צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 19/07/2005 ב- 20:05:07 כותרת הודעה: קראית תווים וידע בתאוריה |
|
|
טוב, אני לא זוכרת אם שאלתי את זה ואם כן אז תמחקו את זה,
ככה,
יצא לי להיות בסוף שבוע יחד עם מעין אצל נגן עוד בפקיעין בשם חרובי(מישהו מכיר הוא עשוה כל מיני פעילויות של יהודים ערבים עם אומנות?) קיצר,
הוא עכשיו מקליט דיסק, אין לו שמץ בקריאת תווים או בכל ידע בסיסי בתאוריה.. אותו מצב זה גם עם אלברט(מהג'ינג'יות אם מישהו יודע..) הוא ניהל עם אבא שלי ויכוחים על גבי ויכוחים על אם זה הכרחי.. וגם הוא הגיע למעמד של אמן ידוע...
אז ברצינות, אתם חושבים שאם אני יודעת שמה שאני מנגנת זה טרצה קטנה או שאני מנגנת בסול מינור או שלושה רבעים וכל זה באמת משמעותי.. או שזה דברים שאפשר להרגיש...?!
תחשבו על זה...(וגם תגיבו..) |
|
חזור למעלה |
|
|
Mico משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 02/11/2004 ב- 10:02:44 הודעות: 471 מיקום: מדינת היהודים
|
נשלח: 19/07/2005 ב- 20:48:25 כותרת הודעה: |
|
|
ת'אמת זה די משמעותי, כי זה נותן לך אפשרות הרבה יותר להבין את הכל, את מה שהמלחין רצה, את מה שהטרצה/סקונדה/מה שאת רוצה, מה זה בדיוק מסמל ביצירה. כן, אני מודה שלי אישית אין כוח לשבת ולנתח את כל היצירה וכל מרווח ומרווח ולחשוב: מה זה אומר? אולי בעתיד יהיה לי כוח. אבל גם לשבת על כל מרווח זה לא ממש הכרחי. אם יש מרווח שיוצר איזושהי תפנית במהלך היצירה שווה קצת להתעכב עליו. וגם השלושה רבעים או חצאים וכד' - זה הכל מסמל משהו: או דבר קטן ספציפי, או פרזה. אני מודה שיש יצירות שכאשר דווקא אתה לא מתחיל לנתח אותן, הן נשמעות יפה, וכאשר אתה מתחיל לנתח, פתאום יש איזה משהו מאכזב, אבל לא תמיד. _________________ NI!!! Nobody expects the SPANISH INQUISITION!!!!! |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 19/07/2005 ב- 21:50:28 כותרת הודעה: |
|
|
אני לא מבין איך אפשר לנגן מוסיקה קלאסית בלי לדעת תוים. לעולם לא ניתן יהיה לנגן את היצירה בדיוק כפי שהמלחין דרש. המוסיקה המערבית הקלאסית היא בד"כ דיי דייקנית בנוגע למה שהיא רוצה. אני מבין איך זה עובד בפופ או בג'אז וכד'. במוסיקה המזרחית הקלאסית זה אפילו אבן פינה.
אלכס: אני דווקא מתקשה לנגן יצירה לפני שניתחתי אותה... וזה דיי מבאס לפעמים, כשעושים את העבודה השחורה לפני העבודה הפחות שחורה. |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 19/07/2005 ב- 21:51:26 כותרת הודעה: |
|
|
באמת מי שלומד מוזיקה פופולרית, לא נזקק לזה.
ראיתי איזה אינטרמצו אחד, שורדי אירח את הסולן של מוניקה סקס, יהלי סובול, והם דיברו על ההבדלים בין הדרישות של כל סוג של מוזיקה. ויהלי באמת אמר, שלנגני רוק זה מפריע להתאמן כל יום, כי כל הקטע הוא להיות ספונטניים וזו האיכות שיותר חשובה להם.
במוזיקה קלאסית, שזה דבר מורכב כל כך, צריך לדעת תיאוריה בסיסית (אני מדבר על נגנים עכשיו..) ופיתוח יכולות השמיעה וההבנה של המוזיקה חיוני לביצוע טוב.
יש כמה גאונים ששמעתי עליהם שלא ידעו לקרוא תווים, כמו גיטריסט ג'אז מפורסם בשם דג'נגו ריינהרדט, שניגן מדהים. או ג'ימי הנדריקס. אבל לא נראה לי שרובנו ברמה שלהם. _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
T 4 2 משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34 הודעות: 445
|
נשלח: 19/07/2005 ב- 22:48:38 כותרת הודעה: . |
|
|
גם אני ראיתי את התוכנית הזאת...
השאלה היא פשוט באיזה ז'אנר במוסיקה הבנאדם רוצה להתמחות...יש הבדלים משמעותיים, אבל בסך הכל לדעת תאוריה, סולפז' ותוים זה לא יכול להזיק, לדעתי. _________________ מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון - |
|
חזור למעלה |
|
|
עוגי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 04:13:19 הודעות: 439
|
נשלח: 19/07/2005 ב- 23:19:49 כותרת הודעה: |
|
|
לפני שאני מגיב, מור, כבר אמרנו שהג'ינג'יות זה גועל נפש? |
|
חזור למעלה |
|
|
Chuka מנהל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15 הודעות: 180
|
נשלח: 20/07/2005 ב- 08:05:28 כותרת הודעה: |
|
|
תמיר אלברט גם היה חבר בנושאי המגבעת פעם שהם היו קיימים... הוא לא חזר בתשובה או משהו?
רוב האנשים שמנגנים מוזיקה פופולרית התחילו לבד, לא הרבה באמת עברו הכשרה קלאסית או הכשרה כל שהיא, ולכן יש הרבה נגנים שמבחינת יכולות הביצוע שלהם הם מתקדמים ביחס לידע התיאורטי שלהם, ובאיזה שהוא שלב לדעתי מבחינתם הפער נהיה גדול מידי בשביל לגשת אליו בכלל... |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 20/07/2005 ב- 09:22:38 כותרת הודעה: |
|
|
אלכס- אבל ארבע רבעים שלוש רבעים וכו' זה כן דבר שאפשר להרגיש אותו... גם אם אקורד מסוים מוביל לאחר אפשר... השאלה היא אם זה כ"כ קריטי שלא יודעים להגדיר אותם וכו'..
אגב מה שעוד שמתי לב אליו זה שביחס לאנשים שלומדים תווים לשני אלה הייתה שמיעה די מפחידה...(יעני ביחס לאנשים שבחיים לא סבלו אף שיעור סולפג') הם מיד קלטו כל צליל וידעו איפה לנגן אותו... זה נראה לכם קשור: יעני שאתה לא לוומד לקרוא תוים אZ הדבר היחיד שאתה יכול לסמוך עליו זה השמיעה? |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 20/07/2005 ב- 10:21:12 כותרת הודעה: |
|
|
הדבר הכי חשוב להסתמך עליו במוסיקה זה השמיעה !
עם תווים או בלי תווים. שמיעה זה הדבר הכי חשוב, אבל הכי הכי חשוב !
להיות מסוגל להוציא דברים שהם שומעים זה דבר חשוב, כן.
הם יודעים לעשות את זה כי הם מתאמנים הרבה על לעשות דברים כאלה.
כשעושים את זה המון זה פשוט נהיה קל מאוד.
ידע בקריאת תווים ותיאוריה לא בהכרח קובעת או מגדרת מישהו כאמן או משהו כאמנות כיוון
שההגדרה לאמנות או אמן היא עדיין לא הוגדרה וגם לא תוגדר איי פעם. יש מספר דרכים להסתכל על זה ומספר תאוריות לעניין.
כיום, כל אחד שיש לו להקה, יודע לנגן קצת בגיטרה ולשיר ויש לו קהל מסויים ומקומות להופיע בהם, קורא לעצמו אמן.
בעניין המוסיקה הקלאסית. אני חושב שהיו כבר מקרים של כאלה שלא ידעו בחייהם לקרוא תווים או היה להם ידע בסיסי כל שהוא בתיאוריה אבל הפכו להיות נגנים טובים ביותר. מספיק אפשר לחכות מבצע קלאסי אחר ששמעת או ללמוד קצת על הסגנון. יש כאלה שיש להם את זה פשוט בצורה טבעית.
סטיבי וונדר הוא דוגמא נחמדה למישהו שלא יכול לקרוא בכלל אבל מנגן בקלידים אבל הוא שייך לז'אנר אחר. בכל אופן, אני בטוח שהשמיעה זה הדבר הכי חשוב אצלו. אני גם דיי משוכנע שיש לו שמיעה אבסולוטית וכך גם לרוב השאר שלא קוראים תווים. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 20/07/2005 ב- 10:35:23 כותרת הודעה: |
|
|
אני מכירפסנתרנית שיש לה שמיעה מצויינת ובגלל זה היא לא למדה תווים. היא פשוט זכרה את המנגינה מהשיעור ולמדה לנגן את זה ככה. והיא הגיעה לרמה ממש גבוהה בנגינה... כשהיא הגיעה ללמוד אצל מורה אחר, הוא פשוט לא האמין שהיא לא יודעת לקרוא תוים.
אני חושב שבמקום מסוים, זה מתנקם בך. כי אתה לא יכול לקחת דף תוים ולנגן משהו חדש, שלא שמעת. ולהתחיל ללמוד את זה אחרי שאתה יודע לנגן טוב זה מאוד קשה. (גם אני התחלתי ללמוד תוים מאוחר יחסית, אחרי שכבר כמה שנים ניגנתי בגיטרה... ככה שאני יודע עך מה אני מדבר ) ותמיד יש יתרון למי שיכול לקחת דף תוים וישר לשיר בראש את המנגינה. _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 20/07/2005 ב- 11:09:41 כותרת הודעה: |
|
|
טוב, זה ברור שיש יתרון בלדעת לקרוא תווים. אחרי הכל, לדעת עוד שפה זה רק מועיל.
הידע בקריאת תווים זה כלי הכרחי למי שרוצה לנגן יצירות כתובות או לכתוב יצירות בעצמו כדי שאח"כ אני בתור מבצע אוכל להשתמש בכלי הזה ולקרוא את מה שנכתב.
זה כלי בנ"לי למוסיקאים לצורך הבנת אחד את השני. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
LudwigLover משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 10/05/2004 ב- 10:01:17 הודעות: 36 מיקום: London, England
|
נשלח: 22/07/2005 ב- 10:41:51 כותרת הודעה: |
|
|
If you can't read music notes, you're not a real musician !
Every musician that respects himself must have the ability to read sheet music ! _________________ Yours trully,
Edward Brown
Conductor |
|
חזור למעלה |
|
|
Mico משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 02/11/2004 ב- 10:02:44 הודעות: 471 מיקום: מדינת היהודים
|
נשלח: 22/07/2005 ב- 15:09:42 כותרת הודעה: |
|
|
Aaah LudwigLover, long time no see! Yeah, I knew you'd answer something like that....
וכמובן אני תומכת בזה שזה מאוד חשוב לדעת תווים, וכמו שטל אמר לדעת עוד שפה. אבל מישהו הזכיר פה מוסיקאים עוורים, שאין באפשרותם , אתה יודע, לא רק לקרוא תווים, אלא לקרוא בכלל.... אבל יחד עם זאת הם באמת מוסיקאים מצויינים שיודעים לנגן מצויין (ART TATUM, RAY CHARLES ועוד). אני כמובן עוד לא שמעתי על בראייל (או איך שמאייתים את זה) לתווים. יש גם אשנים עם דיסלקציה, ומאחר תווים צריך לקרוא, אז אני מניחה שיש להם בעיה גם עם זה, אבל יחד עם זאת שמיעתם מצויינת. אז מה בעצם איתם? הם לא מוסיקאים בכלל?.... _________________ NI!!! Nobody expects the SPANISH INQUISITION!!!!! |
|
חזור למעלה |
|
|
userFish משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 01/04/2005 ב- 22:23:21 הודעות: 240 מיקום: תל-אביב
|
נשלח: 22/07/2005 ב- 15:43:09 כותרת הודעה: |
|
|
טוב,אני למדתי עם מישהו עיוור בבצפר,והוא מנגן פסנתר מדהים,והוא לומד את כל מה שהוא מנגן בעל-פה,כי בגלל הנסיבות,אי אפשר ללמוד תווים.....
האמת,יש לי לקות למידה,ולמען האמת,אין לי בכלל בעיה בכל הנושא של קריאת תווים(יש לי בעיות אחרות,אבל לא בנושא הזה.....) |
|
חזור למעלה |
|
|
shaked_shammah משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28 הודעות: 303 מיקום: בבית
|
נשלח: 23/07/2005 ב- 22:41:08 כותרת הודעה: |
|
|
מליחינים רבים היו עיוורים. וזה לא מנע מהם להיות מצוינים.
למשל: רודריגו (מחבר הקונצ'רטו דה ארנחואז המפורסם לגיטרה)
דיליוס (שאני לא זוכר עכשיו משהו שלו)
ולא זוכר עוד...
בכל אופן הם השתמשו בברייל (רודריגו) או נעזרו באדם אחר להכתיב לו (דיליוס).
בקשר לביצוע אין ספק שעדיף לדעת תווים ובכל זאת בתחומים לא קלאסיים אפשר להסתדר מצוין גם בלי... |
|
חזור למעלה |
|
|
|