צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 04/01/2005 ב- 19:07:16 כותרת הודעה: בין מוסיקה כלית לווקאלית |
|
|
ברכות,
כמי שהתחנך על הקשר ההדוק שבין מוסיקה קולית לכלית, חשבתי להעלות את זה לדיון כדי להוסיף קצת לעצמי...
מה אתם חושבים על הנושא? האם קיים קשר שצריך לשמר אותו? האם הוא דורש יחס משמעותי ורציני? ומה ההשפעה על הביצוע?
כן, האשכול הזה מיועד בחלקו הגדול לאינסטרומנטליסטים, אבל חשוב שהוא יהיה כאן...
|
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 05/01/2005 ב- 16:10:33 כותרת הודעה: |
|
|
עידן, תוכל בבקשה להסביר את שאלותיך יותר כי אני פשוט לא מבינה... יש בכלל הוה אמינה לנתק את הקשר??? |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 06/01/2005 ב- 07:13:14 כותרת הודעה: |
|
|
אוקיי אני אסביר:
ידוע שמוסיקה כלית התפתחה מן המוסיקה הווקאלית. ויש לזה עדיין השפעה על הנגינה שלנו בכלי. למשל, ליריקה. זה ערך זמרתי מובהק, ובכלי משתמשים בזה כדי להביע "שירתיות". עושים את זה באמת?
ונגיד שיש לי קפיצה מאוד גדולה באמצע המנגינה, נגיד של אוקטבה וחצי. המנגינה מאוד שירתית. בד"כ מה שאני אעשה זה לחשוב על הזמן שלוקח לקולורטורה להפיק קפיצה כזו, ובעצם לעקב אותה קצת כדי שתיווצר הרגשה של "מאמץ", מה שישמע כאילו מישהו שר את הקטע, ולא רק מנגן אותו. אני מחפש דוגמאות נוספות והארות אם יש לכם... |
|
חזור למעלה |
|
|
פיציקטו משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 23/06/2004 ב- 10:49:30 הודעות: 126 מיקום: רחובות
|
נשלח: 06/01/2005 ב- 08:36:56 כותרת הודעה: הקשר |
|
|
התמיכה מן הבטן (שרירי הבטן) והשימוש בסרעפת , עמוד האויר התומך בהפקת הצליל, בניית משפט מוסיקלי עם הרבה תמיכה של אויר
כל אלה משפטים שמלמדים על המשותף בין הכלי והקול _________________ HAND |
|
חזור למעלה |
|
|
|