צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Brass&Bass. משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 11/06/2006 ב- 19:02:05 הודעות: 16 מיקום: נתניה.
|
נשלח: 30/06/2006 ב- 13:17:47 כותרת הודעה: קונטרבס2. |
|
|
תגידו, מאיזה גיל מתחילים ללמוד קונטרבס?
מנהל הקונסרבטוריון שלי (מוטי מירון, קלרנטיסט, למי שמכיר) אמר שצריך יד בוגרת בשביל לנגן, כלומר- בסביבות גיל 14.
אני בן 13, בדיוק סיימתי כיתה ז', אני כבר יכול להתחיל? _________________ יעקב.
"...אני נגן ליווי טוב- ואני גאה בזה!..." |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 30/06/2006 ב- 14:13:57 כותרת הודעה: |
|
|
הטענה המקובלת בארץ להתחיל לימודי נגינה על כלים מסוימים בשלב מאוחר היא מיושנת מאוד. בארצות אירופה היא כבר נזנחה (עד כמה שהבנתי). ישנם נגנים צעירים מאוד שמנגנים על כלי נשיפה, לדומגא, והם עושים זאת טוב. הטענות בעניין התפתחות הריאה הן אולי נכונות, אבל כנראה שאין להן תוקף. ניתן ללמוד טכניקות מסוימות בגיל צעיר, ולהשלים את הטכניקות החסרות מאוחר יותר, ועובדה שזה עובד.
כך ניתן להגיע לבגרות מוסיקלית בגיל מוקדם יותר.
לפי דעתי תוכל להתחיל ללמוד נגינה על קונטרהבס. יכול להיות שאני טועה, ושזה באמת לא מתאים. בכל מקרה, יש לבדוק כל מקרה לגופו. |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 30/06/2006 ב- 16:16:14 כותרת הודעה: |
|
|
אני זוכר שפעם אמרו לי שקונטרבסיסטים הם אנשים גבוהים מכיוון שהכלי גדול ביותר. בוא נאמר שזה נכון והרבה מהם באמת גבוהים.
אבל הפתיע אותי שבבית הספר שלי יש כמה קונטרבסיסטים שהם לא יותר גבוהים ממני. אני אפילו מכיר אחת שהיא יותר נמוכה ממני ואני נמוך !
אז אני מניח שאם אתה רוצה לנגן, אז לפחות תנסה, תראה איך ילך. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
matan__ משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48 הודעות: 156
|
נשלח: 30/06/2006 ב- 16:32:57 כותרת הודעה: |
|
|
האם זה לא רעיון טוב להתחיל בצ'לו ולהמשיך בקונטראבס? |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 30/06/2006 ב- 17:36:14 כותרת הודעה: |
|
|
אלו כלים שונים בכ"ז. גם באופן התפקוד שלהם ביצירות שונות, וגם בשימוש בקשת שהוא שונה. את האינפורמציה הזו קיבלתי משני אנשים שעשו את המסלול הזה (אחת מהם פשוט עברה מצ'לו לקונטרהבס וזה מה שהיא אמרה).. |
|
חזור למעלה |
|
|
Brass&Bass. משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 11/06/2006 ב- 19:02:05 הודעות: 16 מיקום: נתניה.
|
נשלח: 03/07/2006 ב- 13:34:15 כותרת הודעה: |
|
|
matan__ כתב\ה: |
האם זה לא רעיון טוב להתחיל בצ'לו ולהמשיך בקונטראבס? |
אני מחפש כלי איתו אני אוכל להגיע לרמה מסויימת.
ולצערי- צ'לו הוא כלי שיש להתחילו בגיל צעיר, ולא בגיל 13.
תודה על הניסיון, בכל אופן! :] _________________ יעקב.
"...אני נגן ליווי טוב- ואני גאה בזה!..." |
|
חזור למעלה |
|
|
מעין משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 30/12/2006 ב- 19:13:16 הודעות: 5 מיקום: Ann Arbor, MI / רחובות, ישראל
|
נשלח: 31/12/2006 ב- 19:50:08 כותרת הודעה: |
|
|
(אני קצת מאחר - אבל רק לאחרונה התוודעתי לאתר, אז במטותא מכם
אפשר להתחיל לנגן קונטרבאס בכל גיל - השאלה להיכן רוצים להגיע, ועם מי לומדים. אני התחלתי לנגן קונטרבאס בגיל 12 (צ'לו בגיל , ומעבר לעובדה שהידים שלי לא היו בוגרות, הן גם סובלות מבעיות מיוחדות. כמו כל כלי נגינה, העומס על הידים הוא רציני - פשוט צריך ללמוד לנגן נכון. יש לציין שיש מקרים של אנשם שהתחילו גם יותר מוקדם (אלוהי הקונטרבס גארי קאר החל בגיל 9 (למיטב זכרוני הבוגדני).
בעניין גודל האדם וגודל הכלי: הכל ענין של מוח ורצון. איני אדם גבוה במיוחד או בעל יד ענקית. קיימים מספיק באסיסטים נמוכים. נכון, לא תמיד מה שבאסיסט אחד יכול לעשות נמצא בהישג ידם של כל השאר, אבל באופן כללי גודל היד אינו פונקציה אלא אם מדובר באנומליה.
יש לציין - גם בעניין גובה הנגן (או חשוב מזה - "מוטת הכנפיים" וגודל כפות ידיו) שהתקדמויות חשובות בבניית הכלי ובחמרי המיתרים נעשו במהלך המאה ה-20 ועדיין נעשות. כתוצאה מכך כלי קטן בעל צליל גדול אינו עניין נדיר (ויקר) כפי שהיה, למרות שברמות הממש נמוכות עוד קשה למצוא אותם (ניתן למצוא אותם בכלים בינוניים ומעלה בטווח המכונה 'כלי סטודנטים, אך זה עניין של חיפוש ממושך). השפעןת ההתקדמויות הללו עדיין רק בתחילת תהליך החילחול לפרקטיקה - ויש גם אסכולות המתנגדות לכלים קטנים.
היכולת להתחיל בטווח רחב גדול נובעת לטעמי משתי סיבות עיקריות - טובה ורעה. הרעה היא שגם הטווח עליו משתרע הסטנדרט המקצועי רחב מדי. הטובה היא שמכיוון שהוראת הבאס המסורתית מכוונת לגילאים מתקדמים יותר בעוד גיל התלמיד הממוצע פוחת קיימים מורים שיכולים לעבוד עם טווח גילאים רחב למדי.
כרגיל, המשמעות של רוב הכתוב מעלה מתנקזת לאמיתה בעלת תפוצה רחבה עד מאד: הכל מתחיל ונגמר במורה. _________________ מעין ביידר-יעקובסון |
|
חזור למעלה |
|
|
|