עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

קלרינט בס

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Effienka
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/01/2007 ב- 15:28:38
הודעות: 18
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 26/02/2007 ב- 10:30:40    כותרת הודעה: קלרינט בס תגובה עם ציטוט

שלום לכל,

אחרי כמה תלאות (שהיו כרוכות בהשגת עלים של סקסופון טנור, ומציאת משהו שנראה מספיק טוב בשביל להיות ליגטורה), התחלתי לנגן קצת בקלרינט בס בתזמורת (ירושלים-בוגרים). אפשר להגיד שזה ממש כיף (במיוחד בצלילים הנמוכים.. האם פיספסתי את ייעודי?? המום ). יש לי נסיון די טוב בנגינה על קלרינט סי במול, והצלחתי לנגן די בסדר בפעם או פעמיים הראשונות שלי בבס, אבל בכל זאת (באופן לא מפתיע בכלל) יש די הרבה דברים שאני לא יודעת.

השאלה הראשונה היא שאלת עלים. האם העלה בו אני אמורה לנגן בבס קלרינט צריך להיות בעל אותו עובי של העלה בו אני משתמשת בנגינה בקלרינט בסי במול (3.5 נגיד)? חוץ מזה שמתי לב שהעלה הנוכחי שלי קל מדי (כרגע זה עלה של סקסופון טנור 2.5), האם זו יכולה להיות סיבה טובה לכך שהתווים באוקטבה השנייה לא נשמעים מי יודע מה?

האם יש הבדלים באצבועים בנגינה בין שני הקלרינטים? כאלו למשל, שיכולים לשפר את הצלילים הגבוהים יותר.

עניין אחר הוא התמיכה בכלי. כרגע אני לא מנגנת עם רגל או המנשא הזה שמחברים לגב הכלי, נראה לכם שאפשר להסתדר בלי שני אלו או שאני ממש רוצה להשיג לי רגל? כרגע ללא רגל אני מנגנת כאשר הבס נמצא בזווית שמתאימה יותר לסקסופון. האם הבס חייב להיות ניצב בעת הנגינה?

רעיון
כל טיפ יתקבל בברכה,
אפי
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 26/02/2007 ב- 22:26:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

קודם כל קיימים עלים לבאס קלרינט.
אני הייתי מציע לך לקנות קופסא אחת, יש בה 5 עלים. אני יודע זה מעט מאוד,
אבל את לא תנגני על הבאס הרבה אני מניח, והם יחזיקו.
והייתי הולך על 3 כרגע.

בקשר לאצבועים, אין אצבועים שונים שידועים לי אבל אני לא נגן באס כזה מנוסה.
בגדול אפשר לנסות למצוא אצבועים יותר טובים לגבוהים, צריך פשוט לשבת עם טיונר ולנסות.
אבל גם ככה, בתפקידי תזמורת כלי נשיפה, מתי יהיה לך לנגן יותר מסול באוקטבה שנייה? (שזה אוקטבה ראשונה מצלצל אבסולוטית)

בקשר לרגל, לדעתי את חייבת לשים את הרגל. ואני ניגנתי על הבאס של המרכז בירושלים,
ויש לו רגל אז לא נראה לי שזה בעיה לשים אותו.
אז זה לא סקסופון, ולנגן עליו בפוזיציה כזאת לדעתי זה רע. הכי טוב זה עם הרגל שלו על הרצפה,
והקלרינט מקביל לעמוד השדרה.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
clarnibass
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01
הודעות: 129

הודעהנשלח: 27/02/2007 ב- 07:41:10    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הנושא האהוב עלי (כמו שאפשר להבין משם המשתמש שלי) מחייך

דבר ראשון, בקשר לעלים - לא, הם לא חייבים להיות אותו חוזק שאת משתמשת בקלרינט סופרן. זה תלוי בעיקר בך ובפיה. את יודעת במקרה באיזו פיה (חברה ודגם) את משתמשת? אני משתמש בעלים Vandoren 3 אבל בפיה מאוד פתוחה. כשהתחלתי בס (גם אחרי שנים בסופרן) ניגנתי על 2.5 ופיה הרבה פחות פתוחה. עדיף להתחיל בקל להעלות אם או כשצריך, כמו שאת עושה.
עלים של סקסופון טנור ושל קלרינט בס יכולים להיות מאוד דומים או אפילו זהים, ויש לא מעט נגני קלרינט בס שמנגנים על עלים של טנור, בגלל שיש יותר מבחר. השוואתי עלים של קלרינט אלט וסקסופון אלט (שניהם ואנדורן כחול) והם נראו זהים לגמרי, אז אני משער שגם העלים של בס וטנור. אני לא יודע אם מוכרים עלים לבס בארץ אבל אני משער שכן.

האצבועים יכולים להיות שונים אבל רק מדו# מעל החמשה ומעלה, וגם אז הם דומים מאוד או זהים ברוב המקרים (פשוט בגבוהים יש הרבה יותר סוגים של אצבועים מאשר בקלרינט סופרן).
איזה חברה ודגם הקלרינט בס שיש לך? חשוב לדעת גם אם יש דאבל רגיסטר, שזה אומר שחור רגיסטר אחד מסי עד רה# וחור אחר (בצוואר) ממי ומעלה. זה מנגנון שעוזר מאוד לנגן את האוקטבה השנייה. למרות זאת בכל קלרינט בס, ובמיוחד באלה בלי דאבל רגיסטר, יש איזור שקשה לנגן וזה יותר עניין של אימון. בדרך כלל פה#, סול, סול#, לה באוקטבה השנייה, או לפעמים דווקא האיזור הנמוך של האוקטבה השנייה סי, דו, דו# (תלוי במיקום חור הרגיסטר).
עוד דבר שאת יכולה לבדוק זה אם בכפתור שמתחת לאצבע ראשונה של יד שמאל יש מין חור קטנטן באמצע הכפתור. אם כן, את צריכה שהוא יהיה סתום כל הזמן ולפתוח אותו רק בצלילים שמעל רה גבוה (מעל החמשה) אבל עדיין להחזיק את הכפתור עצמו סגור.
בקשר לאצבועים של צלילים ממש גבוהים (מאיזור של סול עם 4 קווי עזר ומעלה) אני פשוט חיפשתי לעצמי אצבועים כי משם לא תמיד האצבועים הרגילים פועלים. גם בקלרינטי בס שונים יהיו אצבועים שיעבדו יותר או פחות טוב לעומת אחרים.

עוד סיבה גדולה לזה שחלק מהתווים יכולים להיות בעיתיים היא דליפות קטנטנות. בקלרינט בס, אפילו בדגמים המקצועיים זה די נפוץ שיהיו כאלה כשהכלי מגיע מהמפעל (לפעמים אין, זה גם יכול לקרות). הבעיה העיקרית היא שהסגירה הסימולטנית של הנמוכים לא פועלת כמו שצריך. זה עוד יותר גרוע אם הקלרינט הוא עד דו נמוך. זה בגלל שלחיצה של זרת אחת צריכה לסגור סימולטנית הרבה מאוד כריות, וחשוב שבלחיצה יחסית חלשה של זרת אחת הם ייסגרו יחד (עד כמה שזה שאפשרי כשאצבע אחת סוגרת 7 כריות ביחד).

כל עוד לא מפריע לך המשקל של הכלי לנגן עם רצועה אז אין שום בעיה לנגן ככה. יש נגנים מקצועיים שמנגנים ככה עם רצועה והקלרינט על הצד כמו סקסופון. יש גם כאלה שמשתמשים ברצועה ושמים את הכלי באמצע. זה עניין של מה יותר נוח. אני מנגן עם רגל עם הכלי באמצע (גם בישיבה וגם בעמידה) כי זה מה שנוח לי. כדאי לך לנסות את כל האופציות ולבדוק. הזווית של הצוואר (של הקלרינט) חשובה ותגרום לזווית הנוחה של הכלי. זווית טובה ונוחה של הפיה אל הפה תעזור מאוד גם לצליל.

כתבת גם "מציאת משהו שנראה מספיק טוב בשביל להיות ליגטורה" ואני רואה שאת בירושלים. אם זה לא מסתדר לך, אני בירושלים ואני יכול להשאיל לך ליגטורה אם את צריכה.


נערך בפעם אחרונה על-ידי clarnibass בתאריך 27/02/2007 ב- 10:23:05, נערך סך הכל פעם אחת
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Effienka
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/01/2007 ב- 15:28:38
הודעות: 18
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 27/02/2007 ב- 09:36:42    כותרת הודעה: Re תגובה עם ציטוט

תודה על שלל המידע.

אני בהחלט מעדיפה לנגן עם רגל (או כל תמיכה אחרת לצורך העניין), אלא שאני צריכה למצוא אותה. מבחינת המשקל אני מסתדרת, אבל הבעייה היא שחסר לי משקל נגדי ("קונטרה". במיוחד בצלילים בהם משתמשים בפחות אצבעות. סול שני למשל), לכן חשבתי שרגל תהיה באמת הפתרון האופטימלי. ידוע לי שהייתה לבס רגל, אבל כל מה שמצאנו היה מוט המתכת בלבד (אני מניחה שיש עוד חלקים לא?), טוב אז כנראה שצריך לצאת לחיפושים יסודיים במחסן.

בתור תחליף לליגטורה.. יכול להיות שאני אוכל להעזר בליגטורה אמיתית, מה שיש לי הוא הרבה יותר צר מבחינת אורך העלה שהוא תופס (בערך חצי או שליש ממה שליגטורה אמורה לתפוס). על פניו זה נראה טוב מספיק, אבל אולי שווה לנסות ולראות מה ההבדל.

לגבי עלים.. בארץ אני לא מוצאת עלים של ואן דורן (לקלרינט בס). יש ריקו רויאל, אבל אני לא מכירה אותם - האם אתם ממליצים?
אחת הפיות של הכלי היא מתוצרת ואן דורן (אן כך זה נראה לפחות), הכלי עצמו.. אני לא זוכרת Wind משהו (Paris). מנגן עד דו. לדעתי זה לא דאבל רג'יסטר, אבל אבדוק את כל העניינים האלו.

ולשאלה שאלתית.. האם אתם חושבים שזה רעיון טוב לעשות טרנספוזיציה לתפקידים של בסון בתזמורת?

ובס.
אפי
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
clarnibass
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01
הודעות: 129

הודעהנשלח: 27/02/2007 ב- 17:27:38    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אפי, אם הבנתי נכון את מנגנת אפילו בלי רצועה על הצוואר? לא הייתי ממליץ על זה.... נראה לי שאת יכולה לקנות רצועה בירושלים.

הרגל היא בסך הכל מוט מתכת, אבל בחלק מהדגמים יש לו מין פלסטיק או גומי בקצה. אם חסר למוט גומי אז את יכולה להשיג מין חתיכת גומי חלול אבל סתום מצד אחד ולהשחיל אותו (למלא עם טפלון או משהו אם המוט לא מספיק עבה). או למשל להשתמש בכדור קופץ של ילדים - לעשות בו חור ולהדביק עם דבק על. בחלק האחורי של הפעמון נמצא המקום שאליו מתחבר המוט. אמור להיות שם הבורג שאיתו מחזקים את המוט. זה שם? או שגם זה אבד?

הקלרינט הוא אולי של חברת Woodwind והוא עשוי מפלסטיק? אם כן, אז הדגם שלהם עד דו נמוך הוא עם דאבל רגיסטר וזה קלרינט לא רע.

עלים של ריקו רויאל הם בסדר. יש סוגים אחרים שאולי יותר טובים (בארץ נראה לי שרק ואנדורן) אבל דווקא למישהו שרק מתחיל אולי ריקו רויאל יהיו טובים כי הם פחות יקרים. ואנדורן נראה לי שמוכרים במרום ברמת גן, אולי תתקשרי לשאול אם יש להם ואיזה חוזקים יש להם במלאי. אותו מספר מסוים של עלה של ריקו רויאל יהיה בדרך כלל יותר קל מאשר אותו מספר של ואנדורן. עוד פתרון הוא פשוט להשתמש בעלים של סקסופון טנור של ואנדורן או חברה אחרת.

פיה של ואנדורן זה מאוד תלוי איזה דגם. הדגם הכי סגור שלהם צריך עלים הרבה יותר קשים מאשר הדגמים הפתוחים יותר. אני משער שהדגם הוא אחד מהפתוחים יותר (שהם הרבה יותר נפוצים) ומציע לך לנסות עלים 2.5 ו-3 ולבדוק.

בקשר לשאלה האחרונה, אני יודע שיש תזמורות (חובבים בדרך כלל) שעושות את זה, לדוגמא כשאין בסון. אם יש סיבה הגיונית לעשות את זה אז למה לא?

אם את רוצה שאני אשאיל לך ליגטורה את יכולה לשלוח לי הודעה פרטית.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Effienka
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/01/2007 ב- 15:28:38
הודעות: 18
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 27/02/2007 ב- 18:37:26    כותרת הודעה: Re תגובה עם ציטוט

זה אכן הדגם שיש.

שלחתי מסר.

אפי
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 28/02/2007 ב- 07:28:52    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אפי מה קרה לבאס קלרינט הVito שיש לזתמורת?
ולו יש רגל והיא אמורה להיות שם, וזה באס לא רע בכלל...

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
Effienka
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/01/2007 ב- 15:28:38
הודעות: 18
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 28/02/2007 ב- 09:57:55    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לבאס השני הייתה בעייה עם הלחצנים, אם אני לא טועה.. אבל בהחלט שווה לבדוק מה קורה איתו שוב.

מחייך
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
=יונתן=
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 08/10/2006 ב- 20:06:20
הודעות: 25

הודעהנשלח: 29/04/2007 ב- 22:26:59    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עדיין לא תיקנו אותו וחיבור שלו לפייה גרוע.
מדיווחים של מי שניגן עליו עד שנה שעברה זה סיוט...
מתי יצא לך לנגן על הקלרינט הזה?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Effienka
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/01/2007 ב- 15:28:38
הודעות: 18
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 01/05/2007 ב- 12:47:45    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בסופו של דבר אני מנגנת על אחד מן השלושה שיש. לא זוכרת מאיזו פירמה (Tim-somthing ולא Woodwind כפי שטעיתי לחשוב בהתחלה).

אפי
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
amitai90
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 03/05/2007 ב- 16:18:12
הודעות: 167

הודעהנשלח: 21/05/2007 ב- 09:33:12    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ניגנתי על שני הבאסים של המרכז עד שנה שעברה ול- VITO לא היתה רגל.
לכלי השני (זה שבקייס של הטרומבון) נעלם מה שסוגר את הרגל. סה"כ המצב של הבאס (שניהם) כבר לא משהו והם לא עברו טיפול כבר המוווון זמן.. אין אטימה טובה של הכריות, המכניקה יבשה, וקרו לי כמה פעמים שקפיצים פשוט יצאו.
צריך לדבר עם בנצי או אורנה שיטפלו בכלים כי יש להם עדיין פוטנציאל לשימוש...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
לורן
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 12/03/2011 ב- 22:09:23
הודעות: 13

הודעהנשלח: 15/10/2011 ב- 21:06:23    כותרת הודעה: אובכן תגובה עם ציטוט

באיחור של 3 שנים אני עונה....

אני אומנם קטנה.וכולה שנה מנגנת על קלרינט בס. ומודה על כל רגע,במשך כמה זמן לא הבנתי למה בכלל אני לומדת קלרינט אם אני לא נהנת-ואז גיליתי ארת בסי,קלרניט הבס היפהפה שלי.עם הצליל המהמם כלכך...

אני והבס-אהבה ממבט ראשון.
אז הנה כמה דברים שהבנתי בשנתי היחידה שזכיתי בכלי המדהים הזה:
א.בישיבה זה נשמע יותר טוב.עם המקל.אתה יכול יותר לנשוף אוויר ולא צריך להחזיק את הדבר הכבד הזה.(אלא אם כן אתה גדול.וחזק.)
ב.אני מנגנת על ריקו רויאל 3 של טנור.לא מצאתי בשום מקום עלים של ונדורן לבס.אני עדיין מחפשת.העלים בסדר גמור,אבל הם נהרסים מהר.
ג.למזלי,הקלרינט שלי הוא של סלמר פריז מוכסף.זה מאוד קשה,כי הוא מאוד גדול וכבדואני די קטנה(13)
ולכן צריכה הרבה אוויר,וברצינות-כשאתה מנגן על בס צריך לחשוב בס.ולא קלאסי,ככל שאת/ה נותן יותר אוויר,הצליל יותר יפה,אז אל תתקמצנו באוויר.אבללל-תזהרו מלהשתמש ביותר מדי רוק.מאוד קשה לנגן על הבאס בלי להוציא רוק,אבל הרוק מאוד מפריע,בעיקר בקונצרטים.
ד.עדיף לשים את הליגטורה כמה שיותר למטה על העלה,בניגוד לקלאסי שצריךלהיות קרוב לחלק המשוייף.הצליל יוצא יותר טוב בבס אם שמים למטה למטה,ממש קרוב לקצה.
ה.אני מנגנת בתזמורת,ושמעתי פעם אמרה שנגן בס טוב זה נגן בס ששמים לב אליו רק כשהוא מפסיק לנגן.בתור קלרינט בס שלא באמת מתייחסים אליו בתזמורת,אני מקפידה שלא ישמעו אותי יותר מדיי(יש לי בעיה-אני לא מסוגלת לנגן בבאס לפני אנשים,וזה מוזר,כי בסי במול אין לי שום בעיה...)אז סתם אני שואלת-ביצירות שאתם מנגנים-יש סולו לבאסקלרינט???או שהוא מתפקד בתור באס בלבד?והאם כדי שישמעו או להסתתר מאחורי הטובות?

ומכיוון שכנראה אתם יותר חכמים ממני אני באמת אשמח לעוד עצות,שיעזרו לי בנגינה.

ושאלה:
אפשר לעשות את הבגרות על הקלרינט בס דווקא?אני פשוט יותר טובה בו מאשר בקלאסי.


תודה מחייך

לורן
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb