עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

שאלה

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי מקלדת
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
איילתהשחר
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16
הודעות: 297
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 20/03/2005 ב- 01:26:18    כותרת הודעה: שאלה תגובה עם ציטוט

אני מתלבטת קצת האם לנגן את הפנטזיקה אימפרומט של שופן. יש לי עוד כמה אופציות ואני לא רוצה יותר מידי רומנטיקה ביחד.
שיקולי נם בעיקר שניגנתי גם כך המון שופן ומלבד זאת זו יצירה טכנית כיפית מאוד אבל מה חוצ מזה? אין בנ עומק מי יודע מה... אולי כדאי לקחת משהו "קצת יותר חכם"?
מצד שני... אולי החוכמה היא דוקא להוציא משהו מזה ולנגן אותו טוב (ולא סתם לרחף על הצלילים...)
מה אתם אומרים?

כיוון שהצטרפו לפורום לאחרונה כמה פסנתרנים יש סיכוי שלא אנהל את הדיון עם עצמי??
ברוכים הבאים!!!
תהנו וכתבו! צוחק
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי Yahoo! Messenger MSN Messenger
Candide
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 14/02/2005 ב- 14:14:04
הודעות: 6

הודעהנשלח: 20/03/2005 ב- 16:49:44    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לדעתי זו דווקא יצירה עם הרבה תוכן. הייתי שמח לנגן אותה בעצמי (כרגע באך, בטהובן וסקריאבין הם מספיק תעסוקה בשבילי...=)
אני מניח שרובנו, הפסנתרנים, מנגנים הרבה שופן. הוא מודרני, אבל באותו זמן שומר את האיכויות הליריות הקלאסיות והבארוקוית של הצליל.

אני יודע איך זה כשכל הרפטואר המיידי הוא רומנטי, ויודע שזה יכול להיות די מלאה בשלב מסוים.
אני משתדל תמיד להכניס איזה באך או דביסי לתוכנית העבודה כשיש מצב כזה, פשוט כדי לאזן את הנפש.

אם הייתי במקומך כרגע, הייתי מתיישב לי על איזה פרלוד ופוגה נחמדים מהפסנתר המושווה. אם רק כדי לאזן את האוזן מחייך
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
איילתהשחר
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16
הודעות: 297
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 20/03/2005 ב- 18:47:22    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אצלי זה תקופות. בשנה שעברה "חרשתי" דביוסי... ניגנתי המון דברים שלו. אח"כ רוול. עכשיו ניגנתי רחמנינוב כדי לאזן את הקונצרט השני של שופן שניגנתי קודם לכן. עקב הרחמנינוב הדכאוני אני צריכה משהו יותר אופטימי מחייך ממש שקעתי בדכאון בגלל הרחמנינוב... עצוב
אגב, אכן, כדי לאזן, אני משתעשעת בקונצ'רטו האיטלקי שבאך. מה שכן, יש לי בעיה... אני לא מסוגלת שלמוע בארוק בכלי מודרני... זה בלתי נסבל... (אני כן מנגנת בארוק החליליות... הרבהמחייך)
תודה!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי Yahoo! Messenger MSN Messenger
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 20/03/2005 ב- 21:55:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מספר הערות ושאלות:

א. קנדיד, למה כתבת ששופן הוא מודרני?
ב. למה ברסיטלים של פסנתרים באמת מוצאים רק ז'אנר מוסיקלי אחד? (שהוא בד"כ רומנטי).
ג. אתם צריכים להתגבר על הבעיה של בארוק בכלי מודרני... אם זה מפריע לכם להקשיב למוסיקה את זה באמת מאוד חבל, בעיקר כשאין לכם צ'מבלו בהישג יד...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Candide
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 14/02/2005 ב- 14:14:04
הודעות: 6

הודעהנשלח: 20/03/2005 ב- 22:39:31    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

היו חסרות לי מספר מילים חשובות כשכתבתי את זה =)
התכוונתי שהוא בעל אופי מודרני, לדעתי, יחסית לתקופה בה הוא כתב. האופי של הצליל שלו, ההרמוניות שלו, סוג הרגש שטמון בהלחנה שלו, הוא בעל הקשרים מאוד אקטואלים להיום. אני מתכוון למתח הרב ודיסונאנטיות, שניצבים תמיד ליד סוג של שלווה נוגה (אני חושב, למשל, על הפולונז-פנטזיה אופוס 61).
כמובן וכמובן שלא התכוונתי להגיד ששופן הלחין בתקופה המודרנית. אני התכוונתי להשקפת העולם שמאחורי המוזיקה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 22/03/2005 ב- 11:01:17    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מה הבעייה עם לנגן באך על כלי מודרני ?
מה שחשוב זה מה שהוא כתב, אפשר לנגן את היצירות שלו בכל מיני כלים אבל
היצירה המוסיקלית זה הרעיון.

בכל מקרה אני חושב שכל פסנתרן חייב לנגן באך... פרלודים ופוגות זה דבר מעולה
בשביל לעבוד על הטכניקה שלכם. מאוד מאוד מועיל.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 22/03/2005 ב- 12:01:42    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אגב את יכולה גם לנגן סונטות של סקרלטי...
הבחור הפציץ בנושא הזה אין מה להגיד. 555 סונטות. (חחח מזל שזה לא 666 סונטות...)
סקרלטי גם מלחין בארוקי. אולי גם הוא יאזן את העניין.

אבל אין לי שמץ עד כמה זה קל קשה או בינוני.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
well-tempered
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30
הודעות: 649

הודעהנשלח: 22/03/2005 ב- 14:49:24    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כן, סקרלטי זה רעיון טוב. בארוקיסט, אבל מיוחד. חדשן, שונה, ומאוד מעניין.

נראה לי שאין לו סונטות ממש קשות, או שאני טועה ויש כמה, רובן אפשר להגדיר כקל-בינוני. (נכון שזה נשמע כמו הגדרת רמת פציעה בארצנו נטולת השלווה? מבולבל )

_________________
"Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
איילתהשחר
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16
הודעות: 297
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 24/03/2005 ב- 00:46:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

קנדיד, אני לא ממש מסכימה איתך בתפיסתך את שופן... אולי אפתח על זה שרשור אחר מאוחר יותר. (גם אתה מוזמן לעזות את זה)
עידן, לגבי רסיטלים של פסנתרנים יש לחלק. ברסיטלים מובנים (כמו כאלו של בגרות למשל) יש חובה לנגן יצירה לכל תקופה. זה חייב להיות כך. הרסיטלים של פסנתרנים באופן כללי הם בונים לעצמם וכל אחד מנגן מה שהוא אוהב ומתחבר אליו. רובינשטיין ינגן בד"כ רומנטיקה כי כזה הוא. פיראה ינגן הכל ואולי יותר קלסיקה (לא מחייב) יהיו את אלו שינגנו רק בארוק. יש מעט מאוד מבצעים כלליים (של כל הסגנונות-התקופות) אבל גם כאלו יש. לנגן צריך הכל אבל בסוף הנטיה הכללית מתגברת... (נראה לי...)
טל וגם עידן, לגבי נושא הבארוק במוזיקה מודרנית דנו (דגש חזק ב-נ') באופן נרחב בשירשור אחר האשר מיצינו בחוסר הסכמה מוחלט של עידן ושלי... חבל לחדש את הדיון אלא אם יש משהו חדש להוסיף. באופן מתומצת אגיד רק שכמו שאפשרי אבל קשה לשמוע מוזיקה שנכתבה לחצוצרה מנוגנת בפסנתר או להיפך (וכן שאר העיבודים וההעברות מכלי לכלי) הכלים הבארוקיים הם כלים אחרים לגמרי ונגינת יצירות בארוקיות בפסנתר נשמע לי מזעזע באותה מידה עאם לא יותר. לא שאני לא מנגנת באך ובארוק בכלל בפסנתר אבל זה נשמע לי לא טוב בד"כ.
פרלודים ופוגות כמובן שניגנתי (ולו רק בשביל הבגרות...). אגב, אני גם ממש אוהבת את הסויטות של באך... שווה!
גדי, אחלה רעיון. ניגנתי סונטת של סקרלטי ואכן נהניתי מאוד...
לביא, (האמת? ב"ה לא...)
כולם, הערך הגדרתי "רפרטואר" חדש והרי הוא:שסטקוביץ' - כמה פרלודים מתוך ה24. (עוד לא סגור כנראה 1,9,11,12,24 [למי שזה אומר משהו...] כבסיס להוספות ושינויים...), אימפרומט של שוברט בסי במול מז'ור, נוקטורן של שופן בלה במול מז'ור וכן אמשיך להשתעשע ע"א הקושי האמור עם מוזיקה בארוקית עם הקונצ'רטו האיטלקי של באך. (נכון שהוא חמוד?
באשר לפנטזיה המדוברת... תלוי אם יהיה זמן. נקווה לטוב... אני ממש רוצה... היא בהחלט בתכנון ואעבוד עליה. אם ארגיש שיש לי מה לתת ולהעביר בה, אשמח לשתף את כל מי שירצה לשמועמחייך
יש השגות?
המון תודה על העצות!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי Yahoo! Messenger MSN Messenger
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי מקלדת כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb