עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

E מכני , מה המשמעות ?

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
רואה הכבשים
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 08/07/2009 ב- 02:49:59
הודעות: 17

הודעהנשלח: 07/03/2010 ב- 16:09:48    כותרת הודעה: E מכני , מה המשמעות ? תגובה עם ציטוט

שלום לכולם,
אני רוצה לקנות חליל צד חדש,
המליצו לי לקנות חליל צד עם קלאפות פתוחות ובנוסף
שיהיה בו E מכני, לא ברור לי מזה E מכני. מה המשמעות של זה? למה זה טוב?

מה דעתכם על הדגם
PF525RE PEARL ???

תודה
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Pumba
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 12/11/2007 ב- 21:43:42
הודעות: 203

הודעהנשלח: 09/03/2010 ב- 23:24:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שלום רואה הכבשים מחייך
מי מכני זהו בעצם קישור בין הקלאפה של של האמה ביד ימין ובין הקלאפה שאחרי הקלאפה של הקמצה ביד שמאל... הבנתה???
גם אם לא, תכלס זה פשוט גורם לצליל מי באוקטבה שלישית, כלומר E להיות קל יותר להפקה....
זהו פתרון טוב מאוד שכבר הפך לסטנדרט ברוב החלילים, עם זאת יש הטוענים כי בלי E מכני ניתן להפיק מי מלא ועשיר יותר
אם זה נכון, אז זה כנראה תקף רק בחלילים ונגנים ברמה גבוהה.
 
שתיים, אף אחד פה לא יוכל להגיד לך שדגם מסוים הוא טוב או לא טוב... זה לא כמו לקנות מצלמה.
תקרא את השרשורים הבאים ואם היו לך עוד שאלות אני ישמח לענות לך מחייך
http://gnet.homelinux.com/phpBBHeb/viewtopic.php?t=3299
http://gnet.homelinux.com/phpBBHeb/viewtopic.php?t=3349

_________________
!!!Hakuna Matata
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 11/03/2010 ב- 17:01:42    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כיום יש מגמה גוברת נגד מי מכני.

העצה שלי היא - אם אתה רוצה להגיע לרמה מקצועית כלשהי, אתה יכול לוותר על מי מכני. בסוף בכל מקרה תוכל להפיק מי שלישי בלי הרבה בעיה.
פרק למה שציינו מעליי, הכיסוי הנוסף של החור מפריע לטריל סול-לה שלישי, אם אני לא טועה. בנוסף, במוזיקה מודרנית לעיתים הנגן נדרש להקיש על הקלפות בשביל ליצור אפקט (דומה לביט-בוקסינג). בחליל עם מי מכני, האפקט הזה נחלש בגלל הכיסוי המיותר.

אז כדאי שתשקול בזהירות. בכל מקרה, אפשר תוכל לנגן טוב עם מי מכני או בלעדיו, זה לא אלמנט קריטי בכלל.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
רואה הכבשים
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 08/07/2009 ב- 02:49:59
הודעות: 17

הודעהנשלח: 12/03/2010 ב- 16:08:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה על העזרה!

יש לי עוד שאלה..

שמתי לב שבחלילים המקצועיים יותר, עם הקלאפות הפתוחות
קוטר החליל קטן יותר .
בחלילי "לא מקצועי" קוטר החליל יהיה כ 19 מ"מ ובחליל "מקצועי" קוטר יהיה כ 17.5

אתם יודעים מה ההבדל בין חליל רחב יותר לחליל דק יותר ???
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 16/03/2010 ב- 11:52:15    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני לא יודע מה הקשר בין החורים הפתוחים לקוטר, רק שקוטר רחב משפיע לטובה על הרזוננס, אבל מצד שני פוגם בשליטה על הניואנסים של הצליל ומקשה מעט להפיק פיאנו.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
clarnibass
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01
הודעות: 129

הודעהנשלח: 16/03/2010 ב- 13:08:13    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

השאלה על קוטר החליל וההשפעה שלו מעניינת, אין לי בדיוק תשובה אז אני אתייעץ עם כמה אנשים (כולל מתכנן חלילים של אחת החברות היפניות) ואנסה למצוא תשובה.

אני לא לגמרי מסכים עם כמה מהדברים שנכתבו כאן. שים לב שחלילים מקצועיים הם לא בהכרח עם חורים פתוחים וקוטר שונה. חברות כמו מוראמצו למשל מייצרות את כל הדגמים שלהם עם חורים סגורים או פתוחים. אני בטוח שאם יש שינויים גם בגוף החליל, הם הרבה יותר קטנים מאשר 1.5 מ"מ של קוטר שזה הבדל גדול.

במי המכני יש עוד הבדל והוא בכוונון הכפתורים. זה לא הבדל גדול ומשמעותי במיוחד.

בקשר להקשה על הכפתורים לאפקט לדעתי דווקא מי מכני יכול לפעמים לעזור. האפקט הזה פועל הכי טוב כשסוגרים רק כפתור אחד, גם אם זה הכפתור האחרון וגם אם הוא באמצע כפתורים סגורים. לכן כשרוצים להקיש עם כפתור סול, וכפתורים אחרים מתחתיו כבר סגורים, יהיה רק כפתור אחד לסגור. בנוסף, כשמקישים עם כפתורים נמוכים יותר מסול אז הכפתור של סול כמעט תמיד כבר סגור ולמי המכני אין משמעות.

בקשר לקוטר אני אכתוב אם אקבל תשובה.

ניתאי
www.nitailevi.com
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
clarnibass
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01
הודעות: 129

הודעהנשלח: 17/03/2010 ב- 09:00:43    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אוקיי הנה עוד מידע.

כנראה שיש טעות כשכתבת על הקוטר של 19.0 לעומת 17.5. כמעט כל החלילים בשיטת בוהם (סטנדרטי) הם בקוטר של בערך 19.0 מ"מ בגוף. 17.5 מ"מ יכול להיות קוטר באזורים אחרים, למשל בראש שהוא לא לגמרי גלילי. יש חלילים בעלי קוטר גדול יותר של בערך 19.5 מ"מ אבל הם פחות נפוצים. הקוטר הגדול עוזר לרגיסטר הנמוך אבל טיפה מקשה על הרגיסטר הגבוה. תכנון מסוים של ראש יכול להתגבר על הבעיה. למשל חברת נגאהרה מציעה חליל כזה.

בחלילים בעלי חורים פתוחים וחורים סגורים מאותו דגם, קוטר הגוף בדרך כלל זהה. לעומת זאת, במצב אופטימלי, יהיו שינויים קטנטנים במיקום החורים. בדרך כלל רק בדגמים יקרים באמת קיימים אותם שינויים. ברוב המקרים, בעיקר בדגמי סטדונטים, לא יהיה הבדל בכלל. האמת שהשינויים לא קריטיים ולפעמים חסרי חשיבות כשמשווים אותם במצב מציאותי של נגן, אפילו כזה ברמה גבוהה מאוד. לכן לנגנים כדאי פשוט לבדוק את חליל בנגינה ולא להסתמך על התאוריה של האקוסטיקה.

המי המכני כנראה פופולארי ונראה שרוב הנגנים מעדיפים אותו (אולי זה תלוי בתרבות/אזור). בהתחלה המי המכני הומצא כדי לתקן בעיה אקוסטית שנבעה מהסול דיאז הסגור (בהתחלה כפתור הסול דיאז היה פתוח - הפוך ממה שנהוג כיום). המי המכני עוזר למי השלישי ובכוונון שני הכפתורים. הוא לא באמת מפריע לטריל סול-לה שזה לא באמת טריל אמיתי אלא אוברטונים. בעצם היה צריך מנגנון לטריל הזה כדי להפיק אותו בצורה אפקטיבית באותו סדר הרמוני. דרך אגב בחלילים ללא מי מכני אפשר להוסיף "מילוי" חלקי בתוך החור התחתון של סול, הצורה המוצלחת ביותר של אותו "מילוי" היא כנראה של ברנן (ישנן עוד חברות שמשתמשות באותה צורה של מילוי).

היתרון או חיסרון של מי מכני תלוי בבנייה לפני רמת החליל. באופן כללי, הוא פועל בצורה יותר יציבה בחלילים עם סול אופסט אבל בחלילים טובים מאוד התגברו על זה גם בחלילים עם סול אינליין. מבחינה אקוסטית המי השלישי הוא נכון באצבוע עם המי המכני. יכולות להיות בעיות אם הבנייה לא ברמה גבוהה, הצירים הם קצרים מאוד ואם יש חופש הוא מוגבר בגלל זה. אם הבנייה מדויקת אין בעיה (למרות שלא מזמן הופתעתי מבנייה לא לגמרי מדויקת בחליל כמעט חדש ויקר מאוד!).

ניתאי
www.nitailevi.com


נערך בפעם אחרונה על-ידי clarnibass בתאריך 18/03/2010 ב- 11:32:39, נערך בסך הכל 2 פעמים
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Pumba
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 12/11/2007 ב- 21:43:42
הודעות: 203

הודעהנשלח: 17/03/2010 ב- 19:43:09    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מאיפה אתה משיג את כל המידע הזה??
למדתה אצל אלעד (מירושלים)???

_________________
!!!Hakuna Matata
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
clarnibass
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01
הודעות: 129

הודעהנשלח: 18/03/2010 ב- 10:17:43    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

Pumba כתב\ה:
מאיפה אתה משיג את כל המידע הזה??

חלק מניסיון, חלק מחיפוש וחלק כמו שכתבתי ממתכנן חלילים מאחת חברות החלילים היפניות.

Pumba כתב\ה:
למדתה אצל אלעד (מירושלים)???

לא.

ניתאי
www.nitailevi.com
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb