צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
sariela משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 18/06/2004 ב- 18:19:45 הודעות: 175 מיקום: תל-אביב
|
נשלח: 25/05/2005 ב- 21:18:59 כותרת הודעה: אפקטים |
|
|
היום הייתה לי חזרה ובכמה מהיצירות היו לי אפקטים - כמו נגינה עם הציפורניים, פלז'ולטים נגינה ליד הסאונד בורד וכו'... והמורה שלי נוהגת מ-א-ו-ד להקפיד על מה שכתוב - ז"א אם יש אפקט מסויים אז לנגן אותו כי זה שווה ערך לדינמיקה בעיניה.
אחרי תקופה מסויימת של ירידה ברוח המפרשים שלי הגעתי למסקנה שבסופו של דבר הנבל הוא כלי דיי מוגבל - כלומר חוץ מגליסנדו ועוד כל מני דברים אין הרבה מה לעשות איתו. למרות זאת אני מנגנת על הכלי הזה ואני עדיין חושבת ככה אבל אני גם יודעת שזה מאוד תלוי בנגן ובמה שהוא עושה.
אני חושבת שבעזרת האפקטים האלו ניתן להרחיב במעט מאוד את הגוונים וסוגי הצלילים. אבל האם זה באמת שווה משהו? ז"א
does it realy make such a big diference?
מה דעתכם? |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 25/05/2005 ב- 21:44:45 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שנאלץ לשמוע את כל סוגי האפקטים האפשריים בנבל בשביל לשפוט את השאלה. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 26/05/2005 ב- 11:47:36 כותרת הודעה: |
|
|
אוי לפי זה שאני יודעת מה את מנגנת.. הרי ברור שאת מדברת על הזלצדו..תקני אותי אם אני טועה.. טוב אני אולי אאכזב.. אבל מבחינתי לאפקטים יש חשיבות מאוד מאוד מאוד גדולה.. עד כדי כך שזה יותר חשוב מבחינתי מדינמיקה(טוב אני שונאת דינמיקה..) נראה לי זה מתבטא הכי טוב בכל עניין התיפופים(שאותו אני שונאת אגב זה קטע של בואו נביך את הניבלאי עד הסוף..) או בהבדל ביו גליסנדו נורמאלי לגליסנדו על הציפורניים חקירות למיניהם רעשי פדלים מכוונים(כן יש דבר כזה.. לגבי אם הרעשים שיוצאים מהפדלים שלי.. לא זה לא קשור זה פשוט כי אין לי כח לאטום..)
בכל האפקטים האלה אפשר להרחיב המון את כל עניין הגוונים וסוגי הצלילים.. איך אני אסביר את זה.. כל אחד מהם נותן גוונים חדשים לגמרי(כל מיני דברים שאין לי מושג איך להעביר אותם לכתב בכלל..)
לגבי זה שנבל כלי מוגבל...אמממ.. בוקר טוב! ז"א נבל הוא אחד הכלים היותר מוגבלים מהמון בחינות..אבל..אפשר להוציא ממנו דברים מדהימים למרות המגבלות שלו.. וזה תלוי אך ורק בנגן..
אם את לא מתכוונת לזלצדו אז תסבירי לאיזה יצירה את מתכוונת כדי שאני אדע.. ואם כן.. אז נראה לי שאני צריכה לשמוע שוב את הטנגו(הטנגו נכון?!) מאיזה סיבה לא מזוהה אני לא מצליחה להזכר באיך הוא הולך למרות ששמעתי אותו בשבוע שעבר...(אגב צרבתי לך אותו..)
אוקיי... הרגע קראתי עד הסוף מהתחלה.. זה פתאום נהייתה שאלה יותר כללית.. למשל לנגינה ליד תיבת התהודה יש צליל שונה לגמרי(וזה משהו שהוא לאו דווקא זלצדו.. אלא בערך מכל תקופה שהיא.. ) |
|
חזור למעלה |
|
|
sariela משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 18/06/2004 ב- 18:19:45 הודעות: 175 מיקום: תל-אביב
|
נשלח: 26/05/2005 ב- 12:23:43 כותרת הודעה: |
|
|
את צודקת אכן התכוונתי לסלזדו כי הוא כתב המון המון הוראות (וגם גראנז'ני אגב אם כבר מזכירים) לאיך לנגן ואיפה, ובטנגו יש יותר הוראות מצלילים לדוג'...
בעיבוד של גרנ' לקונצ'רטו של הנדל יש המון המון הוראות לאטום את המיתרים וגם לאטום מיתרים ספורים - כי זה עניין של תקופה - הנבל של ימינו יותר מהדהד וגדול מהנבל של התקופה בה נכתבה היצירה...
(אני מאוד שמחה שצרבת לי אגב...)
השאלה שהתכוונתי לשאול היא אולי יותר כללית מסתם אפקטים של נבל אלא אפקטים בכלל:
האם זה לא מוזיל מהמוסיקה עצמה? יכול להיות שמרוב אפקטים ודברים שאפשר לעשות יוצא שמתעלמים מהעיקר והוא המוסיקה. אני חושבת ששימוש נכון באפקטים (בין אם זה פיציקטו, סורדינות וכו' בכלים אחרים) יכול מאוד להועיל בהעברת המוסיקה, או ביצירת איזה שהיא אווירה, אבל הרבה פעמים אני מרגישה שזה מיותר כי זה גורם להתעסקויות מיותרות כמו: איך אני עושה שני פלז'ולטים וצליל רגיל ביחד ביד שמאל בצלילים: דו דיאז , לה ורה , ולא בזה שהמעבר בין האקורד הזה לסול מז'ור הוא העיקר, וגם שצריך לעשות פה קדנצה יפה וכו'... |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 26/05/2005 ב- 15:04:39 כותרת הודעה: |
|
|
אוקיי ואוו אז זה כבר משהו אחר:
אם זה לא מוזיל מהמוזיקה עצמה?! אמממ לא יודעת.. תלוי ז"א בעניין הגליסנדו זה נראה לי העניין היחיד שבו אני ממש יכולה להבין למה את מתכוונת זה פשוט נהיה כבר כ"כ באנלי.. כמעט כמו גליסים בטרומבון.. לאן התדרדרנו..
חוץ מזה לא יודעת.. ז"א לפלוג'לטים יש בעיה... לפעמים הם כ"כ מסבכים שפשוט עדיף לנגן אוקטבה למעלה.. אבל בכל זאת יש להם צבע כ"כ יפה.. למרות שהם יכולים לסבך בטירוף.. במיוחד העניין הזה שחלק עם פלוג'לט וחלק בלי.. נראה לי יש את זה בווריאציה הרביעית של הגרנדג'ני שהיא דווקא הווריאציה הכי קלה אבל זה מסבך אותה לגמרי.. לפחות בשבילי.. ודוגמא לזה שלפלוג'לטים יש צבע ממש מדהים גם אם הם קצת המון מסבכים נראה לי שזה בביצוע של לילי לסקין לקונצ'רטו של הנדל בפרק השני.. אני מקווה שאני צודקת.. אני פשוט זוכרת שיש שם קטע עם פלוג'לטים שבכלל לא כתוב בתווים ופשוט הוא כ"כ יפה.. וזה באמת מעלה את כל היצירה למעלה.. רק בזכות הפלוז'לטים שזה מקום שבביצועים בלי פלוג'לטים אני ממש לא סובלת..
וגם לגבי גליסנדו יש הבדלים ענקיין בין אם לנגן את זה על האצבעות או הציפורניים.. אז נכון שקצת קשה לזכור מתי מה וכו' אבל הם נשמעים אחרת לגמרי..
לנגן קרוב לתיבת התהודה זה האפקט האהוד עליי.. למרות שגם הוא יכול ממש לעצבן אני זוכרת שממש התחלתי ללמוד אצל גיתית היא נתנה לי יצירה ממש מהירה אני אפילו לא זוכרת איך קראו לה אני אחפש.. בכל מקרה היה גם מקום שרק בגלל שהוא ליד תיבת התהודה לא הייתי מסוגלת לנגן.. שנגנתי אותו לא ליד תיבת התהודה זה כבר לא הייתה בעיה כ"כ רצינית.. בכל מקרה את צודקת לפעמים כ"כ עסוקים באפקטים ששוכחים מדברים אחרים אבל גם הם חלק מהמוזיקה.. |
|
חזור למעלה |
|
|
|