עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

האם יש צורך בשינון טכניקה כדי להיות מסוגל לבצע אותה?

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> אוף טופיק מוסיקלי
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  

האם יש צורך בשינון טכניקה כדי להיות מסוגל לבצע אותה?
כן
100%
 100%  [ 3 ]
לא
0%
 0%  [ 0 ]
סך הכול הצבעות : 3

מחבר הודעה
uvcd
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 18:59:46
הודעות: 67
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 16/04/2004 ב- 21:47:15    כותרת הודעה: האם יש צורך בשינון טכניקה כדי להיות מסוגל לבצע אותה? תגובה עם ציטוט

האם יש צורך בשינון טכניקה כדי להיות מסוגל לבצע אותה? האם שינון טכניקה = הבנה של טכניקה? מה אתם חושבים? סימן שאלה סימן שאלה סימן שאלה
_________________
There are three types of intelligence: human, animal and military. In that order.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
EmmanuelOboe
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13
הודעות: 286
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 16/04/2004 ב- 22:48:28    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

העמדה שלי היא: כמובן שצריך לחזור על טכניקה כדי לבצע אותה טוב.

זה שאתה עושה את זה יותר פעמים לא אומר שאתה מבין את זה יותר טוב, זה לא העניין. אני יכול להבין טוב מאוד איך עושים משהו גם בפעם הראשונה. אבל עד שהגוף מתרגל לעשות את זה בלי שזה יצרוך ריכוז ענק והשקעה אדירה, צריך לחזור על זה. ומסיבה מאוד פשוטה.

כשאתה חוזר על פעילות, נוצר במוח מסלול עצבי לאותה פעילות. ככל שאתה חוזר על הפעילות, המסלול מתחזק... בגלל זה חזרה על פעולה גורם לך ללמוד אותה. מאותה סיבה, לוקח הרבה שיעורי נהיגה עד שהכל בא ברפלקס. עד שמוטבע לך תהליך השימוש בהילוכים, פדאלים, אורות מראות והכל.

בנוסף, ככל שתחזור על משפט במוסיקה, נגיד איזה קטע מהיר, או רצף אצבועים חלופיים, תביו יותר את ההובלות הפנימיות, ותצבור ביטחון, שבעזרתו תוכל גם לנשוף בצורה יותר יציבה...

נו, הבנתם - יש מליון סיבות למה חזרה ושינון עוזרים.

_________________
Music is the soundtrack of our lives
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 27/11/2004 ב- 09:21:13    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

היי... במעמקי הפורום יש דיונים ממש טובים!

וכן, התשובה היא כן, ברור...
גם למי שחושב שהוא יכול לנגן קטע מאוד מהיר בקריאה ראשונה - חייבים לעבוד לאט. כמו שמישהו פעם אמר לי: זה כמו לחרוט על סלע עם מסמר - צריך לחזור על הפעולה עשרות פעמים, בסבלנות, אבל אחרי שמסיימים התוצאה תישאר שנים על שנים.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 27/11/2004 ב- 15:55:55    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כמובן שגם אם צריך לעשות את הדבר הזה שאתה קורא לו שינון צריך לדעת כיצד לעשות זאת נכון.
אם הגישה לא תהיה גישה טובה אז גם השינון לא יעזור ולא תבין למה זה לא הולך לך.
אז יש גם גישה שאיתה אתה צריך ללכת כאשר אתה משנן.
בקשר לכמה זמן צריך לעשות את זה. זה אישי לחלוטין ומשתנה מנגן לנגן.
יש כאלה שצריכים 5 דקות בשביל להצליח לנגן את הפרזה הכי טכנית והכי קשה בעולם ויש כאלה שיקח להם חצי שעה. זה תלוי בכל מיני עניינים פיסיים וגם תפיסה בין השאר.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ריתי21
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 24/09/2004 ב- 15:51:27
הודעות: 87

הודעהנשלח: 27/11/2004 ב- 16:20:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מה שהבחנתי בו, ונראה לי מאוד מוזר, זה העובדה שכשלומדים משהו מתוך שינון, ואחרי שאתה יודע אותו ממש ממש טוב, כמו לנגן או לשיר איזשהיא יצירה,
אתה יודע אותה בתור מכלול של פעולות שבאות אחת אחרי השנייה בסדר מסוים,
וגיליתי שכשאני מנסה להתחיל מהאמצע או להוציא מהמכלול הזה רק קטע אחד בנפרד, פתאום אני מתבלבל ולא מוצא מאיפה להתחיל....

אפשר לראות את זה בהרבה תחומים בחיים, מבחינת הפעולה של המוח, שהוא עובד בתבנית מסוימת, הולך לאורך מסלול מסוים שנקבע לפי הנסיון הראשוני, כמו ש-calister אומר,
ולנסות להגיע לנקודה הסופית ממקום אחר או בדרך אחרת זה מוזר... למרות שמדובר באותו יעד!
הדרך תראה לך פתאום זרה לחלוטין, למרות שאתה פשוט מסתכל על אותו מקום מוכר, רק מזווית אחרת...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 27/11/2004 ב- 16:53:04    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

במוסיקה זה לא בדיוק ככה.
העניין הוא עד כמה אתה מכיר את היצירה טוב.
כל חור וחור בה, כל צליל וצליל.
אתה יכול ועוד איך להתחיל מאיפה שבא לך.
השאלה היא עד כמה אתה באמת יודע את היצירה.
כשאנחנו מקשיבים למוסיקה אנחנו לא מקשיבים לה רק בצורה אחת.
לא מקשיבים לה רק כקו אחד שזורם כל הזמן בצורה ישרה.
אנחנו שומעים כל מיני דברים. אנחנו זוכרים מה היה לפני, מקשיבים לקו הזורם,
ולעוד ועוד אלמנטים שקיימים במוסיקה.
למשל מנצחים טובים שביצעו יצירה מסויימת המון פעמים יכולים לנצח עליה ללא פרטיטורה,
והם זוכרים כל אות ואות, מספרי תיבות ויכולים לעבוד עם התזמורת ללא פרטיטורה והם יודעים
בדיוק בכל מקום איזה כלים מנגנים ומה הולך שם.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
well-tempered
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30
הודעות: 649

הודעהנשלח: 27/11/2004 ב- 17:58:54    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

די ברור מה שאמרת, תומר.
זה קשור לאיזשהו אוטומט מכני שנצרב במח, כשמנגנים את אותו הקטע שוב ושוב מבלי לעבוד עליו באמת. כשמתאמנים בצורה כזו, תיקון הטעויות או הקטעים הבעייתיים לוקח זמן ארוך יותר מאשר בשיטה בה מפרקים את הקטע. והאמת היא שההרגל אמנם מאפשר לנגן יצירה שלמה מתחילה ועד סוף, אך מגביל את יכולת השליטה בהבעה תוך כדי נגינה. הכל נתפס כמקשה אחת, תשנה משהו ותתבלבל לגמרי. לא חייבים להתחיל מהאמצע כדי שזה יקרה. מספיק שתנגן בטמפו אחר (בד"כ איטי יותר), או במגע אחר.

_________________
"Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
מור
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26
הודעות: 1524
מיקום: מבשרת ציון

הודעהנשלח: 27/11/2004 ב- 21:27:32    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מי זה תומר?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
well-tempered
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30
הודעות: 649

הודעהנשלח: 27/11/2004 ב- 21:42:04    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ריתי21=תומר
_________________
"Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
ריתי21
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 24/09/2004 ב- 15:51:27
הודעות: 87

הודעהנשלח: 28/11/2004 ב- 01:18:25    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אוהו, תאמין לי שאני מכיר את הקטע הזה....

הפקה של מוסיקה זה דבר שאני מאוד נהנה ממנו, אבל הבעיה שלי היא העצלנות קורץ

אין לי כוח לעעשות את זה - לפרק את היצירה לחלקים ולתקן את הטעויות,
למרות שזה בדיוק מה שצריך לעשות.
זה תמיד טוב לראות את כל הצדדים ולבוא מכל הזוויות לדבר שאתה עושה,
ושוב, זה נכון לגבי כל דבר שתעשו בחיים.
כשלומדים משהו נהיה מסלול כזה בראש שלנו, וזה ממש טוב להעמיק את המסלול הזה ולחרוש בו עוד ועוד, אבל זה אפילו יותר טוב לפתוח עוד הסתעפויות ולסטות הצידה ולהתנסות ולחדש, אבל זה קשה לאנשים עצלנים כמוני.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
ריתי21
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 24/09/2004 ב- 15:51:27
הודעות: 87

הודעהנשלח: 28/11/2004 ב- 01:20:19    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ודרך אגב למי שלא מכיר קוראים לי תומר מאוד שמח
כתבתי גם הודעה באשכול "חברי הפורום, התפקדו!" למי שרוצה לדפדף ולראות.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
guysoft
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 03/09/2004 ב- 15:14:35
הודעות: 1173
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 28/11/2004 ב- 02:41:53    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ראינו.. אבל משתמשים שוכחים מהר שרשורים (תאמין לי אני רואה את זה כל הזמן).

לדעתי אין ספק, חייבים לשנן, ולחקור לעומק. זו בעיה אצלי: אני לא מתאמן באופן קבוע, אני משתדל לאחרונה להתאמן כדי שאני לא אשכח דברים שאני יודע.

_________________
42
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 28/11/2004 ב- 05:50:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בקשר לשינון:
אני לא חושב שמנצח טוב, כמו כל מוסיקאי טוב, צריך לעבוד בלי תוים. אמנם לבצע ניתן, אבל אני חושב שהמנצחים והמבצעים הטובים עובדים תמיד עם תוים. אני לא חושב שזה טוב ונבון לחשוב שאתה יודע כל פרט במוסיקה.
דוגמה: ארטורו טוסקניני. גם אחרי שעבד על ה"ארואיקה" אין ספור פעמים עם תזמורת, הוא תמיד ישב עם התוים לפני החזרות וחזר על הכל, וכמובן עבד עם תוים בחזרות.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 02/12/2004 ב- 21:55:21    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מן הסתם לא התכוונתי למה שאתה חשבת עידן (ואת ההתחכמויות שלך כבר אני מכיר ממזמן).
בכל אופן,
כמובן שהמנצח יושב עם התווים בזמן שלו עם עצמו וגם לא תמיד מנצח על התזמורת ללא תווים וזה משתנה מיצירה ליצירה. זהו.
הבה לא נסטה מן הנושא.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> אוף טופיק מוסיקלי כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb