עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

איך מתמודדים עם 5/8?

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 28/02/2006 ב- 22:36:02    כותרת הודעה: איך מתמודדים עם 5/8? תגובה עם ציטוט

אני מנגן עכשיו את הסונטה של ברנשטיין ובפרק האחרון ברנשטיין הלחין במקצב של 5/8.
עכשיו בגדול אני יודע שצריך לספור 1,2... 1,2,3 ולפעמים להיפך,
אגב אי אפשר לספור את המקצב הזה בעברית, אפשר רק באנגלית צוחק)
אבל רציתי לדעת אם יש כאלה שהתמודדו אי פעם עם יצירות במקצב הזה ואיזה טיפים הם יכולים לתת?

גם הפסנתר בלווי נותן ביטים על הפעמות האי זוגיות 1 3 ו-5...
אבל האם זה תמיד טוב להסתמך עליו? כי לפעמים הוא יכול לבלבל לא?

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 28/02/2006 ב- 22:55:49    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

וואו!
בדיוק עבדתי על המקצב הזה בתחילת שנה ולח לי שבוע שלם עד שקלטתי...

זה הולך ככה...
אבל'ה אמל'ה וחוזר חלילה...
תנסה בפסנתר הרבה פעמים...תנגן 123 12 123 12...וכן הלאה או הפוך....אישית, השיטה של אבלה אמלה לא עזרה לי
אבל תנסה בסוף זה יכנס

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
עוגי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 04:13:19
הודעות: 439

הודעהנשלח: 28/02/2006 ב- 23:45:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גדי לא הבנתי משהו..
הפסנתר נותן ביט גם על הפעמה החמישית? זה לא נשמע לי הגיוני... הכי הגיוני זה על הראשונה והשלישית או על הראשונה והרביעית.
אם אתה רוצה לספור, אתה יכול סתם לספור מאחת עד חמש או לפי החלוקה הפנימית, שאותה אתה צריך לגלות.
אם החלוקה היא 3 ואז 2 אפשר לספור one, two, three, one, tow.
אם החלוקה היא 2 ואז 3 אפשר לספור one, two, three, four, and
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 28/02/2006 ב- 23:52:33    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

העצה שלי בשבילך היא קודם כל להתאמן בקריאת התווים ללא כלי הנגינה שלך. זה מאוד חשוב שלפני
שאתה בכלל ניגש לנגן את היצירה עצמה זה לדעת איך לקרוא אותה. זה יהיה הרבה יותר קל מאשר סתם לנגן שוב ושוב ושוב ולעייף את עצמך.
כשתדע את היצירה בראש, כשתהיה סגור על הקצב, על הרעיונות המוסיקליים שאתה הולך להכניס זה יהיה לך הרבה יותר קל כשתיגש לביצוע היצירה עצמה בכלי שלך.
תקח את התווים ותסמן כל תיבה אם החלוקה היא 2 + 3 או 3 + 2 ותקרא את הקצב בקול עם ניצוח.
תתאמן על זה כך עד שתקלוט את זה. אח"כ יהיה לך הרבה יותר קל לנגן את זה על הקלרינט עצמו.
כדאי לך גם לעבור על תפקיד הפסנתר ולראות איך שני התפקידים משתלבים יחדיו. אולי תרצה לרשום גם Cues של הפסנתר בתפקיד שלך.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 11:18:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

באופן מעניין, גם אני בדוק התחלתי לעבוד על משהו דומה - אתמול הסתכלתי על מה שמיכאל וולפה ביקש ללמוד לפיתוח שמיעה וזה בדיוק העניין של 5/8 ו7/8. הוא המליץ משהו דומה למה שניצן אמרה (אבל יותר טוב!) - רימ - סקי -קור -סָ -קוב. והמטרה היא לא לחלק ל2 ו 3, אלא שזה יהיה ממש חלוקה מדוייקת. בברנשטיין (שאני לא מכיר לעומק מתבייש ) הייתי ממליץ לחפש את הקווים המלודיים היותר ארוכים, כי אני משער שיש שם חלוקות פנימיות בתוך ה5/8.
ד"א, ל7/8 מצאתי משהו די טוב - די-מי-טרי-שוס-ט-קו-ביץ' מחייך
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 12:33:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לעניות דעתי הדבר הקריטי הוא להרגיש את ה- 3 כמו ב 6/3.
כלומר 123
לחשוב באחד וה-1 כבד.

אפשר פשוט להשתעשע בשירה (וריקוד קורץ ) עם מעבר רנדומלי מ- 3 ל 2.
ואז גם לעבור למקצבים על המשקל כמו חלוקה של ה 3 לרבע ושמינית או שמינית ורבע או סינקופות שמחברות בין הביטים כמו רבע רבע שמינית דווקא ב 3 ו2.

בהצלחה
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
T 4 2
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34
הודעות: 445

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 15:04:50    כותרת הודעה: . תגובה עם ציטוט

כמו שיחיאל ציין קודם...פטנט הרמסקי.

ככה זה במחוז מגורי,
כאשר אתה צריך לנגן במשקל 5/8, תאמר: Rimski Korsakov
וכאשר אתה צריך לנגן במשקל 11/4 , תאמר: Rimski Korsakov savsem s uma sashol (הפירוש: 'רמסקי קורסקוב השתגע לגמרי'. אלה הן עיקר ההשמצות שצריך לסבול מלחין, כנראה).

כך לא רק שאתה מנגן נכון, אתה גם לומד רוסית,
כמוני מגניב

_________________
מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון -
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 15:11:14    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אבל רימסקי עובד רק על 2 ו 3 ולא 3 ו2 .
3 ו2 יכול להיות - בטהובן מוצרט (עכשיו המצאתי, אז אם יש לכם הצעה יותר טובה, אני אשמח לשמוע)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
T 4 2
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34
הודעות: 445

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 15:20:21    כותרת הודעה: . תגובה עם ציטוט

משתמשים בפטנט הרמסקי רק מהסיבה הפשוטה שהוא באמת השתמש במשקלים האלה ביצירות שלו. הנגנים היו מתחרפנים מזה, והמציאו את המשפט שלהעיל.
משם זה הגיע.
מגלגל עיניים

_________________
מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון -
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 17:52:00    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בזמן האחרון אני מתחיל לחבב פחות ופחות את הטכניקה הזו לנגן מקצבים ראשוניים. אני שם לב שהתוצאות בפועל הן מכניות ומלאכותיות, ושהעבודה בטכניקה הזו היא מעצבנת ומתסכלת.

כשאני רוצה לנגן קווינטולה אני חושב על קוורטולה מורחבת, מעין "סוויפט" כזה שאליו אני מוסיף עוד צליל. כלומר, מה שיוצא בפועל זה קוורטולה מהירה עם צליל נוסף, שזה יוצר קווינטולה. התוצאה הרבה יותר חלקה, ואחרי תרגול מסוים זה כבר נכנס לדם ולא צריך לסבול בגלל זה.

בנוגע לספטולה- בשבילי זו בעצם סקסטולה מורחבת. וכאשר מופיע משקל של 5\8 או 7\8 זה פשוט מדרבן אותי יותר לחשוב בתיבות. מה שתמיד צריך לעשות...

למסקנה הזו העגתי גם בעזרת מורה וגם בגלל שהתרגול בשיטת השמות היה מעצבן ולא הניב תוצאות יפות. וזה אחרי שעברתי על שמות, מקומות, ערים, מדינות ומה לא...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 18:47:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

האמת שכיום במוסיקה חדשה שינו את עניין הספטולה ומחלקי 16 הפכה לחלקי 32 כדי שתהיה יותר קרובה ל8 מאשר ל6. לא משנה בכל אופן מגלגל עיניים גם ככה זה לא משהו מדוייק מתמטית.
אנשים חשבו שזה יעזור למבצע כדי שהספטולה לא תהיה איטית מדי.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 19:54:39    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עידן וטל - על תבלבלו בין ספטולות / קווינטולות למקצב 5/8 ו7/8 - אני מסכים שכאשר אתה מנגן קווינטולה זה בעצם ארבע עם תוספת - מטרת מבנה כזה היא להוסיף יותר למתח. אבל במקרה של משקל 5/8, אי אפשר להתייחס לכל תיבה כ2/4 מורחב, או שאני טועה?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 21:23:16    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ביצירה עצמה אני מאוד לא רוצה להתייחס לזה בתור 4 +1
כי יש כמה מקומות שהוא עובר ל8/8 פתאום וחוזר, או ל6/8 לכמה תיבות.
ולכן הרבה יותר קל לי לספור על חלוקות של 2 ו-3 ככה אני יכול לעבור בקלות עם תוספות של 3 או 2...

אה וכמו עידן אני לא חושב שאני אסתדר עם השמות.
זה סתם הברות מעצבנות, אני בוחר בשיטה הישנה והטובה... מספרים.
וגם עכשיו התחלתי לנצח לעצמי על חמש, קצת מטורלל אבל מסתדרים קורץ

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 21:32:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני לא חושב שעידן בכלל התייחס ל5 שמיניות בנוגע לקווינטולות וספטולות... אני לא ייחסתי את זה לזה בכל אופן.
בקשר לניצוח גדי, לא התכוונתי שתנצח את כל החמש שמיניות. כלומר, בתור התחלה זו אפשרות אם יש מספר מקומות ממש קשים
שאתה יכול לעבור עליהם לאט ככה.
תנצח 2 פעמות לא שוות. אחת של שלוש ואחת של שתיים בהתאם לחלוקה הפנימית באותה התיבה ותשיר את הקצב בקול.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 21:50:46    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אה כן סליחה... לא תיארתי את זה נכון,
בחלוקות של שתיים ושלוש אוף קורס.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
ליסט
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 17/04/2004 ב- 17:16:34
הודעות: 113

הודעהנשלח: 02/03/2006 ב- 14:09:07    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

holst כתב\ה:
בזמן האחרון אני מתחיל לחבב פחות ופחות את הטכניקה הזו לנגן מקצבים ראשוניים. אני שם לב שהתוצאות בפועל הן מכניות ומלאכותיות, ושהעבודה בטכניקה הזו היא מעצבנת ומתסכלת.

כשאני רוצה לנגן קווינטולה אני חושב על קוורטולה מורחבת, מעין "סוויפט" כזה שאליו אני מוסיף עוד צליל. כלומר, מה שיוצא בפועל זה קוורטולה מהירה עם צליל נוסף, שזה יוצר קווינטולה. התוצאה הרבה יותר חלקה, ואחרי תרגול מסוים זה כבר נכנס לדם ולא צריך לסבול בגלל זה.

בנוגע לספטולה- בשבילי זו בעצם סקסטולה מורחבת. וכאשר מופיע משקל של 5\8 או 7\8 זה פשוט מדרבן אותי יותר לחשוב בתיבות. מה שתמיד צריך לעשות...

למסקנה הזו העגתי גם בעזרת מורה וגם בגלל שהתרגול בשיטת השמות היה מעצבן ולא הניב תוצאות יפות. וזה אחרי שעברתי על שמות, מקומות, ערים, מדינות ומה לא...


מענייו איך היית מחשבן נוקטורנים של שופן 22-ולה 31-ולה... מאוד שמח צוחק מאוד שמח
לפעמים חייבים לחלק למקצב פנימי. .
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb