עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

דיון בקשר לסולמות

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אדם
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 30/07/2010 ב- 09:26:48
הודעות: 7

הודעהנשלח: 03/08/2010 ב- 17:46:46    כותרת הודעה: דיון בקשר לסולמות תגובה עם ציטוט

כשלמדתי לנגן שאלתי את מורי מדוע צריך להתאמן על סולמות? הוא ענה לי אם אתה מנגן שיר אתה צריך לדעת איזה סולם אתה שלא תערבב תוים מסולם אחר . התשובות שלו לא סיפקו אותי מצאתי פיתרון מושלם אם היה לי למשל סי במול לא ניגנתי סי באותו השיר וכו" (כתבתי בכוונה להתאמן כי לדעת שיש סולמות ואפשר לנגן אותו שיר על כמה סולמות זהו דבר בסיסי ובודאי שחשוב לדעת לנגן על כל התוים ולנגן שירים בכ"מ סולמות אך אין צורך בתרגילים משעממים ומפרכים) מה אתם אומרים?(אני מדבר על כלי נשיפה שבהם אין ענין של אקורדים שאולי בזה יש ענין להתאמן על סולמות והאקורדים שלהם)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 03/08/2010 ב- 18:14:38    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לנגן סולמות עולים ויורדים או יורדים ועולים בכל מיני וריאציות וקומבינציות וארטיקולציות זה חלק חשוב מאוד מהאימון הבסיסי של הרבה נגנים מקצוענים.
רוב המוסיקה שאנחנו מנגנים מבוססת על סולמות למיניהם. ככל שנשלוט "באוצר המילים" הזה יותר טוב כך יהיו לנו הרבה יותר קל להתמודד עם הרפרטואר כשאנחנו ניגשים אליו.
זה בדיוק כמו שליטה בשפה. ככל שאוצר המילים שלך יותר גדול ואתה יודע לבנות משפטים בצורה תחבירית נכונה, השליטה שלך בשפה תהיה יותר גבוהה. אפשר לעשות גם אנלוגיה לתחום הספורט.
ככל ששחקן כדורגל יבעט כדור לשער מכל מיני נקודות שונות במגרש ובסיטואציות שונות בצורה יותר יעילה כך הוא יתפקד הרבה יותר טוב כשהמשחק מגיע.
זה בסה"כ כמו ארגז כלים שאנחנו יכולים לשלוף ממנו את מה שאנחנו צריכים באותו הרגע.
דברים אלה ניכרים במיוחד בעולם המוסיקה המאולתרת בשונה מעולם המוסיקה הכתובה.
אם תסתכל לעולם הג'אז, הכרה עמוקה של השפה ובניית "אוצר מילים" היא מלאכתו של הג'אזיסט.
להיות מסוגל לנגן כל פרגמנט שאתה רוצה באותו הרגע בכל סולם שאתה רוצה זה כישור חשוב והכרחי.
בכל מקרה, זה הצד הטכני של הנגינה. השאר, זה כבר תאטרון מחייך

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
SaxGod
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17
הודעות: 284
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 04/08/2010 ב- 01:25:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בתור ג'אזיסט אני מסכים מאוד עם מה שכתוב למעלה..
סולמות זה בשבילי כמו לדעת לכתוב, ולדעת לנגן את מה שצריך זה כמו רק לדעת לקרוא...
תחשוב על כל ההבנה התיאורטית שתהיה לך כשתבוא לקרוא מנגינה אחרי שאתה יודע את הסולמות, או את הטכניקה, או שיפור עצום של היכולת שלך לאלתר. האפשרות לכתוב מוזיקה לכמה כלים בעצמך, וכו' וכו' .

וחוץ מיזה שגם בכלי נשיפה יש עניין של אקורדים, ז"א שהאקורד גם יכול להיות מפורק ולאו דווקא מנוגן כל צליליו בו זמנית.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 04/08/2010 ב- 01:32:21    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נגינת סולמות היא לפי דעתי מתרגילי הצליל היותר טובים. וזאת רק בנוסף לכל הדברים החשובים שהוזכרו מעלה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb