עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

קדנציה

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Shaps
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 18:00:42
הודעות: 35

הודעהנשלח: 18/04/2004 ב- 08:15:14    כותרת הודעה: קדנציה תגובה עם ציטוט

מתי מותר לי להשתמש בקדנציה רגילה ומתי מותר לי להשתמש בקדנצית אמן כשאני כותב קטע? זה לא ברור לי... אם מותר לי איפה שמתאים לי או יש מקומות מסויימים שבהם אסור לי או מותר...


מבולבל

_________________
מאוד שמח
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
EmmanuelOboe
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13
הודעות: 286
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 18/04/2004 ב- 08:29:59    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אתה יכול לנסח את זה שוב? רגע, בעצם זה את, לא? אני לא זוכר מי זה...
בכל מקרה, מה את מגדירה כקדנצת אמן ומה קדנצה רגילה?

_________________
Music is the soundtrack of our lives
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Shaps
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 18:00:42
הודעות: 35

הודעהנשלח: 18/04/2004 ב- 14:05:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עמנואל יקירי זה ערן... בוקר טוב חמוד...

אני לא זוכר את ההגדרה המדוייקת של קדנצית אמן אבל יש סוג של קדנציה שנקראת "קדנצית אמן" לא משנה
זאת לא הנקודה...
קח קדנציה רגילה נגיד 2 סקסט, 5 שש ארבע הולכת ל- 5 חמש שלוש ואז ראשונה.
איפה מותר לי לשים אותה?
איפה שאני רוצה או שיש מקומות מסויימים?

_________________
מאוד שמח
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
EmmanuelOboe
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13
הודעות: 286
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 18/04/2004 ב- 14:36:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עד כמה שאני יודע, המושג קדנצה מתייחס לשני דברים שונים, וזה מה שבלבל אותך.

המושג הראשון הוא בעצם סיום של משפט הרמוני. קדצה רגילה עוברת דרך דומיננטה ואז מסיימת בטוניקה, קדנצה פלגלית היא סוב-דומיננטה לטוניקה.

אתה תיארת קדנצה רגילה לחלוטין. עכשיו לשאלה איפה מותר לשים אותה, זה תלוי בסגנון. לדוגמה, הקדנצה שלך לא תתקבל במוזיקת בארוק, מפני שהשתמשת ב חמישית קוארט סקסט, שאסור להשתמש בה אלא אם כן זה מקרה ספציפי. מותר לך לעומת זאת להשתמש בחמישית טרצ-קוארט (אותו דבר רק עם ספטימה). מה שכן, היא חייבת ללכת אחר כך לחמישית ספט, כי קדנצה לא יכולה להסתיים בהיפוך של החמישית. חוץ מהפרט הזה, זאת אחת הקדנצות הכי פופולריות בכל התקופות.

ii65-V43-V7-I

לעומת זאת, יש משהו שהוא אכן "קדנצת אמן". איפה שהוא בסוף המאה ה-18 התחילו, בסוף פרקים של קונצ'רטים, לתת מקום לאמן להפגין את היכולות הוירטואוזיות שלו. בסוף פרק ראשון לדוגמה, התזמורת מפסיקה לנגן, והאמן מנגן קדנצה שהוא כתב, או שנכתבה על ידי המלחין. זה קטע סולו באורך משתנה. בסוף הקדנצה הזאת חוזרת התזמורת לסיום של כמה תיבות ונגמר.

דוגמה טובה יש בקונצ'רטו השני לפסנתר של בטהובן. הקדנצה די ארוכה... במקרה הזה, מנגנים קדנצה שהיא כבר כתובה, לא יצירת המבצע.


מקווה שעניתי על השאלה שלך...

_________________
Music is the soundtrack of our lives
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb