צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 31/07/2004 ב- 20:00:38 כותרת הודעה: תואר במוסיקה |
|
|
מישהו מכם מוכן להסביר מה המניעים שלו (מאלו שעושים) לעשות תואר במוסיקה? או שאולי אתם לומדים באקדמיה בשביל הלימודים, ובמקרה מקבלים גם תואר אקדמי בנוסף...
לדעתי, במוסיקה, מבחן התוצאה הוא זה שקובע בסופו של דבר. אני בכלל לא יודע מי מתייחס לתואר כזה.
תשובתכם? |
|
חזור למעלה |
|
|
sariela משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 18/06/2004 ב- 18:19:45 הודעות: 175 מיקום: תל-אביב
|
נשלח: 31/07/2004 ב- 22:53:35 כותרת הודעה: |
|
|
קודם כל באים לאקדמיה בשביל ללמוד. ותתפלא, זה יכול לצאת יותר זול מלשלם למורה באופן פרטי.
מעבר לזה - ברור שמבחן התוצאה קובע (במקרה שאתה נגן ולא לומד ניצוח או קומפוזיציה - שאילה מקצועות שאין מורה אחד בלבד שמלמד אותם). אבל תהיה בטוח שיש עוד המון המון דברים שאין לך מושג עליהם במוסיקה ואתה תלמד אותם רק כאשר תגיע למוסדות להשכלה גבוהה כאלה ואחרים (בין אם בארץ או בחול).
ככה שיש עוד הרבה מה ללמוד מעבר ל12 שנות תיכון, גם מבחינת הנגינה.
ולעניין התואר - ברור שהתואר והציונים בו חשובים, וברור גם "מבחן התוצאה" כמו שקראת לזה חשוב הרבה יותר, אבל אותו מבחן התוצאה והציונים של התואר הם אותו הדבר. |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 01/08/2004 ב- 11:25:36 כותרת הודעה: |
|
|
אם אתה רוצה להיות מורה למוסיקה, מרצה שיעורי מוסיקה באקדמייה, מוסיקולוג, תאורטיקן.
אם אתה רוצה עבודה בתחומים האלו אז כמובן שאתה צריך להוציא תואר.
זה חלק מהתנאים ברוב מקומות העבודה לתחומים הללו.
אם אנחנו מדברים על תואר BM שמתמקד בביצוע אז כמובן שאם תנגן חרא לא יקבלו אותך לשום מקום גם אם יש לך BM מהמוסד הכי פופולרי בעולם. (כמובן שלא יקבלו אותך לשם אם אתה לא מנגן ברמת תנאי הקבלה).
התואר של הביצוע לא נותן לך כניסה למקומות עבודה. בסופו של דבר בתור מבצע
יקבלו אותך לעבודה אם אתה מנגן טוב.
כמובן שיש השפעה מסויימת אם למדת במוסד מוכר וטוב ואז יש מקומות למשל כמו אודיצייה לתזמורת שאנשים שלא למדו במקום מוכר מסויים יאלצו לנגן שלב 1 ויהיו כאלה שישר יקפיצו אותם לשלב ה2 בלי לנגן שלב 1... למה ? ככה !
אנשים הולכים ללמוד לתואר בביצוע בעיקר כי לומדים דברים מעניינים ואולי אפילו חדשים שלא ידעת ואולי גם בצורות לימוד שונות וגישות שונות.
אנשים בדרך כלל הולכים ללמוד בשביל להתעניין, להרחיב אופקים, ללמוד דרכים חדשות שבסופו של דבר יובילו אותך לדרך שלך.
כשזה בא לעבודה זה כבר משהו אחר.
לימודים באקדמייה זה לא סתם לבוא ולהוציא תואר. כל הזמן הזה יוצא לך להיות בסביבת אנשים. אתה יוצר קשרים עם עוד מוסיקאים שבעתיד בטוח שתפגוש אותם שוב. אתה נמצא בסביבת נגנים שלמשל מנגנים באותו כלי נגינה שלך ואם יש נגנים יותר טובים ממך אז אפילו יותר טוב. זה נותן לך Push.
אתה לומד אצל מורים שונים לכלי נגינה שלך וכל אחד מהם נותן לך קצת מהנסיון שלו. אפשר ללמוד הרבה ולהתקדם הרבה. זו הכנה טובה לעתיד בתור מבצע.
כל הלימודים האלו זה נסיון. כל החיים זה נסיון אחד גדול.
הכל מוביל אותך בסופו של דבר למצב שאתה תהיה כבר בשל ותהיה לך את הדרך האישית שלך בתור מבצע, מוסיקאי. |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 29/08/2004 ב- 02:24:40 כותרת הודעה: |
|
|
בנוסף לכל ההרצאה הארוכה והיפה שטל נתן פה, רק אוסיף ש:
א. אם כבר צריך לעשות תואר במשהו אז לפחות שנהנה מזה (זו אחת הסיבות שלי לפחות)
ב. יש הדבר שניקרא "גמול השתלמות". זה משהו שיש בכל מיני מקומות עבודה. זה אומר שככל שלמדת יותר משלמים לך יותר. דוגמא: אם אתה נגן תזמורת ומי שמעסיק אותך משלם לאנשים גמול השתלמות ישלמו לך יותר אם יש לך תואר מאשר לזה שיושב בתזמורת ואין לו תואר. דוגמא עוד יותר קיצונית: אתה יושב בתזמורת עם מישהו שיש לו תואר וגם לך יש. המעסיק נותן גמול השתלמות. אבל לך יש בתואר כמה קורסים יותר משלבנאדם השני שיש לו תואר יש - לך ישלמו יותר. יש כל מיני מקומות שזה עובד בהם. במיוחד, אגב, כשעוסקים בהוראה.
חברה', תלמדו כמה שיותר _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
|