השיטה של משה אפשטיין של ללחוצ את החליל פיסית אל הספתיים ואז יוצא יופי של פורטה.
(טוב, יותר מפורטה זה כבר קצת בעייה...)
לגבי הגבוהים, שיטה אומנם מזוכיסטית וקשה נורא (לפחות בשבילי), אבל זה יכול לעבוד: לנגן את האוקטבה השלישית בתור אוברטונים של צלילים נמוכים, ואז יוצא גם פיינו וגם גוון מאוד מיוחד. זה אומנם ממש לא יעיל אם יש פסאז' טכני פסיכי, אבל יש לזה מיני שימושים

_________________
אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 20:28:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני דיברתי על הבעיות והנטיות של הכלי... ולא על איך לפתור אותם...
ברור שניתן לפתור אותן..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 21:29:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

את באמת משתמשת באופן תדיר באוברטונים כדי לנגן גבוהים בפיאנו? אני חושב שזה מבזבז הרבה אויר, וגם נותן לצליל גוון שונה משל שאר הרגיסטר, וכל עוד לא מדובר במוסיקה מודרנית אני לא חושב שכדאי להשתמש בזה... אבל זו דעתי.

כדאי שתיישמי את השיטה שמשה לימד בצורה יותר... "משמעותית" (כלומר ללחוץ אפילו יותר לכיוון הסנטר) וזה בד"כ מאוד עוזר לשלוט בדינמיקה של הגבוהים.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 21:38:32    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אבל... למרות זאת.. הלה הסי והדו אוקטבה רביעית.. חזק משמעותית לעומת שאר הרגיסטר באוקטבה השנייה ותחלית השלישית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
חלילניתוש
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35
הודעות: 301
מיקום: עיר החודש

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 21:50:21    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תלוי אצל מי. יש כאלו שאני ממש לא שומעת אצלהם הבדל.

חוצ מיזה, עידן, בטח שכן. פעם, זאת היתה הדרך היחידה בה יכלתי להחזיק את הרה של ה4 תיבות ברה מז'ור של מוצארט בפיינו (בכיתה י"א)

_________________
אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 21:51:56    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אוו.... מסכנים ארבע תיבות....
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
חלילניתוש
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35
הודעות: 301
מיקום: עיר החודש

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 22:00:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

רה שלישי בפיינו למשך 4 תיבות ושזה יצא יפה זה לא פשוט בחליל.
_________________
אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 23:14:06    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא פשוט לנגן יפה.... זה נכון...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb