עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

מבצעים בכלים תקופתיים או מודרניים?

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> בארוק ומוסיקה עתיקה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 22/06/2007 ב- 18:43:28    כותרת הודעה: מבצעים בכלים תקופתיים או מודרניים? תגובה עם ציטוט

תשמעו, בעקבות האשכולות הרי הגורל על עתידנו המקצועי, וסתם כך משהו שחשבתי עליו הרבה,

יצא לי לתהות עד כמה זה חכם שרובם הגדול מאוד של המוסיקאים באתר, ובכלל בישראל, בוחרים להתמקד בלימודי הנגינה שלהם על כלים מודרנים. אני שואל את זה כי העליה של הנגינה בכלים אותנטיים, אפילו מוסיקה מהמאה ה-19 הפכה להיות פופולארית מאוד, בייחוד באירופה. וזה כמובן אומר שיש יותר ביקוש, ויותר עבודה למוסיקאים שבאמת התמקצעו בנגינה על כלים תקופתיים... ורק אנחנו פה ממשיכים לנגן על הכלים המודרנים שלנו בלי קשר לשאר העולם והתמורות שהוא עובר. זו נראית לי כמו זאלה אסטרטגית מאוד חשובה, כי בבוא היום נצטרך (רובנו, מי שגם לא מבוגר כבר) לעמוד על הרגליים ולהתפרנס ממוסיקה... וכמו שזה נראה, המסה של הקהל נוטה לכיוון המוסיקה העתיקה יותר וביצועים בכלים תקופתיים.

אני אישית חושב שיום אחד אני גם אתחיל ללמוד נגינה בחליל בארוק, אבל היום הזה לא קרוב, ואני לא יודע איך יראה העתיד המקצועי שלי...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 22/06/2007 ב- 22:33:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אממממ.... רוב הקהל עדיין פונה למוסיקה קאמרית וסולנים עם תזמורת אני חושב.
גם למוסיקה העתיקה יש קהל. אבל זה לא בהכרח אותו הקהל שהולך לקונצרטים של תזמורות מודרניות. לא חסר קהל לשניהם בכל אופן. אנשים עדיין הולכים לאופרה בברלין כל ערב זה בטוח.
בניו-יורק אנשים הולכים לאופרה כל הזמן, והולכים לקרנגי כל הזמן ולפילהרמונית של ניו-יורק, ולבלט ומה לא. אני יודע שנגינה בחצוצרת בארוק עכשיו זה דיי אין גם באירופה וגם בארה"ב אבל אין לי חצוצרת בארוק ואני לא יודע אם איי פעם אנסה ללמוד לנגן בחצוצרת בארוק. יש עבודה גם בדברים אחרים מאשר ביצוע מוסיקה עתיקה. מוסיקה חדשה למשל היא גם נורא פופולרית היום. והכלים המודרנים שלנו הם הכלים להם כותבים המלחינים של ימינו, וגם הכלים האלה עוד בטח ישתפרו בצורה כל שהיא, או שיעלמו לטובת המחשבים מגניב למשל בבראס יש מספר הרכבים רציניים שמתמקדים בביצוע מוסיקה חדשה לחמישיית מתכת ומנסים להפוך את המדיום למוסיקה קאמרית רצינית לעומת סתם חמישיית מתכת שמנגנת הרבה קונצרטי Pops. דווקא מעניין אותי הרעיון של ללמוד לנגן בחצוצרת בארוק. אחד הכלים הכי מאתגרים שיש. אם יהיה לי את הכסף לזה אולי אני אנסה ללמוד לנגן בחצוצרה הזו מתי שהוא.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
דרו
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 21/02/2005 ב- 12:47:28
הודעות: 169
מיקום: רמת גן

הודעהנשלח: 23/06/2007 ב- 00:30:59    כותרת הודעה: בענין כלי בארוק תגובה עם ציטוט

חצוצרת בארוק -
יאמרו לך חצוצרני בארוק - שניתן לבנות כלי כזה בקלות...מכל צינור...

כיום בעולם, מרבית הנגנים נוגעים בכמה ורזיות של הכלים שלהם...ומבינים שאם יכירו את הכלים הבארוקיים למשל (או הרנסנסים או המוקדמים אף יותר...) יהיו נגנים יותר ורסטילים עם יותר אפשרויות ביטוי עצמי - ויותר אפשרויות עבודה אחר כך.
ברוב המקומות באירופה כבר לא מקובל לנגן בארוק (למשל) בכלים לא בארוקיים..

אני חושבת שבמיוחד כאשר אתם צעירים - אתם צריכים לנסות ללמוד כל מה שאפשרי...כך תדעו מה הכי מדבר אליכם.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 23/06/2007 ב- 08:29:54    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

חצוצרת בארוק לא בונים סתם מכל צינור. אם רוצים חצוצרת בארוק טובה, עדיף לקנות אחת ממישהו שיש לו נסיון עשיר בלבנות אותן מאשר לעשות נסיונות בנייה עצמיים, אחרת יש המון בעיות אינטונציה וצליל עם הכלי הזה.

מזכיר לי שבבית הספר הייתה לנו כיתת אמן עם John Thiessen שהוא חצוצרן בארוק מאוד מבוקש בארה"ב. היה מאוד מעניין. הוא ניגן לנו כמה קטעים ודיבר עליהם. היה דווקא ממש נחמד. נגן פנטסטי.
אנשים ניגנו לו בחצוצרת פיקולו שזה היה מעניין כי הוא מנגן חצוצרת בארוק. בכל אופן, ביצוע יצירות למיניהם שנכתבו לחצוצרה או אבוב על חצוצרת פיקולו כמו בימי מוריס אנדרה דיי מת בימינו. זה הרבה יותר IN היום לנגן בארוק בחצוצרת בארוק. בתזמורות מודרניות עדיין מנגנים בארוק מדי פעם אז משתמשים בחצוצרות פיקולו. למשל כשעושים את הברנדנבורגי השני, הנדל או המיסה בסי מינור.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 23/06/2007 ב- 21:58:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אמנם זה לא החצוצרן המהולל מארה"ב אבל נראה לי שהפרידמן הזה יודע לנגן טוב בחצוצרה...

בכל זאת זה לא נשמע טוב מבולבל
כאילו כל שניה עומד להשבר לו התו ולצנוח אוקטבה למטה

http://www.youtube.com/watch?v=wVGHd-EnVsM

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
avihaymor
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 22/01/2007 ב- 04:27:33
הודעות: 228
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 23/06/2007 ב- 22:12:35    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

- לא חושב שהולך להישבר לו הצליל ולרדת אוקטבה... אני חושב שזה הצליל של החצוצרת בארוק...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 24/06/2007 ב- 08:46:50    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה בסדר ניצן צוחק החצוצרן המהולל מארה"ב הוא לא פרידמן אימר. פרידמן אימר הוא אחד חצוצרני הבארוק הכי טובים בעולם! וככה פשוט חצוצרת בארוק נשמעת. היא לא נשמעת כמו החצוצרה המודרנית. חצוצרת בארוק היא דיי מדהימה. אני אוהב לשמוע ביצועים אותנטיים הרבה יותר מביצועים מודרניים. אני, כמותכם, גם גדלתי לצלילי החצוצרה המודרנית אז פעם לפני הרבה שנים גם אני חשבתי שזה נשמע לא טוב. אבל זה לא שזה לא נשמע טוב, זה פשוט נשמע ככה. והקשבתי להרבה ביצועים אותנטיים של קנטטות של באך ועוד יצירות שלו שיש בהן חצוצרות וזה מדהים. כדאי לכם להקשיב!
_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 24/06/2007 ב- 14:00:04    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כמו שקשה לנגן בפיקולו כך גם בחצוצרת בארוק? או שיותר קשה אפילו?

ד"א, זאת פיקולו?
http://www.youtube.com/watch?v=hYEUibNoL8g&mode=related&search=

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 24/06/2007 ב- 16:45:50    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בחצוצרת פיקולו אכן קשה לנגן, זו החצוצרה הקשה מהחצוצרות המודרניות. אך בחצוצרת הבארוק אפילו יותר קשה לנגן כיוון שאין לה שסתומים וצלילים דיאטונים אפשר לנגן רק במנעד הגבוה איפה שהמרווחים בסדרת האוברטונים מצטמקים. במנעד האמצעי והנמוך הכל עובד על סדרת האוברטונים אז אי אפשר לנגן ממש סולם. ישנם גם חורים בכדי לשלוט באינטונציה. ישנם חצוצרות בארוק בכל מיני טרנספוזיציות שונות. חצוצרה בדו, ברה ועוד בהתאם לסולם בו נכתבו יצירות. גם בתקופה הקלאסית השתמשו בחצוצרות טבעיות, לפני המצאת חצוצרות המפתחות וחצוצרנים שניגנו בתזמורת היו מגיעים, מתיישבים, והיה להם מבחר שלם של צינורות באורכים שונים. צינור לחצוצרה ברה, במי במול, במי, בדו והם היו מחליפים באמצע.

החצוצרה בלינק ששמת זו חצוצרת פיקולו.

הנה הרדנברגר מנגן בחצוצרת פיקולו:
http://youtube.com/watch?v=y7VELg1UFIk

אבל כיוון שאנחנו באשכול על כלים אותנטיים. הנה ביצוע אותנטי מדהים לקונצ'רטו הברנדנבורגי ה2, אז מי שרוצה לשמוע באמת תותח-על בחצוצרת בארוק (גבריאל קסון בחצוצרה):
http://real.xobix.ch/ramgen/tsi/vod_2006/coro/05.2381_concertiBrandeburghesi_concertoN2_hs.rm

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 24/06/2007 ב- 17:18:45    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אז אם רוצים לננגן באמצע המנעד ולא באובר טונים- אפשר לנגן [למשל את הברדנבורגי] עם החורים [שסתומים]?

או שזה לא אפשרי ומנגנים רק תרועות באמצע המנעד??..

הקושי הוא פיזי יותר משמיעה [לנגן מרווחים נכונים] ממה שהבנתי. אם זה לא נכון תקן אותי.

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 24/06/2007 ב- 18:06:56    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תמיד מנגנים בחצוצרה בסדרת האוברטונים. בחצוצרה המודרנית הרגילה שיש לך השסתומים שלך מאפשרים קיצור והארכה של הצינור מה שמאפשר לנגן את כל הצלילים הכרומטיים.
על כל קומבינציית שסתומים יש סדרת אוברטונים. למשל כשמנגנים פתוח ללא כל לחיצה על שסתומים אז אפשר לנגן דו, סול, דו, מי, סול, סי במול, דו, רה, מי והלאה במנעד הגבוה המרווחים כבר מצטמקים ולא ממש צריך את השסתומים יותר מדי בשביל לשנות צלילים. אם את לוחצת על השסתום האמצעי אז זה מוריד את כל החצוצרה בחצי טון ואז יש לך את אותו הדבר רק בסי. סי, פה#, סי, רה#, פה#, לה, סי, דו# והלאה. אז תחשבי כאילו בחצוצרה שלך לא היו שסתומים כמו שיש לך, וכל הצינור המקופל הזה נפתח לצינור אחד ארוך בלי שסתומים. אז אין לך יותר אפשרות לקצר ולהאריך את הצינור בעזרת שסתומים, אז מה שאת יכולה לעשות זה רק לנגן למשל דו, סול, דו, מי, סול, סי במול, דו, רה, מי, פה, סול.
אז ברפרטואר מתקופת הבארוק לחצוצרה יהיו צלילים שרק ניתנים לנגן בחצוצרת הבארוק. פראזות עם תווים יותר קרובים אחד לשני מבחינת מרווחים יהיו במנעד הגבוה. לכן יש את חצוצרת הפיקולו שמשתמשים בה לביצוע יצירות בארוקיות בצורה מודרנית כיוון שהרבה מן המוסיקה הזו כתובה במנעד גבוה.
לחצוצרן שמנגן בחצוצרת בארוק צריכה להיות שמיעה מעולה. בכלליות למוסיקאי צריכה להיות שמיעה מעולה. אבל כשאין הרבה שסתומים שעוזרים לך להנעל על צלילים, צריך להיות מסוגל לשמוע לאן רוצים ללכת מצליל לצליל בחצוצרה במיוחד במנעד הגבוה. אז אם תשימי לב למשל בברנדנבורגי בוידאו, החצוצרה יכולה לנגן צלילים יותר קרובים במנעד הגבוה אך כשהיא מנגנת במנעד הנמוך המרווחים שהיא קופצת הם יותר גדולים. גם בתקופה הקלאסית, תפקיד החצוצרות בתזמורת היה בעיקר תפקיד ריתמי בשיתוף פעולה עם הטימפני. לא היו תפקידים סולניים ממש לחצוצרה בתזמורת ביצירות מן התקופה הזו. לא עד המצאת חצוצרת המפתחות ולאחר מכן חצוצרות יותר מפותחות כבר בתקופה הרומנטית כמו שאפשר לשמוע את החצוצרה מנגנת כבר תפקידים סולניים אצל ברליוז או יותר מוקדם אצל בטהובן, למשל בפרק השני של החמישית.

תקשיבי ליצירות של באך שיש בהן חצוצרות כמו קנטטות, סוויטות תזמורתיות, המגניפיקט ברה מז'ור, המיסה בסי מינור. החצוצרה הראשונה והשניה ינגנו קווים יותר מלודיים במנעד הגבוה והחצוצרה השלישית תנגן מרווחים יותר רחבים במנעד האמצעי כתוספת להרמוניה.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 24/06/2007 ב- 21:16:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שמעתי עכשיו את קסון והוא נשמע ממש טוב.
הנגינה שלו יציבה יחסית לאימר פרידמן לפי דעתי.

מה שמוזר אצל גבריאל קסון, זה כשהוא מנגן כולו נוטה אחורה, כאילו הוא נשען על ספה.. מבולבל

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
shaked_shammah
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28
הודעות: 303
מיקום: בבית

הודעהנשלח: 24/06/2007 ב- 23:34:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לאדע צר לי אבל אין מה לעשות הכלים לא סתם התפתחו, יש יותר אפשרויות בכלים המודרניים. מבחינתי ברור שבזה צריך להשקיע הכל. אח"כ אם יש זמן והכל טוב ויפה נחמד מאוד לגעת בעוד דברים. אבל בנאדם שרוצה את מרחב הביטוי הגדול ביותר כדאי שישקיע בכלי המודרני. וברור לגמרי שאולי יש טרנד של כלים אותנטיים אבל עדיין מעל 95% מהמוסיקאים המתפרנסים מאומנותם מנגנים בכלים מודרניים למהדרין.
_________________
PEACE, שקד.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
מור
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26
הודעות: 1524
מיקום: מבשרת ציון

הודעהנשלח: 25/06/2007 ב- 06:27:53    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

היי עידן ועדינים, ולשאלתך:יצא לי לתהות עד כמה זה חכם שרובם הגדול מאוד של המוסיקאים באתר, ובכלל בישראל, בוחרים להתמקד בלימודי הנגינה שלהם על כלים מודרנים. אז ככה לדעתי כמובן, זה לא שהנגנים בוחרים או לפחות לא כולם פשוט מגוון האפשרויות בארץ ללמוד לנגן בכלים "אותנתיים" (שהם לא חלילית) כ"כ מוגבל- כ"כ הרבה יותר נגיש ללמוד כלים מודרנים (אני כל פעם תוהה אם אי פעם אני אגיש בקשה באקדמיה ללמוד אצל איריס אם יהיה לזה טעם- למרות שזה יכול להיות כ"כ כיף...) אני לא חושבת שזה עניין של "טרנד" אלא שזה פשוט פותח המון המון אופציות- מעבר לעובדה שאף פעם לא מזיק ללמוד עוד משהו...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 25/06/2007 ב- 11:04:30    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יש מקום בארץ שמוכרים בו חצוצרת בארוק בכלל?...

כמו שאמרה מור- זה ממש לא נגיש...

בארץ יש בקושי מבחר דגמים של כלים מודרניים....לפחות בכלי הבראס...
לפי דעתי זה קשור להתעניינות במוסיקה בארץ.
חנות ידועה לא תפתח מחלקה אותנטית אם ייגשו כמה קליינטים בודדים בשנה...הכל תלוי בביקוש.

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
מור
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26
הודעות: 1524
מיקום: מבשרת ציון

הודעהנשלח: 25/06/2007 ב- 15:03:07    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

דווקא פחות התכוונתי לכלים- יכול להיות כי אני רגילה שכלים גם ככה מזמינים מחו"ל אלא יותר למוסדות מורים וכו'...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
דרו
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 21/02/2005 ב- 12:47:28
הודעות: 169
מיקום: רמת גן

הודעהנשלח: 26/06/2007 ב- 10:06:08    כותרת הודעה: כלים אותנטיים זה לא טרנד תגובה עם ציטוט

הסיפור עם הכלים האותנטיים הוא חלק אינטגרלי מהחינוך המוסיקלי כבר משנות ה- 70 המוקדמות ואפילו באנציקלופדיה בריטניקה מוגדר כתנועה האומנותית החשובה ביותר במאה העשרים.
לדאבוני בארץ תפיסת העולם עדין שמרנית ומושתתת על יד עקרונות שהובאו לכאן על ידי היקים בשות השלושים כשהתנועה באירופה עדין לא פרחה.

כיום - בכל אירופה וארה"ב לא ניתן לסיים אקדמיה ללא התנסות בכלים מקוריים.


בלונדון כמעט ולא תוכלו למצוא בלוח הקונצרטים רסיטלי פסנתר מנגנים באך או סקרלטי (כמו המרתון סקרלטי לפסנתרנים שהיה בפסטיבל ישראל) -ונוויל מרינר בעצמו מעיד שמשנות ה-90 אינו מוכר יצירות בארוקיות בכמות ראויה.

אם בודקים את שוק ההקלטות רואים שהלייבלים בנפתחים כל הזמן הם אלה שעוסקים בכלים אותנטיים

הכלים המודרניים לא מספקים יותר אפשרויות....הם מספקים אפשרויות מתאימות למוסיקה שנכתבה עבורם...

לי קשה מאד לשמוע הנדל למשל בחליל מודרני - כי הסאונד לא מתאים...

שלא לדבר על בארוק צרפתי בפסנתר.

הטענה שבכלים המודרניים יש יותר אפשרויות היא לא נכונה בעליל - אלא מושרשת כטעות היסטורית באוכלוסיות שחונכו על כך...
חליל ממתכת - מבחינתי למשל מוגבל רק לתקופה שבה באמת ניגנו בחליל ממתכת.

מוסיקה מודרנית קיימת לשלל כלים.

לגבי מור...אני מאד מקוה שיאפשרו לאיריס למד באקדמיה.
זה יותר ענין של דרישת תלמידים.
אם יהיו תלמידים שירצו להוציא תואר בכלי - יאפשרו.

אנחנו מקוים שתוך שנתיים - שלוש תיפתח מחלקה למוסיקה עתיקה באקדמיה - .
ותזכרו - מוסיקה עתיקה - זה לא רק כלים - זו תפיסת עולם (ואשמח להסביר)

לגבי זמינות כלים - מזמינים כאלה...העניין שבחול ניתן להתקל בהם במוזיאונים ובבתי ספר רבים יש כלים להשאלה.

חצוצרת בארוק - קאסונה לימד במילנו בבית הספר בו למדתי.
הוא נגן נפלא.

מי שכן מתעניין בבראס מוקדם - מוזמן לפנות ללירון רינות - שמנגן לא רק טרומבון בארוק - אלא גם חצוצרת ימי ביניים.

זה נותן לי רעיון - אולי אצור - עם לירון - סדנת הכרות עם רפרטואר מוקדם (איטלקי מהמאה ה-17 במיוחד וימי ביניימי) לנגני בראס שמעונינים לראות?
אם תייצרולי קבוצה בגודל סביר - אנסה לארגן.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 26/06/2007 ב- 11:23:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני מסכים עם דרורה בעניין שכל העולם מתקדם בעניין הזה ואנחנו לא. המרתון באך סקרלטי, פרט לעובדה שלפי דעתי זה קצת כבד מדיי לשמוע 6 סוויטות של באך ברצף, הוא באמת לא דבר שהיינו מוצאים בפסטיבל מקצועי באירופה. לא שזה דבר רע, אבל קצת מיושן.

הבעיה העיקרית היא שחלקנו עשויים למצוא את עצמם מחפשים עבודה בחו"ל, ששם נגינת מוסיקה לפני המאה ה-19 בכלים מודרניים היא כבר לא לעניין. אני רק יוצא מנקודת הנחה שבאופן כליי הכלים במאה ה-19 דומים יותר לכלים של ימינו וההסבה לנגינה בהם היא לא בעייתית.
יש המון הרכבים של מוסיקה עתיקה והרבה מאוד אפשרויות עבודה בתחום הזה, מה שבארץ כמעט ואין, וכמו כן גם המוטיבציה וכח האדם בשביל דברים כאלה.


נערך בפעם אחרונה על-ידי holst בתאריך 26/06/2007 ב- 11:26:06, נערך סך הכל פעם אחת
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 26/06/2007 ב- 11:25:23    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני אשמח ...תודה.
_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
דרו
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 21/02/2005 ב- 12:47:28
הודעות: 169
מיקום: רמת גן

הודעהנשלח: 26/06/2007 ב- 11:43:59    כותרת הודעה: זה לא נכון שאים פה כלום תגובה עם ציטוט

דוקא בשנים האחרונות יש הרבה יותר (ואני כבר 20 נה בתחום, מתוכן כ- 10 כאוטוריטה מקצועית)

יש לכם ממי ללמוד בארץ.. בכלל - אני מאמינה שלפני שיוצאים לאירופה יש למצות את מה שניתן כאן על מנת שבחוץ תוכלו להשקיע רק במה שאתה רוצים ולהתמחות במה שבאמת אין פה.
יש פה מורים מצוינים במבחר כלים - וברמה בינלאומית - יש לנו חסרים בסקציות ספציפיות

יש פה ענין של ביצה ותרנגולת - אם תביעו עניין - נוכל לגרור את התקציבים.
כוח אדם ומוטיבציה דוקא יש!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש
Amarilli
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 26/06/2007 ב- 14:50:48
הודעות: 2

הודעהנשלח: 26/06/2007 ב- 15:56:17    כותרת הודעה: כלים תקופתיים תגובה עם ציטוט

באופן עקרוני, להשאר "תקוע" בכלים מודרניים זה עניין של השקפה, ותלוי מאד בסוג הרפרטואר שאתה מעוניין לאמץ. אני לא רואה סתירה מיוחדת בנגן שמנגן מוסיקה מודרנית על כלים מודרניים ומוסיקה עתיקה על כלים תקופתיים כל עוד רמת ההבנה וההתמחות שלו בסוגי המוסיקה השונים גבוהה. גם בחלילים של המאה ה19 יש הבדלים באיצבועים, בצבע הצליל (עץ ואופן בניית הצינור), ולא בטוח שהביצועים למוסיקה רומנטית בעולם הם "אותנטיים" (בעלי מודעות היסטורית). כמו כן, אני מסכימה עם דרורה (כי אם לא אהיה בצרות) שמורים ומוטיבציה לא בדיוק חסרים, חסר רק מה שיניע אותם אחד לשני (חוץ מכלים ספציפיים שיש בהם באמת חוסר כלשהו. מישהו מכיר מורה למוזט בארוק?). אין ספק, בכל מקרה, שנגינה של באך על חליל מודרני מזכירה עיבוד יותר מאשר את המקור, לא רק בגוון אלא גם (שזה גם גוון אבל מילא) בכיוונון לא-מושווה (בטרוורסו אין דבר כזה צלילים אינהרמוניים, לא באיצבוע ולא בצליל, לדוגמא, והסונטה בסי מינור של באך למשל בשום פנים ואופן לא נשמעת אותו הדבר בסולם אחר או בכיוונון מושווה. שלא להזכיר חו"ח ליווי פסנתר)

למה שכתב/ה שקד: כמו שאמרו כבר, בכלים מודרניים יש התאמה למוסיקה שנכתבה להם. אין להם יותר אפשרויות כשמדובר בביצוע בעל מודעות היסטורית, ויש להם בהחלט פחות אפשרויות בתחומים כמו כיוונון וגוון (אני לא משוחדת, הטרוורסו שלי משוחד). בלי לדבר רעות על צנרת מתכת. אני לא חושבת שיש מקום לדבר על שכלול, אלא על שינוי של תפיסה מוסיקלית. מן התקופה הקלאסית, והרומנטית בעיקר, החזון המוסיקלי דרש צליל אחר, שלא לדבר על מגבלות התזמורת המתפתחת (והרעש, או העוצמה). על כל דבר, ועל כל מאפיין של כלי בייחוד, אפשר להסתכל כמגבלה או כאפשרות ביטוי. חליל-בארוק (לא אנסה לדבר על חצוצרות) "חלש" יותר, אבל מותאם לנגינה של מוסיקה לא מושווה יותר מחליל מודרני, הצליל שלו עדין ו"מתוק" יותר, ואילו חליל מודרני עשוי להשמע בקונטקסט בארוקי כמו צנרת קולנית(אני לא משוחדת אבל הטרוורסו שלי כן) , אבל על רקע של תזמורת פילהרמונית הוא עדין, ונשמע בקלות, והכיוון שלו מותאם למוסיקה מושווה.

בכל מקרה, אל ייאוש. עדיין יש יותר עבודה לנגני כלים מודרנים מאשר לנגני כלי בארוק מבחינה אובייקטיבית. שאלה של בחירת רפרטואר, בעיקר במקומות כאלו שלא ששים לעודד אנשים/מוזיקאים רחבי אופקים ודוחפים להתמקצעות ועיסוק בנישות ייחודיות. אני מניחה שאם תהיינה יותר אפשרויות לביצוע בכלים תקופתיים, יותר מחלקות למוסיקה עתיקה, יותר דגש על מודעות היסטורית ועל אופקים רחבים בכלל -רחמנא לצלן - באקדמיות, אפשרות הבחירה וגם רכישת המיומנות והידע הרלוונטי תהיינה קלות יותר. ביצוע של מוסיקה עתיקה הוא הרבה מאד אבל בהחלט לא רק כלים תקופתיים.


הילה
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 26/06/2007 ב- 18:11:22    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ברוכה הבאה לקונס' הוירטואלי הילה! לא רע בשביל ההודעה הראשונה שלך באתר. נשמח לראותך כאן עוד. וכמו כל משתמש חדש, את מוזמנת להציג את עצמך בעץ היבש לענייני מי הוא מי בפורום אוף טופיק מאוד שמח
_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 26/06/2007 ב- 19:47:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אממ... בקשר לאין-הרמוניים:
למה לא ניתן להפיק אותם בחליל מודרני? יכולת ה"התכווננות" שלו גבוהה עשרות מונים מאשר חליל בארוק. אומנם יש דברים שלא באים לו בטבעיות כמו בחליל בארוק, אבל כל חלילן מנוסה יכול להפיק אותם בקלות.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
shaked_shammah
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28
הודעות: 303
מיקום: בבית

הודעהנשלח: 26/06/2007 ב- 23:07:06    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טוב קיבלתי את ההערות מן הגדולים ממני בעניין זה. דעתי פחות נחרצת כעת. בכל מקרה אני אוהב מוסיקה רומנטית...
_________________
PEACE, שקד.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 28/06/2007 ב- 18:12:03    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מעניין שחברות פשוטות של בראס [למשל אמטי] מייצרות חצוצרות בארוק.

מה שעוד יותר מעניין שהמחיר שלהם כפול [!] מחצוצרת שסתומים מודרנית. מישהו יודע מה פשר ההבדל?

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 29/06/2007 ב- 11:49:52    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כלים אותנטיים עולים יותר כסף, חצוצרות בארוק לפחות. אני לא יודע איך Amati בתור יצרן חצוצרות בארוק, אבל אפשר למצוא חצוצרות בארוק גם באיזור מחירי החצוצרות הרגילות.
לחבר אחד שלי יש חצוצרת בארוק Keavy שבונה אותן Stephen Keavy, החצוצרן הראשון של תזמורת הבארוק אמסטרדם שזו תזמורת מאוד טובה בניהולה המוסיקלי של טון קופמן. החצוצרות האלו הן לא כ"כ יקרות. אם בא לך לשמוע איך החצוצרות שלו נשמעות את יכולה להקשיב להקלטות שלהם. הוא מנגן על החצוצרות שהוא בונה.

העניין הוא שכשקונים חצוצרת בארוק אז משלמים גם על כל מיני צינורות בדו, ברה, בפה וכאלה ובכל מיני כיוונונים שונים. לה 415, או לה 439, או לה 509812398712 וכו' (טוב אז לא לה 509812398712).

פרידמן אימר מנגן בחצוצרה של Meinl & Lauber
http://www.ewaldmeinl.de/meinleng.htm

ובחצוצרות של Rainer Egger שאלו חצוצרות ידועות
http://www.eggerinstruments.ch/home.htm

יש הבדלים בין כל החצוצרות הללו, בין חצוצרות אנגליות וחצוצרות גרמניות, בחלק יש 3 חורים בחלק 4 חורים בחלק אין בכלל חורים. זה עולם שלם שכשנכנסים אליו יש מה ללמוד בשביל להבין למה כל ההבדלים האלו.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 01/07/2007 ב- 13:44:41    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

רק רגע,

אבל קודם כתבת שבחצוצרה עתיקה מנגנים על אובר טונים [בעיקר] שזה רק השפתיים משנות את גובה הצליל...כלומר בלי שסתומים.

אז איפה נכנס השימוש של החורים?

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 01/07/2007 ב- 15:04:02    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

החורים הם לצורך שליטה באינטונציה.
_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
maayan
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 02/10/2004 ב- 21:44:05
הודעות: 320

הודעהנשלח: 09/07/2007 ב- 23:20:59    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ניצן_גפן כתב\ה:
אני אשמח ...תודה.

גם אני אם הבנתי נכון וניצן מגיבה להצעה של דרורה...

_________________
"זה לא אני-
זה העלה"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> בארוק ומוסיקה עתיקה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb