עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

ארפג'ים וסולמות

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי פריטה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
מור
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26
הודעות: 1524
מיקום: מבשרת ציון

הודעהנשלח: 21/12/2005 ב- 17:36:07    כותרת הודעה: ארפג'ים וסולמות תגובה עם ציטוט

היי,
לאחרונה התחלתי לעבוד על זה שוב ברצינות.. מה שלא קרה כבר 3-4 שנים..והמורה שלי עשתה מן דף כזה לכל התלמידים שלה..שבו היא כותבת את המהירות שכל אחד הם צריך לנגן.
אז, אתמול התיישבתי לנגן קצת סולמות וארפג'ים שזה דבר שבדרך כלל אהוב עליי במיוחד וגיליתי שאני פשוט לא מסוגלת לנגן את זה במהירות שהיא ביקשה- אלוהים זה כ"כ לאט אפשר למות.. כמובן שתוך כמה דקות העלתי והעלתי לעצמי את המהירות במטרונום וגיליתי שרק כפול מזה בערךאני מסוגלת לנגן עם המטרונום(ולא לרוץ) ואפילו להנות מזה.. כמובן שזה לא גרם לי להפסיק להעלות את המהירות במטרונום עד שנשברתי מתישהו.
בכל מקרה- זה באמת כ"כ משמעותי לעבוד על כל זה בקצב של צב? הקצב האיטי הזה גורם לאצבעות שלי לרעוד בסולמות כאילו יש לי פרקינסון מה גם שאני פשוט לא מסוגלת(כן תגידו מה שתרצו " אין לא יכול יש לא רוצה.." לשון ) לנגן ביחד עם המטרונום כ"כ לאט..אני מבינה שבקצב צבי אפשר לתקוע את האצבעות בהתלהבות בתוך היד ויש הרבה זמן גם להזיז את הידים לאחורה אבל אי אפשר להגיע לאותן תוצאות אם אני אעבוד על זה קצת יותר מהר? ואז אני אפסיק להיות עסוקה בלנגן ביחד עם המטרונום ואוכל להיות עסוקה בלהכניס אצבעות ליד להעביר אותן בזמן וכו' וכו'
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
matan__
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48
הודעות: 156

הודעהנשלח: 21/12/2005 ב- 20:13:39    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

חשוב מאוד להתחיל עם קצב איתי במטרונום...
הרבה פעמים קורה שיותר קל לנגן משהו במהירות גבוהה מאשר נמוכה...
אני עובד על איזה אטיוד של ארפג'ים והרבה יותר קל לי לנגן אותו מהר מאשר לאט...
ופה נכנס לעניין איזשהו כלל שחבר שלי (דווקא פסנתרן ג'אז) אומר לי...
כל דבר שלא מצליחים לנגן צריך לעבוד עליו - גם אם זה לנגן במטרונום רבעים במהירות 3BPM
.... וכמובן שגם לנגן 1/32 במהירות 250BPM....

ואגב כשאת מטפסת במטרונום מעלה מעלה - מה הקפיצות שלך?

מגלגל עיניים
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
מור
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26
הודעות: 1524
מיקום: מבשרת ציון

הודעהנשלח: 21/12/2005 ב- 20:51:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בדר"כ 5... לפעמים 10... במיוחד בהתחלה שזה עוד נורא איטי אז 10..הקטע הוא שהמטרה בכל התרגילים האלה אצל המורה שלי זה שהאצבעות יהיו במקום הנכון והידיים יזוזו לאחורה והכל יהיה כמו שצריך... אז א אני לא מצליחה לעשות את זה ב40 אבל מצליחה לעשות את זה ב90(המספרים לא חשובים כרגע זה דוגמא) למה לא לנגן את זה מהר אם גם ככה הכוונה היא להגביר מהירות...(וגם להצליח לנגן את זה במהירות הזאת...)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
matan__
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48
הודעות: 156

הודעהנשלח: 21/12/2005 ב- 22:59:24    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נראה לי שפשוט צריך להרגיל את עצמך להצליח לנגן כל דבר כמו שצריך בכל טמפו שיכול להיות אי פעם...
זה פשוט עניין שצריך לפתח....
גם לי יש חולשה בקצבים איטיים.
* עוד עניין זה שחשוב מאוד לשמור על טכניקה נכונה של נגינה ואם מנגנים טכניקה נכונה כשמנגנים לאט אז גם כשמתחילים לטפס במהירות הטכניקה היא עדיין כמו שצריך...
אבל אם מתחילים במהירות גבוהה אז קשה לשמור על התנועות בדיוק רב....
אולי המורה שלך רוצה שתרגילי את כף היד לתנועות הרצויות במהירות איטית קודם...

ואגב אולי הקפיצות שלך בטמפו הם גבוהות מדי...
אולי קפיצות של 3?
ככה בד"כ אני מתאמן...
זה מתיש - זה בטוח!!!!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 21/12/2005 ב- 23:27:43    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני מעוניין להציע לך שיטה הפוכה.

תתחילי נגיד מקצב שנראה לך סביר ונחמד, אולי קצת מהיר. (90 נמשע לי טוב ככה באיזור)
אבל כל פעם שאת טועה, את מורידה. ואל תעשי לעצמך הנחות! תורידי ותורידי!!
כמובן לא כל פעם ב5 או עשר, אלא ב2-3.... אחרת את תגיעי מהר מאוד עד לתחתית הבור.

בכל מקרה, להורדות בקצב הזה יש (לפחות לי) השפעה כזאת שגורמת לי להתרכז עוד יותר,
כי אם אני אטעה... זה יירד ויירד. ומי ירצה שהמהירות תרד?
בקיצור תנסי, אולי זה יעבוד לך גם טוב.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
sariela
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 18/06/2004 ב- 18:19:45
הודעות: 175
מיקום: תל-אביב

הודעהנשלח: 22/12/2005 ב- 11:23:41    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אחד הדברים החשובים ביותר שקצב איטי ומטרונום נותנים זה יציבות. נכון שזה הרבה יותר מעייף כי זה דורש ריכוז גבוה יותר, אבל מצד שני יש אפשרות לשים לב לפרטים שקשה יותר לשים להם לב בטמפו מהיר.
אני ממליצה לך לשים לב לכמה נקודות חשובות כשאת מנגנת לאט (כל דבר ולא רק סולמות וארפג'ים):
1. כששתי הידיים מנגנות אוניסון האם הן באמת מנגנות ביחד? ז"א שהאצבעות לא מנגנות מתי שבא להן (כמו ימין לפני שמאל במאית השנייה או להפך) אלא מתי שאת מחליטה.
2. רעשים וציפורניים. שימי לב שאת לא מרעישה כשאת מניחה את האצבעות ופורטת אותן - הרעש בד"כ מגיע ממגע של ציפורניים או כריות האצבעות עם מייתרים רוטטים (כאלו שכבר פרטת עליהם)- זה אולי הכי קשה להוריד רעשים כי זאת עבודת נמלים אבל היא לא פחות חשובה מהיציבות כי זה נורא מפריע, וזה משהו שכמעט ואי אפשר לתקן כשמנגנים מהר אלא רק כשעובדים על זה בטמפו איטי ואח"כ ממהרים אותו.
3. איכות הצליל - איך שלא תנסי - כשמנגנים מהר קשה באמת לשים לב לצליל, לעומת זאת כמנגנים לאט אז פתאום אפשר לשמוע כל צליל ולחשוב האם הוא יפה או לא ואיך משיגים תוצאה יפה/טובה יותר.

ואם תצליחי לעשות את כל אלה ביחד אז אני מורידה בפנייך את הכובע, גם תגלי שלנגן לאט זה הרבה פחות משעמם ממה שנראה.
מבחינת סולמות וארפג'ים - הנבל הוא מיוחד במינו - אנחנו לא חייבים לדעת בדיוק מתי צריך פה דיאז כמו בפסנתר כי רשום לנו שינוי בפדל, ולכן כל פעם שעושים טרנפוזיציה לסולם אחר האיצבוע נישאר אותו איצבוע ולכן זה לא ממש משנה באיזה סולם עושים את זה, מה שכן חשוב הוא לשים לב לדברים שהזכרתי קודם בכל מני ווריאנטים - ז"א פעם בסולם רגיל, פעם בטרצות, פעם לנגן שתי ידיים באוניסון ופעם להחליף את המשולשים לדוגמא: דו,מי,סול,דו ביד שמאל מול מי,סול,דו,מי בימין (אגב זה קשה כי הקוורטה כל פעם במקום אחר...)
באופן כללי המורה שלי לא דוגלת בעבודה פדנטית על סולמות וארפג'ים, אלא בעבודה על נגינה של אוקטבות ומעלה בשתי הידיים, וגם עבודה פדנטית של היצירות עצמן.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Rany
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 16/10/2006 ב- 21:01:55
הודעות: 23

הודעהנשלח: 12/11/2006 ב- 22:45:30    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני מסכים עם כולם .
עבודה איטית ונכונה היא הדרך הנכונה להגיע לרמה טכנית גבוהה וכתוצאה מכך הבעת הרגשות המוסיקליים ביתר קלות .
כן , זאת עבודה שחורה אך משתלמת בסופו של דבר.

חשוב לציין שעבודה במקביל עם סוגי טכניקה שונים , מפרה כפליים את היכולת הטכנית .
לדוגמא , כאשר נעבוד על ארפג'ים ולאחר מכן נעבור לסולמות נמצא עצמנו עולים דרגה ביכולת ובזריזות של יד ימין . תרגילי ארפג'ים הם בעיקר ליד ימין , וסולמות ליד שמאל.
כל שיטה טכנית עוזרת לשנייה , לאחר תרגול נכון.

חשוב גם לדעת לנוח .
למרות שזה נשמע קצת חריג , גם יצירה שעבדנו עליה מספר ימים או שבועות , צריכה לנוח . הכוונה היא לקחת מנוחה מאותה יצירה ולנגן משהו אחר .
שתחזרו לנגן לאחר מכן , תרגישו התקדמות בכמה דרגות . אחרי הכל גם הראש עובד לא רק הידים .

בהצלחה ,
רני קורץ
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ליסט
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 17/04/2004 ב- 17:16:34
הודעות: 113

הודעהנשלח: 15/11/2006 ב- 19:32:12    כותרת הודעה: אצבוע של ארפג'ים תגובה עם ציטוט

בפסנתר -
מה האיצבוע הרגיל של אקורד דו מג'ור? (של 2 אוקטבות ומעלה)

יד ימין: 5, 3, 2, 1, 3, 2, 1

יד שמאל: 1, 2, 4, 1, 2, 4, 5

משהו כזה?
זה הסטנדרטי?

או שסטנדרטי זה להתחיל דו ביד ימין באצבע שנייה למשל.

כי המרחק בין סול לדו (ב"חילוף") מאוד גדול.. .

מבולבל מבולבל
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Rany
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 16/10/2006 ב- 21:01:55
הודעות: 23

הודעהנשלח: 16/11/2006 ב- 16:44:06    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אין לך טעות זה האצבוע הסטנדרטי .
אם בחזרה המרחק בין האצבעות גרם לך לחשוב אחרת , כנראה שתצטרך לעבוד על גמישות .

נ.ב.
אני לא מחשיב את זה ככלי פריטה.

בהצלחה בכל אופן.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
well-tempered
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30
הודעות: 649

הודעהנשלח: 16/11/2006 ב- 20:51:09    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

Rany כתב\ה:

נ.ב.
אני לא מחשיב את זה ככלי פריטה.


אלא אם כן אתה מתחיל לשלוח ידיים למיתרים בפסנתר כנף ולנגן.. כמו שאוהבים לעשות היום קורץ

_________________
"Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 16/11/2006 ב- 23:02:22    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אווץ'!!

זה אמור להיות כואב.. מבולבל

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Rany
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 16/10/2006 ב- 21:01:55
הודעות: 23

הודעהנשלח: 17/11/2006 ב- 00:13:09    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אז אני מחשיב את זה ככלי פריטה מודרני . אבל איזה מוזיקאי אמיתי חי את המודרניזם מבלי לפתח את הבסיס מגלגל עיניים

פסנתר כנף
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי פריטה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb