צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 10/09/2005 ב- 13:42:43 כותרת הודעה: מחזור יצירות של עצמך |
|
|
הרבה זמן היה לי שגור בראש, ואני לא יודע מאיפה, משהוא על זה שג'ון וויליאמס הוא המלחין היחיד אחרי מוצארט שהצליח למקור את אותה יצירה יותר מפעם אחת.
עכשיו לגבי ג'ון וויליאמס זה ברור וידוע (לדוגמא: הארי פוטר---> מלחמת הכוכבים, וכד.)
אבל למוצארט תמיד הייתי רק רואה דמיון, ולפעמים אינטרטקסטואליות בין מוטיבים למיניבהם, במיוחד כאשר 2 היצירות הן באותו סולם.
אבל היום, הלכתי לקונצרט בפסטיבל המוסיקה הקאמרית, והייתה שם רביעייה של מוצארט לחליל. הפרק הראשון היה נחמד, החלילן מעולה. ואז הגיע הפרק השני.... ולתדהמתי גיליתי שאני מכיר אותו בע''פ ולא ברור לי למה.... כלומר ממש צליל וצליל אני יודע מה הולך לקראת, ושרתי ביחד עם היצירה.... ואז, בערך במחצית הדרך זה הכה בי: מדובר בפרק השישי מתוך ה'גראן פרטיטה' של מוצארט ל13 כלי נשיפה... שבוצע צליל וצליל בחליל כינור ויולה וצ'לו.... מוזר! _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
T 4 2 משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34 הודעות: 445
|
נשלח: 10/09/2005 ב- 14:05:41 כותרת הודעה: . |
|
|
אממממ...לא הבנתי למה אתה מתכוון כשאתה אומר שג'ון וויליאמס הצליח למכור אותה יצירה יותר מפעם אחת.
חוצמיזה, ג'ון וויליאמס הוא בין המלחינים היותר גדולים בתקופתינו...אני ממש מעריצה אותו _________________ מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון - |
|
חזור למעלה |
|
|
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 10/09/2005 ב- 14:12:27 כותרת הודעה: |
|
|
חחחחח מה הקשר שהוא גדול או לא? הוא עדיין מוכר את אותה יצירה מליון פעמים.... הדוגמא שנתתי למשל היא זו שהנושא של הרי פוטר הוא בעצם הנושא העצוב של מלחמת הכוכבים... _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
T 4 2 משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34 הודעות: 445
|
נשלח: 10/09/2005 ב- 14:45:54 כותרת הודעה: . |
|
|
מה?!?!
על מה אתה מדבר?
בחיים שלי לא שמתי לב לזה _________________ מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון - |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 10/09/2005 ב- 21:26:06 כותרת הודעה: |
|
|
בחיי... עכשיו הקשבתי לזה שוב, וזה נכון. מוצארט העתיק את הרביעית חליל השנכחת שלו לאחת היצירות המפורסמות שלו. וכל הנשפנים הקנאים טוענים שרביעיות החליל הן יצירות אומללות. הא!
ציפור בשם ס. לחשה לי שארית הבנדיקטוס ממיסת ההכתרה של מוצארט היא בעצם האריה השניה של הרוזנת ב"נישואי פיגרו". |
|
חזור למעלה |
|
|
shaked_shammah משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28 הודעות: 303 מיקום: בבית
|
נשלח: 10/09/2005 ב- 21:42:31 כותרת הודעה: |
|
|
הוא ממש העתיק תו תו?!?
נראה לי שבעיקרון רעיונות מסוימים לחזור עליהם זה לא נורא, אבל ככה?!? הגזים הפעם הבחור. _________________ PEACE, שקד. |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 10/09/2005 ב- 21:47:50 כותרת הודעה: |
|
|
למה הגזים? אם זה יפה, (וזה מוכר) אין סיבה שלא יחזור על זה (למרות שאני לא מאמין שזה בדיוק אותו דבר) |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 10/09/2005 ב- 22:14:28 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שהממחזר האולטימטיבי,
זה ויואלדי. זה מה שקורה כשאתה כותב 600 קונצ'רטי _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 10/09/2005 ב- 23:46:48 כותרת הודעה: |
|
|
holst כתב\ה: |
ציפור בשם ס. לחשה לי שארית הבנדיקטוס ממיסת ההכתרה של מוצארט היא בעצם האריה השניה של הרוזנת ב"נישואי פיגרו". |
לא יודע מי זה ס', אבל קודם כל התכוונת לאגנוס דאי ולא לבנדיקטוס, ודבר שני יש קשר קלוש למדי בין זה לבין DOVE SONO מנישואי פיגארו.
אם כבר אז את המיסה הגדולה בדו מינור מוצרט מיחזר בערוב ימיו לקנטטה דוד החוזר בתשובה. אותה המוסיקה בדיוק רק טקסט אחר.
עוד בענין DOVE SONO - שהיא אחת האריות הנאצלות ביותר של מוצרט, אך היא נושאת דמיון שאין לטעות בו לאריה DOVE SEI NIO BEL TESORO מתוך הסצנה הדרמטית אריאדנה בנקסוס של היידן. _________________ ? Ob ich die Musik nich hore
! Sie kommt doch aus mir |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 10/09/2005 ב- 23:47:00 כותרת הודעה: |
|
|
תגיד לי שאתה צוחק.
ולבאך הקשבת? אף פעם לא שמת לב לתופעה?! בחייאאת!
פתיחה של קנטטה שהיא בעצם שייכת לסויטה שהיא בעצם קונצ'רטו לצ'מבלו שבעצם עובד לקונצ'רטו לכינור....
זה אינסופי! _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 11/09/2005 ב- 17:18:52 כותרת הודעה: |
|
|
אכן כך. ברגעים האלה אני מקשיב לטריו (קלרינט, צ'לו ופסנתר) כשאני מגלה שהנושא (אני חושב) השני של הפרק האחרון, נשמע מאוד מוכר...
אהה! סימפוניה מספר ארבע, פרק ראשון! לא במאה אחוז, אבל מאוד דומה. |
|
חזור למעלה |
|
|
טוט משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 12:43:48 הודעות: 74
|
נשלח: 11/09/2005 ב- 17:58:18 כותרת הודעה: |
|
|
אתה מתכוון לק.498 "קגלשטאט" ? |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 12/09/2005 ב- 10:46:01 כותרת הודעה: |
|
|
אופס! לא ציינתי שמדובר בגדול מכולם, ברהמס!
גם קגשטלט דומה באופן מפתיע ליצירות אחרות (של מוצרט).
אה, עוד מלחין שאוהב לשחזר: היידן - - כשכותבים מעל 100 סימפוניות קשה שכולם יהיו שונות אחת מהשנייה. היום בבוקר היה את סי. מספר 86, שהייתה לי מאוד דומה ל101. גם 104 ו100 אם אינני טועה, ועוד כהנה וכהנה... |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 13/09/2005 ב- 15:54:27 כותרת הודעה: |
|
|
טלמן עושה את זה המון גם כן.
הוא מעביר כל מיני פרקים מסונטות לסולם אחר ואז מכניס את זה לסונטה לכלי אחר. או לאותו כלי. או כותב שתי סונטות דומות להחריד, אחת לחליל ואחת לחלילית. או אחת לחלילית ואחת לכינור. ככה הוא פשוט ממחזר חצי מהסונטות שלו. _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 27/09/2005 ב- 23:10:29 כותרת הודעה: |
|
|
שמעתי ברגעים אלה ברדיו סונטה לשני פסנתרים של מוצרט,
והיו בה כמה מוטיבים של אריות מהאופרות של מוצרט עצמו.
בהחלט משעשע. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 19/01/2006 ב- 16:18:40 כותרת הודעה: |
|
|
אגב מה אתם חושבים על מלחינים ש"לוקחים" חלקי מנגינות מאחרים?
לדוגמא: אני ברגעים אלה חורש קצת על מבחני האזנה,
ומי שהקשיב ל4 של סיבליוס, ישים לב שיש חלקים בפרק השלישי שאפשר אשכרה לחשוב שזה טריסטן ואיזולדה של וואגנר.
או לדוגמא לפני ה"טובה מירום" מהרקוויאם של ברליוז יש קטע כולו של הבראס בחלקי שש עשרה או משהו כזה,
ואיך אפשר שלא להיזכר באותו רגע ברקוויאם של ורדי?
אני יודע שזה בעיקרון היה מאוד נפוץ אבל... זה לא מראה על סוג של חוסר דמיון מצד המלחין למצוא בעצמו מנגינות?
או שזה סוג של סנוביות להגיד "אני עושה את זה יותר טוב ממך"? _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 21/01/2006 ב- 19:05:50 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שכל סוג של ציטוט הוא סוג של הערכה דווקא. ממש לא "אני עושה את זה טוב יותר ממך", כמו בחלק ההוא בסרט "אמדיאוס" כשמוצרט לוקח מנגינה של סליירי ו"משפץ" אותה ברגע. _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
Mistyusic משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19 הודעות: 170 מיקום: צור הדסה
|
נשלח: 31/01/2006 ב- 18:41:59 כותרת הודעה: |
|
|
לאחרונה, כששמעתי את הפרק השני נדמה לי מ"מוסיקת לילה זעירה" של מוצארט, הסוף היה מוכר לי...
בסוף הבנתי שזה מוכר לי מהאריה VOI CHE SAPETE של כרובינו נדמה לי...
(:
הרבה פעמים אפשר גם לשמוע צורת חשיבה של מלחין. ז"א דברים שהוא משתמש בהם הרבה בדרכים שונות...
זה גם מעניין...
כאילו יש כמה תבניות בראשו, וכל פעם הוא משתמש בהם כרצונו עם שינויי תווים...
סתם תהיה...
|
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 07/02/2006 ב- 09:01:55 כותרת הודעה: |
|
|
לפני כמה זמן שמעתי בקול המוסיקה אריה לבריטון ולתזמורת (נראה לי שזה היה בריטון) של מוצארט, קכל 540 ומשהו, מאוד מאוד קרוב לסימפונית יופיטר קכל 551. למרבה הפלא האריה הזו היא בעצם סיום האקספוזיציה של הפרק הראשון של הסימפניה, בדיוק מושלם, אבל רק איטית יותר. החל מהחלק של "רה-רה סי-סי-סי-סי לה-לה-לה-לה סול לה סי סול" וכו'... |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 07/02/2006 ב- 10:35:02 כותרת הודעה: |
|
|
זה דווקא אריה לבס ותזמורת (יחי ההבדל הקטן...)
עוד דבר נחמד שיש שם, זה שהפתיחה של הפרק האחרון היא בסה"כ קמביאטה הפוכה (כן, אותה קמביאטה מעצבנת!) |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 07/02/2006 ב- 21:39:34 כותרת הודעה: |
|
|
מגניב, לא ידעתי שעוד מישהו מכיר את זה... זו יצירה דיי אלמונית.
ספר לי את התרשמותך כששמעת את זה בפעם הראשונה . כאני שמעתי את זה זה היה בקול המוסיקה ואני נהגתי. בגלל השוק כמעט נכנסתי בעץ או בזקנה |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 08/02/2006 ב- 12:50:14 כותרת הודעה: |
|
|
צר לי לאכזב אותך עידן, אבל זה בסה"כ משהו שבלה השמיעה בשיעור תולדות (כשהיא דיברה על סימפוניית יופיטר). גם רשום לי מספר הכחל המדויק איפשהו במחברת...
אז בכל זאת לומדים משהו באקדמיה!
|
|
חזור למעלה |
|
|
|