עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

בורות או מחווה יפה? רק בארץ!

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> אוף טופיק מוסיקלי
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Julius Ceaser
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 03/08/2005 ב- 07:57:29
הודעות: 54

הודעהנשלח: 05/08/2005 ב- 01:00:09    כותרת הודעה: בורות או מחווה יפה? רק בארץ! תגובה עם ציטוט

אשמח אם תגיבו לזה...

הייתי בעשרות קונצרטים בארץ ובחו"ל (בעיקר בגרמניה ורוסיה) ונתקלתי בתופעה די מדהימה בארץ. בארץ שלא כמו בחו"ל, הישראלים המתורבתים אוהבים לסיים קונצרטים לפני הפינלה אני כמובן מתכוון לזה שהם מוחאים כפים ומודים למנצח ולתזמורתו עוד בטרם שהיצירה הגיעה לסיומה.
הייתי בעשרות(12 ליתר הדיוק) קונצרטים בגרמניה, מאורע מביש שכזה שתיארתי זה עתה למעלה לא קרה. אותו הסיפור עם רוסיה אם זיכרוני לא מטעני-זה לא קרה.
בארץ שהייתי ביותר מדי קונצרטים, כ 30 או 40... ( אולי זה מעט) עם הפקות דלות תקציב והפקות מושקעות כאחד, היו "טעויות של הקהל" והנה כמה מקרים...
לפני כשנה הגיעה ארצה הכנר המפורסם ולדימיר ספיבקוב הוא ניגן שם את היצירה האהובה עליי של מוצארט סימפוניה קונצ'רטנטה לכינור, ויולה ותזמורת KV 364 "וירטואוזים של מוסקווה". ונחשו מה קרה בפרק בסוף פרק האנדנטה.... כן אתם צודקים..... הקהל מחא כפיים...
עוד מקרה היה כשבארנבויים ניגן את הקונצ'רטו הראשון של צ'ייקובסקי. אחרי הפרק השני(שכחתי מהו) הקהל מחא כף... אולי זה יאמר לזכותם של בארנבויים והמנצח רודן, שהוליכו את הקהל לנקודה שבה סוף נראה קרוב מתמיד...
בורות או מחווה יפה?

ושוב אשמח אם תגידו משהו....

עבדכם הנאמן,
J.C

_________________
"האמנות קנאית היא, ואם יש לו לאדם גאוניות לציור, לשירה, למוסיקה, לארכיטיקטורה, או לפילוסופיה, הוא יהיה בעל רע ומפרנס גרוע". (ראלף וולדו אמרסון)

"לא ידעתי גאון שלא היה צריך לשלם, בכאב או בפגם פיזי או רוחני, עבור מה שהעניקו לו האלים". (מקס בירבום)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
shaked_shammah
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28
הודעות: 303
מיקום: בבית

הודעהנשלח: 05/08/2005 ב- 01:33:42    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הבעיה לדעתי אינה הבורות. גם אני לא מכיר כל יצירה שבקונצרטים שאני הולך, ולא תמיד יודע בדיוק מתי הפינלה. אבל אני, בניגוד לאנשים שאותם ציינת, לעולם לא אמחא כף עד שאהיה בטוח במיליון אחוז שנגמרה היצירה. כלומר לדעתי הבעיה של הישראלים היא שהם פשוט לא מיחסים לענין חשיבות, כמו שלדברים רבים הם לא מיחסים חשיבות, ולכן לא מענין אותם אם הם בטוחים או לא..."למי אכפת?"..."מה כבר קרה?"...וכו'.
נו, מזל שעוד יש קונצרטים בחו"ל...

_________________
PEACE, שקד.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Mico
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 02/11/2004 ב- 10:02:44
הודעות: 471
מיקום: מדינת היהודים

הודעהנשלח: 05/08/2005 ב- 10:59:45    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לדעתי זו היא לא מחווה יפה בכלל, אלא באמת יותר בורות. אני בחיים לא הייתי מוחאת כף לפני הסוף, אפילו אם הייתי מרגישה שאוטוטו זה הולך להיגמר, או שהיצירה היא איפשהו לקראת הסוף. אפילו אם אני ממש לא מכירה את היצירה ולא בדיוק יודעת איפה זה ממש הסוף ואיך הוא נשמע, אני דבר ראשון מסתכלת על המנצח, כאשר הוא מסמן את הסוף וקד קידה לקהל ולא לפי מה שהקהל פתאום מתחיל לחשוב, זה לא תפקיד הקהל לקבוע מה הסוף של היצירה!.... מבולבל
_________________
NI!!! Nobody expects the SPANISH INQUISITION!!!!!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל Yahoo! Messenger MSN Messenger
נעם טמיר
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 17:44:53
הודעות: 63
מיקום: הוד השרון

הודעהנשלח: 05/08/2005 ב- 11:27:28    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה מעצבן וזה לפי דעתי נובע מבורות, אבל זה לא קורה כל קונצרט. תופעה עוד יותר מעצבנת שקוראת בין כל פרק ופרק היא השתעלות פראית של הקהל... כל הזקנים המתפוררים האלו כאילו "שמרו" את ההשתעלות שלהם ועכשיו הם חייבים להשתעל כאילו אחרת הם יתפוצצו... כמו שהם שמרו במשך כל הפרק כך הם יכולים להמשיך לשמור עד סוף היצירה כשמוחאים כפיים וגם ככה לא ישמעו אותם משתעלים....
שלא לדבר על אנשים שמשתעלים או מדברים בזמן הנגינה עצמה....

הבנתי מאנשים שזו תופעה מאוד ישראלית ושזה לא קורה כמעט בחו"ל... האם זה נכון?

_________________
יום טוב, נעם
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 05/08/2005 ב- 12:17:02    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

פעם הייתי בקונצרט של הקאמרטה שבו קרה המקרה ההפוך.

בקונצרט ניגנו את המיסה לסנטה צ'ציליה מאת היידן, יצירה שאורכת בערך שעה וכמה דקות. לאחר שהיצירה נגמרה ומחאו כפיים וכו', הקהל המשיך לשבת. חלק חשבו שיש הפסקה, וחלק חשבו שהקונצרט ממשיך, כי למען האמת הקונצרט היה קצר למדיי. גם אני לא ממש הבנתי שיש רק יצירה אחת לא ארוכה כל כך בקונצרט, אבל אחרי שתי דקות הלכתי הבייתה. ואני דיי בטוח שהיו הרבה אנשים שחיכו "עד שתגמר ההפסקה". צוחק
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 05/08/2005 ב- 14:46:59    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יש לי הרבה הקלטות בבית מקונצרטים חיים,
וגם שמה אפשר לשמוע בבירור אנשים משתעלים באמצע הנגינה בלי סוף.
כך שלדעתי זה קורה גם בחו"ל,
אבל בארץ יש בהחלט עניין של הגזמה. או חיפוש צומי ממש מפותח.

לדעתי הקהל הישראלי לא יודע איפוק מהו.
גם בקטע של מחיאות הכפיים, וגם בעניין ההשתעלות.
זה ממש ממש מעצבן כשמוחאים כפיים באמצע היצירה. ובמיוחד כשזה קולקטיבי.
לדעתי זה יכול להוציא את הנגנים מהשוונג, ואם הם מנגנים בע"פ זה יכול לעשות בלאק אאוט לדעתי.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 05/08/2005 ב- 15:00:03    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לי יצא לנגן בקונצרטים באירופה ושם בהחלט אין דברים כאלה. כלומר, יותר שקט. בכל מקום יש איזה בן-אדם שיכול להחנק ולהשתעל באמצע הקונצרט.
אפילו כשניגנתי בפסטיבל הפרומס בלונדון והיו 5,000 איש באולם, היה שקט ביותר והקהל נראה נלהב ביותר.
למען האמת... כשהייתי במרוקו... שם מחאו כפיים בין כל פרק לפרק אבל זה בגלל שנראה לי שלא יוצא
להם להחשף למוסיקה קלאסית יותר מדי צוחק

לאחרונה, יצא לי לנגן בתור נגן נוסף בפילהרמונית וככה גם יצא לי לשמוע ולראות מה הולך
מצד הבמה. האמת שכל קונצרט היה דיי רועש מדי לטעמי. היצירה שנוגנה הייתה הרקוויאם של ורדי,
והיא מתחילה בפיאניסיסימו ואני חושב שזה איבד קצת מהאפקט כששמעתי יותר מדי רחשים מהקהל.
לוקח להם המון זמן להבין שהקונצרט התחיל כבר והם יכולים לשבת ולהיות בשקט.
באחד מהקונצרטים בכלל באמצע היצירה שמעתי מישהו צועק בקול מלמעלה: "אני לא רוצה !"
נראה כי הוא צעק על איש אחר או משהו כזה ברוב חוצפתו.
מעבר לזה היו את צלצולי הפלאפונים הרגילים, אבל סה"כ לא היו יותר מדי השתעלויות.

בעניין מחיאות הכפיים בין הפרקים, לא יצא לי לראות כזה דבר בארץ יותר מדי.
בעיקר רק בקונצרטים של אנשים שלא היו בחייהם בקונצרטים של מוסיקה קלאסית ולא מודעים
כל כך שהמחווה לאמן מגיעה רק אחרי שהיצירה המלאה הסתיימה.
לפעמים נתקלתי במחווה מסוג אחר, כשיש ביצוע מדהים ביותר בקונצרט חי והקהל לא יכול
להתאפק ולמחוא כפיים בשמחה. כשזה קורה, זה דבר שכולם מרגישים ויודעים שזה לא היה מתוך
בורות אלא מצורך בלתי נשלט להראות למבצע כי הקהל אוהב אותו.

בסה"כ זה לא כזה נורא בכל אופן.
בארץ לא יצא לי לראות יותר מדי אנשים מוחאים כפיים בין פרקים.
בקונצרטים של הפילהרמונית בכל אופן אף פעם לא ראיתי כזה דבר.

בשנים שניגנתי בפילהרמונית הצעירה אני חושב שזה קרה אולי פעם, פעמיים ואולי לפעמים
המנצח היה נותן התראה לקהל שתנוגן יצירה בעלת מספר פרקים.
והשנה כשניגנתי בתזמורת האקדמיה אני חייב לציין שזה היה תענוג לנגן בקונצרטים מבחינת
הקהל. קהל חם ביותר. לא שמעתי פלאפונים, לא רחשים, לא סוכריות ורק הרבה מחיאות כפיים בסוף הקונצרט.

וכשהייתי בניו-יורק בפברואר, הלכתי לשמוע שני קונצרטים של הפילהרמונית של ניו-יורק.
גם שם יש המון כבוד מצד הקהל לתזמורת. אפילו ראיתי איזה איש אחד שהיה חייב להשתעל,
אז הוא קם בשקט ויצא מהדלת בשביל ללכת להשתעל בחוץ.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
shaked_shammah
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28
הודעות: 303
מיקום: בבית

הודעהנשלח: 05/08/2005 ב- 17:03:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עובדה מעניינת: בהופעות ג'אז מוחאים כפיים אחרי סולואים.
מעניין איך זה התפתח שבמוסיקה קלאסית, שנראה לי שבהתחלה היתה גם מן מוסיקת רקע אצל המלכים והרוזנים, וגם נדמה לי שהיה מקובל לדבר באופרות, ואפילו להמר וכו', איך התפתח הקטע של שקט מוחלט המקובל כיום, אפילו בלי מחיאות כפים אחרי "סולואים" למיניהם וכו'...

_________________
PEACE, שקד.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 05/08/2005 ב- 17:58:44    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יש מקום אחד שעדיין נהוג למחוא בו כפיים:

בבתי אופרה באירופה נהוג למחוא כפיים אחרי אריות וקטעים מרשימים כאלו ואחרים. אפשר לראות את זה במצו בכל הזדמנות.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 05/08/2005 ב- 18:46:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שכחתי מעניין האופרות בכלל למען האמת.
העניין של מחיאות הכפיים באופרות גם מקובל בארץ אם אני לא טועה.
כשהייתי באופרה קונצרטנטית בפילהרמונית לפני כמה שנים אני זוכר שמחאו כפיים אחרי האריות.
האופרה הייתה "כרמן" של ביזה.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Julius Ceaser
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 03/08/2005 ב- 07:57:29
הודעות: 54

הודעהנשלח: 05/08/2005 ב- 19:21:34    כותרת הודעה: זמרים , שלחקנים וסבלים... תגובה עם ציטוט

באופרה זה שונה, מנהג שהחל בהצגתן של האופרות הראשונות.
תפאורה והפריטים החזותיים אחרי כל מערכה או תמונה באופרה כגון, חפצים, וה"אווירה" היו צריכים להתחלף. פרט מהלבוש (שמהווה תפקיד חשוב בעיצוב הדמות, והחלפת הליבוש תפגע בהבנת הדמות). באופרות שונות לעיתים המבצעים היו אלה שעמלו על התפאורה. ובין כל תמונה לתמונה או פרק לפרק כיבד הקהל את המבצעים החרוצים שלא רק שרו ושיחקו אלא גם היו סבלים....




עבדכם הנאמן...
J.C

_________________
"האמנות קנאית היא, ואם יש לו לאדם גאוניות לציור, לשירה, למוסיקה, לארכיטיקטורה, או לפילוסופיה, הוא יהיה בעל רע ומפרנס גרוע". (ראלף וולדו אמרסון)

"לא ידעתי גאון שלא היה צריך לשלם, בכאב או בפגם פיזי או רוחני, עבור מה שהעניקו לו האלים". (מקס בירבום)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
אורח






הודעהנשלח: 08/08/2005 ב- 17:21:43    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

hi!

before going to idyllwild, i had the fortune to catch a concert of the LA phil. they did beethoven's violin concerto (gil shaham playing) and the 7th symphonie.
the audiance was a few thousand people, and they (we all) applauded betwen the concertos movements - it as THAT good.
חזור למעלה
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 08/08/2005 ב- 17:32:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טוב, למה כבר אפשר לצפות מקהל קליפורני... ועוד אתה לקחת בזה חלק!!!

עם כל הכבוד, זה ממש מגוחך. גם כשיש אטאקה מוחאים כפיים, או שרק שורקים שריקות עידוד? לשון
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
EmmanuelOboe
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13
הודעות: 286
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 13/08/2005 ב- 20:18:23    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא לקחתי את הזמן לקרוא את כל השרשור כי יש לי קונצרט עוד איזה שעה וקצת, אבל רציתי לומר שזה ממש לא משהו שקורה רק בארץ. באמת חשבתי שזה הבורות הישראלית בשיאה, אבל לפני שבועיים, כשהלכנו לקונצרט של הפילהרמונית של לוס אנג'לס, ממש הופתעתי: מחאו כפיים בין כל פרק ופרק! וכשהסתיים הקונצ'רטו לכינור של בטהובן (אופ 61), הקהל מחא כפיים עוד לפני שנגמר האקורד האחרון! אני חשבתי שזה ממש בושה.

זהו. רק שתדעו שזה קורה גם בתזמורות ההכי טובות.

_________________
Music is the soundtrack of our lives
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
stockhausen
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 07/02/2005 ב- 21:25:03
הודעות: 89

הודעהנשלח: 14/08/2005 ב- 00:45:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הסיפור שלך מאוד דומה לזה של דניאל. איזו מקריות! צוחק

ומוזר שנאמר כאן שזה לא קורה הרבה בפילהרמונית. מתוך 10 או אולי 15 קונצרטים שלהם ששמעתי, היה מספר לא מבוטל של פעמים בהם מחאו כפיים בין הפרקים.
לדעתי קרה פעמים שהייתי בקונצרט בניצוח זובין מהטה ובמהלך נגינת הקונצ'רטו הקהל מחא כפיים, אז לפני תחילת הסימפוניה זובין פנה לקהל ואמר:
"this symphony has 3 parts".

האמת שזה עדיף שיהיו מחיאות כפיים שיימשכו כמה שניות בין הפרקים, עד שהמוחאים יבינו את טעותם ופנימו, אם בכל מקרה יש הפסקה של דקה בין פרק לפרק שבה הקהל משתעל כולו במרקם פוליפוני סבוך ובדינמיקה חזקה (ברגעים כאלו נדמה שטועים אלו שמתלוננים על מחסור בהדהוד בהיכל התרבות)...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> אוף טופיק מוסיקלי כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb