צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 27/07/2004 ב- 22:54:53 כותרת הודעה: ניתוח הרמוני |
|
|
בעקבות ויכוח (כל הנושאים שאני מעלה לאחרונה הם בעקבות ויכוח...),
רציתי לשאול את דעתכם כמבצעים של מוסיקה, ובמיוחד של מוסיקת בארוק,
עד כמה אתם מתייחסים לכל דרגה הרמונית, לכל היפוך, סטייה, נקודות עוגב, נקודות מתח כאלו ואחרות בזמן שאתם מפרשים את היצירה? וכמה חשיבות אתם מייחסים לכך?
לפי דעתי, במוסיקת הבארוק יש חשיבות מיוחדת לכל העניין הזה. זה כמובן לא אומר שבז'אנרים אחרים החשיבות הזו לא קיימת, אבל לדעתי זוהי אבן היסוד של המוסיקה באותה תקופה.
דעתכם? |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 27/07/2004 ב- 23:40:52 כותרת הודעה: |
|
|
לדוגמא -
כאשר יש דיסוננס בין הליווי והמלודיה צריך להדגיש אותו ולהרפות את הפתרון. צליל כרומטי חיב לקבל הטעמה ביחס לצליל אחר.
כשיש מודולציה הצבע חייב להשתנות.
אבל כל זה נוגע גם למוסיקה הרבה יותר מאוחרת.
לא הייתי אומר שעל התייחסות כזו קמה או נופלת יצירה בארוקית. |
|
חזור למעלה |
|
|
איתן משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 24/01/2005 ב- 21:34:23 הודעות: 18
|
נשלח: 25/01/2005 ב- 04:20:58 כותרת הודעה: |
|
|
לדעתי במוסיקה בארוקית (וגם קלאסית ורומנטית) יש חשיבות עצומה להבנת השפה של מתח, שיחרור תנועה וצבעים הרמוניים. לביצוע טוב לא מספיק רק הניתוח האנליטי של דרגות וכו' אלא מוסיקאי צריך לפתח את הרגישות לתחושות ומרקמים שונים של מהלכים וצירופים הרמוניים שונים.
ההרמוניה היא אחד מאבני היסוד של השפה המוסיקלית שבה משתמש המלחין כדי להעביר את הרגשות שהוא רוצה לבטא, להפתיע אותנו, לשעשע אותנו, וכו"ב. |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 25/01/2005 ב- 11:08:53 כותרת הודעה: |
|
|
הרשו לי לפתח.
אכן, הניתוח ההרמוני, במיוחד בבארוק (אבל לא פחות במוצארט) הוא בעל חשיבות עליונה להבנת הנגינה וההתבטאות. בלי ההבנה ההרמונית, יתפספסו הרבה ניואנסים חשובים. אבל חשוב מכל, צריך לדעת לשמוע את זה. זה חשוב במיוחד בענייני כתיבת קדנצה, או הוספת קישוטים. הרי לא כל קישוט אפשר להוסיף בכל מקום, וזה הרבה פעמים פונקציה לא רק של הקו המלודי אלא גם של הבאס.
כמובן, את כל זה צריך לקחת בערבון מוגבל. לזכור לנגן טבעי, ולא לעצור על כל דרגה ולעשות ממנה משהו אחר... זה יצור מבנה לא רציף וקטוע.
נראה לי שזהו... זוהי דעתי. _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 25/01/2005 ב- 14:20:16 כותרת הודעה: |
|
|
[quote]כמובן, את כל זה צריך לקחת בערבון מוגבל. לזכור לנגן טבעי, ולא לעצור על כל דרגה ולעשות ממנה משהו אחר... זה יצור מבנה לא רציף וקטוע.
ציטוט: |
כדי להמנע מכך, צריך להבין את המבנה ההררכי של המוסיקה, שכמובן, כמו שנאמר, דורש התייחסות לקדנצות (הרמוניות כמובן), היפוכים, האם הבס קופץ או לא, וכו'.
לראות את העצים אבל להראות את היער. |
|
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 25/01/2005 ב- 14:23:04 כותרת הודעה: |
|
|
אופס. הטקסט שלי יצא מצוטט.
והטקסט המצוטט לא.
אני אשתדל להשתפר בפעם הבאה. |
|
חזור למעלה |
|
|
איתן משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 24/01/2005 ב- 21:34:23 הודעות: 18
|
נשלח: 25/01/2005 ב- 14:33:12 כותרת הודעה: |
|
|
נכון מאד, בכל ביצוע צריך לשים לב לאיזון בין הפרטים הקטנים למבנה הכולל ולהיררכיה של מה יותר חשוב ומה פחות אחרת מקבלים קריקטורה.
מה שאני מרגיש זה שקצת כמו שבתורת הקבלה מייחסים משמעות מסויימת לכל אות באלף-בית ומנסים ללמוד על משמעות של מילה מתוך האותיות שמרכיבות אותה, כך יש משמעות מסויימת, תחושה וצבע מסויים למהלכים הרמוניים שונים ואפשר לנסות להבין מבנה מוסיקלי מתוך ההרמוניות שלו. |
|
חזור למעלה |
|
|
|