|
הקונסרבטוריון הוירטואלי The Virtual Conservatory
|
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 29/12/2004 ב- 23:32:47 כותרת הודעה: תחרות באקדמיה בירושלים |
|
|
אירוע בלוח: ינואר 4, 2005 ביום ג' - 4/1/2005 יתקיים שלב א' של תחרות שירת סולו עם תזמורת באקדמיה למוסיקה בירושלים. ישתתפו זמרי המחלקה הווקאלית בליווי הפסנתרנים האישיים. המנצח/ת בתחרות יזכו לשיר עם התזמורת הקאמרית של האקדמיה.
עבדכם הנאמן ישתתף (אם השיעול הארור הזה יעבור כבר!!!!!!!!)
בואו בהמוניכם! |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 30/12/2004 ב- 06:36:35 כותרת הודעה: |
|
|
איפה? באיזו שעה? _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 30/12/2004 ב- 09:56:14 כותרת הודעה: |
|
|
בהצלחה! _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 30/12/2004 ב- 15:45:18 כותרת הודעה: |
|
|
התחרות תתקיים באקדמיה.
יום ג', מתחילים ב- 18.30.
20 משתתפים. |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 30/12/2004 ב- 20:12:29 כותרת הודעה: |
|
|
ומה הינך שר בתחרות? _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 30/12/2004 ב- 22:49:27 כותרת הודעה: |
|
|
בשלב א':
(Handel - Pompe vane di morte......Dove sei amato bene (Rodelinda
(Mozart - Venga pur minacci e frema (Mitridate
במידה ועליתי לשלב ב': כנ"ל, ואני מוסיף גם את:
(Handel - Pena tiranna (Amadigi
(Handel - Vivi tiranno (Rodelinda |
|
חזור למעלה |
|
|
ריתי21 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 24/09/2004 ב- 15:51:27 הודעות: 87
|
נשלח: 05/01/2005 ב- 19:57:47 כותרת הודעה: |
|
|
ערב/בוקר טוב לכולם
הייתי אתמול בתחרות, ומאוד נהנתי, וגם פגשתי את צבי (פיצי!!!) ועוד כמה אנשים נחמדים...
לרוע המזל לא יכולתי להשאר עד הסוף (יש תוצאות...?) הייתי צריך להגיע הביתה.
להלן רשמים:
בתחרות השתתפו 18 איש (שניים מהמתחרים לא הגיעו משום מה)
מתוכם רק 3-4 גברים...
מה שיפה הוא שהאישיות של כל אחד משתקפת בצורה מוחלטת בביצוע שלו,
בלי מחיצה או מכשול, ואפשר לראות טיפוסים שונים ומשונים.
יש אנשים שמאוד מתאמצים להרשים, והמתח שלהם ניכר בכל תו שהם עושים.
יש טיפוסים שהשליטה הטכנית שלהם מעולה, אבל הם מנוכרים מהמוסיקה שהם שרים,
אלו בשבילם רק מילים בלי משמעות, ולא נהנתי להאזין להם.
יש טיפוסים שמזדהים עם המוסיקה שהם שרים, ומעבירים לקהל את האנרגיה שלהם,
והאזנה להם היא החוויה הנעימה ביותר.
צריך לזכור שבכל הופעה מוסיקלית מתקיים סוג של דו-שיח עם הקהל, גם אינסטרומנטלית,
וללא ספק כשמדובר בזמרה.
האמן על הבמה מבקש להביע את עצמו בצורה רגשית, ואם הוא לא יודע מה הוא רוצה להגיד בכל רגע, אם אין כוונה ומשהו פנימי המדריך אותו בביצוע שלו, אין שום צידוק להמצאותו על הבמה.
אין הרבה הנאה בהאזנה לערב רב של צלילים הבאים זה אחר זה, מגיעים כאילו משום מקום, ודרכם להעלם כלעומת שבאו, מקסימים והרמוניים ככל שיהיו. אני יודע שיש אנשים שיחלקו עליי, בכל אופן זו דעתי.
ישבתי בתחרות ולא הכרתי את כל האריות, וגם אלו שהכרתי לא ידעתי בדיוק את פירושן לבד ממילים ספורות שאני מכיר בגרמנית/איטלקית, אבל לפי דרך השירה והבעות הפנים יכולתי להבין מה השירה מבקשת להביע באופן כללי,
אבל זה כמובן בתנאי שהזמר עצמו יודע מה הוא רוצה להגיד!!
מבחינה טכנית, הייתי לרוב די מרוצה.
לצערי אני לא מבין הרבה בפיתוח קול של בנות, אבל נראה לי שיותר קל להן להפיק את הקול.
אני יודע מניסיון שגבר שרוצה להשמע טוב חייב לחזק את שרירי הבטן שלו כדי "לתמוך" בשביל שהצליל "יעמוד" וישמע טוב ולא "יפול" לגרון או "ייתקע". בכל מקרה, כשהגוף שלך הוא הכלי, צריך לאמן אותו, לשמור עליו בכושר. כאמור הייתי מרוצה רוב הזמן.
אבל דבר אחד מאוד הפריע לי: כשהזמרים צריכים לנשום בין הפראזות הם עושים את זה דרך הפה...!
אחד הדברים הראשונים שלמדתי זה בכל מצב לנשום אך ורק דרך האף!!
הסיבות:
1. נשימה מהפה עושה רעש! נשימה מהאף לא...
2. האוויר שחודר לריאות מסונן באף, נקי/טוב יותר.
3. נשימה דרך הפה פוגעת במיתרי הקול!!
די הדהים אותי שלא מקפידים על זה ב א ק ד מ י ה, אני אשמח אם מישהו שחושב שהוא מבין יותר ממני יגיב על כך (ולא שאני מתיימר לדעת כל כך הרבה, אני רק התחלתי את לימודי...).
בכל אופן, באתי, ראיתי, אמממ....
ודי נהנתי למען האמת![/b]
נערך בפעם אחרונה על-ידי ריתי21 בתאריך 06/01/2005 ב- 20:08:58, נערך סך הכל פעם אחת |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 06/01/2005 ב- 10:36:41 כותרת הודעה: |
|
|
ריתי:
אשמח לדעת את התרשמותך מקולו של פיצי.. _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 06/01/2005 ב- 16:57:00 כותרת הודעה: |
|
|
סכום התחרות,
היה ערב ארוך ומתיש. כל הכבוד לתומר שבא מכפר סבא וישב עד לכתו בלי להחמיץ ולו משתתף אחד.
לצערי הרב לא הגעתי לשלב ב'.
לגבי נשימה מהפה/אף,
נשימה מהפה לא יותר רועשת מאשר נשימה מהאף (במיוחד אם שמים לב לכך ונושמים בשקט). תהליך קבלת האויר צריך להיות מיידי, ובסופו הריאות אמורות להיות מלאות לחלוטין אך לא גדושות עד שמרגישים סתומים מרוב אויר שאין מקום להכילו. כמו כן נשימה מהפה היא יותר מהירה, וכשצריך לחטוף נשימה גדולה בהפסקה מאוד קצרה זה אפשרי רק דרך הפה. אני מכיר את השיטות לנשימה מהאף, ומתוך נסיון שמתי לב שנשימה כזו הרבה פחות יעילה.
לגבי סינון האויר וכניסתו לריאות בטמפ' הגוף זה נכון אבל מי אמר שנשימה מהפה פוגעת במיתרי הקול |
|
חזור למעלה |
|
|
ריתי21 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 24/09/2004 ב- 15:51:27 הודעות: 87
|
נשלח: 06/01/2005 ב- 20:23:55 כותרת הודעה: |
|
|
צבי,
אני שמח שאתה מסכים איתי, נשימה דרך האף זה הרבה יותר הגיוני, בין אם אתה זמר,
ספורטאי, או מנקה רחובות, לצורך העניין. זה פשוט יותר בריא, ידידי.
אני למדתי לנשום דרך האף בכל מצב, בינתיים לא הייתה לי בעייה עם מעברים מהירים
כלשהם, וכל כך התרגלתי לכך שאם אני מנסה לנשום דרך הפה זה פשוט לא נעים/לא טבעי
בהרגשה שלי.
אפשר להתווכח על אם זה טוב או לא, אבל שנינו היינו בתחרות, ואני בטוח שהבחנת
בתופעה הרווחת בין המשתתפות החמודות, שנגמר להן האוויר והן שואפות פתאום
שאיפה ארוכה וקולנית דרך הפה, וזה נשמע מאוד לא אסתטי, זו בהחלט לא הכוונה.
תגובה נפוצה: "כשאני אעמוד על הבמה בהיכל התרבות של ראשון, אף אחד לא יבחין בזה"
אז זהו, שכן.
ובטוח שכן, אם לוקחים את השאיפה הזו באמצע משפט מאוד קריטי, או באמצע מילה,
שזה הכי גרוע.
בנוסף, כשאני נושם פנימה, אני ממלא את החלק התחתון של הריאות בלבד.
זה מה שלמדתי בפיתוח קול, וגם כשלמדתי משחק בתיכון:
מקור העוצמה שלך הוא פעילות של שרירי הבטן והסרעפת, שדוחפים את האוויר למעלה
ויוצרים עמוד של צליל שפורץ החוצה.
למלא את החלק העליון של הריאות לא נותן לך שום יתרון, כאמור, מקור הכוח שלך נמצא למטה,
קרוב למה שידידינו היותר רוחניים יקראו לו "מקלעת השמש". אבל אני מסכים שבסופו של דבר
אתה חייב למלא את הריאות, אחרת השרירים המאומצים המשוועים לחמצן, יתחילו לכאוב לך,
בדיוק כמו בספורט.
אבל בשביל זה אפשר וצריך לחכות לפאוזה רצינית! הרי לא ייתכן שמגבלותינו האנושיות בנוגע לצריכת חמצן ישימו מכשול להתקדמותה של האמנות!!
(כן זה היה בצחוק ) |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 06/01/2005 ב- 20:59:39 כותרת הודעה: |
|
|
אני מודה שלא שמתי לב איך נושמות ה"משתתפות החמודות" וגם לא שמעתי כאלו שנשמו באמצע מילה, אבל לא שמעתי את כולן, כי הייתי הרבה בחוץ. בכל מקרה היו דברים אחרים שהפריעו לי, אבל זה כבר לא ענין ציבורי.
אם אתה מצליח לנשום כל הזמן דרך האף, גם במהירות, אז כמובן שזה אחלה, אבל חשוב שתדע שנשימה דרך הפה אינה בהכרח רועשת. היא יכולה גם להעשות בשקט. המורה שלי לפחות מקפידה על זה. היא לא מבינה למה צריך לנשום דרך האף, ואף פסלה את זה כשניסיתי כמה פעמים לנשום כך. היא גם לא מרשה לנשום בצורה רועשת. אני מקווה שבשירה שלי לא שמעת נשימות רועשות, ואם כן, אז אנא, כתוב זאת.
לעצם הענין,
כשאתה נושם פנימה אתה ממלא את כל המקום בריאות. הרי האויר לא הולך לשום מקום אחר. הפעלת הסרעפת נעשית ע"י שרירים. גם הפעולה המדומה של מילוי הבטן התחתונה באויר, זו הרי שטות שיש רבים שמאמינים בה, האויר לא מגיע לשם, זה הכל עבודת שרירים. ואכן, כפי שכתבת תמיכה נעשית ע"י שימוש בשרירים, וליתר דיוק, בשני השרירים המובילים למפסעות. זאת ועוד, כאשר האויר הולך ונגמר צריך, בעזרת השרירים, לדחוף את הצלעות כדי לא ליבול כמו פרח שלא השקו אותו כמה ימים. כמובן שזה חלק ממה שאנו מכנים "תמיכה", כולל פתיחה ומתיחה של כל השרירים והחוליות בגב. כמו שמורתי אומרת, אתה צריך לחשוב שאתה נמצא בתוך חבית והגוף מתנפח (משרירים) עד לדפנות. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 06/01/2005 ב- 22:47:22 כותרת הודעה: |
|
|
שמעו נא ידידי:
גם לי יוצא לעבוד עם האויר, כמו שאתם יודעים. ני חושב שיש בדברים של ריתי כמה בעיות:
דבר ראשון, פיצי צודק בהחלט בכל, לדעתי.
הנשימה מהפה אכן יותר יעילה, כמעט בכל המקרים. אני חושב שמקור הבעיה היא בדרך הנשימה מהפה.
הנשימה מהאף היא יותר איטית באופן טבעי, ולכן האויר נכנס בצורה מתונה וטובה יותר. אם נושמים לא טוב מן הפה, יכולים להגיע למצב שלא מנצלים את היכולת שלו כמו שצריך. כשיש זמן, אפשר לנשום מהפה בצורה חלקה, ברוגע ובאיטיות, ולא במן "זבנג" של אויר שהוא אינו יעיל כלל, וגם מפיק רעש בד"כ.
יש דרך שלמדתי ממשה לנשום דרך הפה בצורה נכונה בלי להשתמש בזמן ההפסקה. פשוט, לומר "הו" ולחשוב על האויר שנכנס מתחת לזרוע. אני אפילו לא חושב על שאיפת האויר. פשוט על "הו" וגמרנו. זה מנווט את האויר כמו שצריך, לא עושה שום רעש, וזה יעיל ביותר. ככלל, "הו" הוא הדרך הטובה ביותר לנשום מהפה. זה שקט, זה ממלא את הראות מלמטה ועד למעלה ביעילות ובמהירות, כמו האפקט שנוצר ע"י האף, רק הרבה יותר יעיל ומהיר.
לאחרונה הפסקתי לחשוב על מאיפה מגיע האויר, לאן לנווט אותו, על איזה שרירים לחשוב, סרעפת וכו'... זה התגלה כלא יעיל ביותר. אמנם הדברים האלה אכן מתרחשים, אבל לימדו אותי להשתמש בדמיון ובמחשבה, ולא להתרכז בנשימה. הדמיון עושה עבודה יעילה, ממש עבודה על התת-מודע. |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 06/01/2005 ב- 22:59:12 כותרת הודעה: |
|
|
עידן, אני מוכרח להגיד לך שבסוף אותו ערב חשבתי לעצמי "מענין איך היתה התמיכה שלי"... לתדהמתי לא זכרתי כלום. נוכחתי לדעת שאני כבר לא חושב על זה בכלל, לפחות לא בזמן הופעה. בשיעורים כן, בבית כשאני מתאמן אז כן, אבל על הבמה אני עסוק בדברים אחרים וזה כבר קורה מאליו. וזה מה שטוב. התמיכה אמורה להיות לנו טבע שני. |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 07/01/2005 ב- 11:55:30 כותרת הודעה: |
|
|
עניין הנשימה בסופו של דבר זה עניין אישי לכל מבצע ומבצע.
זה העניין הכי טבעי שקורה בכל העסק הזה של הפקת הצליל שלנו.
תצפו בכל האמנים הגדולים, נשפנים או זמרים ותראו איך הם נושמים.
בחלק מהמקרים זה משתנה ממבצע למבצע וחלק נראה שהם עושים דבר דומה מאוד
אבל בשורה התחתונה, כולם נושמים בצורה הטבעית להם והאישית להם.
אני שמעתי על אנריקה קרוזו שהיה נושם דרך האף כל הזמן.
בכל מקרה... מה שהכי חשוב ידידיי, זה איך אתה נשמע.
אם זה נשמע טוב, אז מה אכפת לי... שינשום מצדי דרך האזניים.
ובקשר לזה ששומעים מישהו נושם... זו לא בעייה.
זה ממש לא אמור להפריע, זה חלק מהמוסיקה גם.
ומה לעשות ? אנחנו חייבים לקחת אוויר לפעמים.
אצל נשפנים, תומר, אתה תשמע את הנשימות כל הזמן.
זה ממש לא אמור להפריע לאף אחד.
מה שחשוב זה מה שיוצא החוצה. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
ריתי21 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 24/09/2004 ב- 15:51:27 הודעות: 87
|
נשלח: 07/01/2005 ב- 15:24:15 כותרת הודעה: |
|
|
לקחתם את הדיון הזה קצת רחוק מדי לטעמי.
בסופו של דבר כל אחד יעשה מה הוא מבין, ונכון טל,
מה שקובע זה איך זה ישמע.
אם זה נשמע טוב, אז אין לי בעיה.
במקרה הספציפי של התחרות נתקלתי במקרים שלא נשמעו טוב,
וציינתי את זה, זה הכל!
בקונצרט של ניצן הרעוז לא שמעתי ולו אוושה, וזה לא בגלל שהוא לא התאמץ!
כל אחד והסטנדרטים שלו בנוגע לאסתטיקה, ותרגישו חופשיים להרעיש
שאתם רוצים. (סתם סתם די באמת לא רוצה לחמם שוב)
חוץ מזה, לא שמתי עצמי מבקר או מומחה גדול, רק הבעתי את דעתי,
אבל כל אחד מאיתנו בתור מבצע חי בעולם ביצועי משלו,
ואין סיכוי שנצליח לשכנע האחד את השני בצדקת דרכו על הדף של הפורום.
אם יבוא יום, ונעמוד כל אחד מאיתנו על במה כלשהיא,
הקהל הוא זה שישפוט, וגם אז, יכול אדם להגיד
"הם עוד לא מבינים איזה סוג של גאון אני!" |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 07/01/2005 ב- 15:37:40 כותרת הודעה: |
|
|
מן הסתם שלא תשמע את ניצן הר-עוז נושם בקונצרט עם תזמורת באולם גדול...
גם מן הסתם שלא תשמע את כל הנשפנים בתזמורת נושמים.
הדברים שנשמעים ולא נשמעים אם טוב או לא טוב גם תלויים במקום שאתה נמצא בו.
ברסיטל יותר אינטימי של ניצן הר-עוז אולי כן היית שומע.
אתה יכול לשמוע את זה בדיסקים גם של נשפנים עם פסנתר בעיקר.
עם תזמורת זה תמיד יהיה קשה לשמוע את זה בגלל המקום והקונטקסט שאתה משתלב בתוכו. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
יניב משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17 הודעות: 121 מיקום: איזור ב"ש
|
נשלח: 17/01/2005 ב- 23:16:52 כותרת הודעה: |
|
|
בתחילת דרכי בשירה המורים שלי מאוד הקפידו על נשימה נכונה ועמוקה כמו שכולכם מתארים פה בדיוק רב...
אך עם הזמן ההקפדה הזאת הפנתה את מקומה לעניינים אחרים מכיוון שלאט לאט את המיומנות והשליטה בנשימה השגתי וכנראה שלא חשוב מאיפה אני אשאף את האוויר הוא בעצם יגיע לאן שהוא צריך ואם לא אני מייד מרגיש את זה וחוזר לתקן - זוהי מיומנות.
לא נתקלתי באף זמר שלא בתחילת דרכו שלאורך כל הקונצרט נשם אך ורק דרך האף. _________________ "היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני" |
|
חזור למעלה |
|
|
|
|
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb
|