צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 07/10/2006 ב- 20:35:59 כותרת הודעה: תווים = קביים ? |
|
|
דיברתי עם אחותי לא מזמן על מוסיקה...
היא סיפרה לי שהמורה שלה [לחליל] תמיד אמרה לה שהתווים הם טובים רק להתחלה אבל בעיקרון הם רק "קביים" , שלאחר שלב מסויים שיודעים את היצירה, או בשלב מאוד מתקדם מבחינה מוסיקלית התווים, הדפים הרישום הגרפי, איך שלא יקראו לזה...הם מפריעים.
ואני שואלת - האמנם?? _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
shaked_shammah משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28 הודעות: 303 מיקום: בבית
|
נשלח: 08/10/2006 ב- 02:07:49 כותרת הודעה: |
|
|
לא יודע אם מפריעים אבל בהחלט נהיים מיותרים...אני אחרי שבוע של למידת יצירה כבר לא זקוק להם. _________________ PEACE, שקד. |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 08/10/2006 ב- 08:45:02 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שלנגן בלי תווים זה טוב רק לקונצרטים,
במהלך חזרות עם מורה או עם הרכב כלשהוא לא נראה לי שכדאי לוותר על התווים שכן כל פעם אפשר לגלות משהו אחר בתווים,
אפשר גם להתווכח על פירוש מסויים של הקטע, ולשנות כל מיני דברים. כמו פראזות, נשימות, רובטי וכו'...
כך שללמד בשיעור בלי תווים נשמע לי לא טוב, ואף שגוי.
אפשר להתאמן לבד בלי התווים במקרה שכמובן כבר מכירים את כל הארטיקולציה בע"פ ושאפשר כבר לזמר את המנגינה עם הצלילים בלי להתבלבל.
אבל לדעתי תמיד טוב להחזיק את התווים בצד בכל זאת... זה לא מזיק.
לזכור בע"פ זה נחמד, אבל אנחנו לא נעבוד תמיד עם אותם אנשים.
אז אי אפשר להגיד להם "אני לא משנה כלום, אני זוכר את זה בע"פ ואי אשפר לשנות"
ולדעתי זה גם יכול לגרום לקריאת תווים איטית כי אתה רואה תווים של יצירה שבועיים ואח"כ לא קורא יותר כלום. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 08/10/2006 ב- 12:35:16 כותרת הודעה: |
|
|
חוץ מהעניין הלימודי כמו שהזכרת,גדי, יש את העניין של הנגן לעצמו.. מהי ההסתכלות על התווים?
אני יודעת כשאני לדוגמא שומעת יצירה ומכירה אותה טוב ולא ע"פ "טקסט" אלא רק מהשמיעה אז זה נשמע לי אחרת מאשר שאני לומדת אותה אחר-כך מהדף, פתאום כאילו המוסיקה נהיית יותר משהו של השכל ופחות של השמיעה...משהו פחות הומאני.. _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
The orange משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 06/07/2004 ב- 20:31:42 הודעות: 281 מיקום: ביער רחוק
|
נשלח: 08/10/2006 ב- 14:10:26 כותרת הודעה: |
|
|
אצלי התווים לא נעשים מיותרים בשום שלב, לפי דעתי.
אני מעדיף להסתכל עליהם גם בקונצרטים, כי הם נותנים לי תחושת בטחון והתמצאות, גם אם אני זוכר בע"פ את כל היצירה ואת כל הכניסות.
יכול להיות שאצל פסנתרנים למשל התווים נעשים מיותרים אחרי כמה זמן כי הם מסתכלים על התווים במקום על המקלדת, ואולי זה מפריע.
אני אוהב שהתווים שלי איתי, ואני לא מבין למה בדברים כמו רסיטלים צריך לנגן יצירות בע"פ. _________________
|
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 08/10/2006 ב- 15:34:27 כותרת הודעה: |
|
|
קודם כל אפילו פסנתרנים לא תמיד מנגנים בע"פ...
ובמיוחד אם זה מוזיקה קאמרית, הם חייבים את התווים נראה לי.
רק בקונצ'רטי עם תזמורת שלמה אין מצב שיהיה דפים. (גם ככה אין מקום למסובב דפים חח)
והנה: דודו כרמל בקונצרט שהיה בסוף שנה שעברה כשהוא ניגן את הקונצ'רטו של מוצרט עם התזמורת של האקדמיה, ניגן עם התווים. למרות שאני בטוח שהוא כבר יכול לנגן את זה מהסוף להתחלה ובאלכסון.
נראה לי שכל מי שמופיע עם יצירה כלשהיא כבר מכיר אותה בצורה די מושלמת ולא ממש צריך את התווים, אבל אי אפשר לדעת מה יקרה אז תמיד טוב שהתווים איתנו.
ולא הבנתי מה זה אומר "פחות הומני"... _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 08/10/2006 ב- 15:51:58 כותרת הודעה: |
|
|
הכוונה שהמוסיקה [לאחר שלומדים אותה מתווים] נעשית פחות יצירתית ויותר שכלתנית.
אין מקום כבר לדמיון. _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 08/10/2006 ב- 17:52:24 כותרת הודעה: |
|
|
והאם הדמיון איננו מגיע מהשכל?
מי שמספיק יצירתי ומוזיקלי יצליח להוציא מהתווים את מה שהוא מרגיש מהם...
חלק מהם ע"י ההוראות שכבר נכתבו על התווים, וחלקם עם מה שהוא מעוניין לעשות כי ככה הוא מרגיש שזה נכון. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 09/10/2006 ב- 00:39:44 כותרת הודעה: |
|
|
גדיאל, הבנתי. ברור שהדמיון מגיע מהשכל.
אבל בכל זאת יש משהו שונה בין מוסיקה שהיא נחלת האוזן בלבד..וגם הניתוח שלה יהיה שונה והרבה יותר מעניין ...לבין מוסיקה שכתובה על דף, שכבר הכל "גילו" לך ...
נראה לי שזה תסבוך שאני אהיה תקועה בו עוד הרבה זמן... _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
T 4 2 משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34 הודעות: 445
|
נשלח: 11/10/2006 ב- 01:18:08 כותרת הודעה: |
|
|
השאלה היא אם את רואה את עצמך, ניצן, כמשרתת הוראות המלחין או כ"מבצעת עצמאית" (מצטערת, לא מצאתי תיאור טוב יותר) או כשניהם גם יחד. _________________ מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון - |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 11/10/2006 ב- 12:23:33 כותרת הודעה: |
|
|
אני לא חושבת שזה סותר. _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 20/10/2006 ב- 12:02:42 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב מספר דברים, אם זה מעניין מישהו...
יש יתרונות וחסרונות לנגינה עם תוים ולנגינה בלי תוים. כאשר מדובר במוסיקה משובחת, אני חושב שהתוים חיוניים מאוד לעבודה. בעזרת התוים אפשר לגלות דברים חדשים על היצירה, שניתן להבחין בהם מבחינה גרפית ולא רק בעזרת השמיעה. כך שלהתאמן מדיי פעם עם ומדיי פעם בלי זה דבר מתבקש, ולא סותר. בקונצרטים זה תלוי במידת ההכנה עם היצירה. אם אני לא ארגיש מוכן מספיק אני לא אעלה בלי תוים... זה סיכון רציני של בלק-אאוט (וקרה לי באודיציה לצערי...).
כשעבדנו בחמישיה בימי י"ב העליזים תמיד למדנו את היצירה בע"פ, ובחזרות לא השתמשנו בתוים. זה מקל מכיוון שכך נחסך זמן כשעובדים על היצירה, וגם כשהולכים לחפש עמודים (כי לא צריך אותם). מצד שני, אחרי שנה בערך, דניאל (הבסוניסט בהרכב) גילה שכל הזמן הזה היה צליל שהוא היה צריך לנגן אותו במול, והוא תמיד ניגן אותו בקאר... מה שהיה יכול להימנע לו היינו משתמשים בתוים מדיי פעם.
אז המסקנה היא שהכל עניין של איזון, ולא יזיק לגוון. |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 20/10/2006 ב- 16:09:44 כותרת הודעה: |
|
|
יש אנשים שגם עם תווים עדיין ינגנו בקר במקום במול עד שהם יקלטו שזה נשמע לא נכון פשוט _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 20/10/2006 ב- 16:35:10 כותרת הודעה: |
|
|
דווקא הטעות הזו צלצלה מאוד קונסוננטית, ואף אחד לא שם לב (זו יצירה של ז'אק איבר). |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 21/10/2006 ב- 22:35:46 כותרת הודעה: |
|
|
ציטוט: |
יש אנשים שגם עם תווים עדיין ינגנו בקר במקום במול עד שהם יקלטו שזה נשמע לא נכון פשוט מאוד שמח |
מזכיר לי משהו מצחיק שהיה בצפת השנה:
מאוריציו ואילן שול הקליטו יצירה של פולנק לקלרינט, בסון ופסנת. אחרי כמה פעמים שהם ניגנו את זה פתאום הבחור שאירגן את ההקלטה (אחד הטובים באירופה, כך מסתבר) אומר למאוריציו - זה רה במול בתיבה 113, לא רה בקאר. מאוריציו הסתכל, ואמר, "וואלה, צודק! - ניגנתי את היצירה הזאת לפחות עשר פעמים ותמיד ניגנתי שם רה בקאר!"
רק, בניגוד למה שטל אמר, במקרה של פולנק יהיה הרבה יותר קשה לקלוט שזה נשמע לא נכון...
|
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 22/10/2006 ב- 00:25:58 כותרת הודעה: |
|
|
אתה תמצא טעויות כאלה גם בהקלטות מפורסמות לפעמים טעויות בסימני התק. זה קורה הרבה שאנשים לא שמים לב ומנגנים את זה ככה הרבה זמן כי לפעמים זה נשמע בסדר גמור או אפילו יותר טוב _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 22/10/2006 ב- 20:57:47 כותרת הודעה: |
|
|
קלרינט בסון ופסנתר?
רכטמן כתב עיבוד והוסיף פסנתר? _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 22/10/2006 ב- 23:14:11 כותרת הודעה: |
|
|
אם אני לא טועה, זה במקור לאבוב בסון ופסנתר, תשאל את אילן בדיוק מה זה היה. |
|
חזור למעלה |
|
|
Mistyusic משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19 הודעות: 170 מיקום: צור הדסה
|
נשלח: 25/10/2006 ב- 19:53:50 כותרת הודעה: |
|
|
אמממ... אני לא רואה את זה כמשהו קריטי ביותר.
אני לומד מתווים בהתחלה, זה מאוד עוזר, מוסיף קישוטים אם צריך, מסדר נשימות וכו'... ואחרי שאתה נוגע בצד הטכני אתה צריך לשים את הצד הרגשי במרכז ולכן - אין טעם כבר בתווים. אתה צריך להתרכז ברגש שלך ולא בדף שנמצא מול העיניים.
בכל אופן - נושא יותר קריטי שחשבתי שהכותרת תרמז דווקא עליו.
תווים הם משהו מגביל מבחינת המחברים. הם לא עונים לצרכים מוסיקליים רבים. הם יכולים להגביל מלחינים מודרנים בעיקר ולכן אני חושב שצריך סוג של חלופה ראויה.
זה נשמע קצת שערוריתי, הא? |
|
חזור למעלה |
|
|
|