צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 10/07/2004 ב- 20:40:22 כותרת הודעה: הסולמות החוזרים ונשנים.... |
|
|
תופעה שדיי מעצבנת אותי לפחות בכלי של בקלרנית... זה שרוב היצירות כתובות באותו הסולם....
אז הסולם המפורסם ביותר לקלרנית זה מי במול מז'ור.....
הנה כמה מן היצירות המופיעות בסולם זה:
קונצ'רטו שני מאת וובר אופ, 74
קונצ'רטינו מאת וובר אופ, 26
סונטה שנייה מאת ברהמס אופ' 120 מס'2
קונצ'רטו מאת ניקולאי רימסקי קורסקוב קונצ'רטו מאת פרנץ קרומר..
ויש עוד הרבה...
אז נכון שזה באמת סולם נחמד לקלרנית... אבל כבר נמאס....
גם פה מינור.... הוא סולם שדיי אוהבים לכתוב לו לקלרנית..
קונצ'רטו מס 1 מאת וובר אופ' 73
סונטה ראשונה של ברהמס אופ' 120 מס'1
לא יודע....
זה דיי מעצבן..
אז גם אצלכם זה ככה?
או שזה תופעה ייחודית??? |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 10/07/2004 ב- 20:46:14 כותרת הודעה: |
|
|
בחליל:
המלחינים אוהבים כל סולם בין דיאז אחד לשלושה דיאזים, ורצוי סולם מז'ורי... לעיתים רחוקות מוצאים יצירה ברוקית-קלאסית עם במולים (למרות שרה מינור יחסית נפוץ).
אבל זה לא כל כך מפריע לי. אני מאוד אוהב את הצליל של רה מז'ור ועוד יותר את לה מז'ור. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 10/07/2004 ב- 21:02:39 כותרת הודעה: |
|
|
גם הקונצ'רטו לקלרנית של מוצארט כתוב בלה מז'ור כמו חמישיית הקלרנית שלו.. זה באמת סולם נפלא... |
|
חזור למעלה |
|
|
עוגי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 04:13:19 הודעות: 439
|
נשלח: 11/07/2004 ב- 13:43:34 כותרת הודעה: |
|
|
גם בכלי קשת זה ככה..
למשל, בכינור יש נטייה לכתוב בסולם של אחד מהמיתרים הריקים. זה נוח מאוד לכנר וגם עוזר כשצריך אקורדים.
אז המיתרים של הכינור מכוונים הרי סול, רה, לה, מי (מלמטה):
קונצ'רטו של מנדלסון - מי מינור
צ'ייקובסקי - רה מז'ור
קונצ'רטים של מוצרט - רה מז'ור, לה מז'ור וכו...
של באך - לה מינור, מי מז'ור וכו..
פרטיטות וסונטות של באך - מי מז'ור, סול מינור, רה מינור וכו..
מעניין לראות בכל מקרה, שגם מז'ור וגם מינור נוחים פחות או יותר באותה מידה, בתנאי שהטוניקה שייכת למיתר פתוח |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 11/07/2004 ב- 19:05:49 כותרת הודעה: |
|
|
לא ידעתי עוגי.... אז.... טוב אבל לפחות בכינור יש יותר מסולם אחד... יש ארבעה...חחחחחח
אפשר לגוון.. |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 22:05:04 כותרת הודעה: |
|
|
כן, גם באבוב זה ככה. זה קשור להיסטוריה של כלי נגינה... את היודע, ההתפתחות של האבוב היתה מאוד ארוכה. פעם היה לו רק כפתור אחד! זה הגביל את היכולת הטכנית, וגם קבע כיוון מסוים לכלי.
רוב הבארוק כתוב בסולמות: רה מינור, פה מאג'ור, סול מאג'ור, לה מינור, קצת דו מאג'ור/מינור, קצת מי מאג'ור/מינור...
אבל הסולם par excellenceשל האבוב זה רה. מאג'ור ובעיקר מינור. _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 22:44:48 כותרת הודעה: |
|
|
תראה.. אבל לפחות לכם יש גיוון!!!
לי יש כמעט הכל ב........ כן ניחשתם נכון...
מי במול מז'ור |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 17/07/2004 ב- 00:55:50 כותרת הודעה: |
|
|
גדיאל.. לך זה לא מפריע שמלא יצירות לקלרנית כתובים באותו הסולם..? |
|
חזור למעלה |
|
|
|