עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

אוקטבות וקווינטות נסתרות - תרגילי הרמוניה
עבור לעמוד הקודם  1, 2
 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 24/07/2005 ב- 10:45:29    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

התכוונתי בין האלט לסופרן, תודה על התיקון
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 24/07/2005 ב- 11:17:53    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

צהריים טובים,

א. לא התכוונתי שיהיה הגיון מבחינה פונקציונלית למהלך; ברור שעדיף להכניס כאן אקורדים אחרים או לשנות את ההיפוכים. ניסיתי להבין את עניין הקווינטות הנסתרות. נראה לי ששטוקהאוזן (מאיפה בא השם הזה? מחייך ) הסביר את זה הכי טוב: אי אפשר להמנע מקווינטות נסתרות. זה חלק אינטגרלי מכמעט כל מהלך של אקורדים. צריך להמנע מזה בין בס וסופרן..

תודה על התגובות!

נ"ב: לגבי המהלך I II III, יש דווקא מלחינים שאוהבים דברים כאלה (סלאביים בעיקר), והם פשוט משחקים עם ההכפלות כדי שזה יצא מעניין (מבחינת המלודיה בסופרן וכו'). האמת שאפילו במוצרט יש מהלך (אני צריך לבדוק, אבל משהו כזה): I6, II6, III6, IV6...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
well-tempered
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30
הודעות: 649

הודעהנשלח: 24/07/2005 ב- 14:06:57    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

Ylock כתב\ה:
נ"ב: לגבי המהלך I II III, יש דווקא מלחינים שאוהבים דברים כאלה (סלאביים בעיקר), והם פשוט משחקים עם ההכפלות כדי שזה יצא מעניין (מבחינת המלודיה בסופרן וכו'). האמת שאפילו במוצרט יש מהלך (אני צריך לבדוק, אבל משהו כזה): I6, II6, III6, IV6...


כן, אבל זה מאוד נדיר שישתמשו בזה בצורה כל כך בוטה, אולי כשלד של מהלך גדול (אני מתכוון למוזיקה קלאסית...לא סלאבית קורץ ), כשיש דרגות נוספות באמצע.

הסופרן הזה היה מוצלח יותר אם הוא היה קו בס. רעיון

_________________
"Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 24/07/2005 ב- 14:53:17    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נכון, זה נדיר, אבל זה קיים. (כנראה, באמת, כחלק ממהלך יותר גדול). אני מצרף קטע מתוך מרש ב"חליל הקסם" של מוצרט. מוצרט פשוט משחק עם ההכפלות של האקורדים (פעם טרצה ופעם פרימה).


ex.2.doc
 Description:

Download
 Filename:  ex.2.doc
 Filesize:  490.5 KB
 Downloaded:  531 Time(s)

חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 24/07/2005 ב- 16:32:39    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה אחד הפרקים היפים ביותר בכל האופרה... ובכלל במוסיקה.

רק שאצלי, ברדוקצית הפסנתר שיש לי, הטנור מכפיל את הבאס בתיבה של הסקסטקורדים, ולא כפי שכתוב. ויש עוד כמה שינויים קטנים...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 24/07/2005 ב- 17:30:19    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טוב, תמיד יש גרסות שונות ברדוקציות לפסנתר... בכל מקרה, זה מה שהמורה שלי להרמוניה הביאה לי...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
EmmanuelOboe
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13
הודעות: 286
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 28/07/2005 ב- 07:36:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עידן צודק, יש שם קוינטה נסתרת.

אני ממש לא מסכים עם האמרה ש"בכל מקרה יהיה קוינטות נסתרות, אז רק ננסה שזה לא יהיה בין הסופרן לבס". בולשיט! יהיו אם תכתוב אותן, זה בחירה שלך. אל תגיד "אין לי ברירה". תגדיר לעצמך איפה מותר ואיפה אסור. אני מנסה להמנע מנסתרות גם בקולות פנימיים. מה, הם פחות חשובים? לא! אל תהיו עצלנים...

_________________
Music is the soundtrack of our lives
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
נעם טמיר
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 17:44:53
הודעות: 63
מיקום: הוד השרון

הודעהנשלח: 28/07/2005 ב- 10:21:39    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יש לי כמה הערות: דבר ראשון, למיטב ידיעתי הולסט צודק, שמע לו.

דבר שני, אני בטוח שכולכם יודעים את זה, ושאין צורך שאני אגיד, אבל לא הייתה כאן אף התייחסות לזה: במוסיקה אין חוקים!
כמובן שכשכותבים תרגיל בהרמוניה עפ"י החוקים חייבים להשתמש בחוקים, אבל נראה לי כאן ממבט ראשון שרובכם כאן קלאסיקאים בדם, ורוב הקלאסיקאים שאני מכיר לפעמים הולכים יותר מידי לפי החוקים. אני בטוח שרובכם פועלים כך כשאתם מלחינים, אבל פשוט התפלאתי שלא ראיתי אף התייחסות לזה.

דיברו על זה שבאך שבר את החוקים וזה, אז רציתי להגיד שאחד מהסיבות לשבור חוקים היא למשל כדי להתאים את המלודיה. באך רצה מלודיה מסויימת ולא רצה קפיצות גדולות מידי בקולות פנימיים, אז כדי לכבד חוקים מסויימים הוא נאלץ לשבור חוקים אחרים, והכפיל טרצות רבות, או יצר קוינטות\אוקטבות נסתרות. אני בטוח שיש עוד סיבות שאני לא מכיר לשבירות החוקים הללו.


מישהו כאן אמר לא להמנע מקפיצות בסופרן. לפי מה שאני זוכר זה באמת עדיף כשמתרגלים, אבל כשמלחינים, כ"כ עדיף לעשות קפיצות. אם הולכים רק בסקונדות זה לרוב ישמע מאוד מונוטוני, והקפיצות הם מרעננות ובדרך כלל מאוד יפות. כמובן שבמוסיקה טונאלית כדי לא לכתוב רק בקפיצות (במיוחד לא קפיצות של ספטימות....).

_________________
יום טוב, נעם
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 28/07/2005 ב- 10:59:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נעם,
אני חושב שלא שמת לב לכותרת האשכול - "אוקטבות וקווינטות נסתרות - תרגילי הרמוניה".
אנחנו מדסכסים פה על תרגילים בהרמוניה קלאסית. לא הרמוניה של המאה ה21 וגם לא של המאה ה19.
אם זה היה כך אז לא היינו מעלים בכלל את הנושא של קווינטות ואוקטבות נסתרות או מקבילות.
אבל, כיוון שאנחנו סטודנטים למוסיקה, חלה עלינו החובה לצורך לימודי התואר שלנו, ידע בחוקי ההרמוניה קלאסית.
אז אם לא שמת לב, לביא פתח את האשכול לצורך עזרה בשיעורי הבית שלו, בהרמון 4 קולות ברוח חוקי ההרמוניה הקלאסית.

שים פיאה לבנה, ויאללא ! תתאים את עצמך לתקופה הנכונה של האשכול קורץ
מקווה שהבהרתי את העניין.


_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 28/07/2005 ב- 18:13:50    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כדאי זכור קודם כל שחוקי ההרמוניה (שהם לא מורכבים במיוחד) נוסחו לאחר כתיבתם עפ"י מימצאים סטטיסטיים, ולא רק עפ"י הירמונים של באך, ובכלל יש ספרים של מוסיקאים מכל מיני מקומות באותן שנים, וחיבורים תיאורטיים רבים מספור של מוסיקאים, תיאורטיקאים, ומלחינים. למשל traite de l'harmonie של ראמו.

ולפי דעתי יש למוסיקה חוקים. יש חוקיות שאם עוקבים אחריה אפשר להגיע לתוצאות מדהימות, ושבירה של החוק בדיוק במקום הנכון תביא לתוצאות מדהימות אפילו יותר. אבל מאחר שכשאנשים בימינו לומדים הרמוניה, הם לומדים כדי להכיר את החוקים וכדי לאמן את עצמם בהרמון, ליעל את הכתיבה, ולעשות את זה בשליפה מהשרוול. במרבית המקרים לא מדובר כאן בכתיבה לצרכים אומנותיים (למרות שעצם העיסוק בהרמוניה הוא עיסוק באומנות), אלה בכתיבה לצורך פרקטיקה והבנה. אם לכל שבירת חוק תהיה משמעות אומנותית, הגיון בסיסי, בדיקה בפסנתר שזה לא מצלצל רע, והבנה שזה דבר חד פעמי, אז לפי דעתי זה מכובד מאוד. בכל מקרה, אני לא מוצא לכך טעם בתרגול של הרמון.

חוץ מזה שהחוקים האלה של ההרמוניה היו תקפים גם במאה ה-19, ואפילו בסופה. זה פשוט גורם לדברים להישמע יותר טוב. רימסקי קורסקוב דרש מתלמידיו לכתוב לפי חוקים אלו, לפחות במרבית המקרים. רימסקי קורסקוב עצמו עוקב אחריהם בד"כ. ההרמוניה לא נועדה להתעלל בתלמידים... היא פשוט שיטה גאונית לשלב בין קולות באופן המושלם ביותר, עד כמה שאדם יכול להגיע אליו.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 28/07/2005 ב- 19:48:25    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

"היא פשוט שיטה גאונית לשלב בין קולות באופן המושלם ביותר" סימן שאלה סימן קריאה

אין כזה דבר שילוב של קולות באופן מושלם. זה הכל פסיכולוגי. ככה העניינים התגלגלו בהסטוריה.
הדברים יכלו ללכת גם בצורה אחרת לחלוטין. אין מושלם. יש מה שיש.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 28/07/2005 ב- 20:03:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מה שכתבתי הוא סובייקטיבי, כמו כל קביעה שאני קובע...
חוקי ההרמוניה נועדו כדי לשלב בין קולות ואקורדים בצורה הטובה ביותר של מוסיקה טונאלית, ולאוזן מערבית. מן הסתם מה שמצלצל טוב הוא לא בהכרח אומנותי, והוא סובייקטיבי לגבי כל מאזין.
צריך להיות עורך דין באתר הזה, בחיי...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 28/07/2005 ב- 20:43:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נראה לי שהמקור לחוקים ההרמוניים נעוץ לא רק באיך הם מצלצלים, או איך הם משתלבים באופן הכי ערב ונעים... באמונות הטפלות של ימי הביניים, היה לאנשים משהו נגד הטריטון. מה? אני לא יודע. אני דווקא אוהב את המרווח הזה.. אבל אז, הכנסייה קבעה שזה רע ולכן זה רע. בתקופה מאוחרת יותר, התחיל להפריע לאנשים עניין האוקטבות המקבילות. למה? לא ברור לי. אולי כי זה נשמע פשוט מידי. אז התחילו לקבוע חוקים (זה התחיל עם פלסטרינה, לא? או אפילו לפני) וכך הלחינו בתקופה הקלאסית ובבארוק. ברומנטיקה התחילו לצאת קצת מהמסגרת אבל לא בצורה דראסטית. לקראת סוף המאה -19, באו דבוסי ודומיו והחליטו שהם שוברים את החוקים ועושים מה שבא להם. בהמשך, עם צמיחת המוסיקה הדודקפונית, התחילו לקבוע גם שם חוקים יקיים ו... לאן אני מוביל פה? אני די עייף והניסוח שלי לא משהו היום... מבולבל
הנקודה היא, שתמיד ישנו את החוקים בהתאם למה שקורה בעולם המוסיקה ובכלל ונראה לי שמה שטל אמר (הכול פסיכולוגי) די נכון.

נ"ב:
שמעתי שעורכי דין מרוויחים לא רע...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
shaked_shammah
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28
הודעות: 303
מיקום: בבית

הודעהנשלח: 28/07/2005 ב- 22:18:52    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני לא ממש מבין בזה אבל נראה לי שפיסיקלית יש משהו במרווחים מסוימים שהופך אותם נעימים או צורמים.
לכן חוקי ההרמוניה כן משלבים את הקולות בצורה היפה ביותר לא רק לפי טעמו של המאזין אלא גם פיסיקלית. (לא מבין בזה ושמישהו יתקן אותי אם אני טועה)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
well-tempered
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30
הודעות: 649

הודעהנשלח: 29/07/2005 ב- 00:13:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אתה אולי יכול לדבר "פיזיקלית" על האפקט ששני צלילים או יותר שמנוגנים בו זמנית, יוצרים, אבל לא יותר מכך. נאמר שדו וסול במול, שמנוגנים יחד, יוצרים גלים שהופכים את הצלילים האלו לצורמים. אבל :

א', זו עדיין מוסכמה שזה לא "יפה". משהו מתקופת היוונים, כנראה. וזה ידוע שלמוזיקה ערבית, למשל, יש הגיון אחר לגמרי ואידיאלים אחרים של יופי.
ב' אני לא מאמין שתוכל ליצור חוקים לגבי הרמוניה של ארבעה קולות בצורה פיזיקלית. אמנות זה לא מדע, ועל ידי מחקר מדעי לא הופכים להיות אמנים/מוזיקאים.
(אפילו פלסטרינה, שהיה היחיד שכתב חוקים שהתקבלו באופן כל כך נרחב, לא נמנע מלעבור על החוקים האלו, כך שאתה מבין שזה לא מדע)

למיטב ידיעתי, הסיבה שקווינטות מקבילות אסורות, וכן אוקטבות, היא מפני שזה יוצר תחושה של סטטיות, מבחינה הרמונית והאידיאל הוא של תנועה.
כשמשתמשים בקוינטות מקבילות במוזיקה מודרנית, זה מפני שרוצים ליצור אפקט כזה. (של סטטיות).

_________________
"Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Mico
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 02/11/2004 ב- 10:02:44
הודעות: 471
מיקום: מדינת היהודים

הודעהנשלח: 29/07/2005 ב- 12:31:03    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לפי איך שלימדו אותנו קונטרפונקט (וזה קודם להרמוניה, מן הסתם), דווקא יש משהו פיסיקלי מסוים שבגללו נמנעים ממרווחים מסוימים. למשל בשיעור הממש ראשון הראו לנו שיש צלילים עיליים, וזהו חוק פיסיקלי, יענו תופעה טבעית, שבין אם אתה רוצה ובין אם אתה לא יהיה קיים בכל מקרה.
לכן, כתוצאה מזה (אני לא ממש זוכרת את הסדר שלהם) נמנעים מכל מיני קווינטות ואוקטבות מקבילות וכו', כי יש כבר את הצלילים העיליים שקיימים שם. כן, עובדה שלא כל הזמן שומעים אותם, אבל הם בכל זאת שם. כך לימדו אותנו, לפחות. וזו כמובן רק אחת מהמגבלות. ולמיטב ידיעתי החוקים הפיסיקליים מן הסתם קשורים ליוון העתיקה.

וכן, יש גם את המגבלה שזה עלול ליצור תחושה של סטטיות, לכן אסור לשים קווינטות ואוקטבות במקומות מסויימים.

_________________
NI!!! Nobody expects the SPANISH INQUISITION!!!!!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל Yahoo! Messenger MSN Messenger
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 29/07/2005 ב- 17:13:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

וואלה, נכון! יש בזה פיסיקה..

האמת היא, שהראשון שהתחיל עם העניין של מרווחים היה פיתגורס המום (כן! ההוא משיעורי מתמטיקה). הוא גילה את עניין הצלילים העיליים..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 29/07/2005 ב- 17:16:39    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

העניין קשור בהתמזגות של צלילים עיליים שיוצרים את המרווחים הקרואים קונסוננט שכביכול יותר "נעימים" לאוזן.
אבל זה עניין סובייקטיבי ופסיכולוגי ביותר. זה שהצלילים דו ומי מתמזגים לא אומר לי שום דבר.

ובחזרה לנושא האשכול ! הרמוניה קלאסית ב4 קולות.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
stockhausen
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 07/02/2005 ב- 21:25:03
הודעות: 89

הודעהנשלח: 29/07/2005 ב- 20:25:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אז בחזרה לנושא, הערה קטנה לעידן, שכתב ש"בודקים ליד הפסנתר שזה לא נשמע רע."

ע"פ המורה שלי, בדיקה ליד הפסנתר היא לא נכונה ולא יעילה, מכיוון שההרמוניה ב4 קולות אותה אנחנו לומדים היא הרמוניה למקהלה, ומן הסתם מה שנשמע טוב בפסנתר, לא בהכרח נשמע טוב במקהלה. זוהי שיטת כתיבת ההרמוניה הכי נוקשה, ועם הזמן, אחרי שלומדים את כל החוקים, אפשר ללמוד גם סוגים אחרים של הרמוניה.
במקומות בהם יש רק פסנתרנים, מלמדים הרבה פעמים "הרמוניה ליד המקלדת", שלפי הבנתי היא שונה בכמה דברים מההרמוניה המקהלתית, ובה באמת חלק מהלימוד נעשה תוך כדי נגינת הרמוניות בפסנתר. בכתיבת הרמוניה מקהלתית, עדיף לעשות הכול בראש, וכך גם לפתח את השמיעה הפנימית (או כך לפחות אומרים. אני אישית עדיין לא יכול להסתכל על תווים של קורל או אפילו של תרגיל בהרמוניה ולשמוע את כל הקולות בראש בו זמנית...)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 29/07/2005 ב- 22:12:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לפי דעתי הנגינה בפסנתר היא מועילה וכמעט הכרחית.

א. אתה מוכרח לדעת איך נשמע מה שכתבת. זו גם דרך לתרגל את השמיעה הפנימית.
ב. לעיתים מרוב ריכוז בכתיבה, לא רואים את השגיאות המאוד טריוויאליות, כגון הכפלת טרצה, או פשוט כתיבה של צליל שלא התכוונת אליו. זה קורה לי לעיתים רחוקות. יש טעויות שאני מבחין בהן רק אם אני מנגן את הקטע שכתבתי.
ג. כולכם יכולים להיות בטוחים שאני אהיה הבן אדם האחרון שאתנגד שתהיה לו מקהלה צמודה. אם היית לי כזו מן הסתם הייתי עושה בה שימוש מועיל. כשלמדתי בתיכון אז שרנו בקבוצה את ההכתבות שעשינו בכיתה, וזה היה מאוד יפה. אבל כרגע צריך להסתדר עם פסנתר, וזה תחליף לא רע בכלל.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Mico
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 02/11/2004 ב- 10:02:44
הודעות: 471
מיקום: מדינת היהודים

הודעהנשלח: 30/07/2005 ב- 13:22:23    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אז זהו שגם לנו המורה להרמוניה אמר שאחרי שעשינו את התרגיל, תמיד לנגן אותו בפסנתר ולראות איך זה נשמע, כי בלי לבדוק את זה על הפסנתר זה יהיה די חסר טעם. זה אולי עלול להיראות לך יפה על הדף, אבל על הפסנתר זה יכול להיות בדיוק ההיפך.

וחוץ מזה, אם זה נשמע טוב בפסנתר, למה שזה לא יישמע טוב במקהלה? כן, בטח שיש הבדל בין איך שנשמעת מקהלה ואיך שנשמע פסנתר, אבל עדיין - על הפסנתר אתה מתרגל את ההרמוניה של המקהלה!....

מנגן בפסנתר שרה שר שרה שר

_________________
NI!!! Nobody expects the SPANISH INQUISITION!!!!!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל Yahoo! Messenger MSN Messenger
stockhausen
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 07/02/2005 ב- 21:25:03
הודעות: 89

הודעהנשלח: 30/07/2005 ב- 17:21:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כן. חשוב לבדוק אחרי שעושים את התרגיל.
התכוונתי שלא בודקים כל שני אקורדים, כלומר את העבודה עצמה עושים בראש ורק בסוף בודקים ליד הפסנתר...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
well-tempered
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30
הודעות: 649

הודעהנשלח: 30/07/2005 ב- 21:18:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אגב, מומלץ מאוד, לדעתי, לנגן את הכורלים של באך סימן קריאה
_________________
"Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עבור לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb