עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

שאלה לגבי תיאוריית המוסיקה

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> אוף טופיק מוסיקלי
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
ifat meir
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/09/2010 ב- 18:27:19
הודעות: 32

הודעהנשלח: 02/01/2011 ב- 18:19:40    כותרת הודעה: שאלה לגבי תיאוריית המוסיקה תגובה עם ציטוט

הי,
המרצה שלי אמר לי להתכונן לבחינה בתיאוריה ובחומר הוא כתב: "משקלים בינאריים, משקלים טרינאריים ומשקלים מורכבים". אני לא בטוחה מהם סוגי המשקלים הללו והאם בכלל למדתי אותם.
אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי מהם סוגי המשקלים,
זה יעזור לי מאוד בבחינה
תודה מראש,
יפעת

_________________
מה שאתה מנגן הוא החיים עצמם
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Amir
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 27/10/2007 ב- 19:39:25
הודעות: 63

הודעהנשלח: 03/01/2011 ב- 21:38:22    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא שמעתי שמשתמשים במושגים האלה בהקשר למשקלים, אבל לפי ההגיון שלי אז זה ככה:
משקלים בינאריים הם משקלים על בסיס 2, או שמתחלקים בשתיים. כמו שני רבעים, ארבע רבעים, שני חצאים, וכו'.
משקלים טרינאריים הם משקלים על בסיס 3, או שמתחלקים בשלוש. כמו שלושה רבעים, 3 שמיניות, 6 שמיניות וכו'.
משקלים מורכבים, משקל שאי אפשר לספור אותו על משהו שמתחקל ב3 או ארבע. כמו 5 שמיניות, 7 שמיניות, וכו'.

אני לא בטוח לגמרי, אבל... אני מקווה שזה יעזור לך לפחות עד שמישהו אחר יעזור יותר טוב. ;P
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 06/01/2011 ב- 10:28:52    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הסברת את זה נכון אמיר.
_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 23/01/2011 ב- 11:54:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני קצת לא מסכים עם ההחלטה הגורפת שש שמינות הוא "טרינארי"

לרוב הוא מתחלק לשתיים.
בפרקים איטיים במיוחד הוא פשוט לא מתחלק, המנצחים לוקחים אותו על 6 ומסמנים כל ביט.
אני לא ראיתי 6/8 שמתחלק על שלוש. איך עושים את זה בדיוק?

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 23/01/2011 ב- 12:55:29    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גדי... אם תספור כמה שמיניות יש בתיבה של שלושה רבעים אני מאמין שתגיע ל6 מחייך
בכל אופן, אל תסמוך עלי יותר מדי בכל הנוגע לחשבון... לא הייתי חזק בזה אף פעם P:
סתם סתם. אני צוחק איתך.

יש הרבה דוגמאות למקומות בהם משקל של 6/8 יעבור בין פעמות של שתיים לשלוש ולשש.
אתה יכול למצוא מספר דוגאמות של מקומות בהם תראה שכתוב 6/8 + 3/4. זה אומר שיהיו תיבות שיורגשו במשקל אחד ותיבות במשקל האחר אבל מתמטית בשני המשקלים הנ"ל יש סכום כולל של 6 שמיניות בתיבה מחייך

6 מתחלק גם ב3, וגם ב2 P:

האמת שבסדרה הבאה בתזמורת אנחנו מנגנים יצירה של חינסטרה והדבר הזה בהחלט קורה ביצירה הזאת המון. 6/8 בפעמות של שתיים ושלוש מזה לזה. הנה לינק לדוגמא הזאת ביוטיוב:
Ginastera - Estancia
שלוש תיבות של שש שמיניות מלווה בתיבה רביעית של שלושה רבעים. אפשר לנצח את הכל על 1, 2 או שלוש תיבות על 2 ותיבה רביעית על 3. אני בכל מקרה, בטמפו הזה כבר הייתי מרגיש את הכל ב1.

יש דוגמאות נוספות. למשל בסימפוניה השביעית של דבוז'אק יש מספר מקומות שאפשר להרגיש ב3 ולאו דווקא ב2. בפרק הראשון שכתוב ב6/8 ובשלישי שכתוב ב6/4.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 23/01/2011 ב- 17:51:23    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גדיאל צודק, 8\6 זה משקל בינארי לכל דבר. גם כשלוקחים אותו לאט, ההרגשה של התיבה היא על 2. אם במקרה יש תיבה שבה הוא מתחלק לשלוש, זה בגלל שהמלחין רצה לרגע לסטות מהתחושה הרגילה של 2.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ifat meir
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/09/2010 ב- 18:27:19
הודעות: 32

הודעהנשלח: 23/01/2011 ב- 20:57:33    כותרת הודעה: תודה תגובה עם ציטוט

הי,
תודה לכולכם עזרתם לי מאוד
והאמת אחרי בדיקה קצר שעשיתי: 6/8 הוא משקל טרינארי.
הסיבה: משקל נחשב לבינארי או טרינארי על פי המונה שלו. 4/4 למשל הוא בינארי כי 4 מתחלק ב-2. ו-6/8, על אף שהוא מתחלק גם ב-2 וגם ב-3 הוא נחשב לטרינארי בגלל שאם תסתכלו עליו ברצף גרפי של תווים הוא בדרך כלל שלוש שמיניות מחוברות ביחד ועוד שלוש שמיניות מחוברות ביחד.

בכל מקרה אני מודה לכולם
המשך שבוע נעים
תודה

_________________
מה שאתה מנגן הוא החיים עצמם
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 23/01/2011 ב- 21:31:31    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה בדיוק מוכיח שהוא בינארי מחייך המשקל נופל על כל קבוצה של שמיניות כזו נכון? ויש שתי קבוצות כאלו בתיבה - ולכן זהו משקל בינארי ביסודו.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 24/01/2011 ב- 08:06:22    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

היי מצחיק,
בדיוק גם אני ניגנתי יצירה של חינסטרה עם הרצליה.
וגם שמה בפרק האחרון הוא כותב שזה בשלושה רבעים אבל הרבה משפטים יוצאים ב6/8 בו זמנית.
לדעתי זה פשוט לתת קצת הרגשה פוליריתמית בלי לשגע את הנגנים.

אגב 3/4 שמחולקים ל6, זה ברור שזה טרינארי, אבל זה עדיין נשאר בגדר ה3/4
זה לא 6/8.
6/8 הוא הרגשה אחרת לחלוטין מ3/4 מחולקים בגלל שזה איטי מדי.
ו6/4 זה בכלל סיפור אחר. בגלל שהרבה מלחינים התייחסו אליו כאל בינארי כמו נגיד הסימפוניה ה3 של ברהמס פרק ראשון,
אבל הוא גם מאוד יכול להית טרינארי וזאת הסיבה שהוא משך את ברהמס, בגלל האפשרות להמיולות מתרבות שזה התחביב הקטן שלו.

יפעת, תקשיבי לג'יגים מסוויטות בארוקיות, ותראי עד כמה זה בינארי.
ולשם השוואה : איך היית מחלקת תיבה של 9/8 ו12/8?
נגיד 12/8 הפרק השני מהסימפוניה החמישית של צ'ייקובסקי שהוא פרק איטי,
אבל אף מנצח לא יחלק את זה ל12. זה פשוט הולך על 4,
כי כל 3 שמיניות הולכות ביחד.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 24/01/2011 ב- 10:53:47    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אין שום סיבה למה לא הייתי מחליט פתאום לכתוב במשקל של 6/8 בהרגשה של 3 בכל טמפו שהייתי חפץ בו סתם כי בא לי.
נכון, למאזין זה היה נשמע כמו 3/4 במידה והפעמה החזקה בפרזות תמיד תהיה פעמה מספר 1 אבל על הדף זה עדיין היה כתוב ב6/8. הדבר הזה פשוט מתאפשר כי מה לעשות, 6 מתחלק גם ב3.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ifat meir
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/09/2010 ב- 18:27:19
הודעות: 32

הודעהנשלח: 24/01/2011 ב- 13:14:24    כותרת הודעה: הי תגובה עם ציטוט

לגבי המשקלים 9/8 ו12/8...

12/8 מנצחים כמו ארבעה רבעים. כל 3 שמיניות נכנסות ברבע אחד ולכן ניתן לראות אותם למשל כרבע מנוקד (X4) כדי להשלים לתיבה, או 3 שמיניות מאוגדות ביחד (X4) או כל דבר בסגנון הזה, בכל מקרה פעמה יחידה מכילה שלוש שמיניות בתוך משקל 12/8 שמנוצח על 4.

9/8.... לפי דעתי מחלקים אותו לשלוש שמיניות(X3) או רבע מנוקד (X3) בניצוח על 3 (מנצחים את זה בדיוק כמו שלושה רבעים. יורד 3 שמיניות, מחליק ימינה 3 שמיניות, חוזר למעלה באלכסון לסגירת משולש 3 שמיניות)

ורק כדי להבהיר לגבי ה-שש שמיניות. הוא טרינארי וגם בינארי. שניהם ביחד כי 6 מתחלק ב-2 ו-6 מתחלק גם ב-3.
אם מחשיבים אותו כטרינארי מנצחים כמו שלושה רבעים ואם מחשיבים אותו כבינארי מנצחים אותו על שני רבעים. בכל מקרה תהיו בטוחים שמשקל מורכב הוא לא...

בדרך כלל הדרך הטובה ביותר להחליט איך לנצח את המשקל הזה היא על פי אופן הזרימה של המנגינה. במידה והמוסיקה זורמת באופן "חלק" או באופן נעים מנצחים אותו על 3. לעומת זאת אם המנגינה נשמעת מחולקת היטב ל-2 פעמים שלוש מנצחים על 2, כלומר אם הוא נשמע "מיליטארי"
ברור מדויק, חזק אז מנצחים אותו על שתיים

וכמובן שעליכם להבין זאת על פי התחושה האישית שלכם. תשאלו את עצמכם: מה נשמע מתאים יותר? מה האופי של המנגינה? האם היא קלילה או נוקשה?

על פי כל אלה תחליטו אתם איך לנצח.

_________________
מה שאתה מנגן הוא החיים עצמם
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 24/01/2011 ב- 14:15:57    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני באותה מידה יכול לכתוב יצירה בשלושה רבעים, שבה כל שלושה חלקי 16 יהיו מחוברים בקשת (כך שישמעו כמו צליל אחד). במידה שארצה שמינית, אחבר חלק שש-עשרה וחלק 32 יחד. ככה אוכל לבסס תחושה של ארבעה רבעים בתיבה של שלושה רבעים.

אבל זה עדיין לא אומר שבאיזשהו מקום, שלושה קבעים הוא משקל מרובע, כי החלטתי להלחין לו בצורה שבה הוא ישמע מרובע.

המשקים האלו הן מן הסתם ירושה מימי הביניים, ובאופן מסורתי, לכל אחד מהם יש משקל קבוע וידוע, שהו המשקל הבסיסי. אם משהו רוצה להכניס המיולות, אז ממש בכיף, אבל זה פשוט סטיה מן המשקל הטבעי, הבסיסי, וההיסטורי. כמעט כל יצירה בארוקית, למשל, בשלושה רבעים, תסתיים בהמיולה שתגרום לה להשמע כמו משקל זוגי. אבל זה פשוט אפקט זמני.

אם מחלקים שש שמיניות, לשלוש קבוצות של שתי שמיניות, ומשאירים את התחושה המשולשת הזו מרבית זמן הפרק, יהיה מטופש לסמן שזה פרק בשש שמיניות, משום שכך נראה פרק שכתוב בשלושה רבעים...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 24/01/2011 ב- 14:22:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אתם יכולים אגב להסתכל בשיר "אמריקה" מתוך סיפור הפרברים של ברנשטיין. הוא היה יכול להשאיר את המשקל כולו בשש שמיניות, וכל תיבה זוגית להטעים (למשל, עם אקצנטים) כך שישמע שמשקל משולש, אבל הוא דווקא בוחר לכתוב שכל תיבה זוגית תהיה בשלושה רבעים. זה מן הסתם לא אומר שחייבים לעבור לשלושה רבעים בכל פעם שרוצים שהשש שמיניות ישמעו כמו משקל משולש, אבל ברנשטיין בעצמו מביא דוגמא, שיש להתייחס למשקל של 6 שמיניות כמשקל זוגי לכל דבר.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 24/01/2011 ב- 14:25:08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אף מנצח לא ינצח בחיים על 6/8 בחלוקה לשלוש.
מנצח שרואה 6/8 מסתכל על הטמפו. אם הוא מהיר (דון חואן של שטראוס)
הוא ינצח על שתיים.
אם הוא איטי (מוצרט 38 פרק שני, פתיחה לברהמס ראשונה) הוא יחלק כל ביט,
וישתמש בשיטת הניצוח על 6 שהיא מיוחדת בפני עצמה.

אף אחד בחיים לא ידמיין לנצח את זה על 3, אלא אם כן המלחין יגיד לו שפה זה על 3.
אם את רוצה אני יכול לעשות אפילו סקר בין חבריי המנצחים.
אני רוצה לראות אופן זרימה של מנגינה שכתובה ב6/8 שהיא מתחלקת ל3/4 ולא מהיצירות המודרניות. משהו רומנטי/קלאסי/בארוקי.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
ifat meir
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/09/2010 ב- 18:27:19
הודעות: 32

הודעהנשלח: 24/01/2011 ב- 14:54:08    כותרת הודעה: היי תגובה עם ציטוט

איזו שיטת ניצוח יש ל-6/8? מה ההבדל בינה לבין צורות הניצוח של 2/4 או 3/4?

ואם כבר נכנסנו לדיון על ה-6/8, אתה חושב שזה משקל סינטטי מורכב? כלומר נראה שאין יותר מדי יצירות "קלאסיות" שנכתבו על 6/8....

_________________
מה שאתה מנגן הוא החיים עצמם
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 24/01/2011 ב- 15:00:47    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עידן, ברור שאם אני אעשה את מה שאמרתי אני פשוט יכול לכתוב משקל של שלושה רבעים כי גם ככה לא יהיה טעם בלכתוב שש שמיניות.
אני יכול גם לכתוב משקל של 2/4 ולחלק כל רבע לשלוש טריולות ואפילו שזה ישמע כמו 6/8 זה יהיה כתוב כ2/4.

למען האמת, אני בסה"כ התייחסתי לשאלה של גדי, ואני מצטט: "אני לא ראיתי 6/8 שמתחלק על שלוש. איך עושים את זה בדיוק?"

עובדה, אפשר לעשות את זה. עוברים מניצוח של שתיים לשלוש והשמיניות נעות עדיין באותו קצב בזמן.
אתה יכול לומר שהמשקל עובר ל3/4 וחוזר ל6/8 אבל בתאכלס זה אותו דבר ומדובר פה במה שכתוב על הדף כמו למשל הדוגמא שנתתי מיצירתו של חינסטרה.

יש דוגאמות כמו הדוגמא הקלאסית, "אמריקה" מתוך סיפור הפרברים של לאונרד ברנשטיין:
West Side Story-America
פה שברנשטיין כותב בתווים 6/8+3/4 כך שהוא מתייחס לזה כשינוי משקל שזה הגיוני מבחינת הפרזה.

דבר נוסף, כשמדובר בקצב זה בהחלט לא יהיה חכם להגביל את עצמך רק לעולם המוסיקה הקלאסית. אם אתה רק פונה למוסיקה הקלאסית אז כן, הרגשת הזמן והפעמה במשקל של 6/8 לרוב יהיה על 2,
אך אם תפנה לדוגמא לז'אנרים כמו מוסיקה אפרו-קובנית, ג'אז, פלמנקו ומוסיקה בלקנית אתה תתקל בהרבה דוגמאות שבהן הפעמות החזקות והחלשות הן לא אותו דבר כמו במוסיקה הקלאסית ומשקלים
כגון אלה שדסכסנו לגביהם יחשבו כמשקלים מרובעים ומשולשים כאחד.
תקשיב לואלסים בג'אז ב6/8 או 6/4. ג'אזיסטים טובים יכולים לנוע בין הרגשה של 1 ל-2 ל-3 ול-6 בכיף.

בסופו של דבר, אנחנו צריכים להגדיר את מה כוונתם של המספרים במשקל, ובהגדרה הבסיסית ביותר המספר העליון מציין את מספר הפעמות בתיבה והתחתון את ערכה של כל פעמה.
למשל, כשאנחנו רואים משקל של 4/4 זה אומר לנו שיש לנו ארבע פעמות בתיבה כשערך כל פעמה היא רבע. כשכתוב לנו משקל של 6/8 זה אור שיש לנו שש פעמות בתיבה כשערך כל פעמה היא שמינית. אני מאמין שזו ההגדרה הבסיסית ביותר למשקל.

כמובן שאפשר להרחיב ולהקטין את הרגשת הפעמה במשקלים השונים בהתאם לקצב ולפרזות.
כל זה מראה לנו כמה ששיטת התיווי היא קלוקלת ומוגבלת וכמה מקום בעצם נותר לאינטרפרטציה האישית של המבצע בעוד הוא מנסה להחיות את יצירתו של מלחין כזה או אחר כל פעם מחדש.

_________________
You are what you practice


נערך בפעם אחרונה על-ידי טל כץ בתאריך 24/01/2011 ב- 15:07:29, נערך סך הכל פעם אחת
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 24/01/2011 ב- 15:04:33    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני רואה שבזמן שכתבתי את הפוסט שלי, כבר הספקת לציין את הדוגמא שהבאתי עידן...

גדי, ניגנתי עם מנצח שחילק 6/8 ל3, והוא בהחלט לא היה סטודנט באקדמיה מחייך למען האמת, הוא דיי מוכר.

ואתה יודע מה? אני בכיף הייתי מנצח על 3 בכמה מקומות שכתובים ב6/8.
אפשר לחלק 6 ל3 וזה מה יש. אין אפילו צורך לספק דוגמאות, פשוט תקח דף תווים ותכתוב דוגמא בעצמך...

ותפסיק כבר ליחס משקלים לטמפו. מה הקשר בכלל? 6/2 6/4 6/8 6/16 זה הכל אותו דבר, מה הקשר בכלל לטמפו. אפשר להרגיש אותם מהר ואפשר גם לאט...

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 24/01/2011 ב- 19:02:54    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לשאלה של יפעת,
לחלק 6 בניצוח זה אומר לתת אחד, שתיים על אותו מקום רק עם הדף קטן יותר,
שלוש לצד שמאל (למחזיקי מקל ביד ימין)
4 ימינה, חמש עוד יותר ימינה ושש למעלה לקראת האחד.
בעצם יש לנו חלוקה לשתיים כאשר1-2-3 יוצאים באמצע ושמאלה,
ו4-5-6 הם ימינה.
הניצוח הזה תופס רק לפרקים איטיים. במקרה של טמפו מהיר ב6/8 המנצח ינצח על 2.

6 הוא לא מורכב. הוא משקל בפני עצמו.
מורכב זה 5 7 11 וכדומה. לפעמים גם 9 ו-8 כשמחלקים אותם מוזר.

טץ אני לא מתווכח איתך לגבי יצירות מודרניות,
המלחינים אהבו לשחק עם הרגשת המשקל. אבל אף מנצח ראוי לא ינצח על יצירה של מוצרט/בטהובן/ברהמס שהיא בשש שמיניות ורק בגלל שיש הרגשה שונה פתאום הוא ישנה את הניצוח ל-3.
הנגנים לדעתי יתחרפנו.
יש בברהמס דוגמאות הפוכות, שההרגשה של השלוש הופכת לשתיים, כמו בפרק הראשון של השנייה. אבל שוב זה נראה לי מוזר לעבור לשתיים רק בשביל כמה תיבות.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> אוף טופיק מוסיקלי כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb