צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
בחרו תקופה בה הייתם רוצים להלחין |
רנסנס ומוסיקה עתיקה |
|
11% |
[ 2 ] |
בארוק |
|
11% |
[ 2 ] |
קלאסי |
|
17% |
[ 3 ] |
רומנטי |
|
41% |
[ 7 ] |
מודרני ואילך |
|
17% |
[ 3 ] |
|
סך הכול הצבעות : 17 |
|
מחבר |
הודעה |
natik משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 19/12/2004 ב- 17:19:20 הודעות: 76 מיקום: "בקצה השמיים ובסוף המדבר יש מקום רחוק מלא פרחי בר"...
|
נשלח: 07/02/2005 ב- 18:21:45 כותרת הודעה: סתם בא לי לדעת... |
|
|
סתם בא לי לדעת...
אם הייתה לכם את האפשרות לבחור תקופה בה הייתם יכולים להלחין, מה הייתם בוחרים?
|
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 07/02/2005 ב- 23:28:46 כותרת הודעה: |
|
|
מבחינה מאוד מאוד שיטחית, הייתי רוצה להלחין בבארוק המוקדם.
במאה ה-20 הייתי מתקשה למצוא את עצמי, בתקופה הרומנטית לא הייתי מצליח לחיות עם עצמי, בתקופה הקלאסית הסיכוי שהיו זוכרים אותי הוא זעיר (מוצארט היידן ובטהובן תופסים המווון מקום...), בבארוק המאוחר תמיד היו משווים אותי לבאך, וברנסאנס צריך להיות גם דתי אדוק, ולהתחשב בחבורת בישופים שהיו מערימים מכשלות וכופים את דעתם בצורה שקשה להתמודד עמה (מי שחי שם והלחין, הוא גיבור בעיניי). לכן - בארוק מוקדם! |
|
חזור למעלה |
|
|
natik משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 19/12/2004 ב- 17:19:20 הודעות: 76 מיקום: "בקצה השמיים ובסוף המדבר יש מקום רחוק מלא פרחי בר"...
|
נשלח: 08/02/2005 ב- 07:38:10 כותרת הודעה: |
|
|
אתה בהחלט צודק!
הבארוק המוקדם היא תקופה שפחות מיצתה את עצמה מאשר הקלאסית למשל.
אני תוהה למה כולם משתוקקים לכתוב ברומנטי- זה ישמע מאד קיצ'י כל יצירה רומנטית נוספת.
מה גם, שבתקופה הרומנטית לא נוספו הרבה חוקי כתיבה שמאפשרים לכתוב עוד ועוד כמו חוקי
הקונטרפונקט.
המשיכו להצביע... _________________ צ'או קקאו |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 08/02/2005 ב- 13:00:59 כותרת הודעה: |
|
|
למי אכפת אם מישהו היה זוכר אותי !
לפחות אולי היה לי סיכוי לפגוש את גוסטב מאהלר,
להיות תלמיד שלו וללמוד מגאון אמיתי מה זו מוסיקה !
אז אני הייתי רוצה להלחין בתקופה הפוסט-רומנטית שלא הוספת לרשימך הצנועה ולכן סימנתי
את התקופה הרומנטית, ניחא !
ועידן... מי יודע, אולי אם אתה היית מלחין בתקופה הקלאסית, היו ארבעה מלחינים חשובים
מרכזיים
גאון
_________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 08/02/2005 ב- 13:16:53 כותרת הודעה: |
|
|
תכלס יש לי רק בעיה אחת עם להלחין בתקופה הרומנטית-מודרנית: צריך לכתוב סימפוניות קונצ'רטים וכו' בגודל אינסופי...
אני מעדיף יצירות קצרות וקולעות ולא לכתוב קונצ'רטו לפסנתר שהפרק הראשון נמשך 20 דקות.
לכן בארוק או קלאסי.
אבל אני בוחר קלאסי... כי אז הקלרינט התחיל להתפתח! _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 08/02/2005 ב- 13:43:49 כותרת הודעה: |
|
|
אני בוחרת בתקופה הרומנטית.. כמובן בגלל המלחין ברהמס.. שכ"כ הייתי רוצה לפגוש! ובגלל שזו תקופה לא כ"כ קפדנית ו"מרובעת" כמו התקופה הקלאסית.. אשר בה אפשר לצאת קצת מהחוקיות ומהמסגרות המקובלות ולהלחין בצורה שונה.. זו תקופה שקראה לחופש ולחירות.. _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
natik משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 19/12/2004 ב- 17:19:20 הודעות: 76 מיקום: "בקצה השמיים ובסוף המדבר יש מקום רחוק מלא פרחי בר"...
|
נשלח: 08/02/2005 ב- 20:56:50 כותרת הודעה: |
|
|
עצרו לשנייה ותחשבו...
מה יתן לכם לפגוש מלחין נערץ? הרי להיפך, אתם תהיו המתחרים של אותו מלחין,
אתם תצטרכו להפגין את היחודיות שבכם ולא להתחקות אחר מישהו...
נסו למצוא נימוקים אחרים כמו צורות הכתיבה או כלים להם אפשר לכתוב... _________________ צ'או קקאו |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 09/02/2005 ב- 09:37:06 כותרת הודעה: |
|
|
חוץ מזה שבקרוב גיא ימציא את מכונת הזמן האולטימטיבית
ואז נוכל כולנו לנסוע לפגוש את מוצרט/ברהמס/בטהובן/היידן... _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
natik משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 19/12/2004 ב- 17:19:20 הודעות: 76 מיקום: "בקצה השמיים ובסוף המדבר יש מקום רחוק מלא פרחי בר"...
|
נשלח: 09/02/2005 ב- 11:09:20 כותרת הודעה: |
|
|
תגיד גדיאל,
לא מתחשק לך להיות מלחין צעיר, בסוף המאה ה-20, שכותב יצירה לתזמורת כלי קשות וקלרינט, בסגנון יהודי, שנקראת: "אחרי הגשם תזרח השמש"?
(יש גם רקיעות רגליים האמצע) _________________ צ'או קקאו |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 09/02/2005 ב- 12:10:30 כותרת הודעה: |
|
|
מה קורה, שכולם כותבים פה נימוקים פתאום?
אם כבר נראה לי שבתקופה הקלאסית אין מקום לחדש כל כך. אחרי מאה סימפוניות של היידן... השטאנץ הזה לא מתאים לי. או ללכת על החוקים החמורים של הבארוק, או לנפש המשוחררת של הרומנטיקה. אז אני מעדיף, כמובן, את התקופה הזו, שאפשר להלחין מתוך הלך רוח גם. (הרומנטית, אם זה לא היה ברור...) ודווקא סימפוניה, לא יודע אם הייתי כותב. שומאן, שוברט, לא מת על הסימפוניות שלהם. ומאהלר... ויסלחו לי המאלהריסטים המושבעים, זה מדהים מה שמאהלר כתב, רק שקשה לי לחשוב על זה כעל סימפוניה. אני קצת מקובע _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 09/02/2005 ב- 13:53:35 כותרת הודעה: |
|
|
נתיק ידידי,
ציינתי כי הייתי רוצה ללמוד עם גוסטב מאהלר !
ללמוד מגאון ברמה שלו מה היא מוסיקה אמיתית זו הייתה יכולה להיות
חוויה "רוחנית" לא נורמלית בשבילי !
בהחלט גם לא היה אכפת לי לכתוב כמוהו !
מלחינים העתיקו אחד מהשני דורות על גבי דורות.
ציירים מפורסמים שהיו להם תלמידים לימדו את התלמידים שלהם כל כך טוב
עד שהם יכלו להעתיק ציורים ברמה מושלמת ואף הרבה מן היצירות שנמצאו
לאחר מכן התגלו אחר כך כציורים לא של האמנים עצמם אלא כציורים של תלמידים
שלהם... חיקויים או העתקות.
בכלל להעתיק, זו אמנות בפני עצמה
וכמו שאמר מוסיקאי דגול:
Do not be afraid to copy someone style, it is through this process that we begin to develop our own
Philip Smith - _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
|