עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

תווים = קביים ?

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> אוף טופיק מוסיקלי
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 07/10/2006 ב- 20:35:59    כותרת הודעה: תווים = קביים ? תגובה עם ציטוט

דיברתי עם אחותי לא מזמן על מוסיקה...
היא סיפרה לי שהמורה שלה [לחליל] תמיד אמרה לה שהתווים הם טובים רק להתחלה אבל בעיקרון הם רק "קביים" , שלאחר שלב מסויים שיודעים את היצירה, או בשלב מאוד מתקדם מבחינה מוסיקלית התווים, הדפים הרישום הגרפי, איך שלא יקראו לזה...הם מפריעים.

ואני שואלת - האמנם??

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
shaked_shammah
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28
הודעות: 303
מיקום: בבית

הודעהנשלח: 08/10/2006 ב- 02:07:49    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא יודע אם מפריעים אבל בהחלט נהיים מיותרים...אני אחרי שבוע של למידת יצירה כבר לא זקוק להם.
_________________
PEACE, שקד.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 08/10/2006 ב- 08:45:02    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני חושב שלנגן בלי תווים זה טוב רק לקונצרטים,
במהלך חזרות עם מורה או עם הרכב כלשהוא לא נראה לי שכדאי לוותר על התווים שכן כל פעם אפשר לגלות משהו אחר בתווים,
אפשר גם להתווכח על פירוש מסויים של הקטע, ולשנות כל מיני דברים. כמו פראזות, נשימות, רובטי וכו'...
כך שללמד בשיעור בלי תווים נשמע לי לא טוב, ואף שגוי.
אפשר להתאמן לבד בלי התווים במקרה שכמובן כבר מכירים את כל הארטיקולציה בע"פ ושאפשר כבר לזמר את המנגינה עם הצלילים בלי להתבלבל.
אבל לדעתי תמיד טוב להחזיק את התווים בצד בכל זאת... זה לא מזיק.

לזכור בע"פ זה נחמד, אבל אנחנו לא נעבוד תמיד עם אותם אנשים.
אז אי אפשר להגיד להם "אני לא משנה כלום, אני זוכר את זה בע"פ ואי אשפר לשנות"
ולדעתי זה גם יכול לגרום לקריאת תווים איטית כי אתה רואה תווים של יצירה שבועיים ואח"כ לא קורא יותר כלום.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 08/10/2006 ב- 12:35:16    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

חוץ מהעניין הלימודי כמו שהזכרת,גדי, יש את העניין של הנגן לעצמו.. מהי ההסתכלות על התווים?

אני יודעת כשאני לדוגמא שומעת יצירה ומכירה אותה טוב ולא ע"פ "טקסט" אלא רק מהשמיעה אז זה נשמע לי אחרת מאשר שאני לומדת אותה אחר-כך מהדף, פתאום כאילו המוסיקה נהיית יותר משהו של השכל ופחות של השמיעה...משהו פחות הומאני..

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
The orange
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 06/07/2004 ב- 20:31:42
הודעות: 281
מיקום: ביער רחוק

הודעהנשלח: 08/10/2006 ב- 14:10:26    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אצלי התווים לא נעשים מיותרים בשום שלב, לפי דעתי.
אני מעדיף להסתכל עליהם גם בקונצרטים, כי הם נותנים לי תחושת בטחון והתמצאות, גם אם אני זוכר בע"פ את כל היצירה ואת כל הכניסות.
יכול להיות שאצל פסנתרנים למשל התווים נעשים מיותרים אחרי כמה זמן כי הם מסתכלים על התווים במקום על המקלדת, ואולי זה מפריע.
אני אוהב שהתווים שלי איתי, ואני לא מבין למה בדברים כמו רסיטלים צריך לנגן יצירות בע"פ.

_________________
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 08/10/2006 ב- 15:34:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

קודם כל אפילו פסנתרנים לא תמיד מנגנים בע"פ...
ובמיוחד אם זה מוזיקה קאמרית, הם חייבים את התווים נראה לי.
רק בקונצ'רטי עם תזמורת שלמה אין מצב שיהיה דפים. (גם ככה אין מקום למסובב דפים חח)
והנה: דודו כרמל בקונצרט שהיה בסוף שנה שעברה כשהוא ניגן את הקונצ'רטו של מוצרט עם התזמורת של האקדמיה, ניגן עם התווים. למרות שאני בטוח שהוא כבר יכול לנגן את זה מהסוף להתחלה ובאלכסון.

נראה לי שכל מי שמופיע עם יצירה כלשהיא כבר מכיר אותה בצורה די מושלמת ולא ממש צריך את התווים, אבל אי אפשר לדעת מה יקרה אז תמיד טוב שהתווים איתנו.
ולא הבנתי מה זה אומר "פחות הומני"...

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 08/10/2006 ב- 15:51:58    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הכוונה שהמוסיקה [לאחר שלומדים אותה מתווים] נעשית פחות יצירתית ויותר שכלתנית.

אין מקום כבר לדמיון.

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 08/10/2006 ב- 17:52:24    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

והאם הדמיון איננו מגיע מהשכל?

מי שמספיק יצירתי ומוזיקלי יצליח להוציא מהתווים את מה שהוא מרגיש מהם...
חלק מהם ע"י ההוראות שכבר נכתבו על התווים, וחלקם עם מה שהוא מעוניין לעשות כי ככה הוא מרגיש שזה נכון.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 09/10/2006 ב- 00:39:44    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גדיאל, הבנתי. ברור שהדמיון מגיע מהשכל.

אבל בכל זאת יש משהו שונה בין מוסיקה שהיא נחלת האוזן בלבד..וגם הניתוח שלה יהיה שונה והרבה יותר מעניין ...לבין מוסיקה שכתובה על דף, שכבר הכל "גילו" לך ...
נראה לי שזה תסבוך שאני אהיה תקועה בו עוד הרבה זמן... קורץ

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
T 4 2
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34
הודעות: 445

הודעהנשלח: 11/10/2006 ב- 01:18:08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

השאלה היא אם את רואה את עצמך, ניצן, כמשרתת הוראות המלחין או כ"מבצעת עצמאית" (מצטערת, לא מצאתי תיאור טוב יותר) או כשניהם גם יחד.
_________________
מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון -
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 11/10/2006 ב- 12:23:33    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני לא חושבת שזה סותר.
_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 20/10/2006 ב- 12:02:42    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני חושב מספר דברים, אם זה מעניין מישהו...

יש יתרונות וחסרונות לנגינה עם תוים ולנגינה בלי תוים. כאשר מדובר במוסיקה משובחת, אני חושב שהתוים חיוניים מאוד לעבודה. בעזרת התוים אפשר לגלות דברים חדשים על היצירה, שניתן להבחין בהם מבחינה גרפית ולא רק בעזרת השמיעה. כך שלהתאמן מדיי פעם עם ומדיי פעם בלי זה דבר מתבקש, ולא סותר. בקונצרטים זה תלוי במידת ההכנה עם היצירה. אם אני לא ארגיש מוכן מספיק אני לא אעלה בלי תוים... זה סיכון רציני של בלק-אאוט (וקרה לי באודיציה לצערי...).

כשעבדנו בחמישיה בימי י"ב העליזים תמיד למדנו את היצירה בע"פ, ובחזרות לא השתמשנו בתוים. זה מקל מכיוון שכך נחסך זמן כשעובדים על היצירה, וגם כשהולכים לחפש עמודים (כי לא צריך אותם). מצד שני, אחרי שנה בערך, דניאל (הבסוניסט בהרכב) גילה שכל הזמן הזה היה צליל שהוא היה צריך לנגן אותו במול, והוא תמיד ניגן אותו בקאר... מה שהיה יכול להימנע לו היינו משתמשים בתוים מדיי פעם.

אז המסקנה היא שהכל עניין של איזון, ולא יזיק לגוון.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 20/10/2006 ב- 16:09:44    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יש אנשים שגם עם תווים עדיין ינגנו בקר במקום במול עד שהם יקלטו שזה נשמע לא נכון פשוט מאוד שמח
_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 20/10/2006 ב- 16:35:10    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

דווקא הטעות הזו צלצלה מאוד קונסוננטית, ואף אחד לא שם לב (זו יצירה של ז'אק איבר).
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 21/10/2006 ב- 22:35:46    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ציטוט:
יש אנשים שגם עם תווים עדיין ינגנו בקר במקום במול עד שהם יקלטו שזה נשמע לא נכון פשוט מאוד שמח

מזכיר לי משהו מצחיק שהיה בצפת השנה:

מאוריציו ואילן שול הקליטו יצירה של פולנק לקלרינט, בסון ופסנת. אחרי כמה פעמים שהם ניגנו את זה פתאום הבחור שאירגן את ההקלטה (אחד הטובים באירופה, כך מסתבר) אומר למאוריציו - זה רה במול בתיבה 113, לא רה בקאר. מאוריציו הסתכל, ואמר, "וואלה, צודק! - ניגנתי את היצירה הזאת לפחות עשר פעמים ותמיד ניגנתי שם רה בקאר!"

רק, בניגוד למה שטל אמר, במקרה של פולנק יהיה הרבה יותר קשה לקלוט שזה נשמע לא נכון...
קורץ
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 22/10/2006 ב- 00:25:58    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אתה תמצא טעויות כאלה גם בהקלטות מפורסמות לפעמים מחייך טעויות בסימני התק. זה קורה הרבה שאנשים לא שמים לב ומנגנים את זה ככה הרבה זמן כי לפעמים זה נשמע בסדר גמור או אפילו יותר טוב חוצפן
_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 22/10/2006 ב- 20:57:47    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

קלרינט בסון ופסנתר? מגלגל עיניים סימן שאלה
רכטמן כתב עיבוד והוסיף פסנתר? צוחק

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 22/10/2006 ב- 23:14:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אם אני לא טועה, זה במקור לאבוב בסון ופסנתר, תשאל את אילן בדיוק מה זה היה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Mistyusic
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19
הודעות: 170
מיקום: צור הדסה

הודעהנשלח: 25/10/2006 ב- 19:53:50    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אמממ... אני לא רואה את זה כמשהו קריטי ביותר.
אני לומד מתווים בהתחלה, זה מאוד עוזר, מוסיף קישוטים אם צריך, מסדר נשימות וכו'... ואחרי שאתה נוגע בצד הטכני אתה צריך לשים את הצד הרגשי במרכז ולכן - אין טעם כבר בתווים. אתה צריך להתרכז ברגש שלך ולא בדף שנמצא מול העיניים.

בכל אופן - נושא יותר קריטי שחשבתי שהכותרת תרמז דווקא עליו.
תווים הם משהו מגביל מבחינת המחברים. הם לא עונים לצרכים מוסיקליים רבים. הם יכולים להגביל מלחינים מודרנים בעיקר ולכן אני חושב שצריך סוג של חלופה ראויה.
זה נשמע קצת שערוריתי, הא?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> אוף טופיק מוסיקלי כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb