צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 15/08/2007 ב- 11:00:25 כותרת הודעה: הכניסה היפה ביותר |
|
|
מי שרוצה מוזמן לפרט כאן מה הכניסה היפה ביותר לכלי נשיפה ברפרטואר התזמורתי.
גם כלים פחות טובים יתקבלו בברכה
|
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/08/2007 ב- 12:40:28 כותרת הודעה: |
|
|
יש בהחלט המון המון,
וככל שאני מתחיל להעלות אותן עכשיו במוח שלי, הרוב קשורות לאבוב.
קודם כל הכניסה של האבוב הראשון בגראן פרטיטה בפרק האיטי והדיון עם הקלרינט. פשוט אלוהי.
הכניסה של האבוב בסימפוניה הראשונה של צ'ייקובסקי, שוב הפרק האיטי (והאמת גם הכניסה של הקרנות לקראת סוף הפרק, עם ההפצצה הזאת... יא אבאל'ה)
בסימפוניה השנייה של מהלר, בפרק השני שבלה במול מז'ור, כשעוברים לשמיניות, והקשתנים עושים טריולות חלקי שש עשרה ואז נכנס חליל עם מוטיב פשוט יפהפה.
יש עוד הרבה... אבל אני אשאיר לאחרים גם. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
GreenFrog משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/04/2007 ב- 13:48:37 הודעות: 270 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/08/2007 ב- 16:27:09 כותרת הודעה: |
|
|
וואו, באמת הרבה. הכניסה לקונצ'רטו לפסנתר מספר 3 של פרוקופייב (קלרינט אני חושב) חזקה במיוחד בעיני. _________________ One wonders whether the wether can weather the weather |
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 15/08/2007 ב- 17:27:54 כותרת הודעה: |
|
|
so much to choose from ...
אבל הנה כניסה אחת שדי מטריפה את דעתי:
זוכרים את מנדלסון מדיון המתזמרים? הכניסה של החליל אחרי הקדנצה בפרק הראשון של הקונצ'רטו לכינור (הגאוני והמדהים ההוא, שלא משנה כמה מליוני פעמים יבצעו אותו, הוא עדיין ישאר יצירת מופת. ובכלל איך אפשר לקלקל יצירת מופת ע"י זה שמנגנים אותה שוב ושוב, אני לא מבין?) |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 15/08/2007 ב- 22:51:30 כותרת הודעה: |
|
|
טל - מסכים בהחלט, יצירה פנטסטית בכל קנה מידה!
חביבה עליי במיוחד הכניסה של הטרומבון (השני!) בשחרזדה ואז עונה לה חצוצרה עם Mute (בחלק השני של היצירה). <מקווה שמובן לכולם על מה אני מדבר> |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 16/08/2007 ב- 07:16:46 כותרת הודעה: |
|
|
מואה:
אצל בטהובן - הכניסה של הקרנות בסקרצו של החמישית, והכניסות של החליל והקלרינט בפרק השני של הרביעית,
כלי הנשיפה מעץ שנכנסים בנושא השני של רומיאו ויוליה של צ'ייקובסקי,
האבוב ברפריזה של הפאון אצל דביסי, יחד עם הנבל, ואז הנושא שחוזר בחליל,
אממ... גם הכניסה של החליל בסוף "בערבות אסיה התיכונה" של בורודין בלי ליווי. |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 16/08/2007 ב- 07:35:48 כותרת הודעה: |
|
|
כמה כניסות חמודות לקלרינטים (לא נראה לי היו הרבה):
- אחרי כל הדרמטיות בפתיחה ל"כוחו של גורל", ואז בחלק השני נכנס הקלרינט עם שני נבלות.
- בשוברט שלישית בפרק הראשון יש נושא שני פשוט אדיר וכל כך חביב, שבא לך לקפץ.
אז בתצוגה האבוב מנגן אותו, אבל במחזר זה הקלרינט. וכשהוא נכנס זה קורה אחרי פרמטה וצזורה ארוכה. זה פשוט נפלא... _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 16/08/2007 ב- 12:32:39 כותרת הודעה: |
|
|
סימפוניה מס. 8 "הבלתי גמורה" של שוברט. פרק ראשון, הכניסה של האבוב והקלרינט שמנגנים את הקו הלירי מעל חלקי השש-עשרה של כלי המיתר. הסאונד הזה פשוט מדהים. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 22/08/2007 ב- 15:14:48 כותרת הודעה: |
|
|
אני מסכים לגבי הגרן פרטיטה כניסה של האבוב... _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 04/08/2010 ב- 13:32:41 כותרת הודעה: |
|
|
בדיוק באתי לכתוב על הכניסה ההיא בגראן פרטיטה, וראיתי שהיא מאוד פופולארית |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 04/08/2010 ב- 18:37:16 כותרת הודעה: |
|
|
וואו נושא ישן הערת פה...
אני רוצה להוסיף לרשימה את הכניסה של הקרן בפרק השלישי של הסימפוניה השלישית של ברהמס,
כשהקרן מנגן את הנשוא לקראת סוף הפרק. צמרמורת.
וחוץ מזה זה לא ממש כניסה,
אבל הCatacombes בתמונות בתערוכה עם הקורל של הכלי מתכת.
רגע מצמרר ביותר. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
|