עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

ניתוח הרמוני

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> בארוק ומוסיקה עתיקה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 27/07/2004 ב- 22:54:53    כותרת הודעה: ניתוח הרמוני תגובה עם ציטוט

בעקבות ויכוח (כל הנושאים שאני מעלה לאחרונה הם בעקבות ויכוח...),

רציתי לשאול את דעתכם כמבצעים של מוסיקה, ובמיוחד של מוסיקת בארוק,
עד כמה אתם מתייחסים לכל דרגה הרמונית, לכל היפוך, סטייה, נקודות עוגב, נקודות מתח כאלו ואחרות בזמן שאתם מפרשים את היצירה? וכמה חשיבות אתם מייחסים לכך?
לפי דעתי, במוסיקת הבארוק יש חשיבות מיוחדת לכל העניין הזה. זה כמובן לא אומר שבז'אנרים אחרים החשיבות הזו לא קיימת, אבל לדעתי זוהי אבן היסוד של המוסיקה באותה תקופה.

דעתכם?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 27/07/2004 ב- 23:40:52    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לדוגמא -
כאשר יש דיסוננס בין הליווי והמלודיה צריך להדגיש אותו ולהרפות את הפתרון. צליל כרומטי חיב לקבל הטעמה ביחס לצליל אחר.
כשיש מודולציה הצבע חייב להשתנות.

אבל כל זה נוגע גם למוסיקה הרבה יותר מאוחרת.
לא הייתי אומר שעל התייחסות כזו קמה או נופלת יצירה בארוקית.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
איתן
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 24/01/2005 ב- 21:34:23
הודעות: 18

הודעהנשלח: 25/01/2005 ב- 04:20:58    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לדעתי במוסיקה בארוקית (וגם קלאסית ורומנטית) יש חשיבות עצומה להבנת השפה של מתח, שיחרור תנועה וצבעים הרמוניים. לביצוע טוב לא מספיק רק הניתוח האנליטי של דרגות וכו' אלא מוסיקאי צריך לפתח את הרגישות לתחושות ומרקמים שונים של מהלכים וצירופים הרמוניים שונים.
ההרמוניה היא אחד מאבני היסוד של השפה המוסיקלית שבה משתמש המלחין כדי להעביר את הרגשות שהוא רוצה לבטא, להפתיע אותנו, לשעשע אותנו, וכו"ב.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
EmmanuelOboe
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13
הודעות: 286
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 25/01/2005 ב- 11:08:53    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הרשו לי לפתח.

אכן, הניתוח ההרמוני, במיוחד בבארוק (אבל לא פחות במוצארט) הוא בעל חשיבות עליונה להבנת הנגינה וההתבטאות. בלי ההבנה ההרמונית, יתפספסו הרבה ניואנסים חשובים. אבל חשוב מכל, צריך לדעת לשמוע את זה. זה חשוב במיוחד בענייני כתיבת קדנצה, או הוספת קישוטים. הרי לא כל קישוט אפשר להוסיף בכל מקום, וזה הרבה פעמים פונקציה לא רק של הקו המלודי אלא גם של הבאס.

כמובן, את כל זה צריך לקחת בערבון מוגבל. לזכור לנגן טבעי, ולא לעצור על כל דרגה ולעשות ממנה משהו אחר... זה יצור מבנה לא רציף וקטוע.

נראה לי שזהו... זוהי דעתי.

_________________
Music is the soundtrack of our lives
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 25/01/2005 ב- 14:20:16    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

[quote]כמובן, את כל זה צריך לקחת בערבון מוגבל. לזכור לנגן טבעי, ולא לעצור על כל דרגה ולעשות ממנה משהו אחר... זה יצור מבנה לא רציף וקטוע.
ציטוט:


כדי להמנע מכך, צריך להבין את המבנה ההררכי של המוסיקה, שכמובן, כמו שנאמר, דורש התייחסות לקדנצות (הרמוניות כמובן), היפוכים, האם הבס קופץ או לא, וכו'.
לראות את העצים אבל להראות את היער.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 25/01/2005 ב- 14:23:04    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אופס. הטקסט שלי יצא מצוטט.
והטקסט המצוטט לא.

אני אשתדל להשתפר בפעם הבאה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
איתן
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 24/01/2005 ב- 21:34:23
הודעות: 18

הודעהנשלח: 25/01/2005 ב- 14:33:12    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נכון מאד, בכל ביצוע צריך לשים לב לאיזון בין הפרטים הקטנים למבנה הכולל ולהיררכיה של מה יותר חשוב ומה פחות אחרת מקבלים קריקטורה.

מה שאני מרגיש זה שקצת כמו שבתורת הקבלה מייחסים משמעות מסויימת לכל אות באלף-בית ומנסים ללמוד על משמעות של מילה מתוך האותיות שמרכיבות אותה, כך יש משמעות מסויימת, תחושה וצבע מסויים למהלכים הרמוניים שונים ואפשר לנסות להבין מבנה מוסיקלי מתוך ההרמוניות שלו.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> בארוק ומוסיקה עתיקה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb