צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 11/12/2004 ב- 23:49:02 כותרת הודעה: זיהוי אקורדים ומרווחים |
|
|
יש שיטה די טובה להשתלט על זיהוי של אקורדים ומרווחים. מוצאים מנגינות מוכרות המתחילות באקורד מפורק או במרווח ומפזמים אותה בראש שוב ושוב. בטוח שכולכם מכירים.
במרווחים יש לי פחות או יותר לכולם מנגינות (חוץ מספטימות ק' וג' בירידה)
הבעיה שיש לי עכשיו היא עם אקורדים.
הנה מה שאספתי עד עכשיו:
אקורד מז'ורי:
מצב יסודי: הדנובה הכחולה של שטראוס - בעליה, צליל סיום ההפסקה בקולנוע - בירידה.
היפוך ראשון: שיר ערש (מנגינה בעיבוד של ברהמס (צילצול בהרבה בתי ספר)) - בעליה. בירידה -חסר
היפוך שני: האוטו שלנו - בעליה. (יש לי מנגינה בירידה לזה אבל לא מוכרת כ"כ)
אקורד מינורי:
מצב יסודי: "ואולי לא היו הדברים מעולם" (של רחל. לחן של יהודה שרת)- בעליה. ארשת שפתינו (מנגינה לראש השנה) בירידה.
היפוך ראשון: חסר
היפוך שני: סונטת ליל ירח של בטהובן - בעליה. (גם פה יש לי מנגינה בירידה, אך איני יודע את שמה)
מי שיוכל להשלים לי את החסרים, אשמח מאוד.
לא ציינתי את המוקטנים, המוגדלים והמרובעים, כי לרובם לא מצאתי, שתפו אם יש לכם. _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
נערך בפעם אחרונה על-ידי well-tempered בתאריך 15/12/2004 ב- 01:39:45, נערך סך הכל פעם אחת |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 12/12/2004 ב- 00:46:44 כותרת הודעה: |
|
|
מז'ור- קומביה...
מז'ור גדול- המנגינה הזאת שיש בערוץ 2 אני צריכה לשיר אותה כדי שתבינו..
ואת השאר אני לא זוכרת כרגע אני עוד אזכר...... |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 12/12/2004 ב- 12:47:40 כותרת הודעה: |
|
|
לחשוב על שירים כשאתה שומע אקורדים ומרווחים זה לא יעזור יותר מדי לפיתוח השמיעה שלך.
המטרה היא פה לפתח את השמיעה ובאמת לשמוע את העומק שבצליל.
תקשיב לצבע ! לצבע של האקורד, מרווח, צליל !
תנגן את המרווח, תשיר אותו ותקשיב לצבע שלו.
כשאתה תשמע את המרווח\אקורד יעלה לך לראש ישר השם שלו.
התאוריה של איך לכתוב אותו על הדף באה אחר-כך.
שב ליד הפסנתר, תנגן את האקורדים, תקשיב להם בראש, תשמע אותם בשמיעה הפנימית,
אחר כך תשיר אותם מלמעלה למטה ולהפך, תלמד את השמות שלהם כדי שתשמע את האקורד,
יקפוץ לך השם שלו ישר כאילו היית מסתכל על כל אובייקט חיצוני אחר או אפילו צבעים רגילים.
אין דרך מהירה או קלה. צריך לעבוד, לעבוד קשה ואז זה נהיה קל.
וזה באמת לא דורש כל כך הרבה זמן. 15 דקות יום יום ואתה תרגיש בהבדל.
קודם מקשיבים לצבע ואחר-כך לתאוריה. זה חשוב מאוד.
בהצלחה ! _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 12/12/2004 ב- 15:14:57 כותרת הודעה: |
|
|
החצוצרן צודק:
לדעתי השיטה של זכירת מרווחים\אקורדים ע"י יצירות מוכרות היא קצת מיושנת ומפריע להתפתחות של שמיעה טובה יותר. |
|
חזור למעלה |
|
|
maestro מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 04/04/2004 ב- 17:31:56 הודעות: 348 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 12/12/2004 ב- 17:22:49 כותרת הודעה: |
|
|
תרגילי שמיעה
אין דרך טובה מזו.
הייתי מפרט פה את התרגילים של בת שבע רובינשטיין שאני מכיר אבל בפעם אחרונה שעשיתי את זה היא התעצבנה |
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 13/12/2004 ב- 14:19:04 כותרת הודעה: |
|
|
סליחה שזה לא קשור אבל... לביא,
"ואולי לא היו הדברים מעולם " של נעמי שמר????????? יש דבר כזה? אני יודעת שזה שיר של רחל... |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 14/12/2004 ב- 16:20:31 כותרת הודעה: |
|
|
תוקן, גיטה.
תודה לכל המייעצים. אאמץ את כל מה שיעזור לי בשמחה. _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 18/12/2004 ב- 19:49:04 כותרת הודעה: |
|
|
וואו, טל, ממש התרשמתי. אני רואה שאימצת לגמרי את תורתה של בת שבע (אלא אם כן היתה בהודעה שלך ציניות שהשורשים הבלתי בלונדיניים שלי לא קלטו).
זה יפה בתיאוריה לנסות לחשוב על שירים, אבל מעשית ההתקדמות שלך תיעצר מהר מאוד. קודם כל, אולי תוכל לשמוע אקורד אחד ולזהות אותו, אבל מה כשזה יהיה רצף של אקורדים? מה, על כל אקורד יהיה לך זמן לחשוב "זה הפנתר הורוד, וזה סאוט' פארק, וזה צלילי המוסיקה"... לא. גם לא יהיה לך זמן לשום דבר שדורש תהליך חשיבה ותרגום.
בגלל זה מאוד נכון מה שטל אמר - צריך לשמוע את הצבע של האקורד. ככה אתה לומד פשוט לשמוע את האקורד כמו שהוא. זה כמו שהיום אתה יודע לזהות ריח של סטייק עסיסי. חוש השמיעה צריך קצת פיתוח כי לא עובדים עליו בדרך כלל. המטרה היא שהאזניים שלך ישר ידעו איזה אקורד הן שומעות (ולא ינסו לפרק צליל צליל ולהשוות למשהו אחר), כמו שהן מזהות קול מוכר או כלי נגינה ספציפי.
בנוסף, יש אקורדים שאין להם מנגינות. נראה אותך מצליח לזכור ביטונאלים, קואטיאלים וקוינטיאלים וקלסטרים לפי מנגינות. _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 18/12/2004 ב- 20:42:40 כותרת הודעה: |
|
|
שירים עם קוורטיאלים ? בטח משהו בג'אז יש שאפשר למצוא
קלסטרים ? אולי משהו מהמאה ה-20...
בי-טונלים ? סטרווינסקי !
סאות' פארק ? חחחח.... איזה מרווח יש שם ? _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 19/12/2004 ב- 00:47:23 כותרת הודעה: |
|
|
עמנואל, קודם כל זו בדיוק הבעיה שיש לי בהכתבות מלודיות. אני מתחיל לחשב... וזה תוקע אותי. גם בסולפז' לא פשוט לי. הכוונה היתה להשתמש גם במרווחים בצבעים?
דווקא בעניין של זיהוי דרגות בסולם, אני כן משתמש בצבעים, (מתרגל בעזרת Earmaster) וגם לזה אפשר למצוא שירים שיש בהם נוסחאות מסוימות
ומסתבר שהמנגינות המורכבות מאקורדים עזרו לי להבחין בהיפוכים במהירות.
המנגינות, להבנתי אמורות להיות מעיין מתווך, כדי שתיזכר מאיפה הגוון הזה כבר מוכר. הבעיה מתחילה כזה משתלט... איזה ברוך. המורה שלי עושה ממני קציצות כל שיעור, לאחרונה. _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 21/12/2004 ב- 01:57:35 כותרת הודעה: |
|
|
כן, זה נהיה ממש קשה... אני זוכר טוב מאוד איך ההרגשה...
בקשר לשמיעת מרווחים, אני רוצה להמליץ לך על תרגיל. אבל לפני שאני מפרט עליו אני רוצה להבהיר שזה לא תרגיל שניתן לי על ידי מורה, ולא בא מבת שבע. זה פשוט משהו שנראה לי יכול לעזור.
תרגיל: כל יום, תעבוד פעם-פעמיים במשך 5 עד 10 דקות. תבחר זוג אקורדים, בהתחלה מהרשימה הזו (קוארטה-קוינטה, טרצה-סקסטה, סקונדה ספטימה) ולאחר מכן תשחק עם זה איך שבא לך. אבל בשבועות הראשונים לפי זה. את המרווחים תנגן בסולם מאג'ורי מסוים עליו תישאר שבוע-שבועיים. אני יודע שתרגיש דבילי קצת, אבל פשוט תשב ליד הפסנתר ותנגן לעצמך את המרווחים, שוב ושוב, עם קפיצות בין האוקטבות, עד שתוכל לזהות אותם גם תוך כדי בישול ודיבור בטלפון
אתה יכול לעשות על זה כל מיני וריאציות למיניהן, זה לא מתכון בדוק. רק תזכור, כל סש'נ של 5 דקות תעבוד רק על זוג אחד.
בקשר למנגינות, אני חייב להתוודות שיש שתי מנגינות שאני פשוט לא יכול לפספס והן עוזרות לי למצוא היפוך -
I feel pretty שזה מאג'ור גדול טרצ-קוארט
x files שזה מאג'ור גדול קוינט-סקסט
זהו לבינתיים... בהצלחה, לך ולכולם _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
|