צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 20/04/2004 ב- 19:50:52 כותרת הודעה: כמה שאלות בנוגע לקולות |
|
|
דבר ראשון,
איך אתם יודעים לאיזה מנעד את\ן שייכים\כות? האם יש דרך לכוון למנעד מסוים?
פעם כשדיברתי עם איזה טנור אחד (בשנות ה-19-20 לחייו) הוא אמר לי שכרגע הוא לא צריך לעבוד על הקול שלו, ושזה לא הזמן המתאים. כיצד זה קשור להתפתחות הקול?
תודה |
|
חזור למעלה |
|
|
יניב משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17 הודעות: 121 מיקום: איזור ב"ש
|
נשלח: 20/04/2004 ב- 22:57:33 כותרת הודעה: |
|
|
שלום
השאלה שהתכוונת לשאול היא: כיצד אני יכול לדעת מה מנעד הקולות שבו אני שר?
אז כך, סביר להניח שאתה לבד לא תוכל לקבוע בוודאות, אלא רק בהדרכת מורה מיומן, וגם אז, רק מורה בעל נסיון עשיר ביותר יוכל לאמר לך בשיעורים ראשונים לאן נושבת הרוח בהקשר למנעד שלך, מה שנותן לך את האמדן לגבי המנעד שאותו תוכל להשיג כשתהיה בשיא כוחך הווקאלי וכיצד עליך לפתח את הקולץ.
באופן כללי משמיעה ראשונית יוכלו לאמר לך את סוג הקול שלך (בס, בריטון, טנור או קונטרה-טנור), וגם זה לא בבטחון מוחלט.
בגיל 19-20 הקול עדיין לא הגיע לבשלות מספקת על מנת לייצב את הקול במנעד מסויים, מכיוון שתהליך ההתבגרות הפיזי של מיתרי הקול עדיין לא הסתיים, וזה קורה בסביבות אמצע שנות העשרים. לשיא כוחו הווקאלי מגיע זמר בשנות ה-45. _________________ "היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני" |
|
חזור למעלה |
|
|
jhona67 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24 הודעות: 47
|
נשלח: 21/04/2004 ב- 07:01:19 כותרת הודעה: |
|
|
יניב, רק עוד פרט קטן:
הקול נקבע ע"י הגוון ולא ע"י המנעד. טנור יכול להיות לו בסים רחבים ומעולים והוא עדיין יהיה טנור, וכן הלאה...
המנעד אז, לא נקבע ע"י הקול.
כל הרעיון הוא שכל אחד הוא יחיד ומיוחד אפילו שבכללי נכנס לקטגוריה מסוימת
פטריסיה |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 21/04/2004 ב- 18:25:35 כותרת הודעה: כ |
|
|
תיקון קטן/גדול:
בשיעורים ראשונים אפילו המורה המנוסה ביותר לא יכול לקבוע חד משמעית. קול זה דבר דינמי ואלסטי. השאיפה של כל זמר היא להגדיל את המנעד כמה שיותר. רק אחרי תקופה של לימוד אפשר להבחין באיזה קול מדובר, וגם אז לא ב-100%. יש מלא מקרים של זמרים שהתחילו כטנורים אבל קולם למעה היה בריטון, ולהפך, וכנ"ל לגבי מצו וסופרן.
צודקת פטריסיה, מה שחשוב זה הצבע. יכול להיות לך כל הצלילים של באס, אבל אם הצבע הוא טנור, והמנעד מתאים, אז אתה טנור. כך היה למשל עם שירלי וורט או גרייס במברי: שתיהן מצו עם צבע עשיר של מצו, אבל עם מנעד מאוד רחב ולכן הן יכלו לשיר תפקידים כמו אאידה או טוסקה. |
|
חזור למעלה |
|
|
יניב משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 21:53:17 הודעות: 121 מיקום: איזור ב"ש
|
נשלח: 21/04/2004 ב- 19:17:21 כותרת הודעה: |
|
|
לגבי מורים...לא סתם אמרתי "מורה מנוסה"...
שלוש שנים אחרי שלמדתי עם מורה שהדריך אותי לקול טנור...הגעתי ארצה ונפלתי עם מורה שמשום מה התעקש שאני דווקא בריטון, ושנה שלמה התאמנתי כבריטון.
אחרי שנה הייתי בייעוץ אצל פרופ' מהאקדמיה שדי כעסה על העניין והתחלתי שוב אצל מורה שעובדת איתי על טנור...והחזרה הייתה לא פשוטה.
אוח...כמה שחשובים מורים מקצועיים... _________________ "היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
על כל מה שהכאבנו אחד לשני" |
|
חזור למעלה |
|
|
jhona67 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24 הודעות: 47
|
נשלח: 21/04/2004 ב- 21:37:56 כותרת הודעה: |
|
|
כמה שהיה לך מזל יניב!
אם לא היית הולך לאקדמיה, קרוב לודאי שהיית מאבד את הגבוהים שלך לגמרי! ואחרי זמן מסוים זה כמעט בילתי אפשרי להחזיר אותם!
פטריסיה |
|
חזור למעלה |
|
|
|