צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
KooKoo משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 28/01/2005 ב- 18:11:44 הודעות: 57 מיקום: נס-ציונה
|
נשלח: 05/02/2005 ב- 18:24:55 כותרת הודעה: האם יש אפשרות לנקישה כפולה בסקסופון? |
|
|
טוב אני מניח שהבנתם מהכותרת...
אני די מתקשה בנקישות מהירות ובאנסמבל סקסופונים שלנו אני מנגן בסקסופון בריטון, יש לי שם תפקיד ב-West side story, בחלק של Mambo, עם נקישות ממש מהירות..
ואני לא מצליח כל כך... _________________ Sax. ze GOOT |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 05/02/2005 ב- 18:48:12 כותרת הודעה: |
|
|
אני יודע שזה אפשרי אך בצורה מוגבלת כל שהיא.
אולי הקלרנטיסטים יוכלו לענות לך על זה, זה דיי דומה אני מניח.
תשאל גם את המורה שלך מן הסתם.
אפרורו סיפור הפרברים, הנה לך ביצוע נחמד של זה:
http://www.jmc.co.il/livecon2004/youthlive14.html _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 05/02/2005 ב- 18:54:00 כותרת הודעה: |
|
|
ממה שאני יודע, נקישות כפולות הם לא משהו פשוט בכלל אלא אם כן אתה נגן חליל או נגן חצוצרה.
כדי לעשות נקישות כפולות יש צורך בדי הרבה נסיון בנגינת הכלי במיוחד אם מדובר בקלרינט סקסופון וגם בבסון (באבוב אין לי מושג אם זה אפשרי אבל אני מניח שזה לא כל כך שונה מהבסון).
בכל מקרה מה שאני עושה במצב של הרבה נקישות מהירות מדי,
אני מגניב פה ושם לגטו בין שני תווים כדי שהלשון תעקוב, וממשיך עוד כמה תווים עד שאני מרגיש ששוב צריך ואז עושה שוב לגטו של שני תווים וכו'...
(אבל אני תמיד מכין את זה מראש.)
אבל כמובן המצב הזה של הלגטו הוא זמני, בינתיים צריך להתאמן על הדבר הזה מאוד לאט, עם הזמן זה יבוא לך.... על בטוח.
אבל לשאלתך.... כן יש אפשרות!! רק שזה לא קל במיוחד. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 05/02/2005 ב- 19:24:45 כותרת הודעה: |
|
|
גדיאל?! מגניב לגטואים?! פושטק שכמותך!!!
לגבי סטקטו כפול, לפחות בבסון, זה לא נחוץ. זה אפשרי, זה לעצלנים. הסטקטו הרגיל בבסון כ''כ טוב, שאפשר יפה מאוד להסתפק בו - המורה שלי למד כפול רק בסביבות גיל 30 ומשהוא, והוא אף פעם לא נתקל בקטע שהוא היה צריך את זה - הוא משתמש בזה מתוך עצלנות, אבל לשון רגילה יכולה לדפוק יפה מאוד - אני מחזיק בסביבות חלקי שש עשרה על מטרונום 100. המורה שלי עושה את זה על 140. האגדה של המורה שלי - הבחור הכי מהיר שהוא פגש, עשה את זה (הוא כבר מת) על 180. _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 05/02/2005 ב- 20:04:45 כותרת הודעה: |
|
|
כמובן שזה אפשרי. ולדעתי זה מאוד שימושי, בניגוד למה שדניאל אומר. ידוע לי שסקסופוניסטים משתמשים לא מטע בסטקטו כפול, אם הסטקטו הרגיל שלהם לא מהיר מספיק. בכל אופן, אני מעדיף שהסטקטו הרגיל לא יהיה מהיר מדיי כי אז הוא מתקלקל והוא הופך להיות פחות מדויק, ולכן עדיף לעבור לסטקטו כפול. באופן טבעי הוא נשמע פחות טוב מהסטקטו הרגיל, אבל עם קצת עבודה הוא מגיע לרמה מאוד טובה, ולמהירות הרבה יותר גבוהה מאשר הסטקטו הרגיל. חבל להתאמץ סתם בשביל סטקטו, להשקיע בו שעות של עבודה, להזיע כשמגיעים לחלק ביצירה עם הסטקטו, לאבד ביטחון וכו'. הסטקטו הכפול יעיל וטוב. פנה למורה... |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 06/02/2005 ב- 09:24:14 כותרת הודעה: |
|
|
מטבע הדברים הסטקטו של החליל, האבוב והבסון הוא הרבה יותר חד ופשוט..
בכלים האלו הפיה היא כפולה.. בחליל זה בעצם השפתיים ובאבוב ובסון יש שני "עלים" שלא כמו בסקסופון וקלרנית בעליי עלה בודד..
זוהי הסיבה בעצם שבסקסופון וקלרינט קשה יותר להפיק סטקטו, וסטקטו כפול במיוחד.. אך אין זה אומר שזה בלתי אפשרי!
אני אישית לא משתמשת בקלרנית בסטקטו כפול וגם אני לפעמים כמו גדיאל מגניבה לגטו
בכל מקרה אם אתה חושב שתוכל להשתמש בסטקטו כפול ושזה יעזור לך פנה למורה שלך, כמו שעידן הציע..
בהצלחה! _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
KooKoo משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 28/01/2005 ב- 18:11:44 הודעות: 57 מיקום: נס-ציונה
|
נשלח: 06/02/2005 ב- 10:19:42 כותרת הודעה: |
|
|
vick כתב\ה: |
מטבע הדברים הסטקטו של החליל, האבוב והבסון הוא הרבה יותר חד ופשוט..
בכלים האלו הפיה היא כפולה.. בחליל זה בעצם השפתיים ובאבוב ובסון יש שני "עלים" שלא כמו בסקסופון וקלרנית בעליי עלה בודד..
זוהי הסיבה בעצם שבסקסופון וקלרינט קשה יותר להפיק סטקטו, וסטקטו כפול במיוחד.. אך אין זה אומר שזה בלתי אפשרי!
אני אישית לא משתמשת בקלרנית בסטקטו כפול וגם אני לפעמים כמו גדיאל מגניבה לגטו
בכל מקרה אם אתה חושב שתוכל להשתמש בסטקטו כפול ושזה יעזור לך פנה למורה שלך, כמו שעידן הציע..
בהצלחה! |
תודה לך! (:
דרך אגב, אם מישהו רוצה לדעת מהו הקטע הקשה בסיפור פרברים שאני צריך לנגן בסטקטו מהיר, שיוריד את הביצוע הזה: http://www.jmc.co.il/live/live2004/youth14g.wma ובקטע האחרון (Mambo)
יש קטע שכולם נוקשים ממש מהר ביחד, אתם כבר תדעו איזה >:
ואני עוד עם הבריטון, זה קשה פי 2 מאלט _________________ Sax. ze GOOT |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 08/02/2005 ב- 15:17:21 כותרת הודעה: |
|
|
הסטקטו בסקסופון אינו קשה יותר מאשר בכלים בעלי פיה כפולה. בקלרינט הוא כן, בגלל הזוית והצורה שבה הפיה נמצאים בפה בזמן הנגינה.
בסקסופון זה קל בדיוק כמו בבסון, וגם חד מאוד.
קודם כל, מהירות הסטקטו היא לא ממש עניין של "כוח הלשון". הלשון והעכוז הם שני השרירים החזקים ביותר בגוף שלך. זה הכל בראש. כן, בראש. אם תנסה לחשוב על כל נקישה ונקישה "טאק טאק טאק", זה לא יצא. אתה תיעצר על כל צליל. אתה צריך לחשוב על הקו הארוך של המלודיה. תגלה שאם תחשוב על לשחרר את זה במקום להילחץ כדי להצליח כל צליל, זה יהיה הרבה יותר קל ומהיר. לשחרר.
אם אתה עדיין מרגיש צורך בכפול, גם כאן צריך לדעת איך לגשת אליו. כמו שמתופף שמגלגל על הסנייר בזמן שמרימים את הדגל לא באמת מתרכז בכל מכה ומכה, ככה זה גם צריך להיות בסטקטו כפול. המתופף מוריד את היד פעם אחת, והמכה השניה כבר לא באה מכוח המפרק, אלא מההדף של המקל שקפץ על עור התוף. המתופף משתמש בכוח הזה ושולח אותו בחזרה לתוף. ככה צריכה להיות המחשבה שלך. שולח מכה אחת, מנגן שתיים.
אני לא יודע אם הצלחתי להסביר את זה נכון, אבל זו הדעה שלי... כמובן שהרבה לא יסכימו איתי, אבל ככה אצלי זה עובד.בהצלחה _________________ Music is the soundtrack of our lives
נערך בפעם אחרונה על-ידי EmmanuelOboe בתאריך 08/02/2005 ב- 21:21:32, נערך סך הכל פעם אחת |
|
חזור למעלה |
|
|
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 08/02/2005 ב- 16:21:38 כותרת הודעה: |
|
|
אוי! סטקטו כפול קל בבסון! אוי! _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 08/02/2005 ב- 19:24:29 כותרת הודעה: |
|
|
אה ואגב שכחתי לגמרי להגיד לקוקו (או מה שלא יהיה שמך) שקלות הסטקטו תלויה גם כמובן במקום הימצאך.
אתה במקרה גר בירושלים? או בדרום?
הרי שאם תימצא בעיר תל אביב ושכנותיה (חיפה והקריות גם טוב) העלים שלך יהיו יותר קלים וע"כ הסטקטו ידרוש פחות מאמץ.
ובעיר כמו ת"א אולי בכלל לא תצטרך סטקטו כפול.
(וזה כמובן אומר שבירושלים יותר קשה להפיק סטקטו איכותי ומשובח... וכמו כן כפול ) _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 08/02/2005 ב- 21:25:47 כותרת הודעה: |
|
|
דומבי, יצאת מנקודה נכונה והגעת למסקנה לא נכונה.
זה שהעלים קשים יותר בירושלים מאשר בתל אביב - אני מסכים איתך ב150%.
אבל אשמת הקושי של הסטקטו היא לא בעיר אלא בבחירת העלה. הרי ההגיון הבריא אומר שאם בירושלים יותר קשה, אז כשאנגן שם, אני אבחר פיה יותר קלה ונוחה. ובתל אביב, אחת קצת יותר קשה, כי שם היא תהיה נוחה.
האשמה היא לא בעיר, אלא בנגן שבוחר את העלה. אז ההמלצה היא בעצם להיזהר בבחירה העלה ולבחור את מה שנוח בו באותה עיר, ולא להישאר מקובע לעלה אחד.
הרי לכם קלרינטיסטים תמיד יש איזה 50 פיות...
מזכיר לי בדיחה:
כמה קלרינטיסטים צריך כדי להחליף נורה?
אחד, אבל הוא יצטרך לעבור על 20 קופסות של נורות עד שהוא ימצא אחת טובה. _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 09/02/2005 ב- 09:32:16 כותרת הודעה: |
|
|
אכן אהבתי את הבדיחה...
(אגב בקרלינט/סקסופן מדברים במושגי עלים ולא בפיות... אפשר לנגן עם פיה אחת בלבד כמה עשרות שנים.)
בכל מקרה, זה אכן נכון מה שאתה אומר עמנואל...
ובאמת אם מנגנים בת"א כדאי לקחת את העלים שאתה מכיר אותם כיותר קשים.
אבל מה שמפחיד אותי תמיד זה שאם אקח עלה יותר מדי קל בירושלים אז הצליל מתחיל להישמע קצת מעוות.
אבל ניחא... זה באמת החלטה של כל נגן ונגן. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
KooKoo משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 28/01/2005 ב- 18:11:44 הודעות: 57 מיקום: נס-ציונה
|
נשלח: 09/02/2005 ב- 11:45:31 כותרת הודעה: |
|
|
אני גר בנס-ציונה, 10 ק"מ מראשון.
ואם מישהו מבין בזה, אני מנגן על עלה מס' 2 של Vandoren (שזה יחסית קל), ואני מרגיש שהוא קל, שאלתי את המורה שלי אם לעבור ל-2.5, או 3
הוא אמר לו, זה וויכוח שנמשך כבר כמה חודשים... _________________ Sax. ze GOOT |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 09/02/2005 ב- 14:19:12 כותרת הודעה: |
|
|
מס' 2???
ואוו... זה נשמע לי שיא הקלילות... (במיוחד כשבקלרינט מתחילים מ2.5)
טוב אני אומנם לא מורה אבל זה נשמע לי מוגזם לא לתת לך לעבור ל2.5...
אומנם בקטע של להתרגל לעלה יותר קשה זה מעצבן. אבל תראה שזה משפר לך לגמרי את הצליל.
נ.ב: אל תעבור מ2 ל3 בלי לעבור דרך 2.5! זה די לא כדאי... _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
KooKoo משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 28/01/2005 ב- 18:11:44 הודעות: 57 מיקום: נס-ציונה
|
נשלח: 09/02/2005 ב- 16:57:12 כותרת הודעה: |
|
|
dombi כתב\ה: |
מס' 2???
ואוו... זה נשמע לי שיא הקלילות... (במיוחד כשבקלרינט מתחילים מ2.5)
טוב אני אומנם לא מורה אבל זה נשמע לי מוגזם לא לתת לך לעבור ל2.5...
אומנם בקטע של להתרגל לעלה יותר קשה זה מעצבן. אבל תראה שזה משפר לך לגמרי את הצליל.
נ.ב: אל תעבור מ2 ל3 בלי לעבור דרך 2.5! זה די לא כדאי... |
בסקסופון זה מתחיל מ-1.5...
ואני ממש מרגיש שזה קל לי, כל לחיצה קטנה עם השפתיים סותמת את הצליל...
והוא אומר שזה בסדר, אני לא יודע, אני חולק על הדעות שלו.
ובקשר למעבר ישר ל-3 לדעתי אתה צודק...
ואני מרגיש שהצליל שלי הוא לא ממש בשיא האיכות כמו שהוא בדרך כלל, אני מוצר את עצמי מחליף עלה כל שבוע כדי שהוא יהיה קשה ושהצליל ישמע יותר רך, ולא כמו משהו שדומה לאבוב (בלי להעליב (: )...
לדעתי אני קונה קופסא של 2.5 בלי להגיד לו X:
שישים לב בעצמו שהצליל יותר טוב.. _________________ Sax. ze GOOT |
|
חזור למעלה |
|
|
stockhausen משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 07/02/2005 ב- 21:25:03 הודעות: 89
|
נשלח: 10/02/2005 ב- 15:04:03 כותרת הודעה: |
|
|
בענייני עלים-
לפני מספר ימים קניתי קופסה של עלים מס' 4, מכיוון ש ה3.5 כבר קלים לי מדי.
העניין הוא שביינתיים לא הספקתי להגיע עם אף אחד מהעלים שם ליחסים מספיק טובים והיום יש לי קונצרט בערב. והעלים 3.5, אחרי שכל השבוע ניגנתי 4 כבר כל כך קלים לי, שגם תהיה לי בעיה לנגן איתם הערב.
נו טוב, אני אסתדר. אני משער שזה חלק מההוויה הקלרניטיסטית... |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 10/02/2005 ב- 15:50:38 כותרת הודעה: |
|
|
עלים מס' 4?! זה לא קשה לך מדיי?........
ואין לך עלים מס' 3.5 מוכנים שהם לא כ"כ קלים..? _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
stockhausen משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 07/02/2005 ב- 21:25:03 הודעות: 89
|
נשלח: 10/02/2005 ב- 17:05:40 כותרת הודעה: |
|
|
אולי המושגים שלי לגבי קל וקשה קצת מעוותים.
יש לי יותר מדי עלים למען האמת. אני לא יודע באיזה לבחור. אף אחד לא ממש מדהים.
כנראה שפשוט חסר לי נסיון בזה. אצל המורה הישן שלי הייתי משתמש באותו עלה, ורק בו אולי חודשיים. |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 11/02/2005 ב- 02:11:12 כותרת הודעה: |
|
|
מעניין... חשבתי שזאת מחלה של אבובנים בלבד.
אל תנגנו על פיות קשות/עלים קשים!!! למה אתם חושבים שהמורים דוחפים אתכם לנגן על פיות קלות? כי הנגינה צריכה להיות חופשית, כמה שפחות מאמץ. לשחרר... לא ללחוץ על הפיה/עלה, אלה "לעטוף" אותו...
נגן שרואה שהוא צריך לנגן על עלים יותר ויותר קשים לא צריך להרגיש שהוא מתחזק וזה טוב.אלא - זה סימן שהוא מפעיל יותר ויותר לחץ, וזה רע. צריך לעצור את זה לפני שזה מגיע ממש למצב חמור. תנסה לבדוק מה אתה עושה, ואם אתה יכול לשחרר. תוריד את הלסת, או לא יודע, אין לי מושג איך זה עובד אצל קלרינטיסטים. תגלה פתאום שהנגינה הרבה יותר חופשית, יש לך יותר אויר בפראזות ארוכות ושהכתפיים שלך פחות מכווצות (אם יותא לך לנגן מול מראה).
חשוב לעשות את הבקרה הזו... לכם לפחות יש מספרים כדי לתת לכם הערכה. אנחנו הולכים רק לפי החוש... _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 11/02/2005 ב- 13:34:55 כותרת הודעה: |
|
|
אוקיי בקטע של להתחיל לנגן על עלה יותר קשה צריך להיות מאוד בטוח שזה מה שאתה רוצה...
כי אח"כ אם זה קשה מדי ואתה חוזר למספר הקודם אז זה נעשה קל מדי וזה מתחיל להיות בלאגן.
אבל אני לא רואה ממש סיבה לעלות ל4... 3.5 זה הנורמה אלא אם כן יש לך פה של אריה מאוד חזק ואז בהצלחה שיהיה לך. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 11/02/2005 ב- 14:15:10 כותרת הודעה: |
|
|
אף עלה לא יהיה מדהים או מושלם... אתה צריך להכין כמה עלים טובים יחסית שיהיו לך..
וכמו שגדיאל אמר... מס' 3.5 זה באמת הנורמה.. אני לא רואה סיבה לעלות ל-4....
ודרך אגב לא משתמשים באותו עלה חודשיים! _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 11/02/2005 ב- 14:21:14 כותרת הודעה: |
|
|
אה זהו!!! ידעתי ששכחתי להגיב על משהו ממה שאמר שטוקי (אפשר לקרוא לך שטוקי ? )
צריך להחליף עלה מדי פעם... אחרת אתה יכול כבר לזרוק אותם בסוף החודשיים. הם כבר לא יהיו יעילים. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
stockhausen משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 07/02/2005 ב- 21:25:03 הודעות: 89
|
נשלח: 11/02/2005 ב- 14:39:24 כותרת הודעה: |
|
|
ציינתי שהייתי משתמש באותו עלה חודשים כמשהו לא טוב שהייתי עושה פעם ועכשיו כבר לא, אם הנקודה לא הובהרה.
ואני חושב שמספר עלה יותר גבוה לא צריך להיות קשור לחוזק של הפה וללחץ של השפתיים אלא לכמות ולחץ האוויר שהוא דורש.
כנראה שאתם צודקים, אבל אני בכל אנסה להתרגל ל4, כי חבל על ה125 שקל ששילמתי על הקופסא הזאת, ובד בבד אני אשתמש מדי פעם גם ב3.5 כדי שאם אני אחליט לחזור אליו הוא לא יהיה ממש קל מדי. |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 11/02/2005 ב- 15:17:23 כותרת הודעה: |
|
|
תראה, ה-125 ש"ח ששילמת זה לא מה שצריך לגרום לך להשתמש בעלים האלו!
(נ.ב- גדיאל פתח שירשור חדש לעלים ) _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
|