צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 13:49:04 כותרת הודעה: מוזיקה מודרנית.. |
|
|
אני יודעת שיש לזה מקום באתר.. אבל החלטתי על דעת עצמי לכתוב כאן..
כידוע לרובכם רוב(-טוב אולי לא רוב אבל די הרבה..) מהיצירות לנבל מבוססות על המוזיקה המודרנית... תקנו אותי אם אני טועה..
דנתי בזה לא מזמן עם מישהו... והגענו למסקנה הזאת פה אחד..
אז למה נראה לכם שזה קרה...? למה דווקא נבל??
וסתם להפנות את תשומת ליבכם בשנים האחרונות ישנם יותר ויותר נבלאים וניבלאיות
עוד מעט נוכל להגיד שזה כלי "פופלרי"- כמובן ביחס למה שהיה קודם..או שלא...
בדקתי את התופעה וזה לא רק אני חושבת ככה הסכימו איתי עוד הרבה אנשים שפתאום נהיו יותר נגני נבל...
אני אשמח עם תתיחסו- ברצינות לשתי התופעות הללו..
וכמובן דוגמאות וכו' יתקבלו בברכה. |
|
חזור למעלה |
|
|
sariela משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 18/06/2004 ב- 18:19:45 הודעות: 175 מיקום: תל-אביב
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 18:18:54 כותרת הודעה: שכחתי עוד דבר אחד בנוגע לכלי: |
|
|
אגב עוד אחד מגלגוליו של הכלי היה הנבל הכרומטי - אני לא יודעת אם אתם יודעים אבל דיביסי כתב את כל יצירותיו לנבל כרומטי (שהיה עם מע' כפולה של מיתרים כמו בפסנתר והם הולכים באלכסון או משהו כזה- זה הרבה יותר קשה...) ולכן יש יצירות שלו שמאוד מאוד קשה לבצע בנבל פדלים בגלל מעברים של מליון פדלים. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 20:42:45 כותרת הודעה: |
|
|
מה כמות הרפרטואר שיש לנבל מהרומנטיקה ולפני..? |
|
חזור למעלה |
|
|
sariela משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 18/06/2004 ב- 18:19:45 הודעות: 175 מיקום: תל-אביב
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 20:57:46 כותרת הודעה: אין לי הרבה נתונים... |
|
|
אף פעם לא עשיתי בדיקה מקיפה, אבל את יכולה לראות שמבין מלחיני המופת כאלה שכתבו לנבל (רוול דביסי פורה וכו'...) זה החל מהמאה התשעשרה ובעיקר מאה עשרים וגם בתזמורת זה ככה.
אם את רוצה אני יכולה לשאול את המורה שלה שיש לה הרבה מאוד ידע והיא תוכל להגיד לי אולי מבחינת כמות מלחינים...
אגב את יודעת שגראנז'ני היה מורה של המורה שלי?... |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 21:07:17 כותרת הודעה: |
|
|
את מדברת אליי..? כי אני בן... וקוראים לי עידו.... |
|
חזור למעלה |
|
|
sariela משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 18/06/2004 ב- 18:19:45 הודעות: 175 מיקום: תל-אביב
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 21:09:51 כותרת הודעה: |
|
|
אוייי עידו סליחה!!!!!! חשבתי שמור כתבה את ההודעה!!!!
אני כולי בושה ונכלמת!!!
בכל אופן אם זה חשוב אני יכולה לבדוק אצל המורה שלי...
ושוב פעם - סליחה! |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 21:14:29 כותרת הודעה: |
|
|
כן תבדקי.. אני אשמח... ושטויות... |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 16/07/2004 ב- 09:26:34 כותרת הודעה: |
|
|
גראנזני?? מכובד ביותר..... |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 16/07/2004 ב- 13:07:53 כותרת הודעה: |
|
|
אהה ועם כבר מודרנית...
למרות שזו תופעה שקיימת גם קצת לפני..
מה דעתכם על תופעת בתיפופים חריקות לנגן עם הצד של הציפורניים וכו'? |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 17/07/2004 ב- 09:39:45 כותרת הודעה: |
|
|
שרי:
מהסיבה הפשוטה שהנבל התחיל להיות מפותח כפי שאנחנו מכירים אותו היום עם פדלים וכו' רק החל מהמאה התשעשרה, מה שאומר שקודם לכן הכלי היה בגילגוליו השונים והיה יותר קשה לכתוב לכלי, המגבלה הייתה יותר גדולה משום האפשרויות של מעברים בין סולמות. לדוגמא כל היצירות של הנדל נכתבו בבמולים וזה בגלל שאיך שהנבל שהיה קיים אז (אני לא יודעת בדיוק...) כניראה היה מכוון למי במול.
מעבר לזה - קודם לכן שיטת הנגינה הייתה הרבה פחות מאסיבית - ז"א לא נגנו עם הכריות של האצבע אלא ממש בקצות האצבעות ואז נוצר צליל יותר דומה לגיטרה, יותר חד ופחות מלא כמו הנבל שאנחנו מכירים היום. בוקסה לדוגמא היה מורה לנבל שהבין לאן הולכת לנשוב הרוח וכתב אין סוף של אטיודים ותרגילים לנבל שעד היום משתמשים בהם לבניית טכניקה (שאני לדוגמא כל הזמן מנגנת מהם - זה מאוד מפתח את הטכניקה למרות שחלקם משעממים בטירוף...) משום שהם מחייבים את הנגן לנגן כל צליל ולפתוח את היד בניגוד לפעם שניגנו עם בצורה יותר עדינה ויותר בריפרוף על המיתרים מאשר ממש פריטה ...
אגב - עד היום מוזיקה אירית וסקוטית מנגנים בצורה הזו, שהיא מאוד שונה ממוזיקה קלאסית.
עכשיו אחרי ההרצאה הזו, לגבי הנגנים - אני אכן חוששת שזה כלי יותר פופולרי ממה שחשבתי, אבל זה כניראה רק לטובה, כי אפשר ללמוד אחד מהשני וזה יכול רק לתרום.
מור:
--------------------------------------------------------------------------------
כן אכן דיביסי חי בידיוק במעבר מנבל כרומטי(-שלו היו 2 מערכות של מיתרים..- די בדומה לקורה- באופן גס ביותר רק בישביל הדימיון..) הנגינה על הנבל הזה הייתה מסורבלת ביותר... למעבר לנבל שאנחנו מכירים היום...
אוי האטיודים של בוקסה.. למורה הקודמת שלי היה משהו עם בוקסה..
אני אחדד קצת את השאלה: ללא למה הרפרטואר הוא מוזיקה מודרנית... אלא מה יש בנבל שמושך את המלחינים המודרנים...?
אני חושבת שכדי להקדיש פה מקום למוזיקה אירית וסקוטית ולטכניקה... זה נושא נורא מעניין כי מבחינה טכנית הנגינה שונה לגמרי מנגינה על הנבל הקלאסי.. מה אתם חושבים?
טוב זה איכשהוא עבר ומסרב לחזור... אסור לי לנסות לעשות דברים מועילים... בכל מקרה זה פשוט אינפורמציה חשובה.. |
|
חזור למעלה |
|
|
|