צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 11/04/2006 ב- 14:53:06 כותרת הודעה: אילתורים |
|
|
האם אתם מאלתרים בכלי שלכם? האם אתם משתתפים בסדנת אילתור?
בדרך כלל בתחום הקלאסי, אנשים נוטים להיצמד לתווים שיש להם לנגן, ליצירות מסוימות וכו', האם אתם חושבים שיש באילתור צורך למוזיקאי קלאסי? _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
matan__ משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48 הודעות: 156
|
נשלח: 11/04/2006 ב- 15:19:08 כותרת הודעה: |
|
|
זה עתה רכשתי בצרפת ספר שעוסק בקונטרופונקט ואילתור בסגנון רנסאנס.
אני מאוד מתעניין בנושא... |
|
חזור למעלה |
|
|
T 4 2 משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34 הודעות: 445
|
נשלח: 11/04/2006 ב- 18:44:29 כותרת הודעה: |
|
|
הלואי והייתי יודעת לאלתר בקלרינט...
יום אחד אני אדע...! _________________ מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון - |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 11/04/2006 ב- 19:05:24 כותרת הודעה: |
|
|
שאתה אומר לאלתר, למה הכוונה?
לשמוע יצירה ולנגן אותה ללא תוים?[
או להוסיף כל מיני פסאז'ים תוך כדי היצירה? _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 11/04/2006 ב- 20:44:42 כותרת הודעה: |
|
|
אילתור זה משהו שאתה ממציא ומנגן, לא יצירה כתובה שאתה מנגן משמיעה. יש אולי באמת מקום אחד שבו הקלסיקאים אמורים "לאלתר", שזה בקדנצות מסוימות, אבל בדרך כלל משתמשים במשהו שמישהו אחר כתב.
אילתור יכול להיות כל דבר, לנגן על רצף אקורדים שאתה מכיר, לדוגמא. אפשרי גם להוסיף דברים במה שאתה מנגן... |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 11/04/2006 ב- 23:04:22 כותרת הודעה: |
|
|
ואפילו קדנצה כשזה כאילו אלתור.... זה לא,
כי אפילו אם אתה כתבת את זה הקדנצה, אתה כבר מכיר את זה בע"פ וחרשת אותה אלף פעמים.
אז זה בעצם די נכון שקלאסיקאים לא מאלתרים כמעט, אלא אם כן יש להם איזו טעות והם צריכים לתפוס את עצמם בחזרה.
לדעתי המקום היחיד לאלתור זה.... בהדרן.
וזה עוד צריך להיות משכנע לקהל שזה קטע שהם כנראה לא מכירים אבל הוא באמת קלאסי.
קשה קשה... _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
shaked_shammah משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28 הודעות: 303 מיקום: בבית
|
נשלח: 12/04/2006 ב- 01:09:18 כותרת הודעה: |
|
|
כמובן יש יצירות מודרניות המשלבות אילתור...ואף המבוססות עליו לגמרי... _________________ PEACE, שקד. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 12/04/2006 ב- 06:55:24 כותרת הודעה: |
|
|
אני רואה את האילתור שילוב של שלושה:
הכרת הסגנון, שליטה בכלי, ושמיעה טובה.
בתכלס, כדי לאלתר, כל מה שצריך זה שז'אנר מסוים יהיה כל כך בדם שלך כך שתוכל גם לנגן ולאלתר בשפה המוסיקלית של הז'אנר הזה. אין לי בעיה לנגן משפטים ארוכים בחליל בסגנון מוצארט והיידן. גם בארוק אני יכול לאלתר, למרות שקצת פחות טוב. השאלה היא עד כמה האילתור שלי לא מתפרק וכמה פעמים אני לא קולע למה שאני רוצה שיצא (זה בעיקר כי אני לא שומע נכון את הצליל שאני רוצה להגיע אליו). באותה מידה אני חושב שלפסנתרן עם ותק של 10 שנים ומעלה, אחרי שנים של נגינת שופן, לא תהיה בעיה לאלתר בסגנון שופן
בסופו של דבר זה יבוא לבד. אני לא מאמין שבמאה ה-18 היו סדנאות אילתור... אנשים פשוט הקשיבו למוסיקה של תקופתם. המוכשרים יותר היו צריכים פחות זמן ואימון, וזה מה שמאפיין כנראה תיעוד של קונצרטים שבהם אילתרו מבצעים גדולים או מלחינים גדולים.
אני אישית הייתי שמח לשלוט יותר טוב בפסנתר, כדי שאני אוכל לאלתר גם עליו (אבל זה מתקדם......). |
|
חזור למעלה |
|
|
Mistyusic משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19 הודעות: 170 מיקום: צור הדסה
|
נשלח: 12/04/2006 ב- 14:31:54 כותרת הודעה: |
|
|
ג'ון קייג' בנה המון מהמוסיקה שלו על אקראיות. ז"א - הרבה אילתור באותו הרגע.
בד"כ בבארוק יש הרבה שמאלתרים, אבל כותבים מראש... אמה קירקבי למשל עושה את זה המון!
אולי יתחיל זרם חדש של אלתורי בארוק על המקום... זה נשמע לי מאוד מעניין, וחבל שזה לא נפוץ בתקופתינו... |
|
חזור למעלה |
|
|
userFish משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 01/04/2005 ב- 22:23:21 הודעות: 240 מיקום: תל-אביב
|
נשלח: 12/04/2006 ב- 15:52:06 כותרת הודעה: |
|
|
אני אישית מנגן יצירה שבאחד הפרקים יש הוראה לאלתר על שלושה קטעים מרכזיים בפרק.....בלי קשר,לדעתי לפחות,כל מוזיקאי ברמה כזאת או אחרת צריך לדעת לאלתר..אפילו ברמה בסיסית..גם אם לא יהיה להם שימוש לזה,זה בהחלט יכול להוסיף,וזה לא מזיק לדעת...... _________________ "אם תיתן למישהו דג,אז יהיה לו דג" |
|
חזור למעלה |
|
|
נעם טמיר משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 17:44:53 הודעות: 63 מיקום: הוד השרון
|
נשלח: 14/04/2006 ב- 12:52:34 כותרת הודעה: |
|
|
בשלב ההלחנה אני מרבה לאלתר כדי למצוא רעיונות, אחרי שיש לי שק רעיונות אני לוקח את אלו שאהבתי ואני זוכר ומתחיל להלחין...
לפעמים אני גם מאלתר בלי לחשוב לאן אני רוצה לקחת את זה... סתם מקשקש באצבעות, ואם יוצא משהו מעניין אז אני מתחיל לחשוב עליו ומסדר... ככה לפעמים יוצאים לי דברים מיוחדים שאינם "לפי החוקים"...
חוץ מזה אני מאלתר מלא כשאני מנגן Fאנק וגרוב ודברים כאלו... זה חייתי וכיף _________________ יום טוב, נעם |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 21/04/2006 ב- 23:49:25 כותרת הודעה: |
|
|
כולם כבר כתבו דברים יפים. אני רוצה לחזק את מה שעידן כתב. אילתור יעזור לכם לפתח שליטה יותר טובה בכלי.
בהחלט !
אני אישית מנגן קצת ג'אז. ולפעמים לאלתר סתם משהו חופשי לחלוטין, ללא שום הגבלה למסגרת מוסיקלית כל שהיא או צורה זה גם מהנה ומוסיף.
כשהייתי בתיכון היו לנו שיעורי אלתור. היינו עושים כל מיני דברים. מאנשים שניגנו או שרו לבד לקבוצות גדולות של כל מיני כלים או מה שלא יהיה.
בד"כ היינו בוחרים מספר חוקים ומאלתרים בהתאם לחוקים. אם זה היה סתם ציור של גל כל שהוא על הלוח והיינו מנגנים משהו בהתאם לציור או שרים או צורחים או אם היינו מאלתרים על סדרה של 12 טונים או אם בחרנו לאלתר פרק בצורת הסונטה או ABA וכו', והיו פעמים גם שאילתרנו בצורה חופשית לחלוטין. אני אישית נהניתי מהשיעורים הללו וחשבתי שהיו בהחלט מאוד יעילים.
אני חושב כי רוב המבצעים הקלאסים צריכים להתנסות באלתור, במיוחד בקבוצה כי יש בזה משהו שמוסיף המון להופעה שלנו. בגלל שאנחנו מנגנים רפרטואר שחוזר על עצמו, אני חושב שצריך לבוא לכל קונצרט רענן ולגשת ליצירה כאילו אנחנו מאלתרים אותה על המקום מאשר להיות נורא פדנטיים ומרובעים ומשעממים. זה גם יעזור להופעה שלנו מבחינת ההרגשה כי מבצעים קלסיקאים נוטים להיות נורא לחוצים. אלתור יכול לשחרר אותנו קצת מהלחץ הזה.
אני מאוד ממליץ לאנשים ללכת למופעי ג'אז, ולראות את הג'אזיסטים הכי טובים שיש, בהופעה. יש להם משהו בהופעה שלהרבה קלסיקאים אין. הכימיה בקבוצה, החופשיות, התקשורת והאינטמיות.
זה תמיד מדהים אותי ומספק לי השראה. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
|