צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 28/08/2007 ב- 20:39:24 כותרת הודעה: הינדמית |
|
|
התחלתי קצת לגלות בינתיים את היצירות שכוללות קלרינט שלו,
חוץ מהסונטה שלרוב קלרינתנים לא מעריכים מספיק כי היא הכל חוץ מטכנית. (ושאני מנגן כרגע)
אני שקוע עמוק בקונצ'רטו שלו לקלרינט, שלוקח זמן להבין אבל הוא בהחלט מאוד מיוחד.
בינתיים הייתי רוצה לדעת מה הן היצירות שכדאי להתחיל איתן אצלו,
תזמורתי, קאמרי, על איזה סונטות הייתם ממליצים (ויולה כמובן וחוץ מזה?).
ובכלל, מה אתם חושבים עליו? נראה לי לעיתים שלא מעריכים אותו כמו שצריך. או שזה רק אשליה?
ההלחנה היחסית מאוד קומוניקטיבית שלו מאוד מפתיעה לאור העובדה שהוא התפתח בסמוך לאסכולת ה12 טונים מולו באותה מדינה. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 28/08/2007 ב- 21:34:08 כותרת הודעה: |
|
|
אממ... מהמעט שידוע לי:
המוסיקה הקאמרית היא לרוב טובה מאוד. בייחוד היצירות שנושאות את השם Kammermusik למיניהן. שמעתי קונצ'רטו קאמרי לפסנתר שזו יצירה מאוד טובה, וכמובן החמישיה המפורסמת לכלי נשיפה. יש יצירות שהייתי רוצה להניח עליהן את טלפי כמו השביעיה לכלי נשיפה וכלי קשת, או השמיניה. יש לו גם רביעית קלרינט שלא שמעתי מעולם. מהסונטות אהבתי מאוד את הויולה כמובן, וגם את החליל את הבסון ואת הטובה. אבל בעצם לא שמעתי את הטרומבון או את החצוצרה למשל.
מהרפרטואר התזמורתי שמעתי רק את מאטיס הצייר ואת המטאמורפוזות על וובר. אלו יצירות דיי טובות, אבל בגדול אני חושב שהמוסיקה הקאמרית עדיפה במקצת.
חוץ מזה, יש להינדמית יצירות לא הכי קומוניקטיביות. המעלה הקומוניקטיבית שלהן היא שהן קלות יחסית לנגינה, כמו שהוא התכוון. חוץ מזה, בזמן שהאסכולה הוינאית השניה הייתה קיימת, מלחינים מאוד טונאליים כמו שטראוס, פולנק, ומיו המוקדם כתבו גם. אז הוא במקום טוב באמצע. |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 28/08/2007 ב- 22:01:15 כותרת הודעה: |
|
|
כן אבל מיו ופולנק הם צרפתיים.
התכוונתי שהוא גרמני ובכל זאת נשאר בזרם היותר קומוניקטיבי. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
GreenFrog משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/04/2007 ב- 13:48:37 הודעות: 270 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 29/08/2007 ב- 00:03:42 כותרת הודעה: |
|
|
אין לי הרבה אהבה למוסיקה של הינדמית', אבל אני מודה שזה בעיקר מחוסר הכרה. הספרים שלו לעומת זאת מאוד מעניינים. _________________ One wonders whether the wether can weather the weather |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 29/08/2007 ב- 07:29:31 כותרת הודעה: |
|
|
איזה ספרים קראת?
סביר להניח שאוכל למצוא אותם בספרייה. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
amitai90 משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 03/05/2007 ב- 16:18:12 הודעות: 167
|
נשלח: 29/08/2007 ב- 08:32:58 כותרת הודעה: |
|
|
החמישיה לכלי נשיפה בהחלט יצירה חביבה |
|
חזור למעלה |
|
|
GreenFrog משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/04/2007 ב- 13:48:37 הודעות: 270 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 29/08/2007 ב- 09:08:41 כותרת הודעה: |
|
|
"The Craft of Musical Composition" הם סט של שלושה ספרים, הראשון בהם הוא תיאורטי לחלוטין והשניים האחרים הם עבודה פרקטית בתיאוריות שלו. הספר הראשון לפחות מאוד מעניין, הוא מעלה צורות שונות לחשוב על דיסוננסים ומהלכים הרמוניים.
וכמובן "Elementary Training for Musicians" הוא ספר חשוב ומעניין גם כן. המטרה שלו היא לעגל פינות ולהביא לרמה גבוהה מאוד של הבנה מוסיקלית. _________________ One wonders whether the wether can weather the weather |
|
חזור למעלה |
|
|
|