צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 07/08/2013 ב- 12:51:43 כותרת הודעה: רעיונות וטיפים ליעול האימון והנגינה בחצוצרה |
|
|
להלן רשימת רעיונות וטיפים שאני נוהג לתת לתלמידים שלי בשיעורים. רעיונות אלה הם חלק בלתי נפרד ממני ועליהם ביססתי ומבסס את הנגינה שלי וכך גם רבים אחרים.
אני שמח לשתף אתכם ברעיונות אלה ומקווה שיוכלו לשמש כעזר למישהו.
רעיונות וטיפים ליעול האימון והנגינה בחצוצרה:
- תמיד לשאוף לצליל יפה, מגוון, מושך ומעניין. לנסות לחפש גוונים וצבעים נוספים בצליל בכדי להרחיב ולבדוק את האפשרויות המוסיקליות שלנו.
- תמיד להזכיר לעצמך לנשום ולנצל את קיבולת הריאות שיש לך. שאיפה עמוקה, מלאה, ללא לחץ = צליל יציב ויפה. לחשוב על שאיפה ושחרור אוויר ולא על דחיפה.
- להביא את הכלי אליך ולא את עצמך אל הכלי בכדי למנוע כיפוף של הצוואר וחסימה של קנה הנשימה.
- תמיד לשאוף לריכוז של 100% באימונים אחרת האימון אינו אפקטיבי ואפילו יכול לעשות נזק בכך שיעודד פיתוח הרגלי נגינה רעים.
אם משהו לא הולך בגלל עייפות כל שהיא או קושי להתרכז אז עדיף לשים את הכלי בצד וללכת לעשות משהו אחר. לנסות שוב במועד מאוחר יותר.
- איכות האימון (ריכוז, ארגון הזמן, מנוחות, תרגול יעיל) היא המפתח להתקדמות ולא זמן/אורך האימון.
- מנוחות לא פחות חשובות מהנגינה עצמה. רצוי לנוח בין תרגיל לתרגיל ובין אימון לאימון בכדי לאפשר זרימת דם מחודשת לשפתיים.
תמיד עדיף לנגן על שפתיים רעננות ולא עייפות. זהו המפתח לפיתוח יעילות וסיבולת מירבית בנגינה בחצוצרה.
- כשניגשים ללמוד תרגיל, אטיוד או יצירה, הדרך היעילה והמהירה ביותר ללמוד את אותו הקטע תהיה קודם כל ללא נגינה. קודם כל נסתכל ונבחן את התווים.
נפענח ונספוג את כל המידע על הדף. מה המשקל? באיזה סולם הקטע? אילו סימני היתק יש לנו? נבחן את הדינמיקות השונות וההסברים המוסיקליים השונים על הדף.
נפענח את תבניות הקצב השונות. לאחר שהצלחנו לספוג נכונה את כל החומר בתווים ניגש ללמוד את האצבועים הנכונים בחצוצרה ונתרגל שאיפות ונשיפות ביחד עם השסתומים
בצורה שבה ניגש לנגן את הקטע באמת. ברגע שניגש להתחיל להתאמן על הקטע בנגינה עצמה כבר השלמנו מספר שלבים חשובים שיקלו על השלב האחרון
שהוא השלב הפיסי של לנגן שזהו כמובן שלב הכרחי ובלתי נפרד.
- לפעמים להתאמן בישיבה ולפעמים בעמידה בכדי להיות מוכן לנגינה בכל מצב. אם בנגינה סולנית בעמידה או אם בנגינה קאמרית\תזמורתית בישיבה.
בשני המצבים תמיד לשים לב שהגוף משוחרר אך במצב אנרגטי ומוכן לנגינה. כלומר, אינו רפוי וחלש אך גם אינו מתוח ולחוץ. איזון הוא המפתח.
- להקשיב למוסיקה כל הזמן! בסופו של דבר אנחנו מתאמנים בשביל להיות מסוגלים לשלוט בשפה מרובת צבעים וגוונים. מה היא הדרך הטובה ביותר ללמוד שפה?
האזנה וחיקוי כמובן. הקשבה לסגנונות שונים, כלים שונים, הרכבים שונים היא שנותנת לנו את האפשרות ללמוד את השפה, להבין אותה לעומק, ולקחת בה חלק משמעותי.
- תזמון ("טיימינג") הוא המפתח להכל. המטרה שלנו היא למצוא את האיזון וההרמוניה המושלמת בין האוויר, הלשון והשפתיים. השאיפה היא שכל המערכת תעבוד בתזמון מושלם.
- בימים שקשה עם הנגינה ולא הולך כל כך טוב אז מומלץ לקחת את זה בקלות ולא לנסות להתאמן יותר ובכוח. בימים בהם הנגינה הולכת טוב והכל מרגיש קל זוהי הזדמנות מעולה לאתגר את עצמך.
- ללמוד לסמוך על הכלי ולהעזר בו ולא להלחם בו.
- פחות זה יותר (Less is more). יעילות היא המפתח ולא כוח. לפעמים נמצא שצעד אחד אחורה יתן לנו הרבה יותר תפוקה עד כדי כך שזה ירגיש כאילו החצוצרה מנגנת בעצמה.
- מומלץ לנקות את החצוצרה והפיה מדי חודש-חודש וחצי.
- תמיד תשאל\י את עצמך: האם אני יותר טוב\ה מאתמול?
- לשמור על גישה חיובית ולהבין שהדרך היא עיקר ההתפתחות ולא המטרה. סבלנות היא המפתח להצלחה. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
מחשלת חרבות משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 27/12/2012 ב- 15:59:38 הודעות: 21
|
נשלח: 07/08/2013 ב- 13:46:34 כותרת הודעה: את שאלתי כבר שאלתי, |
|
|
אז רק אודה גם כאן.
תודה! יופי של עצות. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 10/08/2013 ב- 09:17:19 כותרת הודעה: |
|
|
כמעט כל סעיף נכון לשאר כלי הנשיפה... |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 10/08/2013 ב- 19:00:59 כותרת הודעה: |
|
|
holst כתב\ה: |
כמעט כל סעיף נכון לשאר כלי הנשיפה... |
אכן _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
|