צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 02/09/2004 ב- 22:10:52 כותרת הודעה: בעיה קטנה |
|
|
מאחר שלאחרונה אני לא יכול לסבול ביצועים בארוקיים לא-אותנטיסטיים, אני שומע המון מוסיקת בארוק שבה הכיוונון של הכלים הוא יחסית נמוך ממה שנהוג כיום.
וזה גורר בעיה: כשאני שומע צליל שכיום יחשב לצליל עם אינטונציה לא טובה, ואנו נגדיר אותו "נמוך", אני משוכנע שהו מצלצל טוב... במילים אחרות, ההקשבה לביצועים אותנטיסטיים משנה לי את שמיעת האינטונציה.
אימא'לה. |
|
חזור למעלה |
|
|
עוגי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 04:13:19 הודעות: 439
|
נשלח: 04/09/2004 ב- 11:30:14 כותרת הודעה: |
|
|
עידן יש לך שמיעה אבסולוטית?? |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 04/09/2004 ב- 11:39:03 כותרת הודעה: |
|
|
זה לא ממש קשור,
פשוט, אני מורגל לשמוע תזמורות (ואת עצמי) ב-440 לפחות.
פעם גליה (המורה) סיפרה לנו שהשמיעה שלה הייתה מכוונת בצורה מסוימת, עד שהיא התחילה להתעסק במוסיקת בארוק, והייתה צריכה לשמוע המון צ'מבלו. היא לא הצליחה להבחין בין צלילים כמו שהיא מבחינה בין צלילים של פסנתר למשל. היא התחילה לעבוד על שמיעת צ'מבלו ומוסיקה עתיקה ומאז השמיעה שלה מכוונת בכיוון נמוך יותר. |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 18/12/2004 ב- 19:20:20 כותרת הודעה: |
|
|
תמיד תהיתי לגבי השאלה הזאת, אבל המסקנה שלי היא שזה רק תירוץ. הרי השמיעה שלך צריכה להיות גם יחסית. לא משנה באיזה כיוון התזמורת, אתה צריך להיות מסוגל לשמוע צליל שלא מכוון עם שאר התזמורת. אני משוכנע שהבעיה הזאת בכלל לא נוגעת לך.
הרי כמו שאתה תוהה אם מוסיקת בארוק יכולה להשפיע על השמיעה שלך, אפשר גם לחשוב שאם תשמע יותר מדי ביצועים גרמנים השמיעה שלך תהיה יותר גבוהה, ושאם תשמע הרבה ביצועים ישנים השמיעה שלך תהיה נמוכה.
זה שטויות לדעתי. שמיעה צריכה להיות גמישה. כמו שריר, לא עצם. מסוגלת לשמוע הכל ולהבחין. זה קשה _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
|