|
הקונסרבטוריון הוירטואלי The Virtual Conservatory
|
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Shaps משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 18:00:42 הודעות: 35
|
נשלח: 18/04/2004 ב- 08:15:14 כותרת הודעה: קדנציה |
|
|
מתי מותר לי להשתמש בקדנציה רגילה ומתי מותר לי להשתמש בקדנצית אמן כשאני כותב קטע? זה לא ברור לי... אם מותר לי איפה שמתאים לי או יש מקומות מסויימים שבהם אסור לי או מותר...
_________________
|
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 18/04/2004 ב- 08:29:59 כותרת הודעה: |
|
|
אתה יכול לנסח את זה שוב? רגע, בעצם זה את, לא? אני לא זוכר מי זה...
בכל מקרה, מה את מגדירה כקדנצת אמן ומה קדנצה רגילה? _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
Shaps משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 18:00:42 הודעות: 35
|
נשלח: 18/04/2004 ב- 14:05:27 כותרת הודעה: |
|
|
עמנואל יקירי זה ערן... בוקר טוב חמוד...
אני לא זוכר את ההגדרה המדוייקת של קדנצית אמן אבל יש סוג של קדנציה שנקראת "קדנצית אמן" לא משנה
זאת לא הנקודה...
קח קדנציה רגילה נגיד 2 סקסט, 5 שש ארבע הולכת ל- 5 חמש שלוש ואז ראשונה.
איפה מותר לי לשים אותה?
איפה שאני רוצה או שיש מקומות מסויימים? _________________
|
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 18/04/2004 ב- 14:36:27 כותרת הודעה: |
|
|
עד כמה שאני יודע, המושג קדנצה מתייחס לשני דברים שונים, וזה מה שבלבל אותך.
המושג הראשון הוא בעצם סיום של משפט הרמוני. קדצה רגילה עוברת דרך דומיננטה ואז מסיימת בטוניקה, קדנצה פלגלית היא סוב-דומיננטה לטוניקה.
אתה תיארת קדנצה רגילה לחלוטין. עכשיו לשאלה איפה מותר לשים אותה, זה תלוי בסגנון. לדוגמה, הקדנצה שלך לא תתקבל במוזיקת בארוק, מפני שהשתמשת ב חמישית קוארט סקסט, שאסור להשתמש בה אלא אם כן זה מקרה ספציפי. מותר לך לעומת זאת להשתמש בחמישית טרצ-קוארט (אותו דבר רק עם ספטימה). מה שכן, היא חייבת ללכת אחר כך לחמישית ספט, כי קדנצה לא יכולה להסתיים בהיפוך של החמישית. חוץ מהפרט הזה, זאת אחת הקדנצות הכי פופולריות בכל התקופות.
ii65-V43-V7-I
לעומת זאת, יש משהו שהוא אכן "קדנצת אמן". איפה שהוא בסוף המאה ה-18 התחילו, בסוף פרקים של קונצ'רטים, לתת מקום לאמן להפגין את היכולות הוירטואוזיות שלו. בסוף פרק ראשון לדוגמה, התזמורת מפסיקה לנגן, והאמן מנגן קדנצה שהוא כתב, או שנכתבה על ידי המלחין. זה קטע סולו באורך משתנה. בסוף הקדנצה הזאת חוזרת התזמורת לסיום של כמה תיבות ונגמר.
דוגמה טובה יש בקונצ'רטו השני לפסנתר של בטהובן. הקדנצה די ארוכה... במקרה הזה, מנגנים קדנצה שהיא כבר כתובה, לא יצירת המבצע.
מקווה שעניתי על השאלה שלך... _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
|
|
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb
|