צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 11:39:00 כותרת הודעה: מורה- תלמיד. |
|
|
מה לדעתכם אמור להיות היחס של מורה לתלמיד?...
וכמובן בעניין דרך הביצוע.
האם צריך להקשיב למורה מכיוון שהוא מורה וכביכול "מבין" יותר ובעל ניסיון רב יותר?
או ללכת לפי מה שאתם מרגישים לנכון...? _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 12:48:50 כותרת הודעה: |
|
|
צריך לקחת מהמורה את המקסימום שהוא יכול להציע ולהקשיב לו, הוא מורה והוא דיי צריך לדעת. אבל, המקום שבו אני שמה את הגבול זה עינייני אנטרפרטציה.
אני אנגן איך שאני רואה את זה. ככה זה טוב לי. צריכה להיות סיבה מאוד טובה ומאוד משכנעת כדי להניע אותי מהפרשנות שלי. _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 14:56:51 כותרת הודעה: |
|
|
איך את יודעת לבחור איפה הגבול הזה.? _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 17:34:19 כותרת הודעה: |
|
|
טוב זה לא כ"כ פשוט.
אבל בעיקרון, כל דבר שהוא טכני, אני לוקחת מהמורה שלי בלי להטיל ספק אפילו (למרות שיש לו כל מיני שיטות מוזרות. כמו למשל להגיד "לא יודע מה עשית, אבל זה נישמע טוב. תעשי את זה שוב"). אני יוצאת מנקודת הנחה שהמורה שלי הוא חלילן הרבה שנים (כן אני יודעת, אני לא בפורום המתאים אבל ניחא) והוא מבין הרבה יותר ממני, ויש דברים שהוא כבר היתמודד איתם ויודע לפתור ואני לא.
אבל כשזה מגיע לעשיית מוסיקה, עינייני אנטרפרטציה, החלטות על טמפו, דינאמיקה, ארטיקולציה, הדגשה של כל מיני דרים שאני רוצה - אני משתדלת שזה יהיה שלי. צריך טיעון מאוד מאוד טוב ומשכנע כדי לגרום לי לנגן אחרת ממה שאני רוצה. חשוב לי שעניין האינצרפרטציה המוסיקאלית יהיה ייחודי. _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 20:31:47 כותרת הודעה: |
|
|
הנושא ממש מעניין... ואני ממש לא רוצה להפריע.. אבל תדעו שכבר פתחו את הנושא בפורום אחר...
זה פשוט בא ממני.. אני אומר כי אם לא אז מישהו אחר היה אומר... |
|
חזור למעלה |
|
|
קקטוסית משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 21/06/2004 ב- 09:47:36 הודעות: 185 מיקום: אשדוד!!!!!
|
נשלח: 26/07/2004 ב- 20:54:05 כותרת הודעה: |
|
|
אצלי המורה יותר מציעה היא לא אומרת לי תעשי ככה תעשי ככה(כמובן שרק ואך ורק כשעושים מהיצירה מוסיקה) בסופו של דבר אני עולה לבמה(וזה לא קרה לי פעם אחת....) ומנגנת איך שאני מגישה את היצירה ולפעמים בכלל לא כמו שהמורה מרה ואז היא באה אלי ואומרת לי אוהה אליה נגנת יפה....חחחחחחחחח.....חחחחחח
טוב מה שרציתי להגיד ואמרתי זה אני אומרת המורה יודע אבל אני יעשה עם זה מה שבא לי... _________________ -"רחוב היסמין זה רחוב עגול בצורת P. אתן צריכות ללכת שמאלה. אני חושבת ש115 זה מצד שמאל, אז תסתכלו ימינה."
-"אוקיי, תודה."
*בשביל להבין, חפש את היערה* |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 27/07/2004 ב- 14:27:47 כותרת הודעה: |
|
|
תודה שאמרת את מה שאמרת עידו.
אויי אלי אלי אלי...
בכל מקרה אני דיי מבינה אותך. _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
קקטוסית משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 21/06/2004 ב- 09:47:36 הודעות: 185 מיקום: אשדוד!!!!!
|
נשלח: 27/07/2004 ב- 19:35:48 כותרת הודעה: |
|
|
ממהההה?!
אני יודעת שיש לי דעות שונות אני דיי שונה פה מכולם.... _________________ -"רחוב היסמין זה רחוב עגול בצורת P. אתן צריכות ללכת שמאלה. אני חושבת ש115 זה מצד שמאל, אז תסתכלו ימינה."
-"אוקיי, תודה."
*בשביל להבין, חפש את היערה* |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 27/07/2004 ב- 21:40:34 כותרת הודעה: |
|
|
חחחחח נשמתי.
את מיוחדת. _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 27/07/2004 ב- 22:44:07 כותרת הודעה: |
|
|
אני מניח שזה קורה לכולנו שיש לנו משהו שאנחנו לא ממש מסכימים עם המורה אך מבצעים כמו שהוא רוצה ובקונצרט הדברים נראים קצת אחרת מאיך שהיה בשיעור... |
|
חזור למעלה |
|
|
קקטוסית משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 21/06/2004 ב- 09:47:36 הודעות: 185 מיקום: אשדוד!!!!!
|
נשלח: 28/07/2004 ב- 11:02:36 כותרת הודעה: |
|
|
אין מה להגיד על הבמה כל שונה.. אבל אצלי יש ממש דגש על ההכל הזה....חחחח _________________ -"רחוב היסמין זה רחוב עגול בצורת P. אתן צריכות ללכת שמאלה. אני חושבת ש115 זה מצד שמאל, אז תסתכלו ימינה."
-"אוקיי, תודה."
*בשביל להבין, חפש את היערה* |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 28/07/2004 ב- 12:00:22 כותרת הודעה: |
|
|
אף פעם אי אפשר לבצע יצירה פעמיים באופן מדוייק. _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 28/07/2004 ב- 14:34:48 כותרת הודעה: |
|
|
זה נכון.... אבל.... ניתן ללכת בהוראות ובהדרכת המורה... או לפחות בכיוון |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 28/07/2004 ב- 16:15:25 כותרת הודעה: |
|
|
זה אחד הדברים המרגיזים יותר.
שבשיעור זה יוצא מעולה.
ובהופעה זה מעולה - (מינוס).
אולי בשיעור זה היה פוקס... אם כך המורה צריך לשים לב לזה לא?.... _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 28/07/2004 ב- 17:56:29 כותרת הודעה: |
|
|
כדי שדברים יצאו מצוייין בקונצרט.. הם צריכים להיות עוד יותר ממצויין באימון... ככה זה |
|
חזור למעלה |
|
|
קקטוסית משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 21/06/2004 ב- 09:47:36 הודעות: 185 מיקום: אשדוד!!!!!
|
נשלח: 28/07/2004 ב- 20:26:20 כותרת הודעה: |
|
|
המורה שלי תמיד אומרת אם באימון זה לא יצא משהו אז בקונצרט זה יהייה טוב יותר אולי גם מצויין..
אני תמיד אומרת שצריך להבין את מה שמנגנים לא ללמוד כמו תוכים לדעת מה בא אחרי מה ואז הכל יצא מצויין _________________ -"רחוב היסמין זה רחוב עגול בצורת P. אתן צריכות ללכת שמאלה. אני חושבת ש115 זה מצד שמאל, אז תסתכלו ימינה."
-"אוקיי, תודה."
*בשביל להבין, חפש את היערה* |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 28/07/2004 ב- 21:50:14 כותרת הודעה: |
|
|
הכוונה שלי הייתה... ש... בקונצרט דברים נוטים יותר להתפקשש... אצל רובינו לפחות |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 28/07/2004 ב- 22:03:09 כותרת הודעה: |
|
|
נכון.. את זה הבנו.
אבל מה הייתה הנקודה.....?? _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
קקטוסית משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 21/06/2004 ב- 09:47:36 הודעות: 185 מיקום: אשדוד!!!!!
|
נשלח: 29/07/2004 ב- 11:00:00 כותרת הודעה: |
|
|
כן בעיקר שהאימון היה ממש ממש מצויין!!!
שירה התכוונת אלי? _________________ -"רחוב היסמין זה רחוב עגול בצורת P. אתן צריכות ללכת שמאלה. אני חושבת ש115 זה מצד שמאל, אז תסתכלו ימינה."
-"אוקיי, תודה."
*בשביל להבין, חפש את היערה* |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 29/07/2004 ב- 14:20:32 כותרת הודעה: |
|
|
לא התכוונתי לעידו. _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
רקפת1704 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 02/08/2004 ב- 14:48:38 הודעות: 5
|
נשלח: 02/08/2004 ב- 15:05:18 כותרת הודעה: Re: מורה- תלמיד. |
|
|
concer_s כתב\ה: |
מה לדעתכם אמור להיות היחס של מורה לתלמיד?...
וכמובן בעניין דרך הביצוע.
האם צריך להקשיב למורה מכיוון שהוא מורה וכביכול "מבין" יותר ובעל ניסיון רב יותר?
או ללכת לפי מה שאתם מרגישים לנכון...? |
שלום לך,
לדעתי תפקידו של המורה לבנות אצל תלמידו את היכולת להיות מבצע עם דעה מגובשת משל עצמו וזאת לא עושים דרך מתן הוראות אלא דרך שאילת שאלות, ונתינת אינפורמציה רלוונטית לגבי התקופה אותה מנגנים. למשל אם התלמיד מנגן יצירה של באך חשוב להזכיר את הטכניקה שהיתה מקובלת בתקופתו של באך ולתת לתלמיד להבין כי באופני ביצוע מסויימים הוא לא יבטא את רוח הדברים של אותה תקופה.
שאלה הרבה יותר מהותית יכולה להישאל האם בכלל נחוץ להצמד לאויין של התקופות או שאינטרפרטציה היא עניין סובייקטיבי לא רק לאדם שמנגן אלא גם לתקופה בה הוא חיי ואין מקום לשימור קונספציות ביצוע עתיקות. זה דיון ענק שיכול להוות נושא למחקר בחינוך מוסיקלי לדעתי.
בכל מקרה אני לא מאמינה שתפקידו של המורה להגיד לתלמיד מה לעשות או איך לעשות. תפקידו של המורה לספק אינפורמציה רלוונטית ולכוון את התלמיד להבנה עמוקה של החומר אותו הוא לומד. את המסקנות המובילות לביצוע זה רק התלמיד יכול לעשות בעצמו.
כמובן שבשלבי ההוראה הראשונים נלמדת הטכניקה של הביצוע כלומר דיוק בטקסט מבחינת קריאה נכונה של תוים ומקצבים. ההבעה המוסיקלית היא דבר שנמצא הרבה הרבה מעבר לכך. ויש מקום לתת לתלמיד לבטא עצמו כפי שהוא מוצא לנכון במידה והטקסט מבוצע כהלכה.
אגב, לאופני ביצוע שונים חייב להיות הסבר הגיוני כלומר נדרש ממבצע לתת הסבר מדוע הוא מבצע כך ותשובה כגון: כך אני מרגיש" לא מתקבלת בחוגי הביצוע האקדמיים העולמיים .
מקווה שעניתי.
רקפת. |
|
חזור למעלה |
|
|
maestro מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 04/04/2004 ב- 17:31:56 הודעות: 348 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 03/08/2004 ב- 14:04:41 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שצריך לעשות בדיוק מה שהמורה אומר.
לא נעים ממש להתווכח איתו על הפירוש כי יש לו טיפה יותר נסיון |
|
חזור למעלה |
|
|
|